sex hikaye

filmelemzések



egy oldalon
67-77  /  159

Filmregény - Három nővér (1977)

Dárday István

Három nővér. Nem a csodálatosképpen megtorpant századfordulós idő Oroszországából, hanem a hetvenes évek Magyarországán, amikor a történelmi inga itt Kelet-Európában megint váratlanul holtpontra ér. Irina, Olga és Mása szerepében Zsuzsa, Ági és Mari egy budapesti másfélszobából - levegő után kapkodva, másodpercre kigyúlva, majd brutálisan leterítve a hetvenes évek sűrű semmije által. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 7.

Föltámadott a tenger (1953)

Nádasdy Kálmán – Nádasy László – Ranódy László

A Föltámadott a tenger a magyar filmtörténet első szuperprodukciója. Ha a szuperprodukción hollywoodi költségvetést értünk, akkor persze nem az, sőt, még azt sem mondhatjuk, hogy nem volt film azóta, melynek ára a film születésének idejében számolt forintértékben a Nádasdy-Nádasy-Ranódy produkció költségvetését meghaladta volna. No de akkor nincs is magyar film, amit ezzel a névvel illethetnénk! tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 11.

Fotográfia (1972)

Zolnay Pál

A film alapötlete különös élmény volt, mely elgondolkodtatta, sőt felkavarta a rendezőt egy árvízi forgatás alkalmával. Egy asszony, akinek sok mindene odaveszett, büszkén mutogatta megmaradt esküvői fényképét. Valóságos kincsnek, becses értéknek tekintette az ócska kacatot. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 7.

Gázolás (1955)

Gertler Viktor

Annak idején az olasz neorealista filmek hatását emlegették a Gázolással kapcsolatban, pedig csak a Gertler Viktor képviselte, jó értelemben vett polgári hagyomány köszönt vissza a vászonról. A neorealista beütést legföljebb az a tény képviselte, hogy a történet alapjául szolgáló bűnügy krónikája korábban folytatásokban megjelent az egyik országos napilapban. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2006. szeptember 28.

Gyerekbetegségek (1965)

Kardos Ferenc - Rózsa János

Elmúlt majdnem negyven év, a gyerekszínészekből felnőttek lettek, a film egyik rendezője meghalt, a másikból stúdióvezető lett, de a Gyerekbetegségek még mindig őriz valami hallatlan gyerekességet, amin most ne a rossz értelemben vett infantilizmust értsük, hanem a világ megfigyelésének és birtokba vételének szenvedélyes anarchizmusát, a „semmi sem úgy van, ahogy megszoktuk, ahogy mondani, mutatni, látni és érteni szokás” bájos rebellióját. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 7.

Ha megjön József (1975)

Kézdi-Kovács Zsolt

Kézdi-Kovács Zsolt filmje a korszakban szokatlan módon bergmani sűrűségű lélektani történetet mesél el a hetvenes évek Magyarországán: két asszony történetét látjuk, küzdelmüket egymással és önmagukkal, a lázadás és az elfogadás párharcát.A címbeli József csak néhány hete kötött házasságot Marival, de máris többhónapos hajóútra indul. Felesége és anyja közös lakásban, együtt várja a tengerészszolgálat végét. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 7.

Hangyaboly (1971)

Fábri Zoltán

Fábri Zoltán 1970-ben Kertész Ákos Makra című regényét szerette volna megfilmesíteni, amelyet azonban kritikus témái (a munkásosztály bemutatása, 1956-os disszidálás) miatt betiltott a kultúrpolitika. A rendszer immáron sokadszorra „megregulázott”, de frissiben újra kitüntetett (1970. április 4. Kossuth-díj) rendezője ezért egy tízéves filmtervét vette elő. Kaffka Margit 1917-ben megjelent könyve, a Hangyaboly egy zárda és az általa működtetett leányiskola életébe enged bepillantást. Fábri egészen a századelőig futott vissza az időben, hogy a jelenről beszélhessen. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2006. szeptember 28.

Hannibál tanár úr (1956)

Fábri Zoltán

„Éljen Töhötöm, vesszen Nyúl!” Ha némi komikumot hallunk a jelszóból, halljuk meg a tömeg üvöltötte befejező szótag, a „Nyúl” mély ú-hangját is: mintha szennyezett tenger bömbölné zúgva, hogy „ú!!!” – és akkor már nem is olyan vicces. Nyúl Béla szeppent mosolyú kis középiskolai történelemtanár a húszas években. Hannibál haláláról meg a karthágói forradalomról fedezett fel ókori adatokat, ezt sajnos publikálta az iskolai közlönyben, vesztére egy „egészséges nemzeti lelkületű” napilap felfigyelt rá: „Forradalomra uszít Óbudán a volt hadifogoly tanár” – valahogy így. A tanárt ezekután meghurcolják, és mivel óvatlanul elmegy a Töhötöm Nagytábor „nemzeti számonkérő nagygyűlésére”, ott (szó szerint) megkövezik. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 7.

Hanussen (1988)

Szabó István

Mifelénk nemigen kedvelik a filmesek a cirkusz, a mutatványosok világát. Egy kezünkön meg tudjuk számolni, hány efféle témájú alkotást forgattak az idők során (Fel a fejjel, Circus Maximus, Világszám!). Nem véletlen, hogy ezek általában politikai töltetű vagy hátterű drámák voltak. Az Oscar-díjjal kitüntetett Mephisto (1981) után Szabó István folytatta és trilógiává szélesítette a hatalom és a hozzá kényszeresen alkalmazkodó egyén különféle történeti korokban játszódó drámáit. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2006. szeptember 28.

Hattyúdal (1963)

Keleti Márton

Az úgy volt, hogy a hatvanas évek első évei nem csupán az engedékenyebb cenzúra, vagy az egyre többször szabadon, és következmények nélkül megérintett tematikus- és motívum-tabuk miatt zavarták meg örvendetesen a magyar filmtörténet korábban unalmasan kiszámítható útjait. tovább
filmtörténet, elemzés
filmhu | 2004. május 11.
67-77  /  159

Rendező Szabó István
Szereplők Karin Boyd (Juliette Martens)
Krystyna Janda (Barbara Brukner)
Klaus Maria Brandauer (Hendrik Höfgen)
Rolf Hoppe (Tábornagy)
Cserhalmi György (Hans Miklas)

nka emblema 2012