sex hikaye

Forgatokonyviras

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. január 27. szombat, 22:47

rendezés  


egy oldalon
107-88  /  107


 
2010. május 19. szerda, 11:08 107. | NenDorr
Színészeket keresel, vagy milyen segítségre gondolsz?
 
előzmény: Banyus #106
 
 
2010. március 6. szombat, 12:31 106. | Banyus

Sziasztok! Érettségi filmemhez keresnék korombeli 19-20 éves embereket segítőnek. Ha ismertek ilyen embereket, esetleg az érintett korosztály vagytok jelentkezzetek e-mailben és a részleteket megbeszéljük. kellytokfej@freemail.hu

 
hozzászólások száma: 1
 
 
2007. április 2. hétfő, 21:07 105. | kriglergábor
Ifjak, itt lehet bizonyítani (többek között):

http://www.oscars.org/nicholl/index.html

Hajrá.
 
2007. április 1. vasárnap, 12:34 104. | akiboj
Peace guys, peace, this is not a battlefield but a screenwriting topic…
Amugy kicsit visszamenve idoben: Oscar? Best Original Screenplay: Little Miss Sunshine? Sztem rendben volt…bar en inkabb a Babel-nek adtam volna.
Amellett hogy a Maestro nem kapott dijatt, amin kicsit kiakadtam: Best Picture: Departed? Hat nem egy Aljas Utcak, de meg csak nem is egy Casino…Es emelle Best Adapted Screenplay Will Monohannak? Mire? A minden masodik sorban elhangzo teljesen funkciotlan `fuck` kotoszavakra? Vagy a vegen levo deux-ex-machina-ra? Vagy arra, hogy osszesen 1 jelenetet irt amiben lelkileg is at tudom erezni, hogy milyen az amikor valaki tegla (DiCaprio a pszicho-nal kionti a lelket)?
Es plussz egy hatalmas tevedesert (hogy a Filmtett-et idezzem): „ket fel tegla meg nem egy tegla”. Jobban jartak volna, ha csak egy karakter van meg, de az korrektul, akkor nem csak az action, de valami emberi is atjott volna.
Igy maradt az onparodiaba atfordult Scorsese erotlen rutin-darabja…Oscar, Oscar: kezdesz egyre komolytalanabb lenni…(egy kis adalek meg ide: http://www.oscars.org/nicholl/index.html)
 
2007. április 1. vasárnap, 08:55 103. | t
Csúnyán.
Ajánlom figyelmetekbe Divinyi Réka analógiáját a hajóról, meg a benne utazókról. De 2004-ben, 2006-ban, és 2007-ben. A haverjaimat (köztük kredittel rendelkező írókat) is fel tudnám sorolni, ha kíváncsiak vagytok, de az ő sztorijaikat nem vagyok hivatott megosztani. És akkor arról még nem is beszéltem, hogy milyen az, amikor a magyar producer össze-vissza beszél, hogy milyen tervei vannak, amíg meg nem kérdezed, hogy mikor van a payday, és akkor hirtelen csend.
Ti nem néztek TV-t? Meg nincsenek ismerőseitek? MEg könyvelőtök? Meg ilyen egyéb izék, akiknek vannak sztorijai arról, hogy Magyarországon jogszolgáltatás és nem igazságszolgáltatás van? Szerintetek bele kell nyúlni a marha seggébe, ahhoz, hogy megnézzétek lehet-e majd belőle steak-et csinálni?
De azért, hogy ne vádoljatok vetítéssel, itt egy sztori. A Magyar Televízió 700millió forinttal tartozik a szinkronszínészeknek az újravetítések jogdíjaiból. A bíróság felszólította őket, hogy jöjjenek el a tárgyalásra, vagy pénzbüntetést kell fizetniük. Inkább fizettek. És még valami. Ha tegyük fel, el is jöttek volna, és valóban kiszabják a büntetést, miből fizetik ki őket? Amikor tudjuk, hogy a Magyar TV milyen anyagi problémákkal küzd? Ez speciel jogdíj kérdés és pénzkérdés, ami pontosan ugyanígy a filmszakma mozgatója is. Ha érdekelnek még sztorik, majd kiadok egy botránykönyvet. De gyanítom, hogy igazából csak hülyének és inkompetensnek akartok feltüntetni, mert eddig a jóindulat legkisebb jelét sem láttam részetekről. Úgyhogy szerintem Ti is tudtok ezt-azt, nem nagyon foglak tudni meglepni. Ha mégis tévednék, akkor viszont nem ártana kicsit stílust váltani, mert lehet, hogy mégis van, aki jobban informált nálatok, ha csak kicsivel is. Akármi legyen is az igazság, kicsit próbáljunk már elszakadni egymás kóstolgatásától, mert már én érzem kellemetlenül magam. Köszi.
 
