sex hikaye

29 nyertes a forgatókönyvírói-műhely pályázaton

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2003. december 23. kedd, 19:53

rendezés  


egy oldalon
50-31  /  50


 
2004. január 29. csütörtök, 04:16 50. | filmhu

Mi van kisfiúk, savanyú a szőlő? Tessék dolgozni, nem dumálni. Sok pofon edzi az ilyen kisfiúkat.

 

Maciek és Hauser igazságügyelet

 
2004. január 23. péntek, 14:23 49. | filmhu

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.

És itt álljunk is meg. Miért készítene riportot bárki ezzel az emberrel?

Aztán megöl mindenkit. Nagyon vicces.

 
2004. január 23. péntek, 14:23 48. | filmhu

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.

És itt álljunk is meg. Miért készítene riportot bárki ezzel az emberrel?

Aztán megöl mindenkit. Nagyon vicces.

 
2004. január 23. péntek, 14:22 47. | filmhu

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.

És itt álljunk is meg. Miért készítene riportot bárki ezzel az emberrel?

Aztán megöl mindenkit. Nagyon vicces.

 
2004. január 23. péntek, 14:22 46. | filmhu

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.

És itt álljunk is meg. Miért készítene riportot bárki ezzel az emberrel?

Aztán megöl mindenkit. Nagyon vicces.

 
2004. január 23. péntek, 10:52 45. | filmhu

Kedves Tom!

Elolvastam a könyvedet. Szerintem az alapötlet jó, filmre termett, de nagyon sok benne a "vatta". Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor a stackpointer@freemail.hu címre.

 
2004. január 21. szerda, 11:02 44. | filmhu
Gondolom azért írta le a szerző, hogy kik játszák majd a szerepeket, mert úgymond a saját "halálát" próbálta Jamrik megfilmesíten. Ezért is akart úgymond áldokumentumfilmet csinálni
 
2004. január 21. szerda, 07:56 43. | filmhu

Kedves Tom!

Igyekszem utánanézni, remélem, nem túl drága :).

 
2004. január 21. szerda, 01:02 42. | filmhu

Persze, hogy nem nyert, feleslegesen elnyújtva és részletezve. iszonyatosan hosszú. Kb a harmadánál feladtam az elolvasását.

Ui: Kit érdekel, hogy kik játszák? Ezt még a gyártási pályázaton sem kérik számon.

 
2004. január 20. kedd, 22:13 41. | filmhu
Na, nem zseniális, de tényleg van benne fantázia. Egy stilisztikai szabály a sok közül egy szinopszis megírásánál: Ha írtál húsz mondatot, olvasd át, próbáld meg ugyanezt elmondani tíz mondatban, aztán olvasd át újra, és írd le ugyanazt öt mondatban. Azt az ötöt tartsd meg. Ehhez szorosan kapcsolódik: Sokszorosan bővített modatok, tilos! Ez itt egy ígéretes sztori, de a második bekezdés után unom magam, mert elveszek a részletekben, fa és erdő szindróma.
 
2004. január 20. kedd, 19:58 40. | filmhu

 Bár ez a szinopszis nem nyert a pályázaton, - szerintem mégis megérdemelte volna! Lehet, hogy stilisztikailag hibás,- lehet , hogy nem, de szerintem zseniális! A szerzője  Jamrik Levente, aki ezt a filmet ha jól tudom áldokumentumfilmes motívumokkal dolgozta, illetve dolgozta volna ki. Ha már Dobrayt kiveséztük, legyen ez a következő minta, mind jó, mind rossz hibáival együtt.:

A filmben szereplő személyek, szituációk valósak, a történet csak részben a fikció műve, ennek ellenére a nagyjátékfilm a színészi alakításokkal operálna.

Adott egy szegedi 50-55 éves taxisofőr (KOVÁCS LAJOS), aki mint magánzó huszonvalahány éves taxis pályafutása alatt egyetlen egyszer sem volt tagja semmilyen személyszállító társaságnak. Jó fizikumú, kopaszodó, szlengesen és trágául beszélő, de csavaros észjárású ember,- aki sohasem tudott egy szét nem eső Lada 2015-ös gépkocsinál és egy önkormányzati tulajdonú lakásnál többet elérni. A betevőért folytatott napi harca ugyan anyagi szempontból jónak mondható, (viszonylag magas fuvardíj, „lehúzás”, átverés), de mégis valahogy ezek a jövedelmek elsikkadtak a játéktermek füstös világában. A KOVÁCS által alkított VARGA IMRE esztétikai ízlése szörnyű. Lakásának berendezése szegényes, katasztrófális állapotú.

