sex hikaye

A Filmírás Napja a 39. Magyar Filmszemlén

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2008. február 2. szombat, 14:47

rendezés  


egy oldalon
4-1  /  4


 
2008. február 2. szombat, 22:32 4. | f.r.a.n.k.
azért nem 90%, mert ott van olyan h ügynökök, menedzserek stb akik a stúdiókból élnek. de ez mo.-n gyakorlatilag nem létezik.

persze jó lenne, ha minden cég külön e-mail-címmel nyitott lenne szkriptekre, de amíg a rendszer nem úgy áll össze, hogy azon belülről történik változás, ami sikeresen beválik - addig ezek másodrangú projektek lesznek (a pályáztatási rendszer miatt) és nem is kerülnek a statisztikába (mivel a közvetlen megkeresés rendszeren kívül esik, nem látható és - hacsak nem a fejlesztési szakaszban - nem bizonyítható h a rendszer hatékonysága ergo nem használható érvként a rendszer javítása mellett).
 
előzmény: t #3
 
 
2008. február 2. szombat, 21:50 3. | t
Ehhez én is csatlakozom, bár most úgynéz ki, hogy működik.

Egyébként meg nem vitatom, hogy működik, csak itt, ebben az országban nem vagyok benne biztos (de adja Isten, hogy én tévedjek). Az első probléma ott van, hogy megbíz-e valakit a producer, és ha igen, akkor kit? Mert ne a titkárnő olvasgassa a könyveket, meg a szinopszisokat. A kórházban sem a nővérke dönti el, hogy kinek kell csípő-protézis, ugye? Meg nem is a beteghordó. Akkor vegyen fel a producer egy embert, vagy számlára fizessen meg valakit. Mert itt indul a dolog, hogy majd szívességből megkérnek kezdőket, ami jó, mert ugyan adnak lehetőséget és az a kezdő lehet, hogy tehetséges, de mikor jutunk már el végre ebben az országban ahhoz, hogy számlák vannak, amiket fizetni kell, és az író vagy a reader is hatékonyabban dolgozik, ha mellette nem kell 10 órát dolgoznia a Tescoban (szemben az amerikai 6-tal, ott azért megy ez egy kicsit jobban). Az meg, hogy ki olvassa... Ismerek olyat, aki azt mondja, hogy neki ne olvasgassa mindenki a könyvét, csak az, akinek ő szánja. Pont. És nem, nincs ennek egy jólműködő adatbázisa. Mert itt a szakma-részen vannak e-mail címek, de az a céges. Te el tudod képzelni, hogy a napi 100 hivatalos mail és az 500 spam mellett esetleg a Tiedre oda se fognak figyelni, és kukázzák? Én el tudom. Ha viszont minden cégnek lenne egy script@ címe, akkor oda CSAK könyvek/szinopszisok/treatmentek mennének. Egyébként meg sokan így is, úgy is basznak válaszolni... Szóval legyen online piactér, csak használja is valaki, és aki meg nem akar online-piactéren árulni, annak legyen cégenként (de elég ha azok a cégek nyilatkoznak, akik erre hajlandóak, mert nem csodálnám, ha lenne olyan producer, aki azt mondaná, hogy én nem szarakszom külsősökkel), színészenként, rendezőnként egy-egy címe. Arról nem is beszélve, hogy ha Te Harrison Fordra írsz valamit Amerikában, vagy szerinted őneki ez érdekes lenne, akkor hozzá fogod eljuttatni, és nem azt várod, hogy felbotorkáljon a piactérre, és ott beléd akadjon. Szóval szerintem nem olyan kibaszott nagy érvágás ezt megcsinálni - amennyiben erre vannak nyitott emberek, tényleg csak egy hónapnyi telefonálás kérdése (és nem 24 órában kell). De kell. Mert nem biztos, hogy bicikliről egyből helikopterre kell jogsit szerezni. Ennyire azért ne akarjunk haladni a korral, hogy az old-schoolnak még csak a LEHETŐSÉGÉT sem hagyjuk meg. Mert azért lássuk be, Amerikában sem online-piactereken kel el a filmek 90 százaléka még. Nem ebben kéne megelőzni a világot, hanem előbb a jó könyvekben. De még egyszer mondom: ez NEM ELLLENE szól, csak alternatívát is kér...
 
előzmény: f.r.a.n.k. #2
 
 
2008. február 2. szombat, 17:09 2. | f.r.a.n.k.
légyszi javítsátok meg a fórumot és jelezzétek ha sikerült elhárítani a technikai problémákat.
 
2008. február 2. szombat, 14:47 1. | f.r.a.n.k.
az, h online férhetnek hozzá a producerek az író művéhez, alapvetően jó dolog. hogy aztán a producer végigolvassa az összeset vagy nem, az az ő döntése. megbízhat vele valakit, aki kikeresi neki az érdekes dolgokat, szerez róla véleményeket, ez szokott lenni titkárnő, ügynök... de alapvetően ez azt jelenti, h a producernek hozzáférése van a piacon levő szkriptekből. el tudom képzelni, h egy producer végigolvas akár 10-20 szinopszist... az író meg annak tudatában, hogy ellenőrzött, tényleg a szakmában tevékeny producer olvassa a művét, nyugodtan teheti közzé... a készülő amerikai filmek többségéhez a szakma hozzá tud jutni a 'going wide' után - és ezeket vitatják meg a tracking board-okon. és ilyenekből születnek a bidding war-ok :)

http://www.wired.com/wired/archive/11.05/hollywood_pr.html
http://www.trackingb.com - itt két hétre vannak a bejegyzések belépéshez kötve, azután olvashatók

de mivel nálunk a fejlesztésre fordítandó idővel számolva, még átmenne a szkriptdoktori lépcsőkön, a treatment (ahogy a pályázatokon is) lehetne a belépő szint.

a producerek e-mailjei elérhetők és küldhetsz is pitch-t, de a pénzügyi rendszer miatt nem az érdekes, hogy milyen történeted van... ne kelljen még tíz évet várni arra, hogy végre online piactér létrejöjjön a bennfentes forgkönyv tologatás helyett. és az író azzal foglalkozhasson, ami a dolga: h írjon.

nka emblema 2012