sex hikaye

A TOLLNOK TÁMADÁSA - kérdezz, kritizálj, vitázz!

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2002. június 3. hétfő, 15:06

rendezés  


egy oldalon
16-1  /  16


 
2009. október 23. péntek, 22:59 16. | Harvey Weingard
Egy magyar "sikerfilm" 120 misiből leforog. Pont.

Ideális eset? 150 misi gyártás; barter-marketing; kermédia-háttér (törvényi szabályozással, amit ki lehetne terjeszteni a rádiókra, és az óriás-plakátokra is, de hát ez LOL, amíg médiatörvény sincs); jobb szponzori deal-ek; ingyenes támogatások a rendőrség, meg az egyéb hatóságok részéről, 0-forintos helyszínbérlés közterületeken, állami, ill. önkormányzati tulajdonokban; back-end dealek a pénzesebb beszállókkal.

LEHET 80 misi alatt is gyártani (összmunkafolyamat), de inkább legyen mindenki rendesen megfizetve, és akkor rendesen végzi a munkáját, és az apró részletek is a helyükre tudnak kerülni.

A lényeg, hogy a film alapja jó legyen.

Illetve dawg jól látja - csak mi élünk a globális falu határain túl. Ha benne élnénk, akkor simán lehetne ebből élni állambácsi nélkül.

A 40 kópia faszság. A baj az, hogy a sleeper nem bejáratott fogalom nálunk. 40 kópia annak kell, ami szar, és az első hétvégén meg kell, hogy termelje önmagát, mert utána bukik. Nem is beszélve a digitális vetítésben rejlő potenciálról, meg az egyéb forgalmazási metódusokról.

A külföld valóban diktál, de a látvány csak a pénz egy része. Külföldön nagyon sok pénzt szórnak el feleslegesen, mert van rá. De egy dolgot jól tudnak - csak szilárd alapokra lehet építkezni. Ezért olyasmire ritkán basznak el zsét, ami nincs kidolgozva. De van ilyen is. Ezzel együtt lehet relatíve kevés pénzből is dolgozni, meg lehet többől is - utóbbinál az a titok, hogy olyat kell csinálni, amit nagyobb piacon lehet eladni (gyengébbek kedvéért: angolul kell forgatni).

Aki nem hiszi, hogy kevés pénzből lehet jó filmet forgatni, az nem ért hozzá, és csak a felületét karcolgatja a szakmának. Aki nem hiszi, hogy Magyarországon lehet külföldre filmet csinálni, annak meg meg vannak számlálva a napjai.

A Papírrepülők azért halt meg, mert eleve életképtelen volt. Dramaturgia nélkül sok történetszálat kezelni még TV-s szinten sem lehet (és egyébként is picsa nehéz). Az egy jólelkű amatőr film, semmi több. Jó tanulópénz a Simonnak, csak majd a következőnél jobban kell fogni a kezét, hogy megtanuljon sztorit mesélni rendesen. De igazából MINDEN elsőfilmesnek így kéne kezdenie - és ott elválna a szar a májtól (mert lehet ennyiből is jobb filmet készíteni, de sokkal rosszabbat is). Ultralow-budgetben. Nota bene no budgetben.

Lényeg: aki 150 millából nem tudja elmesélni, amit akar, annak nem a mondanivaló a fontos, hanem a látvány. Az fotózzon! A Mátrix közönség számára legemlékezetesebb pillanatai nem a legdrágábbak voltak.

150 milla tehát a nagyköltségvetés, 100 a személyes-szórakoztató mozi, 50 a kísérleti, 25 az elsőfilm. És kéne egy kedvező törvényi szabályozás.

De ha engem kérdezel, akkor nem csak filmben kell gondolkozni, hanem sorozatban, és nem csak moziforgalmazásban, hanem házimozizásban is. Meg nem csak gyártásvezetőkben, hanem producerekben...
 
2009. október 21. szerda, 12:40 15. | dawg
Lehet olcson, jo filmet csinalni es profitot is tud termelni az anyag, de csak ha JO. Oszinten szolva, a legjobb pelda erre Blair Witch, meg az Evil Dead (bar utobbi annyi penzt nem hozott, megis jelentos profitot termelt). A semmibol is lehet sikeres filmet forgatni.

Amugy meg szerintem alapveto problema, hogy itthon nem tudnak mast csinalni vigjatekon meg muveszfilmen kivul es nem is nagyon akarnak mast. Tovabba amig a magyaroknak csinalnak itthon filmeket, addig soha a budos eletben nem lesz profituk. Egy ertelmes ember nem a magyaroknak, hanem a KOZONSEGNEK csinal filmet. A kozonseg pedig nem egyelo egyetlen orszaggal vagy kozosseggel.