VARGA felesége lerobbant kétkezi munkás, aki barátnője üzletében, illetve különböző ügyvédi irodákban vállal takarítást be nem jelentett fizetségért. Az idő előrehaladtával (illetve a fizetség minimalitása miatt) azonban szexuális szolgáltatást is nyújt az asszonyság fönökeinek. Természetesen VARGA az asszony fékezhetetlen falloszimádatáról tud, de hidegen hagyja. Okok: élete választott párja kiválóan főz, süt, mos, takarít és szenzációs ágyzsonglőr, és persze a klienskörtől megszerzett pénz egy részét is haza adja.

A háztartásban él VARGA apja is - GYULA BÁ’, - aki valamelyik doni ütközetnél „vesztette el” lábait,- így az öreg élete hátralévő része kerekes tolókocsihoz van kötve. VARGA őse meglehetősen szenilis,(kinézetre a Muppet Show egyik aggjára hasonlít), de alkalmi süketsége ellenére is kiválóan lavírózik mai vadkapitalistának mondott társadalmunkban. Példa: A szegedi Cserepes soron (a város Ecserije) az öreg a piac első soraiban árusító románoktól, cigányoktól ellopja a fontosnak vélt vagy tartott különböző kacatokat,vackokat, hogy 5 -6 sorral arrébb ő maga bocsáthassa áruba vásárlóinak.

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.A RIPORTER - mint minden televíziós csatornánál egyben szerkesztője, rendezője is az adott filmnek, -ő JAMRIK LEVENTE,- vagyis én. A filmben ezt a szerepet, karaktert azonban egy profi színész játsza majd (HUJBER FERENC).

A RIPORTER hű fegyverhordozója FICKER PÉTER,- az OPERATŐR, aki szintén valós személy, valóban operatőr egy itthoni országos sugárzású televíziónál. Megjegyzendő, hogy amit az OPERATŐR felvesz, rögzít (aki egyben most színész is egyben) azok mind hasznos jelenetek az elkészülő filmben. Ehhez járul hozzá a különböző zenei elemek, dallamok, dalbetétek ütemre történő gyors, VIDEOKLIPP szerű vágásai, amiket néhol roncsolt, kimerevített, lelassított, illetve úgynevezett kaszálós stílussal felvett, leforgatott jelenetek tennék teljessé. Fontos, hogy a film dialógusai pergők, rengeteg helyzetkomikummal és fekete humorral átszőtt cselekményvezetést takarjanak.

A film legelején megjelenik egy sokat mondó INSERT: „In memoriam Jamrik Levente 1974 - 2004”. VARGA szép lassan bemutatja a stábnak apját, feleségét és pénzkereseti munkamódszereit-> CERUZAKAMERA. Nyomon követhetjük GYULA BÁ’ magánakcióit, szenilitásnak tűnő de alapvetően a leleményességére utaló megnyílvánulásait (lopás a piacon, minden létező személy szovjet katonákkal való összetévesztése, megfenyegetése stb.), a feleség kicsapongásait, vad orgiáit (felgyorsított,kimerevített rövid, pár másodperces jelenetek), és nem utolsó sorban VARGA degenerált megnyilvánulásait, onámiáit.

Így telnek - múlnak a napok, és mivel VARGA IMRE dolgos hétköznapjai szinte teljesen egybeforrnak a két stábtag életével, elkezd érdeklődni a filmről, a filmkészítés kulisszatitkairól. „Mi az hogy film? Hogy készül el egy film? Hol kell bekapcsolni egy kamerát? Mi az, hogy objektív, írisz?” stb. Majd amikor minden kérdésére választ kapott, egy meglepő ötlettel hozakodik elő a két megfáradt „média cézár elé”. -„Mivel az elmúlt pár esztendőben rengeteg taxis gyilkosság történt, mi lenne, ha ezen rossz tendencián változtatnánk? Mi lenne, ha nem az utas, hanem maga a taxis ölné meg a mit sem sejtő utasokat?” Az OPERATŐR kivételével JAMRIK hallani sem akar egészről.Ellenben a taxis és az OPERATŐR azzal érvel az ötlet mellett, hogy amilyen „hülye” a taxis, úgy tényleg meg is csinálja a gyilkosságokat, másrészt pedig Frei és Friderikusz után nagy szakmai kitörést jelentene ez a film JAMRIKNAK.

