sex hikaye

A FÜGGETLEN FILM FINANSZÍROZÁSÁRÓL

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2000. február 4. péntek, 00:00

rendezés  


egy oldalon
3-1  /  3


 
2002. február 25. hétfő, 19:05 3. | filmhu
...nagyjabol en is ellentmondani jottem. Gyonyoruen hangzik, hogy fuggetlen filmes fiatalok, de egyreszrol nem fiatalok, masreszrol nem fuggetlenek. Aki tomorul valamiert tomorul. Aki valamiert tomorul, el kell veszitse fuggetlenseget...de ez nem is kerdes mert el is veszti, a baj ott kezdodik, hogy ugyanazt mondja es ugyanazt hazudja (elsosorban sajat maganak) amit az ugynevezett profik (legitim fuggok).
Ezek az arcok ugyanugy csak azert vannak egymassal mert talan egymas hatan, fejen fel lehet maszni...ha nem igy volna filmek is szuletnenek...ha filmek is szuletnenek lehetosegek is...amit viszont latni az duma-duma-duma...nagyon keves melo!! (bocs)
 
2000. február 5. szombat, 00:00 2. | filmhu
A kérdéshez abszolút laikusként hozzászólva én csak annyit
tudok hozzátenni, hogy gyakran sajnos számomra rendkívűl
elgondolkoztató, hogy érdemes-e egyáltalán finanszírozni a
független szcénát. Jómamgam pl. az OFF létezése óta
gyakorlatilag beköltözöm a 3 nap erejéig a Blue Boxba, Tilos
Rádió Party-k, Hunnia mozis vetítések vagy video útján
igyekszem követni a magyar független film mostoha sorsának
alakulását, megpróbálva ismereteimet kiterjeszteni a
szélesebb körben is ismert KVB-s, Szőke Andrásos, Zsebcseles
vonalon túl is. De vegyük például a legutóbbi Független
Film- és Video szemlét: a Tilosban péntek reggel elővezetett
bíztatás hatására erőt vettem magamon, és elbattyogtam a
Hunnia kávézójába, meghallgatni az alkotókkal aznap estére
ígért zsűribeszélgetést. A sűrű füstben úszó helyiség a
zsűri két, láthatóan kapatos vezéregyéniségének, Para-Kovács
úrnak és Nádori úrnak az üvöltésétől volt hangos. Az
égvilágon senki nem figyelt oda a "beszélgetésre", még az
alkotók sem, akik közül néhányat odahívtak a Zsűri
asztalához, majd rikácsolva, egymást túllicitáló
jópofaságoktól kísérve teremtettek le. Körül-belül
háromnegyedóra múlva elunva a szakmai érveket a legkisebb
mértékben sem felvonultató "kritikákat", melyek átlagos
színvonala nem haladta meg a "Hogy mertél ezzel a szarral
előállni?!" színvonalát, távoztam. És sajnos ez nem az
egyetlen keserű tapasztalatom volt a független filmgyártás
fesztiváljainak háza táján uralkodó dilettantizmusról és
szervezetlenségről. Független filmfesztivál - ma
Magyarországon hovatovább azt jelenti, igénytelen, rosszul
szervezett és kivitelezett, javarészt fikázó, és a
legkevésbé sem mondjuk családias öszzejövetele a filmszerető
embereknek.
Az, hogy hihetetlen pénztelenek a filmkészítők, közismert,
és akár sajátos "bájt" is adhatna az egésznek, ha az ember
nem érezné folyamatosan hülyének magát. Hova lesz az a
gondolat, amiből érdekes módon a Sundance egész jól megél,
hogy fogjon mindenki egy kamerát és csinálja, ha ilyen
elkeserítő állapotok vannak? Szerintem nem mindig kívülről
kéne várni a segítséget, hanem igenis kitartó munkával
korrekt módon lehetne managelni az ilyen kis független
filmfesztiválokat, mert igenis Magyarországon is lehetne
Blair Wich Project-féle sikersztori független filmből.

 
2000. február 4. péntek, 00:00 1. | filmhu
GONDOLATOK A FÜGGETLEN FILM FINANSZÍROZÁSÁRÓL
- avagy a "NO BUDGET" megegyezik a strukturális
támogatással -



? Évente több száz független film készül, amelyek
gondozását a MAFSZ vállalja. Ez többek között dramaturgiai,
jogi, technikai segítséget jelent, a filmek beindításától a
,forgalmazásig", az oktatástól az archiválásig.

? A Mafsz alkotók által, illetve a MAFSZ
támogatásával készült alkotások közül a 31. Magyar
Filmszemle versenyprogramjába 3 egészestés játékfilm, 13
kisjátékfilm, és 2 dokumentumfilm került be.

? Ezeknek a filmeknek a többsége rövidfilm, és
,no budget" körülmények között készül. Ez azt
jelenti, hogy készpénz nem mozog, ellenben szellemi, és
infrastrukturális segítség nélkül nehezen tudnak
elkészülni.

? Ezeket a filmeket nem lehet egyenként támogatni,
mert nincs pontos forgatókönyvük, az alkotók nem
rendelkeznek céggel. A különböző filmes pályázatokon így
esélytelenül indulnának. Ezért a filmgyártásnak ezt az egyre
bővülő szegmensét nem lehet project-orientáltan támogatni,
hanem strukturálisan kell finanszírozni!


? A sikeres független filmesek, akik a maguk munkáján
keresztül sajátítják el a filmkészítés különböző fázisait,
megtanulnak pályázni, forgatókönyvet írni, azok fogják a
következő évek ,low budget" filmjeit készíteni.
Ez egy önálló, producer beállítottságú, hatékonyan dolgozó
generáció lesz, amiből sokat profitálhat a magyar
filmkultúra.

? A MAFSZ azt a feladatát, hogy ezt a fajta
filmkészítést támogassa, csak úgy tudja betölteni, ha
strukturális támogatást kap. Ez lehetővé tenné, hogy
szakmai, technikai, infrastrukturális hátteret biztosítsunk
az alkotóknak.

? A függetlenfilmek a MAFSZ segítségével és
koordinálásával rendszeres bemutatkozási lehetőséghez
jutnak. Ezt egyéni forgalmazással szintén nehéz volna
elképzelni.

? A fiatalok érdeklődése, a filmek száma rohamosan
növekszik, viszont az infrastruktúra fenntartása ugyanilyen
arányban drágul. A rezsi költségek 1996-óta a négyszeresére
nőttek, nem beszélve a technika gyors fejlődéséről, a
digitális adathordozók elterjedéséről. A MAFSZ átlépett egy
olyan küszöböt, hogy a vállalt feladatait nem tudja saját
erejéből megoldani, viszont a vonzásköre egyre nő.

? Azt gondoljuk, hogy egy magyar játékfilm átlagos
költségéből a MAFSZ számtalan film gondozását meg tudja
oldani, ami ennek területnek a leghatékonyabb támogatása.


nka emblema 2012