sex hikaye

... Huszárik ?

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2000. augusztus 18. péntek, 23:00

rendezés  


egy oldalon
7-1  /  7


 
2000. szeptember 14. csütörtök, 23:04 7. | filmhu
Sziasztok,
talán még nem túl késői hozzászólni e témához, ahol a
legutolsó levél 12 nappal ezelőtti.

Mari, a meg nem valósult filmtervek a filmtörténet
legizgalmasabb kérdései közé tartoznak. Csak néhány példa:
Eisenstein kútba fulladt adaptációi, mint az Amerikai
tragédia (kissé különbözött volna a von Sternberg-féle
verziótól), vagy az Üvegház (ez utóbbi Zamjatyinból).
Moholy-Nagy tervei vagy mind közül a legizgalmasabb: Orson
Welles Conrad-terve, A sötétség mélyén (ez sem lett volna
olyan, mint az Apokalipszis, most). Ez utóbbi storyboardja
például a filmtörténet legszebb rekvizítumai közé tartozik.

És hogy miért izgalmas ez a dolog? Mert lényegében semmiféle
módszertani kapaszkodó nem áll rendelkezésre, hogy hogyan
lehetne az ilyesmit kutatni. Iszonyú nehéz, de gyönyörű
történetírói munka lehet, valódi egyensúlyozás a pengeélen.
Varga Balázsnak például régi, de nehezen megvalósítható
mániája megírni a "negatív magyar filmtörténetet", azaz
próbalfelvételekből, forrásokból és egyebekből feltárni a
meg nem valósult (vagy eredetileg másképp képzelt) filmek
történetét. Ha jól emlékszem, a Filmvilágban írt is erről
egy szösszenetet. És miután Balázs a kora Kádár-korszak
gyártástörténetét (is) kutatja, pompás metodológiai
kihívásokkal áll szemben. Úgyhogy én személy szerint nagyon
kíváncsi vagyok István évfolyamdolgozatára.

De azt a kutatót egyáltalán nem irigylem, aki esetleg arra
vállalkozik, hogy a kilencvenes évek gyártás- és
intézménytörténetét megírja. Aki ezt a témát képes kézben
tartani, az isteni tulajdonságokkal rendelkezik, azaz uralni
tudja a KÁOSZT.
udv
vbb

 
2000. szeptember 1. péntek, 23:03 6. | filmhu
Szia István!
Az a helyzet, hogy ez a téma bonyolultabb, mint ahogyan egy
rövid e-mailos üzenetben kifejthető lenne. Mivel az utóbbi
időkben minden eseten anyagi okai vannak a "nem
megvalósulásnak", csak ezek mikéntje és hogyanja
bonyolult..
Volt olyan eset, amikor még un."csomagtervben" lehetett
pályázni az MMA-hoz, és egy studióvezető
három filmmel pályázott (Makk Károly, jómagam és saját
filmtervével), s mivel a "csomagra" kapta, ő maga készített
filmet...
Ennek az volt a haszna. hogy azóta nincs az MMA-nál
csomagterv...
Innentől kezdve, mivel indoklás nincs az elutasításnál, csak
találgatni lehet...
Például akkor is, ha az NKA (Nemzeti Kulturális Alapprogram
) által támogatott forgatókönyv, miért nem kaphat prioritást
másik kuratóriumnál?
(MMA)
De ha megnázed a fórum e témában jelzett vitáit, közelebb
kerülhetsz a problémákhoz.
Ha az MMA honlapján megnézed a támogatottakat és az
összegeket, akkor is érdekes kérdéseket tudsz
megfogalmazni.
A mai napig nem értem, hogy Jeles Andrásnak miért csak 5
millió forintot szán a kuratórium, mikor ő a mai magyar
filmgyártás egyik legkiemelkedőbb tehetsége. Aztán nézd meg
a többi nevet és az összeget.

Huszárik idejáben másképp nem valósultak meg a filmek.

No szia:
Süs Mari

 
2000. szeptember 1. péntek, 23:00 5. | filmhu
Szia!
Ezek a miértek kifejezetten érdekelnének, mivel -
bár a "szakmához" nem tartozom - filmesnek tartom
magam elsôsorban. (Mint operatôr)
A filmterveidnek mik a miértjei - ha nem vagyok
tolakodó...

Üdv:
Rittgasser Istvá

 
2000. augusztus 28. hétfő, 23:00 4. | filmhu

Szia,
alapvetően igazad lehet abban, hogy a meg nem valósult művek
is jellmzőek, de azt hiszem, az okok és körülmények is
fontosak. Magam is szakmabeli vagyok, filmrendező, s mivel
1985-ben rendeztem utoljára játékfilmet /Városbújócska/, s
szinte minden évben új tervvel indultam /bár van olyan is,
amit 6 évig próbáltam megcsinálni, és nem lehetett,/ tudom,
hogy a miértek kutatása nem mellékes!
Jó munkát!
Üdv:
Sós Mari

 
2000. augusztus 27. vasárnap, 23:00 3. | filmhu
Köszönöm a tippet.
Hogy egy dolgozatban miért kell ilyesmit emlegetni?...
Én úgy gondolom, hogy egy ember életének mindenképpen része
az is, ami nem valósul meg, bár ezek nem mérhetőek, és
nehezen kimutathatóak, de nem hiszem, hogy ne lenne hatásuk.
Ha ezeket figyelmen kívül hagyom, még írhatok jó dolgozatot,
de az biztos, hogy én nem leszek vele elégedett soha. -
Persze lehet, hogy csak én gondolom így...

Üdv:
Rittgasser István

 
2000. augusztus 19. szombat, 23:00 2. | filmhu
Szia!
Nem tudom, miért kell egy dolgozathoz a meg nem valósult
filmeket emlegetni, hiszen annak több oka lehet, hogy miért
nem valósult meg, s tán az okok az igazán érdekesek. Én
magam egyről tudok,
/Sokan akarták, akarják azóta is filmre vinni, talán most
Enyedi Ildikónak sikerül is/ Füst Milán:Feleségem története
című regényét szerette volna filmre vinni Huszárik. De a
hozzá közel állók, vagy olyan studióvezetők, akik akkoriban
is azok voltak, míg ő élt és dolgozott többet tudnának
segíteni. (Nemeskürty István, Köllő Miklós, Marx József,)
vagy volt osztálytársai:Kézdi kOVÁCS Zsolt, Rózsa János,
Gyarmati Lívia - ha jól tudom.
Üdv:
Sós Mari

 
2000. augusztus 18. péntek, 23:00 1. | filmhu
Alapvetôen egy kérésem volna:
Egy évfolyamdolgozathoz gyüjtenék adatokat - tudni
szeretném, áll-e rendelkezésre elegendô, érdemes-e
kitérni erre ... stb.
Mit lehet tudni Huszárik Zoltán meg nem valósult
filmötleteirôl?
Ha valaki tudna valamit - és itt a fórum keretein
belül a nyilvánossággal is megosztaná - azt
megköszönném.
Üdv:
Rittgasser I


nka emblema 2012