sex hikaye

A cím teszi a filmet...? Beszélgetés a külföldi filmek magyar címeiről...

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2006. december 14. csütörtök, 02:19

rendezés  


egy oldalon
7-1  /  7


 
2007. január 13. szombat, 00:33 7. | Joody B
Természetesen itt mindenki véleménye számít és hasznos is :) Csak ritkaság,hogy ennyire "megérintsen" valakit a téma...ennek örültem nagyon...
Sajnos a többi fórumon mostanában kialudt az érdeklődés lángja...remélem ez hamarosan változni fog :)

Mondjuk lobbantsuk fel itt újra...:P
 
2006. december 27. szerda, 15:16 6. | t
Szívesen (de azért ne feledd, hogy ez is csak EGY nézőpont). De a többiek legalább ilyen hasznosakat mondtak, úgyhogy róluk se feledkezz meg. Kellemes Ünnepeket így utólag is.

C.C.
 
előzmény: Joody B #5
 
 
2006. december 27. szerda, 13:16 5. | Joody B
Kedves Charlie Chan,köszönöm szépen a kimerítő hozzászólásodat,nagyon tetszett :))
Hamarosan több kérdéssel is elő fogok még állni,csak hát haladni is kell,és néha az ember alkotói válságba is kerül...:P

Várom a Többiektől is az ötleteket,tapasztalatokat,hiszen igazán a Ti véleményetek számít ;)
 
2006. december 14. csütörtök, 15:48 4. | f.r.a.n.k.

szerintem a forgalmazók amúgy is olyan undorítóan nagy haszonkulccsal dolgoznak, hogy a filmesek a bevételekkel nem is számolnak, és az aki beteszi moziba a filmet többet vesz ki, mint aki elökészítette, leforgatta és megcsinálta, hogy meg ne szakadjanak a nagy címötletelésen...

miért nem kapja már el öket valaki egy sötét sarkon
 
előzmény: t #2
 
 
2006. december 14. csütörtök, 13:17 3. | ukiyo
Hi Joody B,

Nem értem a kérdést, t.i. a van "funkciója egy filmcím" -nek, vagy csupán PR szempontból fontos" -t.

Pont ez a funkciója :)

De - ha arra gondolsz, hogy a film megértése, befogadása szempontjából van-e funkciója, azt gondolom, hogy -ebben - különbséget kell tenni film és film között. Szerintem erről elsősorban az experimentális és a tudományos filmek/fotók esetében beszélhetünk, ahol " 5millió gyorsított pozitron ütközése vízgőzös környezetben" c. animáció szinte bármi lehetne "képileg", a címmel viszont már nem bármi, hanem éppen az, ami.

Rám komoly befolyása van a filmcímeknek, annyiban, hogy jelentős visszatartó erővel bír egy viccím . Olyanról nem tudok, hogy "olyan jó címe van, megnézem!" eset előfordult volna velem. Ha nem nyelvszakos lennél - bár a vizuális "nyelv" többek szerint létezik :) - azt mondanám, vizsgáld meg egy kis kitérő erejéig a plakátokat is. Egy humoros cím kellően poéos plakáttal oly távol tart a mozitól, már csak azért is, mert biztos lehetek benne, hogy jön ez még a tv - be, vagy 399ért DVD-n, csatolva mondjuk a "Halálbumeráng 5: amikor a halálbú berág" -hoz.

A magyarosításokkal kapcsolatban: tökéletesen egyetértek az előttem szólóval, élmény volt olvasni.

D.M:
 
2006. december 14. csütörtök, 09:54 2. | t
Szia!

