sex hikaye

A Celluloid Műhely és a független film

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2001. december 21. péntek, 14:22

rendezés  


egy oldalon
108-89  /  108


 
2002. március 2. szombat, 16:26 108. | filmhu
Miért halt volna ki? teljesen jól vagyunk, csak sok a dolog mostanában...:)))


Gyuri
 
2002. február 27. szerda, 16:49 107. | filmhu
Kihalt a környék???????
 
2002. február 13. szerda, 00:00 106. | filmhu
Sziasztok!

Mindenkit sok szeretettel látunk az idei Celluloid Workshopon. Ez egy nyilvános filmforgatás, ahol a közönség betekintést nyerhet egy rövidfilm elkészülésébe. Ezúttal egy Örkény egypercest (Az állva maradás joga)viszünk filmre. A mostani rendezvény egy kicsit eltérő lesz az eddig megszokottaktól, megpróbálunk jobban figyelni a közönséggel való kapcsolatra, ezt plakátok, információs füzet és egy külön kommunikációs stáb segítik. A film S 16-os nyersanyagra, profi színészekkel, az eddigi workshopoknál nagyobb stábbal és komolyabb technikával készül, szóval mindenképpen érdemes eljönni:))


A rendezvény három napos:
-február 17-én reggel 8-tól este 9-ig forgatunk a Fonó Budai Zeneházban (Sztregova utca, megközelíthető 47-es és 18-as villamossal)
-február 18-án reggel 8-tól délután 3-ig forgatunk, utána igény szerint beszélgetés a stábtagokkal ugyancsak a Fonóban
- február 19-én 4-től a Vörösmarty moziban fórum neves vendégekkel, majd 19:00-tól megnézhetitek az eddig készült Celles filmeket, majd 20:30-tól a workshopon készült film levetítése következik.

Most, hogy mindent tudtok, gyertek!:))


Gyuri
 
2002. február 12. kedd, 20:25 105. | filmhu
Szia Csaba, hol lehet megnézni a Kornemannt?
 
2002. február 11. hétfő, 13:26 104. | filmhu
Szia Cellek!

Ha valaki tud nekm egy alberleti helyet olcson, jo helyen, az szoljon!!!

Es ha munkat tud, dragan, de nagyon jo helyen, az is szoljon!!!

Koszi, Rob
 
2002. február 7. csütörtök, 15:25 103. | filmhu
Jaj, cica...

Illetve: elfelejtettem a LÓTH BLÁZSNAK boldog névnapot kívánni. Hát kívánok.



MÁS: Megvan valakinek a BLAIR WITCH PROJECT?
Kötelező házi megtekintenem.
 
2002. február 3. vasárnap, 19:46 102. | filmhu
Láttátok a kisfilmes blokkokat? Milyenek? Sajna nekem nem jutott idő mindegyikre...
 
2002. február 1. péntek, 19:08 101. | filmhu
Helló!

Kedves vitázó feleim, hétfőn 17 órakor kerekasztal csevely lesz a Kultiplexben. Ha minden igaz, a kisjátékfilmes stúdiók képviseltetik majd magukat, lehetne folytatni többek között a lenti vitát is lájv.

Üdv
LB
 
2002. január 31. csütörtök, 15:34 100. | filmhu
Egy kis adalék a lentiekhez. Visszakanyarítva egy korábbi hasonlathoz, a rendező lehet jó építész: stimmelnek az elemek, funkcionális, érthető, szórakoztató a dolog (a többségnek), csak éppen nem értékes. A rendező hozzáértése szerintem két "fokozatú" lehet: az iparos filmje úgymond "rendben van", a művészé viszont "lenyűgöző".

Viszont ez olyan, mint az iparművészet: a legjobb iparosokból lehetnek művészek, de nem minden jó iparos művész.

