sex hikaye

Andy Vajna - kormánybiztosi koncepció prezentációja szakmai véleményezésre

a topikot nyitotta: Minovics | 2011. május 2. hétfő, 22:25

rendezés  


egy oldalon
5-1  /  5


 
2011. május 3. kedd, 16:44 14. | f.r.a.n.k.

mármint felépítésében nem tér el annyira. a forgatókönyv elsődlegessé tétele lényeges előrelépés.

 

produkciós céghez, ügynökséghez bekerülni kint sem egyszerű dolog, de legalább vannak lépcsőfokok, lehetőségek. itt ahhoz a filmművészetit volt ajánlatos elvégezni (és értesülések szerint a forgatókönyvírás nem volt az iskola erőssége). aztán lehet, hogy gombamód fognak szaporodni a produkciós cégek - és mindenki egyenlő eséllyel fog indulni. az meglepetés lenne.

 
2011. május 3. kedd, 16:12 13. | f.r.a.n.k.

ez a rendszer nem igazán különbözik az előző rendszertől, a pénzügyi szigort kivéve.

 

mi garantálja, hogy ha valaki jó forgatókönyvet ír, az oda kerül a döntéshozó elé?

 

mi garantálja, hogy a producerek keresni fogják az új könyveket (mivel új tehetség csak producerrel pályázhat és referenciával, de ha nem készült filmje, milyen referenciája lenne)? mitől alakulna ki olyan gyakorlat, hogy a jól megírt könyvekre kereslet van? mint az ügynökségek,  és menedzserek, akik képviselnek egy könyvet, egy forgatókönyvírót? mitől lenne az, hogy forgatókönyves pályázatokon érdemes elindulni, mert a jól szereplő könyveket valaki felkarolja? miért tennék? lehet, hogy a producerek egy idő után erre rámozdulnak, de nagy valószínűséggel ezek a sor végére kerülnének. workshop-okból nem egy volt már, valószínűleg több százan vannak, akik elvégeztek már ilyet, de nem hallottam olyat, hogy sikerre vitték, gyártás-előkészítés alatt lenne ezzel egyenes összefüggésbe hozható film. ugyanez a helyzet pályázatokkal.

 

az, hogy a döntnökök már egy előre behatárolt kör által benyújtott forgatókönyveket bírálnak el, azzal nem segítik a minőségi forgatókönyvek előtérbe kerülését. se nem látszik még az a terület, ahol a jó forgatókönyvek megmutatkozhatnak és hozzáértők által lehetnek megítélve.

 

 
2011. május 3. kedd, 09:59 12. | Minovics

Írd meg nekik. (Nem kell tízszer elküldeni, elég egyszer is.:)

Nekem mondjuk nem ez jön le. Sok múlik azon, hogy kiket neveznek ki, hogy kik működtetik a rendszert. (Különben nincs olyan, hogy "demokratikus struktúra". Jól működő struktúrák vannak, meg rosszul működők. Az eddigi rosszul működő volt. És kézi vezérlésű.)

Az biztos, hogy akik döntési pozícióba akarnak kerülni, egy kicsit be kell nyalniuk a hatalomnak. De mikor volt ez másképp?

(Na persze akik "bent" voltak, azoknak ez lehet, hogy nem tűnt föl.)

Kontroll és a Taxidermia, a Delta és A londoni férfi hangzott el pozitív példaként.” Hát ha ezek a pozitív példák, akkor nem kell félni, hogy a művészfilmeket nem fogják támogatni.

 

 
előzmény: Fekete #11
 
 
2011. május 3. kedd, 08:51 3. | Fekete

Autokrácia, kézből etetés, kézivezérlés, a film, mint kizárólag piaci termék... lesújtó.

 
előzmény: Minovics #1
 
 
2011. május 2. hétfő, 22:25 1. | Minovics

Jellemzően és provinciálisan magyar, antidemokratikus, tekintélyelvű, mondjuk ki: fasiszta koncepció.

 
hozzászólások száma: 10
 

nka emblema 2012