előzmény: maciekéshauzer #102
 
 
2007. április 1. vasárnap, 04:27 102. | maciekéshauzer
1. hogybeszélsz?

2. mikor b.szott át téged producer mo.-n?

3. mikor próbálkoztál érvényesíteni a jogaidat bíróságnál?

4. mesélj.
 
előzmény: t #101
 
 
2007. március 29. csütörtök, 11:12 101. | t
Sötét barátaim. Olvasni én is tudok. Sőt, olvastam is a követelményeket még évekkel ezelőtt, tehát nem sikerült nagy újdonságot mondani. Ahogy a kérdésben sem az a lényeg, hogy mi van a rendezővel meg az íróval, hanem hogy hogyan is applikálható a rendszer Magyarországra? Nem vártam, hogy a lényegre fogtok reagálni, ezért megteszem én kurtán: Amerikában a céh kiáll a jogaidért, pontosan azért, hogy ne legyél szakmán kívüli, akit átbasznak, se pedig csíra-arcú köcsög, aki negyedannyiért vállalsz, mint bárki más, és ezzel nyúlod a munkát. Magyarországon a producerek átbasznak (tiszt. a kiv.), még a bíróság sem tudja érvényesíteni a jogaidat, és ha szerencséd van, akkor írhatsz, de rá vagy kényszerítve, hogy kiszolgáltasd magad a producernek és az ő rizsájának arról, hogy mennyi a munkád "piaci értéke", és hogy ő mennyit "tud" fizetni érte. Akkor tehát mi a picsára jó a Céh? És miért nem lehet akárki a tagja, pontosan azért, hogy már elsőre se fejjék meg csúnyán, amikor bekerül a szakmába? És ha valaki készít valamit, amit 4 ember lát, az miért lehet tag, miközben egy home-videot többen néznek meg a YouTube-on? És mi történne, ha valaki kredit nélkül lenne tag - valamit, ne-adj-isten csinálni is kellene?
Nem baj, a humorotok legalább a régi, de azért nem biztos, hogy próbálkoznotok kellene a Humorfesztiválon. Én meg biztos fafej, vagy faszfej vagyok, de ez a Ti nívótlanságotokon semmit nem változtat. Vagy nem tudtok olvasni, vagy egyszerűen túl csököttek vagytok, hogy megértsétek, hogy ez a fórum nem az én kétbitességemről szól, vagy valóban itt élitek ki magatokat, azzal hogy nekem beszólogathattok. Váljék egészségetekre. Ha érdekel priviben szívesen megadom a pszichiáterem számát. De lehet, hogy elég lenne, ha szereznétek egy barátnőt. Egy is elég lesz. Egy is elég nehéz lesz.
 
előzmény: maciekéshauzer #100
 
 
2007. március 29. csütörtök, 00:44 100. | maciekéshauzer
nahát nahát akkor akkor sztereóban sztereóban a a wga wga követelményei követelményei: http://www.wga.org/subpage_whoweare.aspx?id=84
http://www.wga.org/subpage_whoweare.aspx?id=84
ami ami a a rendező rendező író író problémát problémát illeti illeti, nem nem te te beszégettél beszélgettél itt itt e e fórumon fórumon a a forgatókönyv írónővel forgatókönyv írónővel?? vagy vagy álmodtunk álmodtunk..ffej, ffej?
 
előzmény: t #98
 
 
2007. március 20. kedd, 14:04 99. | akiboj
"tagja itt bárki / valaki a forgatókönyvírók és dramaturgok céhének?"