ÉS ISMÉT EGY KIS REKLÁM: MA (CSÜTÖRTÖK) ESTE 22.30 KULTIPLEX - CELLULOID FILMÓRA, VÁLOGATÁS A FILMJEINKBőL (IX. KINIZSI U. 28., A CORVINTÓL KÉT PERCRE)! Gyertek má el... :-)))

Üdv
LB
 
2002. január 30. szerda, 23:02 99. | filmhu
Vagy még tovább víve az előző gondolatmenetet: Ha kijössz a moziból és nem tetszet a film, / legyen amerikai, vagy magyar / nem azért nem tetszett, mert rosszul volt fényképezve, hanem mert uncsis volt, nem kötött le stb., ami azért a rendező hibája, vagy a forgatókönyvé stb. Ha pld. a Jackie Brown filmet vizsgáljuk, senki sem az operatőrt okolja, amiért nem lett olyan a film, mint a Ponyvaregény, hanem egy bizonyos Tarantino urat emlegetnek. Tehát sokkal inkább: operatőr bárki lehet, de a rendezőnek tudnia kell v.mit. Tudom, hogy ez sem igaz, de közelebb van a megfejtéshez.
 
2002. január 30. szerda, 22:13 98. | filmhu
"rendező BÁRKI lehet"

Ez valóban így van, bárki lehet, operatőr is bárki lehet, csak éppen, ha az operatőr bénán végzi a feladatát, akkor szarul - ne adj isten - sehogy sem néz ki a film, a képek kiégnek, a a cselekmény homályos vagy rosszul megvilágított, esetleg érdektelenek a plánok stb. Ezek mind olyan hibák, amik nyilvánvalóan alapfeltételei (most inkább a profi filmezésről beszélek, mert pl. az OFF-on sok hiba elnézetik) annak, hogy élvezhető film készüljön.

Viszont, ha unalmas a film, szar a dramaturgiája, nem passzolnak a különböző elemek (zene, díszlet, karakterek stb.) akkor az operatőr akár a feje tetejére is állhat, soha nem fog jó film készülni. Szóval a rendezőnek is kell konyítania valamihez, csak éppen ez nem feltétlenül ugyanolyan könnyedén tetten érhető (szakmai v. nem szakmai) tudás, ami az operatőröknél szükséges. Itt már szerepet játszanak olyan implicit dolgok, mint pl. ízlés, jó kritikai érzék, mesélni tudás stb. ezeket nem lehet úgy megtanuni, mint pl. a mélységélesség fogalmát ill. a vele való játékot. Példaként említeném, hogy ritka az olyan operatőr, aki egymaga igazán jó filmet rendezni és fényképezni is tud.

Félreértés ne essék, eszemben sincs csökkenteni az operatőrök fontosságát, ezzel mindössze csak a két "szakterület" közötti tudáskülönbséget szerettem volna vázlatosan felrajzolni.

na üdv

Gyuri
 
2002. január 30. szerda, 16:59 97. | filmhu
Sziasztok!

MOST AZTÁN KI LEHET ELEMEZNI MINKET!!!!!
Az összes futó Cell-film bemutatásra kerül a Szemle Infó programjában

Csütörtök
22:30 Celluloid műhely FilmÓra
Kultiplex

Orosz Dénes: Igor 3’
Gonda Rudolf: Árnyék 5’
Lóth Balázs: Pánik 2’
Csákvári Géza: Tékás 8’
Orosz Dénes: Ott vagy még? 9’
Szlamka György: Toboz 8’
Kun Simon Kristóf: Kismadár 3’
Lóth Balázs: Insanity 3’
Lóth Balázs: A sarok 7’
Bernáth Dénes: Szende 22’

Nagyon kiváncsi vagyok mindenki véleményére!

Borzasztóan sajnálom, hogy nem láthattam Vladimir filmjét, sajnos nagyon komoly baj történt a családomban, elnézést kérek, de nem rajtam múlott. Vladimir, mikor tudnám pótolni a mulasztást?

Peto, az általad vázolt technikával csináltam életem első filmjét, nem volt egy örömmámor, de a semminél több. Bennem mindig az mocorog, hogy mi van, ha tök jó lesz a film? Kodolányi Sebestyén (BBS) mondta a filmhu-n is közölt kerekasztal-beszélgetésen, hogy a kísérleti film elnevezés azért sántít, mert mi van, ha "sikerül a kísérlet"? Én azért ágálok a jobb minőségű technika mellett (lehet az miniDV is), mert megadja a lehetőséget, hogy a film komolyabb pályán is bemutatható legyen.