Én személyesen a következőt gondolom, és ezt szeretném publikussá tenni, nem azért mert excentrikus vagyok, hanem mert hátha olvassa valaki, és tesz valamit. Tehát. Az Intercomnál (és piacvezető befolyásként egyéb cégeknél is) ezáltal van egy ilyen elképzelés (ami lehet, hogy egy fasz ember agymenése, de lehet hogy marketing-"stratégia" -- muhaha!), hogy tökmindegy mi a film eredeti címe, sokkal jobban fog menni, ha annak
A) rímes
B) alliterált
C) kliséből viccessé kalapált
címet adunk. Szemléltetésképp: Pata-csata, Pata-tanya, Anyám nyakán, Apádra ütök, Nő a baj, A csaj nem jár egyedül, Papák a partvonalon... STB.
Na, ezt a faszt kéne záros határidőn belül kirúgni a pudvás picsába, ugyanis az eredeti alkotók és marketingesek nem véletlenül adták az adott címet a filmnek kilföldön, és
1) ez nem dramaturgiai szabadság, hanem nemi erőszak
2) nincs azt igazoló tanulmány, hogy attól mert a Freaky Friday-nek anno ez volt a címe Amerikában, ettől többen nézték meg (hogy is lehetne, hiszen külön címmel nem lehet ugyanazt a terméket forgalomba hozni), sem olyan, amely a "Nem férek a bőrödbe" cím létjogosultságát hitelesítené. Ez egy perverz szokás nálunk, amiről le kéne szokni, mert taszító, buta, és értelmetlen. A Terminátor is lehetett volna Romboló-robot, de nem lett, mert király az a cím, hogy Terminátor. És milliónyi ilyen cím van, ami a maga egyszerűségében király. Olyan ez, mint a pop-zene. Egy dallam, ami egyszerű, és mégis bemászik a füledbe. Timbaland ontja magából az ilyeneket. Kozsó még a 10-ből 9 feldolgozásával is hallgathatatlan a kis Korg-szintijével. Egy "catchy" filmcím, szerintem igenis tud a nézők fantáziájára hatni és könnyen válhat ikonná (Pl: Mátrix, vagy Black Hawk Down). Rám nem a cím hat, de sokkal szívesebben mondom azt otthon a mamámnak, hogy megyek és megnézem "A Nap könnyeit", mint a "Kiskarácsony mindenáront". Egyszerűen királyabb kimondani. Férfiasabb. Ellenben nem gagyi. Meg bonyi. Szóval szerintem (és ez egy személyes vélemény), egy jó cím nem határozza meg a nézettséget, de dobhat rajta, mert az emberek könnyebben beszélnek róla. Egy rossz cím nem húz le - ha jó a film. Ha a film is, meg a cím is szar, akkor viszont nem fognak beszélni róla, és ezáltal az kuka. Ha a film jó, de a cím szar, akkor azt fogják emlegetni (meg a címadó kurva anyját), és ha a film rossza, de a cím jó, akkor az bekerül a negatív etalon kategóriába, mert könnyű lesz beszélgetésekben hivatkozni rá, hogy az milyen rossz volt, esetleg csalódásként említeni (hogy a címe alapján ez akár egy jó film is lehetet volna). Ha pedig a film jó, és a cím fura - nos, abból születnek a legendák: pl: Fűnyíró ember. Ez a személyes véleményem, azt a faszt az Intercomnál pedig ideje lenne nyugdíjazni. Már vagy húsz éve mérgezi a lelkünket a hülyeségeivel. Ha pedig marketingstratégia, akkor én azért megkérdezném az Andy Vajnát, hogy őszerinte ez mit tesz a filmjeivel. De hallgatni mindenképp rossz őket, és nincs az az ember, aki kimutatja, hogy valaha egy percre is befolyásolta egy ilyen ügyürübügyürü filmcím a látogatottságot, tehát ideje lenne a nézőket felnőttként kezelni, és a filmeknek normális címeket adni, ahogy azt teszik külföldön is. Az "Open Season" nem "Nagyon vadon". És ettől nem fogják a gyerekek jobban szeretni. A "Túl a sövényen" szerintem tök jó film volt, a gyerekek is szerették, és a címe is emberi volt. A "Némó nyomában" félimllás nézettséggel igazi közönségkedvenc volt. Akkor? Mi lehet a kifogás a "kevesebb több" elve ellen? Szerintem semmi. Csak az, hogy valaki ezt húsz éve kitalálta, és még mindig azt hiszik, hogy jó, miközben a mai mozizók már igazi blockbustergeneráció - nem esünk hasra egy "tréfás" címtől. Ez a kreativitás legalja - és van egy olyan gyanúm, hogy a forgalmazóknál többre nem képesek (még mielőtt belémgyalogol valami okostojás, hogy honnan vagyok ilyen kibaszott okos, ismerek személyesen is forgalmazóknál dolgozó embereket. És nem a kreativitásuk miatt szeretjük őket). Ez meg már baj. Remélem segítettem, én legalábbis mindenesetre kidühöngtem magam. Sok sikert a projecthez:

C.C.
 
előzmény: Joody B #1
 
 
2006. december 14. csütörtök, 02:19 1. | Joody B
Sziasztok!

Idén végzek az ELTE tanárképző karán,és angolból ez lesz a szakdolgozatom témája.
Az eredeti címe Fine titles make fine films... az eredeti közmondás után szabadon.
Nézegettem szakirodalom után,de eddig nem túl sokmindent találtam,ezért döntöttem úgy,hogy egy fórumba viszem a témát,mert nagyon kíváncsi vagyok az emberek véleményére.
Igazából arra lennék kíváncsi,mit gondoltok az angol és francia filmek magyar címeiről,mennyiben befolyásolja mondjuk a cím a film majdani sikerét,esetleg mentetek-e be már úgy egy moziba megnézni egy adott filmet,hogy mondjuk irtóra frappánsnak találtáltok a címét,stb. Szerintetek van funkciója is egy filmcímnek,vagy csupán PR szempontból fontos? Etc.

Minden személyes tapasztalatot,véleményt szeretettel várok :)

Előre is köszönöm,hogy megtiszteltek a figyelmetekkel :)

nka emblema 2012