http://filminhungary.com/object.80bd6aaf-65e5-4a2e-99f1-433b6eb61d66.ivy
http://filminhungary.com/object.25b8ee3e-073b-4c76-a328-dcbefb2a132e.ivy
http://www.iroszovetseg.hu/index.html
http://www.muvesz-vilag.hu/szovetseg/szervezet
http://www.dramaturg.hu/

??

 
előzmény: filmcsillag #95
 
 
2007. március 20. kedd, 10:16 98. | t
Srácok, Ti olyan okosak vagytok, hogy már gombolom is a nadrágom, hogy pucsítsak. Meséljétek már el (de egyszerre ketten, mert csak sztereóban értek), hogy mik egy szakszervezeti tagság kritériumai. Aztán légyszíves vezessétek le nekem, butának, hogy mik a WGA követelményei, és, hogy ezek mennyiben alkalmazhatók a magyar körülményekre, ahol forgatókönyvíró nem szokott lenni, csak rendező, aki maga írja a saját hülyeségét. És végezetül magyarázzátok már meg nekem, hogy miért kell ezt az elitista faszságot fenntartani, hogy "csak az lehet tag". Miért, ha más is tag lesz, akkor mi történik? Fizetni fogják a nyugdíját? Úgy, hogy nem jogosult? És egy filmtől jogosult lesz? Itt, Magyarországon?
Egyébként meg srácok, már megint előjött belőletek a személyeskedő ősköcsög, de nem baj. Ugyan kértem, hogy ha lehet ne erőltessétek, de hát úgy látszik az agyatok keményebben szelektál, mint az MMK.
...
Nyugodtan vegyétek úgy, hogy kimoderáltak, és még egyszer beírtam ezt a cuccot, a 18-as karikás cuccok nélkül, és még egyszer szépen kérlek Titeket, hogy pattanjatok le rólam, mert nagyon gyenge, amit csináltok. Az pedig, hogy körülöttem forog a kis lúzer agyatok, és nem a téma körül, még vékonyabb. De ha ennyi örömöt tudok okozni, akkor csak nyugodtan. Csak ne felejtsetek el utána feltakarítani, mert ha Anyu hazajön kitér a hitéből.
 
előzmény: maciekéshauzer #97
 
 
2007. március 19. hétfő, 15:59 97. | maciekéshauzer
pontos onjellemzes. te, aki annyit voltaal amerikaaba bele, jelentkezzeel pl. ott a film writers guild-be. kredit neelkuel. mesh
 
előzmény: t #96
 
 
2007. március 15. csütörtök, 13:33 96. | t
Az, hogy (és biztos én vagyok a pöcs, hogy ezt gondolom) nevetséges az, hogy a tagság kredithez kötött. Ezek után a kreditemmel se mennék oda. Vannak más szerveződések, amiknek van értelme. Ez speciel nem az. De ez egy személyes, tapasztalatok nélküli vélemény, és én csak kis hal vagyok, nyilatkozzon olyan, aki tag, és valóban van tapasztalata. Bocs.
 
előzmény: filmcsillag #95
 
 
2007. március 14. szerda, 16:38 95. | filmcsillag
gyerekek!

tagja itt bárki / valaki a forgatókönyvírók és dramaturgok céhének?

ha igen, mi a tapasztalata velük?
 
2007. március 12. hétfő, 15:10 94. | [tsg]
kérdezz nyugodtan a vágásról, ha érdekel:) & válaszolok, ha tudok.
bár, gondolom, csinálni szeretnéd leginkább, nem beszélni róla, mert úgy van értelme.
"Ki szerinted a legnyitottabb friss tehetségekre, kikhez érdemes fordulnia egy kezdő írónak?" - igen, ez a kérdés érdekelne engem is a leginkább. de ha c.c.-vel megtárgyalod, nekem az is elég szerintem ;)
 