Az ismert operatőrnek tök igaza van, pénz nélkül nincs film, az már más kérdés, mennyiből. Ráadásul tágak a lehetőségek, én magam is tudok egynéhány kiskaput arra, hogyan lehet olcsóbban kihozni ezt-azt.

"Rendező bárki lehet, de az operatőrnek tudnia kell valamit" - idézed, és a második felével egyet tudok érteni. Az első fele is igaz, de csak Magyarországon :-) Pontosan a lenti vitára hivatkoznék: külföldön a rendezők többségének számon kérik a szaktudást.

Üdv
Lóth Balázs
 
2002. január 30. szerda, 11:50 96. | filmhu
Halhal!

Eszembe jutott egy-két gondolat, hát íme!

beszéltek a kamkorder - filmesekről. én egy kis kábeltévében kezdtem dolgozni, az említett tv létrehozott egy ifjúsági televíziós műhelyt. ott sem nagyon volt más, mint egy ms-1 -es kamera és két magnó, amin vágtunk. ezek az eszközök is az amatőr kategóriába tartoznak (hiszen nem broadcast minőségűek). de az alapokat megtanultuk rajtuk.
ugyanígy tanulhat meg bárki filmezni, mindenkinek az alapoknál kell kezdeni, csak az „iskolát" hívják másnak...
az off-os fickók többsége gyakorlatilag „filmezni tanul" és ez a fesztivál az - úgymond - vizsgafilmjük bemutatása és nyilvános osztályzása egy nagy „osztályközösségen" belül.
aki egy kissé előrébb tart a tanulásban - hogy a hasonlatomnál maradjak -, és még a jövője fontos részesének is érzi a FILMET; ha van ismerete filmtörténetből, nem utolsósorban technikailag képzett, biztos vagyok benne, hogy igényes megoldást keres arra, hogy „felmondja az aktuális leckét".
egy ismert operatőr egyszer azt mondta nekem, „...ha nincs pénz a filmre, nem kell forgatni semmit..."
én nem egészen osztom az ő véleményét. hajlamos vagyok a kompromisszumra, de azért a szint nálam jóval feljebb kezdődik, mint a „mezei kamkorder" (melynek technikai hátrányai nem vitathatóak) - sőt, nem is tudnék önmagamhoz képest jót csinálni ha „hómvideóval" dolgoznék, hiszen nem tudnék manuálisan beleavatkozni a képminőségbe, nem tudom formálni a tartalom képi erősítését.
és erre a mondatomra máris rímel a következő gondolat:
Balázs: azt mondod, „az operatőr nem minden"
erről egy rendező-tanárunk a következőt mondta: rendező BÁRKI lehet, de az operatőrnek tudnia KELL valamit

remélem, nem voltam félreérthető :)

üdv:
Peto
 
2002. január 28. hétfő, 18:44 95. | filmhu
Nos találkoztunk az OFF-on, megnéztük egymás filmjeit, dumáltunk stb. Mindenesetre tény, hogy vladimirrel nehzebb virtuálisan kommunikálni. Ja még annyit, hogy a Kornemann a városba érkezik (v. filmje) nem nélkülözi a szakmaiságot, így azt kell mondanom, hogy részben elbeszéltünk egymás mellett, ahogyan a Balázs azt még a vita elején sejtette. Egyrészt a Celles fogalomtárban ez nem számítana amatőrfilmnek, annak ellenére, hogy ő annak nevezi (bár ezt nem tudom pontosan csak az előbbi írásból sejtem), másrészt meg jól fel van plánozva (hogy csak egy példát említsek). Mi pl. a plánozást alapvetően szakmai kérdésnek tartjuk, ő meg -mondjuk így - "ráérez", szóval más a fogalomtár.
A félreértések elkerülése végett most nem a véleményemet mondtam, hanem tényeket, amik látszólag objektívek, ettől még bárkinek tetszhet vagy sem ez a film. (a saját véleményemet már elmondtam neki)

csak ennyi

Gyuri
 
2002. január 25. péntek, 21:40 94. | filmhu
Helló!