VARGA ámokfutása elkezdődik. Eleinte szívlapáttal, majd végül egy franciakulcs segítségével megöli utasait.Egy nyári éjszakán azonban, amikor VARGA, FICKER és JAMRIK a kurva soron várakozik az autóban, a leengedett ablaknál egy csoport kilopja az OPERATŐR ölében fekvő kamerát. VARGA és az OPERATŐR rögtön a tolvajok után rohan. JAMRIK álomittasan kikászálódik a taxiból, nekidől a motorháztatőnek és rágyújt. Őt már nem érdelki az egész megasztárság. Ahogy ott cigarettázik, hirtelen megjelenik GYULA BÁ’ tolókocsijában, furcsa mosollyal az arcán. JAMRIK értetlenül áll az öreg előtt, hisz nem érti, hogy a mozgásában korlátozott öreg, hogy tudott egyedül eljutni idáig, és ráadásul felállni. A háborús sérültnek hitt GYULA BÁ’ azonabn nem csak, hogy székéből állt fel, hanem mankójával le is üti JAMRIKot. Az összeesik. VARGA és az OPERATŐR elégedetten jönnek visszafelé, kezükben a visszaszerzett kamera. JAMRIK rögtön kérdőrevonja VARGÁT GYULA BÁ’t illetően. Ő FICKERREL együtt csak röhög a riporteren, a verés nyomait a tolvaj bandának tulajdonítva. A RIPORTER azonban elkezdi bizonygatni igazát. Veszekedés, ordíbálás. Majd JAMRIK bejelenti: elege van mindenből, kiszáll, most rögtön mindent elmond a rendőrségen. A meggyőzés hasztalan, így VARGA, FICKER asszisztáló segítségével úgy dönt: megöli a nyavalygó „tévés sztárt” is. Lendül a szívlapát, csattanás, csontroppanás. VARGA énekelve földeli el JAMRIKOT egy temetőben. A munka elvégeztével, a temető bejáratánál VARGA azonban összefut egy másik taxissal.A film elkezd játszani a lebukás veszélyével, de a másik taxis röhögve mutatja meg VARGÁNAK az ő szerzeményét - egy APEH ellenőrt. A kamera a levegőbe repül, majd nagytotálban látjuk, hogy a képet betölti a libasorban várakozó szegedi taxisok sora, akik türelmesen várják, hogy eltemethessék aznapi meggyilkolt áldozataikat. Felülről lefele elindul a STÁBLISTA, INSERTTEL az elején. A filmet rendezte Jamrik Levente Majd hirtelen ugyanaz a képkivágás jelenik meg, amikor az öreg GYULA BÁ’ leütötte a RIPORTERT, ahogy a feje kómás állapotban nyugszik a betonon. A láthatáron feltűnik az OPERATŐR alakja, aki üres kézzel jön visszafelé. FICKER azonnal panaszkodni kezd. Sem a kamera, sem a taxis nem került meg. A VARGA által adott telefonszám és a lakás sem létezik. Valami nagy átverés az egész. Míg a két tévés kétségbeesetten vitatkozik, hogy hogyan tovább. A lopott kamera egy közeli ház ablakából filmezi a két vitatkozó tévést, és ahogy a kiszélesedik a kép, feltünik a kamera két oldalán álló VARGA IMRE és GYULA BÁ’ alakja. Röhögnek. - „Na papa! Akkor igyunk az első játékfilmem sikerére!” A család két tagja összekoccintja a kamera fölött söreiket, elindul a STÁBLISTA, majd ahogy kiszélesedik a kép, kibontakozik a megöltnek hitt utasok körvonalai, akik szintén jókedvűen söröznek VARGA IMRE elsőfilmes rendező filmjében alakított első szerepük örömére. A futó stáblista alatt még látjuk, hogy a jelenet átalakul egy filmszemle záró gáláműsorára, ahol VARGA átveszi a fesztivál fődíját. A STÁBLISTA lefut. Az utolsó INSERT kimerevedik. Felirata: A filmet rendezte: VARGA IMRE