előzmény: Dreka #91
 
 
2007. március 12. hétfő, 14:01 93. | Dreka
Szia,
A 'Lora'-rol erdeklodnek: Honnan indultatok a rendezovel, Te milyen fazisban kapcsolodtal be? Neki volt mar otlete, esetleg kesz szinopszisa?
Már volt egy első draft is.
Mennyit (hagy honap/ev/draft) dolgoztatok egyutt amig megszuletett a script elso ill. vegso valtozata?
Nem túl sokat, nagyon gyorsan összejött a film, ráadásul párhuzamosan írtam a Szabadság szerelmet is. De a Lorát nagyon szerettem, ezért elég gyorsan tudtam írni. kb. 5-6 draft volt belőle ha jól emlékszem, ennél általában többet írok.
Ennel a konyvnel milyen volt a munkamegosztas, ertsd: Te a dialogokat, a rendezo meg inkabb a strukturat teszi helyre, hogy kell ezt elkepzelni?
Szerintem ezt nem lehet különválasztani. Amikor beszálltam, attól kezdve én írtam, és egyeztettem a Gáborral és az Andreával. Nagyjából megvolt az alapszerkezet, megírtam a múlt és a jelen jeleneteit, utána megcsináltam a struktúrát, és összecsiszoltam a jeleneteket.
A Toldi moziban, a kozonsegtalalkozon emlitetted, hogy nem igazan szereted azokat a dialogokat amik tulsagosan 'foldhozragadtak' (tul eletszeruek?) hanem a kicsit elemelt, kicsit megcsavart dialogokat szereted - mit gondolsz, melyik altalad irt filmben sikerult ezt a legjobban megvalositani?
Nem az elemeltség a lényeg. Egyszerűen nem szeretem ha azt kérik számon egy forgatókönyvön, ahogy az emberek a valóságban beszélnek. Attól hogy nem hallani hasonló párbeszédeket a villamoson, még egy dialóg lehet élvezhető, vagy szellemes. Sőt. Egy dialóg nem csak arra jó, hogy információt hordozzon, fontos a hangzása, a zeneisége, önálló elemként is működik. Egy szép házon nem csak azért van ablak, hogy beengedje a fényt és a levegőt, hanem az ablakok száma, formája, és díszítettsége hozzátartozik a ház homlokzatához, esztétikájához.
Iroilag melyik filmedre vagy a legbuszkebb?
Nem tudom, mind saját gyerek. Van amit jobban szerettem csinálni, van amit kevésbé, de ez nem feltétlen függ össze a végeredménnyel.
DR
 
előzmény: akiboj #89
 
 
2007. március 12. hétfő, 13:56 92. | robocop11
Szia Réka!
Tudom, hogy elfoglalt vagy de van rá lehetőség, hogy egyszer, valamikor, ha lesz időd elolvasd a könyvemet? Szívesen fogadnék tőled véleményt illetve kritikát.
 