Jó szokásomhoz híven korábbról kezdem.

Vladimir, az a filmes, aki biztonsági játékosként viselkedik, félő, hogy fölösleges görcsöt vállal magára. Nem láttam a filmedet, talán nem igaz rá a görcsösség (ugyanis én sem vagyok senki ellensége, őszintén bízom benne, hogy tök jó a filmed), de ha állandóan azon parázok, nehogy rossz filmet csináljak, az hosszú távon nem kifizetődő.

Azzal nem értek egyet, hogy nálunk akkor is lőnek néha, ha nincs puskapor. Mint már említettem, a Cell-ben mindenki meg van róla győződve, hogy tele van "lőszerrel", amikor filmet készül csinálni, maximum kiderül, hogy nem volt igaza. Ez egy ilyen bicikli, a többiek próbálják figyelmeztetni őket, ha ilyesmi készül, néha filmek hiúsulnak meg ilyenkor, amúgy meg nincs ember a földön, akinek mindig minden sikerül. Valamelyest a véletlenek összjátéka is szükséges a sikerhez, és ezt nem én mondom, hanem Sidney Lumet a sokat emlegetett könyvében.

Jerindó, az örömfilmekkel kapcsolatban Dés Lászlónak annyiban igaza lehet, a minimum követelmény az, hogy a szó fizikai értelmében LÁTHATÓ legyen a film. Amit elmondtál a saját technikádról, az max. szinkronhibákat jelent a vágásnál, azért az nem a világ. Nem hiszem, hogy Dés profi technikát várna el az OFF-filmektől, ő inkább az egészséges önkritikai érzékre célzott, tehát hogy az abszolút nézhetetlen munkákat azért inkább ne (mert hát ilyenek is vannak bőven). Csak hát ez marha nehéz, mindenki a saját munkájába szerelmes.

Szerintem ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez a filmkészítés iránt, ma már semmi nem tartja vissza, hogy "kamkordert" ragadjon és csinálja a filmeket. Szóval a kérdésedre a válaszom igen: szegényebb lenne a világ sok színvonalas hobbifilm nélkül.

Csákvári úrnak nagyon igaza van a műveltség kérdésében, szerintem ebben a kérdésben Vladimir is nagyon egyetért. Korábban talán már fejtegettem, hogy a megingathatatlannak tűnő állításokról a legjobb bebizonyítani, hogy "meginognak", szóval most magamat támadom :-). Janisch Attila mondott egykoron ehelyütt Vladimir véleményéhez hasonlókat. Nevezetesen hogy szarjunk a szakmára, sőt, hozzátette, nézzünk jó filmeket, abból lehet megtanulni a filmkészítést. És a legszebb az egészben az, hogy Neki is, Vladimirnak is lehet igaza. Janisch rá az élő példa, ha ugyanis ő tényleg igazat mond és sosem tanult szakmát, akkor mivel magyarázom, hogy szakmailag nagyon igényesek a filmjei? Azért nem minden az operatőr.

Szóval a végső konzekvencia az, hogy talán vannak olyanok is, akik pusztán a filmek nézése során megalapozzák műveltségüket, kialakítják saját stílusukat, leveszik a "szakma" fortélyait és utána tökös rendezők lesznek. Ez szerintem úgy megy, hogy a rendező azt mondja a profi forgatáson: itt azt akarom, hogy most a főszereplő arca simuljon ki, a háttér legyen életlen (mert ezt tanulta meg a látott filmekből), mire az operatőr előkap egy teleoptikát és egy ND-filtert. Viszont ha függetlenek vagyunk, akkor ez még mindig ritkán fordul elő, szóval nem árt tanulni :-)))))).

Egyébként jelentem: egy kicsit azért győztünk. A Szemletanácshoz beadott petíciónk hatására lesz CELL-blokk a filmszemle infó programjában (Kultiplex), ami sovány vígasz, de legalább önálló egységet kaptunk. Kezdetnek ez sem rossz...