A 100 misit en pedig soknak tartom. Legyen csak ennel kevesebb, nem a belefektetett penztol lesz jobb egy film. (foleg akkor, ha a felet ugy is kilopjak)
 
2009. október 19. hétfő, 19:54 14. | mygreatfilm
Érdekelnének a vélemények, hozzászólások a következő párbeszédhez:

X: Nem kell 400.000.000 forintból filmet forgatni... Legyen mondjuk 80 - 150 milló forint, keressen mindenki egy kicsit kevesebbet, és legyen annyira, jó hogy visszahozza az árát.

Y: 80 millióból lehet filmet forgatni. Egy szobában, és úgy, hogy az a film mozikba nem jut el, csupán pár száz darab DVD-n jelenik meg forgalmazási szinten.
A filmesek így is alig kapnak valamit. Kivétel a producer, aki hazai szinten sokszor a rossz fiú, mert az állami támogatást zsebrevágja megkárosítva mindezzel az alkotást és az ott dolgozókat - tisztelet persze a kivételnek.
Ennek bebizonyítására elég körbenéznünk, és megvizsgálnunk filmes szakmában sokat foglalkoztatott színművészeink anyagi körülményeit. Senki sem él luxusvillában, sőt!, és nem jár a legmenőbb autókkal.
Egy film elkészítése során NEM a fizetések mértéke határozza meg a büdzsét, hanem a kvalitás és a forgalmazás.

Ahhoz, hogy valaki piacképes filmmel rukkoljon elő, 40 kópiával kell indulnia. Ezek ára darabonként pár milló. Érdemes hát negyvenszer beszorozni mindezt.
Ahhoz, hogy egy évben megjelenő több száz film közül kitűnjön, vagyis hogy felketsék iránta az érdeklődést, marketingelni kell. Egy fél perces reklámblokk szintén több millió, ugyanígy az online hirdetések, plakátok, szórólapok, rádió reklámok, sajtótájékoztatók, transzparensek, trailerek elkészítése, és még sorolhatnám.

A külföldi filmek diktálják az iramot és az ütemet. Érdemes hát, ha már időt, energiát és nem kevés pénzt fektettek bele, igazodni, és tartani a tempót. Ez azonban pénz. Méghozzá rengeteg.

És valljuk be...egy szobában forgatott filmről ugye nem feltételezzük, hogy majd közönségeket hódít el a digitalizált, mátrixos csodák, és szebbnél-szebb kültéri operatőri felvételektől, sőt, hogy majd még az árát is visszahozza?!


X: Nem csak a színészek fizétésre gondoltam, amikor arról írtam, hogy sokszáz millió forint tűnik el a semmiben. És pontosan tudom, hogy kik hová és hogyan szokták elmókázni az MMK meg az NKA pénzeit.

Nem értek egyet veled a szobás forgatási helyszínnel kapcsolatban.

Egy fővilágosító napi fizetése (tudom, hogy 14 órát dolgozik) 25-40ezer forint. Ez tíz nappal és 3 világosítóval meg amannyi... Egy RED kamera váz 3millió forint. Oszt-szoroz az ember és valahogy nem akar megjönni a 400.000.000 forint. Tudom, hogy mennyibe kerül egy óriásplakát, és azt is, hogy mennyire senkit, de senkit nem érdekel ma egy óriásplakát az utcán.

A Papírrepülők sajnos a kutyát sem érdekelte, pedig próbáltak köré közösséget építeni... Mivel egy egészen picike közösségről szól.

Biztos vagyok benne, hogy 100 misi alatt kellene tartani egy átlag magyar film költségvetését és akkor lenne esélye hagyományos üzleti alapú profitra. Vagyis többet kivenni belőle, mint amennyit az ember beleadott.


A Ti válaszotok erre, mi volna?
 
2002. július 10. szerda, 10:59 13. | filmhu
Remekül szórakoztam a "dolgozatok" elolvasása alatt! Minden résztvevőnek gratula! Azt hiszem viszont, hogy a kitűzött témák nem voltak egy súlycsoportban: a mindent elborító szennyről (sztárság, a tévésorozatok) egy fokkal könnyebb volt írni, mint arról, hogyan születhetnének magyar zsánerfilmek. Talán ezt a zsűri méltányolhatta volna a pontozásnál.
 
2002. június 18. kedd, 15:24 12. | filmhu
"1 érdeklődő" nem egyenlő "erdeklodo"-vel
 
2002. június 18. kedd, 15:22 11. | filmhu
Az az érdekes a zsűrizésben (a pontszámok alapján), hogy a "klasszikus, hagyományos" elemző(bb)-kritikát értékelte a grémium, és nem pedig a "filmhu-stílust", ami szabad szájúbb - mondjuk így. (Nem Bikácsi Gergely írásaira gondolok.)

Sajna, kissé késve kapcsolódtam az eseményekbe, érdekelne, hogy volt-e valamilyen előírás, útmutatás, keret a kiírásban.
 