előzmény: Dreka #91
 
 
2007. március 12. hétfő, 13:23 91. | Dreka
Sziasztok, bocs de meló van, úgyhogy most csak kutyafuttában.
Melyik a kedvenc filmed forgatókönyv szempontból? Rengeteg van. Nagy balhé, Alul semmi, Billy Elliot, Leon a profi, Játékos, Beszélj hozzá, Amerikai szépség...
A saját alkotásaid közül melyiket szeretted a legjobban? Nem tudom. Szeretem őket, de csak a hibáikat látom. Olvastál olyan cuccot, ami nagyon tetszett, de még nem lett belőle film? Mostanában nem.
Mennyire tekintenek a rendezők partnernek? Akikkel eddig dolgoztam, maximálisan.
Mennyire engednek bele a forgatásba? Íróként mennyire segíted/befolyásolod a vizualizációját a rendezőnek? Általában a forgatókönyv szempontjából gondolkozom, egyszerűen az érdekel a legjobban. De minden más ötletemet is el szoktam mondani, aztán vagy megfogadják vagy nem.
Volt már, hogy írtál valamit, és amikor a vásznon vagy TV-ben viszont láttad, csalódott voltál? Kb ezerszer.
Hogyan dolgozod fel, ha nem adnak a véleményedre? Akikkel eddig dolgoztam mindig azt éreztették, hogy fontos a véleményem. De nem mindig értettek egyet, ezt el kell fogadni. Idővel nagy nehezen rájöttem, hogy bármilyen furcsa, nem mindig nekem van igazam. Szerinted miért járnak az emberek moziba? Én pl. sírni, nevetni, vagy gondolkodni. Gondolom mások is ezért.
És mi az, ami miatt a magyar film olyan fontos a magyaroknak? Szerintem ezzel a többi nemzet is így van. Kicsi, savanyú, de a miénk.
Ha tehetnéd, mivel foglalkoznál méh szívesen az életben? Pl. vágni szívesen megtanulnék. A vágás egyszerűen lenyűgöz.
Szerinted a magyar kritikusok valóban gecik, vagy igazuk van, amikor negatív kritikával illetnek egy filmet? Filmje válogatja, meg kritikusé. Nincs bajom a kritikával, csak az indulatot nem szeretem. A legtöbb rossz film mögött is általában rengeteg munka van. Nem tudom, miért kell az alkotókról úgy beszélni mint dilettáns idiótákról, holott egyszerűen csak valami nem jött össze. Van ilyen.
Mi a kedvenc TV-sorozatod? Momentán a Született feleségek.
Kit tartasz nagy up and coming tehetségnek ma Magyarországon? nem tudom, ez pontosan mit jelent, de ha azt amire gondolok, akkor a Goda Krisztát.
Színház vagy mozi? is-is.
Szereted a kisköltségvetésű dolgokat? A jó filmeket szeretem, nem érdekel a költségvetés. De általában igen, mert az alkotók rá vannak kényszerítve, hogy kreativitással helyettesítsék a pénzt. Bár az is nagyon jó érzés, hogy bármi megvalósulhat, amit kitalálsz.
Szerinted fontos a standardizált forgatókönyv formátum? Igen, de főként az írónak nagy segítség.
Szerinted miért nem sikeresek külföldön a magyar filmek? Azért már volt ilyenre példa.
Te vállalnál kuratóriumi tagságot az MMK-ban ha felkérnének? Igen.
Ki szerinted a legnyitottabb friss tehetségekre, kikhez érdemes fordulnia egy kezdő írónak?
Erre így nehéz válaszolni, nekük a Kálomista segített, de többen is nyitottak voltak. Ha tudod küldd el nekem az elérhetőségedet, aztán majd meglátjuk.
DR
 
előzmény: t #88
 
 
2007. március 5. hétfő, 22:40 90. | Script Doctor
#f.r.a.n.k.:
bocs az elírásért!
nem a csavarok száma vagy hasonlósága problémás, hanem maga az alapszitu olyan, mint a Cég. bár ez se végzetes probléma, csak így nem elég friss és erős.

#Tunce:
ez már sokkal érthetőbb! ami kicsit nehezen megfogható, az a "nép által nagyrabecsült elmebeteg", de jó az irány.

#Dreka:
bár már rég volt, de gimis korszakom 3 meghatározó európai filmes élménye: Metró, A nagy kékség és a Nikita. :)
 
előzmény: f.r.a.n.k. #83
 
 
2007. március 4. vasárnap, 15:20 89. | akiboj
Szia Reka!
A 'Lora'-rol erdeklodnek: Honnan indultatok a rendezovel, Te milyen fazisban kapcsolodtal be? Neki volt mar otlete, esetleg kesz szinopszisa?
Mennyit (hagy honap/ev/draft) dolgoztatok egyutt amig megszuletett a script elso ill. vegso valtozata?
Ennel a konyvnel milyen volt a munkamegosztas, ertsd: Te a dialogokat, a rendezo meg inkabb a strukturat teszi helyre, hogy kell ezt elkepzelni?
A Toldi moziban, a kozonsegtalalkozon emlitetted, hogy nem igazan szereted azokat a dialogokat amik tulsagosan 'foldhozragadtak' (tul eletszeruek?) hanem a kicsit elemelt, kicsit megcsavart dialogokat szereted - mit gondolsz, melyik altalad irt filmben sikerult ezt a legjobban megvalositani?
Iroilag melyik filmedre vagy a legbuszkebb? (igazabol ezeket is meg szerettem volna kerdezni a Toldi moziban a film utan, de elegge zavarban voltam es asszem kicsit ossze-vissza beszeltem - emiatt bocs - de majd akkor itt, igy...) Koszi!
 
