sex hikaye

A 24 írói háttere

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2004. szeptember 9. csütörtök, 10:18

rendezés  


egy oldalon
3-1  /  3


 
2004. szeptember 13. hétfő, 11:42 3. | torolt felhasznalo
Szép ás okos ez az elemzés, de hiányzik belőle, az én elvárásaim szerint az, hogy az írói szándékot milyen zseniálisan követi, közvetíti a megvalósítás. Például, amikor a film elején elhangzó: "Lehet, hogy a kollégáimnak mindkét esethez közük van"-mondat, 23 részben mindig Ninát mutatja a montázs. A 24. rész a kivltel ezalól. Vagyis, azzal együtt, hogy valóban ő a legkevésbé gyanus, tehát minden esélye megvan arra, hogy ő legyen az áruló és a legelvakultabb terrorista, az alkotók még a titok megfejtését is beépítik a filmsorozat szinte minden epizódjába, és mégis végig izguljuk, hogy ki is lehet az...és ez már újra az írókat dícséri....
 
2004. szeptember 9. csütörtök, 12:07 2. | kriglergábor
Én bizony könnyen el tudom képzelni, hogy nem terveznek előre olyan szinten, mint mondjuk egy hagyományos dráma kreátorai. Bár ettől nekem is feláll a hátamon a szőr, és a cikkben pont írok is ennek a metódusnak a buktatóiról, talán a második részben is érintem a kérdést. A "ha még magunkat is meglepjük, akkor a néző tuti leesik a székről" gondolkodásmód nem idegen a szeriális történetmesélőktől, de mint írtam, nagyon könnyen a hihetőség rovására mehet az ilyen módszer. Pont annak mehet ellenébe, amit te "definiált mozgástérként" jellemzel, hiszen az abból való kiszakadásra törekednek - ez pedig kétélű fegyver. Én dolgoztam olyan emberrel, aki jelenetről jelenetre haladt a cselekményvezetés során, és ez a legnagyobb lustaság és igénytelenség, amit (televíziós vagy filmes) író elkövethet. Egyébként a 24 alkotói maguk nyilatkozták több fórumon, hogy a cselekmény előrehaladtával egyre kevésbé terveznek előre, de az biztos, hogy legalább az egyes epizódok végével mindig tisztában vannak, mielőtt nekiállnak a plottingnak.
 
előzmény: torolt felhasznalo #1
 
 
2004. szeptember 9. csütörtök, 10:18 1. | torolt felhasznalo
Kedves Gábor, bizonyos értelemben félrevezető, amit írsz arról, hogy az alkotók sem tudják mi lesz a történet vége. Részben igaz: viszont azt tudják, hogy mi történt a múltban, az előtörténetet és a szereplők hátterét eléggé részletesen kidolgozzák, ez biztosítja a konzisztencia alapját, egyben definiálja mozgásteret is. Így én nem hiszem -- még ha maguk az alkotók mondják is -- hogy ennyire spontán alakultak volna az események.
Az viszont érdekes, hogy valóban vannak olyan szálak, amelyek csak részlegesen lettek kifejtve, így például viszonylag keveset tudunk meg a Palmer megválasztása ellen (1), illetve megbuktatására (2) szövetkező, háttérben meghúzódó erőkről. Valójában ezek lehetőséget adnak arra, hogy a későbbiekben -- a konzisztenciát megtartva -- újabb cselekményszálként funkcionáljanak.

nka emblema 2012