 

 

 

 

 

Adott egy szegedi 50-55 éves taxisofőr (KOVÁCS LAJOS), aki mint magánzó huszonvalahány éves taxis pályafutása alatt egyetlen egyszer sem volt tagja semmilyen személyszállító társaságnak. Jó fizikumú, kopaszodó, szlengesen és trágául beszélő, de csavaros észjárású ember,- aki sohasem tudott egy szét nem eső Lada 2015-ös gépkocsinál és egy önkormányzati tulajdonú lakásnál többet elérni. A betevőért folytatott napi harca ugyan anyagi szempontból jónak mondható, (viszonylag magas fuvardíj, „lehúzás”, átverés), de mégis valahogy ezek a jövedelmek elsikkadtak a játéktermek füstös világában. A KOVÁCS által alkított VARGA IMRE esztétikai ízlése szörnyű. Lakásának berendezése szegényes, katasztrófális állapotú.

VARGA felesége lerobbant kétkezi munkás, aki barátnője üzletében, illetve különböző ügyvédi irodákban vállal takarítást be nem jelentett fizetségért. Az idő előrehaladtával (illetve a fizetség minimalitása miatt) azonban szexuális szolgáltatást is nyújt az asszonyság fönökeinek. Természetesen VARGA az asszony fékezhetetlen falloszimádatáról tud, de hidegen hagyja. Okok: élete választott párja kiválóan főz, süt, mos, takarít és szenzációs ágyzsonglőr, és persze a klienskörtől megszerzett pénz egy részét is haza adja.

A háztartásban él VARGA apja is - GYULA BÁ’, - aki valamelyik doni ütközetnél „vesztette el” lábait,- így az öreg élete hátralévő része kerekes tolókocsihoz van kötve. VARGA őse meglehetősen szenilis,(kinézetre a Muppet Show egyik aggjára hasonlít), de alkalmi süketsége ellenére is kiválóan lavírózik mai vadkapitalistának mondott társadalmunkban. Példa: A szegedi Cserepes soron (a város Ecserije) az öreg a piac első soraiban árusító románoktól, cigányoktól ellopja a fontosnak vélt vagy tartott különböző kacatokat,vackokat, hogy 5 -6 sorral arrébb ő maga bocsáthassa áruba vásárlóinak.

VARGÁt felkeresi egy stáb, hogy életéről, hivatásáról, munkájáról dokumentumfilmet készíthessen. A stáb RIPORTERe egy régebbi utazása miatt választotta főhösünket filmjének főszerepére.A RIPORTER - mint minden televíziós csatornánál egyben szerkesztője, rendezője is az adott filmnek, -ő JAMRIK LEVENTE,- vagyis én. A filmben ezt a szerepet, karaktert azonban egy profi színész játsza majd (HUJBER FERENC).

A RIPORTER hű fegyverhordozója FICKER PÉTER,- az OPERATŐR, aki szintén valós személy, valóban operatőr egy itthoni országos sugárzású televíziónál. Megjegyzendő, hogy amit az OPERATŐR felvesz, rögzít (aki egyben most színész is egyben) azok mind hasznos jelenetek az elkészülő filmben. Ehhez járul hozzá a különböző zenei elemek, dallamok, dalbetétek ütemre történő gyors, VIDEOKLIPP szerű vágásai, amiket néhol roncsolt, kimerevített, lelassított, illetve úgynevezett kaszálós stílussal felvett, leforgatott jelenetek tennék teljessé. Fontos, hogy a film dialógusai pergők, rengeteg helyzetkomikummal és fekete humorral átszőtt cselekményvezetést takarjanak.

A film legelején megjelenik egy sokat mondó INSERT: „In memoriam Jamrik Levente 1974 - 2004”. VARGA szép lassan bemutatja a stábnak apját, feleségét és pénzkereseti munkamódszereit-> CERUZAKAMERA. Nyomon követhetjük GYULA BÁ’ magánakcióit, szenilitásnak tűnő de alapvetően a leleményességére utaló megnyílvánulásait (lopás a piacon, minden létező személy szovjet katonákkal való összetévesztése, megfenyegetése stb.), a feleség kicsapongásait, vad orgiáit (felgyorsított,kimerevített rövid, pár másodperces jelenetek), és nem utolsó sorban VARGA degenerált megnyilvánulásait, onámiáit.