2007. március 3. szombat, 21:58 88. | t
Köszönöm, hogy időt szakítottál ránk megint.
Az én személyes véleményem az, hogy a normatív támogatás ebben a formában egy elvetélt ötlet. Első lépcsőben felemelném a nézőszám határát valamennyivel, mert hacsak nem bukik valami akkorát, mint a Getno, a producer inkább megvásárol 10,000 jegyet, ami egy 80 vagy 100,000-es határhoz hiányzik, vagy egyéb módon kiügyeskedi a nézőket, csak hogy legközelebb kapjon. A másik oldalon pedig nem gondolom, hogy a nézőnek igaza van. Illetve nem egy "nem-demokráciában". Ha Magyarországon kéthetente kijönne egy szórakoztató-film, akkor hamar elválna a szar a májtól, hogy melyik igazán jó, és ezért ülnek be rá a nézők, és melyik az, amelyik azért teljesített, mert épp nem volt más. A Győzike-showt kibaszott sokan nézik, ezzel együtt betiltanám. Pont. Etikátlan, amit csóri hülyével tesznek, és mint műsor primitív. Továbbá nem gondolom, hogy az ingyen-cirkusz a nézőt valamilyen irányba építené, amit egy amerikai közönségfilm azért gyakran tesz. Míg a módszer tehát valóban objektív, úgy gondolom, hogy nem részesíti előnyben a minőséget, és nem is támogatja vagy segíti a minőségibb közönségfilm megszületését. Ez olyan, mint a TV-ben bizonyos sorozatok, amelyek kurva jók, de a szinkronjuk botrányos, és úgy gondolom, hogy handból basznám vissza a gyártónak, hogy javítsa ki, mert helytelen magyar nyelvet tanít a közönségnek, amely ettől még nézni fogja. Tehát én a filmkészítők részéről olyan felelősséget érzek, amelyet kevesen ismernek fel/el. Ameddig pedig ez nem történik meg, addig elfogadhatatlannak tartom a normatív rendszer ilyen formájú működését a magam részéről, és defektnek a közönség szempontjából. Ezzel együtt még mindig jobb mint a szelektív módszer... már ha nem hozzáértők ülnek ott. A kereskedelmi tévéknél sem igazi jóízlésű, szakértő profik ülnek, ezért aztán nem is szólnak bele a filmekbe, ami baromi nagy hiba, mert olyan fostalicskák kerülnek az égiszük alatt a moziba, amit egy jóízlésű amerikai producer előbb gáncsolna el, mint hogy azzal magát égesse, még akkor is, ha ezzel pénzt bukik. A közönségfilm esetében tehát én helyévalóbbnak látnám egy szakmaibb kuratórium felállítását, amelyek alaposabb fejlesztéseket támogatnának. Arról már nem is beszélve, hogy (köpjetek le, de) nekem a Kész Cirkusz tetszett, és az nem érte el a 80-at, pedig szívesebben látnám az alkotóinak a következő filmjét, mint egy újabb Rábert Koltáj művészetet, vagy a Csudafilm 2-t.
Nem akartalak megbántani azzal, hogy az általad felhozott példákat kielemeztem, de a minősítésük, és a körülményeik hozzátartoznak az igazsághoz. Ezzel együtt nekem nem voltak jó tapasztalataim a magyar producereket illetően. Volt, akinek fél éven keresztül imádkoznom kellett, hogy elolvassa a könyvemet (pedig beajánlással kerültem hozzá). Szerintem ez nem egy normális szituáció. A másik pedig, hogy egyes producerek nem egy súlycsoportban vannak. A harmadik pedig, hogy Magyarországon nincs olyan kiadvány, mint Amerikában, amely a gyártó cégeket és producereket listázná (a Filmévkönyvben van ilyen szekció, de az olyan jellegű kísérletekről talán hadd ne meséljek mi történik, amikor valakinek küldesz egy e-mailt, és még csak válaszra sem méltat. Tízszer...). Szóval miközben a kitartásról szóló gondolatodban igazad van, inkább a kapcsolatokról szóló szekcióját látom hasznosnak egy kezdő irányában - és ez csak annyiban zavar, hogy inkább adnak egy kutyaütőnek lehetőséget ma Magyarországon, minthogy