Üdv
Lóth Balázs
 
2002. január 23. szerda, 22:47 93. | filmhu
Gyerekek, én mindig csak a magyar virtusra tudok hajazni. Minek marjuk itt egyást? A lényeg: én nem látom azt az irdatlan nagy különbséget a független mafsz/off, a kiszemlézett és a versenyfilmek között. Szerintem egy a fontos: az ismertség. Ha jobb neved avn, ott vagy. No comment.
A szemletanács vakaródzik és a kapacitáshiányra hivatkozik. No meg arra, hogy igény szerint megismételnek mindent vetitést. Szóval id? és terem még csak lenne.

Ami pedig a kályhás dolgot illeti: kell a szakmai tudás, hogy a tehetségedet migvillanthasd. Ehhez pedig végig kell nézned és értékelned a film és szinháztörténetet. Enélkül maxi trendi lehetsz.
 
2002. január 23. szerda, 12:45 92. | filmhu
Egyébként eltés vagyok, ja...

Az Off-on (a filmek közelében-közegében) talán valóban el tudunk majd jutni valahova, bár... a fene tudja.

Néha magam is nehezen igazodom ki saját magamon. Ez persze így nem igaz.:))

 
2002. január 23. szerda, 10:47 91. | filmhu
..hát nem sikerült, így felejtsétek el...:))))
 
2002. január 23. szerda, 10:46 90. | filmhu
Félreértés ne essék, nekünk semmi bajunk a camcorderes filmesekkel, ahogy te nevezted őket...
Az itteni vita teljesen másról szólt, persze megadva a félreértésekre a remek lehetőségeket:)))
Azt hiszem mindannyian camkorderrel kezdtük, de voltak néhányan, akik egy kicsit többet szerettek volna (azt hiszem leginkább maguktól),
így aztán összeálltak egy mühellyé és stb. (de abbahagyom, mielőtt mítoszkeltéssel vádolnátok...)
Szóval ez mindössze saját magunkkal szemben való igényesség, na és persze a komolyabb technikának vannak más előnyei is, de immáron erről vitatkozunk néhány hete:)))
szerintem ez nem bün, de mégegyszer (legalábbis szerintem) a camkorderes erőfeszítések nem lenézendők, a filmes gondolkozás és a "csíra", (ami mellett vladimir érvel oly bőszen, hogy
a többi szerinte akár el is hanyagolható) ezekből is bőven kiderül.

na ennyi röviden remélem sikerült világosan fogalmaznom...
Így a vizsgaidőszak végén ez már nehezebben megy:))))



Gyuri
 
2002. január 22. kedd, 22:03 89. | filmhu
Sziasztok Cellesek!!
Nagy érdeklődéssel olvasóm vitátokat a filmezésről, erről a szenvedélyről, amely sok férfiember második legnagyobb drogjává vált a nő után!
Eme kis lírikus kitérő után, elgondolkodtam valamin az utóbbi pár napban! Vajon szükség van-e az úgynevezett örömfilmekre, vagy ahogyan itt újabban írják, a hobbifilmekre?
Tavaly az OFF-on kedves Dés László zsűritag egyértelműen célzott (bár nem mondta ki) arra, hogy ha valaki nevez egy filmmel egy ilyen filmes találkozóra akkor annak legalább legyen valamilyen fejlett technikai háttere s szavaiban ki is tért a „camcorderes” avantgarde művészfilmek soraira! Persze ebből a műfajból aztán kerültek ki rendesen győztesek is valamilyen megmagyarázhatatlan ok miatt. Én harmadszorra leszek az OFF-on s bevallom nem tudok kitörni abból, hogy camcorderrel filmezek és két videóval vágok, amelyek persze egyfejesek így a montázsok technikája roppant kezdetleges, de egy jóindulattal élvezhető! Kérdésem, hogy egyáltalán érdemes-e Magyarországon ma filmezni? De hogy ne legyen ennyire költői és közhelyes ez a kérdés átfogalmazom: Azok akik szerelemként érzik filmezés örömét azoknak vajon érdemes-e filmet készíteniük. Hiszen pontosan az OFF bizonyítja azt a tényt, hogy sokan vannak a tehetséges filmkészítéssel foglalkozó „camcorderes” alkotók!
108-89  /  108

nka emblema 2012