Így telnek - múlnak a napok, és mivel VARGA IMRE dolgos hétköznapjai szinte teljesen egybeforrnak a két stábtag életével, elkezd érdeklődni a filmről, a filmkészítés kulisszatitkairól. „Mi az hogy film? Hogy készül el egy film? Hol kell bekapcsolni egy kamerát? Mi az, hogy objektív, írisz?” stb. Majd amikor minden kérdésére választ kapott, egy meglepő ötlettel hozakodik elő a két megfáradt „média cézár elé”. -„Mivel az elmúlt pár esztendőben rengeteg taxis gyilkosság történt, mi lenne, ha ezen rossz tendencián változtatnánk? Mi lenne, ha nem az utas, hanem maga a taxis ölné meg a mit sem sejtő utasokat?” Az OPERATŐR kivételével JAMRIK hallani sem akar egészről.Ellenben a taxis és az OPERATŐR azzal érvel az ötlet mellett, hogy amilyen „hülye” a taxis, úgy tényleg meg is csinálja a gyilkosságokat, másrészt pedig Frei és Friderikusz után nagy szakmai kitörést jelentene ez a film JAMRIKNAK.

VARGA ámokfutása elkezdődik. Eleinte szívlapáttal, majd végül egy franciakulcs segítségével megöli utasait.Egy nyári éjszakán azonban, amikor VARGA, FICKER és JAMRIK a kurva soron várakozik az autóban, a leengedett ablaknál egy csoport kilopja az OPERATŐR ölében fekvő kamerát. VARGA és az OPERATŐR rögtön a tolvajok után rohan. JAMRIK álomittasan kikászálódik a taxiból, nekidől a motorháztatőnek és rágyújt. Őt már nem érdelki az egész megasztárság. Ahogy ott cigarettázik, hirtelen megjelenik GYULA BÁ’ tolókocsijában, furcsa mosollyal az arcán. JAMRIK értetlenül áll az öreg előtt, hisz nem érti, hogy a mozgásában korlátozott öreg, hogy tudott egyedül eljutni idáig, és ráadásul felállni. A háborús sérültnek hitt GYULA BÁ’ azonabn nem csak, hogy székéből állt fel, hanem mankójával le is üti JAMRIKot. Az összeesik. VARGA és az OPERATŐR elégedetten jönnek visszafelé, kezükben a visszaszerzett kamera. JAMRIK rögtön kérdőrevonja VARGÁT GYULA BÁ’t illetően. Ő FICKERREL együtt csak röhög a riporteren, a verés nyomait a tolvaj bandának tulajdonítva. A RIPORTER azonban elkezdi bizonygatni igazát. Veszekedés, ordíbálás. Majd JAMRIK bejelenti: elege van mindenből, kiszáll, most rögtön mindent elmond a rendőrségen. A meggyőzés hasztalan, így VARGA, FICKER asszisztáló segítségével úgy dönt: megöli a nyavalygó „tévés sztárt” is. Lendül a szívlapát, csattanás, csontroppanás. VARGA énekelve földeli el JAMRIKOT egy temetőben. A munka elvégeztével, a temető bejáratánál VARGA azonban összefut egy másik taxissal.A film elkezd játszani a lebukás veszélyével, de a másik taxis röhögve mutatja meg VARGÁNAK az ő szerzeményét - egy APEH ellenőrt. A kamera a levegőbe repül, majd nagytotálban látjuk, hogy a képet betölti a libasorban várakozó szegedi taxisok sora, akik türelmesen várják, hogy eltemethessék aznapi meggyilkolt áldozataikat. Felülről lefele elindul a STÁBLISTA, INSERTTEL az elején. A filmet rendezte Jamrik Levente Majd hirtelen ugyanaz a képkivágás jelenik meg, amikor az öreg GYULA BÁ’ leütötte a RIPORTERT, ahogy a feje kómás állapotban nyugszik a betonon. A láthatáron feltűnik az OPERATŐR alakja, aki üres kézzel jön visszafelé. FICKER azonnal panaszkodni kezd. Sem a kamera, sem a taxis nem került meg. A VARGA által adott telefonszám és a lakás sem létezik. Valami nagy átverés az egész. Míg a két tévés kétségbeesetten vitatkozik, hogy hogyan tovább. A lopott kamera egy közeli ház ablakából filmezi a két vitatkozó tévést, és ahogy a kiszélesedik a kép, feltünik a kamera két oldalán álló VARGA IMRE és GYULA BÁ’ alakja. Röhögnek. - „Na papa! Akkor igyunk az első játékfilmem sikerére!” A család két tagja összekoccintja a kamera fölött söreiket, elindul a STÁBLISTA, majd ahogy kiszélesedik a kép, kibontakozik a megöltnek hitt utasok körvonalai, akik szintén jókedvűen söröznek VARGA IMRE elsőfilmes rendező filmjében alakított első szerepük örömére. A futó stáblista alatt még látjuk, hogy a jelenet átalakul egy filmszemle záró gáláműsorára, ahol VARGA átveszi a fesztivál fődíját. A STÁBLISTA lefut. Az utolsó INSERT kimerevedik. Felirata: A filmet rendezte: VARGA IMRE