2002. június 12. szerda, 16:11 10. | filmhu
Mi lenne, ha Te magad irnal errol valamit, a smarolo csajokrol? hogy lassuk milyennek kellene lenni egy nem pallott seggu kritikanak...
 
2002. június 12. szerda, 11:01 9. | filmhu
Kedves Targoncás!
Esetleg elfeledtél olvasni? Erről a jelenetről is volt szó az egyik Mulholland-kritikában! Nézz csak utána! Esetleg bepállott a segged a TV előtt? Vagy te csak rágod a könyveket?
Egyébként mondd csak, te mivel bizonyítottál, hogy így csípőből fikázol?
 
2002. június 11. kedd, 18:15 8. | filmhu
Volt egy gyanúm, amely beigazolódott. Senki sem írt egy szót sem arról mennyire viagratikus jelenet, amikor smárolni kezdenek a csajok. Hol van a vér a pucátokból, könyvrágó, pálott seggű filmesztéta kezdemények?

Targoncás
 
2002. június 11. kedd, 11:44 7. | filmhu
na most melyik fórumon menjen a vita? vagy így szétszedve? Amott írtam valamit, kíváncsi lennék a véleményetekre.
 
2002. június 10. hétfő, 10:39 6. | filmhu
kiváncsian várom az irasokat, különösen a Mulholland-os kritikákat. Remélem lesz 1 pár ebből is, a másik 2 nem nagyon érdekel...

 
2002. június 9. vasárnap, 20:39 5. | filmhu
Lesznek klónmániások is... Pl. én. Amúgy a Mulholland Drive-ot akartam megkritizálni, csak aztán elaludtam rajta.
A Hídemberben meg azon részek összeszedése a kunszt, amelyeket nem lehet lehordani a sárga földig...
 
2002. június 5. szerda, 15:40 4. | filmhu
MOst mi van, mikor lesz itt valami? Szerintetek mindenki a Hídembert fogja fikázni vagy lesz néhány klónmániás?
 
2002. június 4. kedd, 07:27 3. | filmhu
em vitatkozni akarok, de ez sikerfilm lesz. Ha a szereplők miatt nem is, azok, akik látták már az elkészült részeket - szerintem - értékelni fogják a második részt. Látvány gyönyörű, a sztori -végre kezd kialakulni, a film vége - happy end, ám sejteti a jövőt. Színészi alakítás? Hááááát. Jó a gárda, ennek megfelelően számomra úgy tűnt, a színészek ott vannak és akkor :) Legyetek jók ha tudtok :)
 
2002. június 3. hétfő, 18:00 2. | filmhu
Kész csalódás volt az a rész,amikor Mace megölte Fettet,igen lassan csinálta.Meg amikor Dookuval harcolt Ani,meg Kenobi az meg még nagyobb.Nem igaz,hogy egy béna Sith lord elbánik két Jedivel.A Jedik akkor túlságosan elbénázták a helyzeteket.Yoda az első részben jó szereplő volt,de itt rontott.Anakin túl otromba,makacs módon viselkedett,túlságosan.Azt hittem kultúrált módon fog viselkedni,ahogy egy Jedinek kell,pl:Kenobinak.Kenobi is jobb volt az első részben,de ebben túlságosan kapkodott.Dooku volt a leggyengébb,meg a neimoidiaiak.Olyan rossz szerepük volt.Jango Fett egy nagyon kevesebbel jobb náluk.Meg a fejvadásznő az is nagyon nem jól játszotta a szerepét,nagyon béna volt,túlságosan.Windu mester,se volt jó.Nagyon sietett.Lucas ezt a részt nagyon,de nagyon eltolta.Nem csinálta jól.Padme se volt az elején jó,de azután egy kicsit javitott.
 
2002. június 3. hétfő, 15:06 1. | filmhu
No,

lassan másfél hete fut a filmhu 150.000-es összdíjazású pályázata. Az első adag kritika már beérkezett, a többieknek még csütörtök, június 6. éjfélig van idejük, hogy benevezzenek a pénzért (s a magyar film jövőjéért) folyó hajszába, hogy aztán a szűkített kör belevágjon a második fordulóba, s beletúrjon a magyar közönségfilm problémáinak gyökerébe.

Hogy segítsünk Nektek, s tüzeljük az egymás közti kommunikációt - megnyitottuk ezt a topikot: itt aztán kérdezhettek tőlünk és egymástól, dicsérhetitek-fikázhatjátok a filmeket, a hamarosan nyilvánosságra kerülő kritikákat, vagy éppen minket, sőt, közös erővel akár megoldás-elméleteket is gyárthatunk a haldokló (soha nem is létezett?) magyar szórakoztató filmezés számára.

Az agóra tehát nyitva áll - gyertek és foglaljátok el a teret, a Tiétek!

hajrá,
moder

nka emblema 2012