kipróbáljanak valakit, aki még nem mutatott fel semmit. És ez nem egy jó tendencia. Amerika pedig jó példa, hogy mit jelent a kitartás, csak annyi a gond a modell leképzésével, hogy ott bármire kíváncsiak, és keresik az új, friss dolgokat és embereket, míg Magyarországon azt látom, hogy ha besétál valaki valahová mondjuk a Kocka forgatókönyvével, akkor gondolkodás nélkül küldik tovább, azzal, hogy "Mi ez?", meg hogy "magyar sci-fi/thriller? És ki nézné azt meg? Ilyet nem lehet". Nagyon hálás lennék tehát, ha megosztanád velünk, hogy mi az, amire szerinted (a tények/felkéréseid alapján) a magyar producerek még vevők, mert azt hiszem nem én vagyok az egyetlen, aki kissé borúlátóan szemlélte, hogy a producer a műfaj meghatározásakor eldöntötte, hogy ez a könyv márpedig nem alkalmas arra, hogy film legyen belőle.
Köszönöm a bizalmat (mármint, hogy úgy látod, hogy meg tudnék győzni valakit), de sajnos egyre kevésbé hiszek már magamban/magamnak. A tapasztalataim nem azt mutatják, hogy ez a vonal sikerült volna, tehát vagy nem keresnek a producerek reader-eket, vagy én csinálom rosszul a dolgot. Az eredményeim és bizonyos források, az előbbit látszanak megerősíteni, de igazság szerint jobban örülnék, ha az utóbbi lenne igaz, mert akkor a "kérdés csak engem érintene", és sok tehetséges ember kapna lehetőséget, mint reader vagy író, és jó filmek készülnének. És ez sokkal többet érne az én érvényesülésemnél. De azért kösz, az önbizalmamnak jót tett, bár vannak ezen a fórumon, akik szerint abból amúgy is túl sok van.
Természetesen én sem azért soroltam fel hibákat, mert szeretek károgni. Én is nagyon szeretnék változtatni, és próbálok is, a magam szerény lehetőségeihez mérten, sőt sokat segítek, ha tudok, másoknak is. Csak néha úgy érzem, hogy túl sok falba ütközöm, és ez frusztrál. Sajnálom, ha van olyan, amiben igazam van, mert bár ne lenne, és nem sírni akartam, csak láttatni Veled, hogy mik a sokszor előkerülő gondolatok itt a fórumon, és a tanácsodat/véleményedet kérni ezekben a kérdésekben.
És most még hadd kérdezzek néhányat: melyik a kedvenc filmed forgatókönyv szempontból? A saját alkotásaid közül melyiket szeretted a legjobban? Olvastál olyan cuccot, ami nagyon tetszett, de még nem lett belőle film? Ki az, akivel szívesen dolgoznál? Ha van olyan, akivel nem, akkor (név nélkül) miért nem? Mennyire tekintenek a rendezők partnernek? Mennyire engednek bele a forgatásba? Íróként mennyire segíted/befolyásolod a vizualizációját a rendezőnek? Volt már, hogy írtál valamit, és amikor a vásznon vagy TV-ben viszont láttad, csalódott voltál? Hogyan dolgozod fel, ha nem adnak a véleményedre? Szerinted miért járnak az emberek moziba? És mi az, ami miatt a magyar film olyan fontos a magyaroknak? Ha tehetnéd, mivel foglalkoznál méh szívesen az életben? Szerinted a magyar kritikusok valóban gecik, vagy igazuk van, amikor negatív kritikával illetnek egy filmet? Mi a kedvenc TV-sorozatod? Kit tartasz nagy up and coming tehetségnek ma Magyarországon? Színház vagy mozi? Szereted a kisköltségvetésű dolgokat? Mi a véleményed a magyar rendezők szakmai felkészültségéről? Szerinted fontos a standardizált forgatókönyv formátum? Szerinted miért nem sikeresek külföldön a magyar filmek? Te vállalnál kuratóriumi tagságot az MMK-ban ha felkérnének? Ki szerinted a legnyitottabb friss tehetségekre, kikhez érdemes fordulnia egy kezdő írónak? Köszi a segítséget előre és utólag is. Kellemes hétvégét:

Charlie
 
előzmény: Dreka #87
 
107-88  /  107

nka emblema 2012