 

 

 

 

 

Jamrik Levente © 2003

 
2004. január 18. vasárnap, 23:25 39. | filmhu

Kedves Ardai Tamás!

Örömmel olvastam referenciáid, dícséretes, hogy sokakkal ellentétben időt és energiát fordítottál, hogy tanuld a szakmát. Én is ezt tettem, és teszem minden nap, ezért vagyok magabiztos. Remélem tudásoddal hozzájárulsz ahhoz, hogy az itteni elavult szemlélet megváltozzon. Én is ezt próbálom. Ha bármit sértegetésnek vettél, azt sajnálom, nem annak szántam.

Amit a Dobray szarjáról mondtam, azt tartom, az nem szinopszis, és aki ilyet ad ki a kezéből (pláne, aki pénzt szavaz rá) azt szívesen sértegetem. Szót sem szóltam a terjedelméről, nem azért rágtam be, mert nem húsz oldal volt, mert én is figyelek, nem azt kérték, hanem a színvonala miatt. Az ausztrál faszi oldalát megnéztem, dettó. A Movie Magic helyett pedig én inkább a Final Draft-ra szavazok.

Üdv: Richie Oznaovure

 
2004. január 18. vasárnap, 20:38 38. | filmhu

Elelejtettem valamit, a matek leckét.

Sajnos nem saját találmány, copyright by Time Warner, Paramount Pictures központi dramaturgia! Ez alapján tervezik az éves belső költségvetésüket. Ja és nem csak hallottam, tapasztaltam is.

 

 
2004. január 18. vasárnap, 20:19 37. | filmhu

T. O.R.!

Köszönöm a jótanácsokat, sajnos nem tudok élni vele, mert meggondolatlanul már évekkel ezelőtt dolgoztam az USA-ban és Franciaországban is. Tettem ezt nem csak mint rendező-operatőr, hanem  tanult szakmám szerinti filmiró-dramaturgként (Nemeskürty osztály ). De sok problémám nem volt, bár biztos ami biztos New-Yorkban elvégeztem egy scriptdoctori-t, az itteni diplomámat elfogadták alapnak... ja és a felvételi irásomat is, de fizetni ,azt kellett ,a tandijat .Ismerem a létező összes filmirói segéd software használatát, sokszor adtam le anyagot nagyobb studiók dramaturgiai műhelyének, Tv-knek, és többször kaptam felkérést önálló - és scriptdoctori  munkákra. Ezeket gondolom mint tartalmi, mint formai részről is sikerrel vehettem, nem adták vissza , sőt ki is fizették!

Térjünk a lényegre, mi is itt a baj ...Mit is irtam ? Ime :...a "mű" jellenlegi állapotban... Mit jelent ez ? Én általában úgy kezdtem és kezdek neki ilyen célfeladatok megirásának,  hogy elolvasom a megrendelő óhaját, jelen esetben ez a kiirás volt ! Ajánlanám neked is, olvasd el, hogy mit kértek, rendeltek. Ezt ! Hogy ez nem felel meg a nemzetközi treatment standardnek, nem, na és akkor mi van ? Ennyit kértek, ennyit kapnak ! Jótanács : ha egy oldalas szinopszist kérnek, ne adj le 20 oldalos pl. Movie Magic -es treatmentet mert nem fogják elolvasni sem ! Egyszerű szubrutin !

De ha nem hiszel nekem, és már úgy is fent bóklászol a netten, keresd fel azt a homepaget, amelyet az az ausztrál-magyar filmes úr nyitott, akinek magyar forgatókönyvre fáj a foga, és a saját ajánlói között megtalálhatod egy filmjének az egyoldalas treatmentjét ! Na , hogy tetszik ?

Ennyit a szakmáról, kissé más dolgok : ha fékezhetetlen vágyat érzel az iránt, hogy sommás véleményed alapján sértegetsz engem, vagy a Dobray-t, tedd már meg azt a szivességet, hogy vállalod a saját nevedet is. Na nem mintha ezt meg akarnánk torolni, hanem egyszerűen kiváncsivá tesz , hogy kitől kapjuk a leckét és mitől is vagy ilyen kibaszottul magabiztos ! Ennek megértéséhez sokszor elég egy név is, ja te vagy az, akkor értem ! Csak ennyi lenne.

Üdvözlettel   ardai tamás filmiró-rendező-producer

 
2004. január 17. szombat, 17:20 36. | filmhu
Persze.:-))) Olvasd el a könyvet, s találd ki, mi az amit hozzá tudnál tenni. Örömmel látunk bárkit a könyv mellett, mert tényleg jót akarunk csinálni!
 
2004. január 17. szombat, 16:13 35. | filmhu
Mit sírtok? Ilyen könnyű forgatókönyvírói munkát kapni. Én is mehetek?
 
2004. január 17. szombat, 14:31 34. | filmhu

Kedves Stackpointer !

Kérlek olvasd el Thomas White és Jáksó László könyvét, a címe Büntetlenül, s azután alkoss újra véleményt! A könyv kapható a boltokban,, s készül a forgatókönyv. Szívesen felajánlom Neked a közreműködést benne. Komolyan! Kérlek jelentkezz, s dolgozz velünk!

 
2004. január 16. péntek, 18:30 33. | filmhu

Most ezt elképzelem: másnapos szemeimből kidörgölöm a csipát, belenézek a tükörbe, hm, úgy nézek ki, mint egy forgatókönyvíró? Nosza, akkor hupsz a géphez, első jelenet, külső, nappal. (amerikanizált, nyertes verzió)

Vagy. másnap, tükör, nézés, bele. Nem tudok erről a szakmáról semmit, sohse lesz belőlem forgatókönyvíró, Brühühü-brühühü, megyek és rögvest kitörlöm ebből a qrva gépből mind az összes förmedvényt, amit eleddig műveltem! (sajnos, ez a reális változat)

Vagy. Itt van, kész a mű. Megmutattam olyan embernek is, akiről azt hiszem, hozzáértő. Észrevételeit figyelembe vettem. Kiírtak egy tisztességes pályázatot, tisztességes kondíciókkal, tisztességes emberek neveit olvasom az elbírálók között, elküldöm hát, ha jó, akkor nyerek vele, meg talán egy kicsit a magyar film is. (utópikus változat)

Aztán meg, melyek azok az alapvető írói szabályok, amelyekkel nincsenek tisztában a pályázottak? Mert elolvasnám én is a nyerő munkáikat.

 
2004. január 16. péntek, 18:12 32. | filmhu
Egyetértve veled, azért megkérdezném: te elküldenéd a heverjaidat, ha te ülnél az osztófotelben, ők meg kuncsorognának tőled?
 
2004. január 16. péntek, 07:46 31. | filmhu

Khmm, bocsánat, Jáksó László? Ráadásul kétszer? Valaki itt nagyon nem normális. Réz András?

Azt sem értem picinyke agyammal, hogy miért kell valakinek rögtön két pályázatát is támogatni. Nem ér rá a másik jövőre? Vagy jövőre megint két újabb pályázatuk lesz?

Miért nem lehet hat-hét forgatókönyvet támogatni, a haverokat meg a húsosfazék körül ülőket pedig elküldeni a halál farkára?

50-31  /  50

nka emblema 2012