hmdb
szakma
filmtörténet
filminhungary
fórum
rss
Bejelentkezés
Regisztráció
Bezárás
Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Elfelejtette a felhasználónevét?
beta
Keresés
részletes keresés
sex hikaye
filmhu
fórum
Cikkek
moderálási elveink
ugrás a cikkhez
Mispál Attila: A fény ösvényei
a topikot nyitotta:
filmhuadmin
|
2005. február 8. kedd, 19:42
új hozzászólás
rendezés
legújabb hozzászólás van elől
legrégebbi hozzászólás van elől
egy oldalon
5
10
15
20
25
30
50
100
250
2-1 / 2
2005. február 8. kedd, 23:12
2.
|
torolt felhasznalo
Mispál Attila, Nagy András, Cseh Annamária, Politzer Péter, Balázs Gábor, Pethő Péter!
Köszönjük!
Csak egy kritika a mai sajtóból:
"A nagyjátékfilmekből az első napokban bizony elég szürke volt a fölhozatal, talán a nyitó film, a Dallas Pashamende volt a legjobb. Mispál Attila viszont beelőzött A fény ösvényeivel. Átgondolt, összeszedett, némely tekintetben újszerű, szép munkát rakott le az elsőjátékfilmes rendező. Az általam eddig látottak közül egyértelműen ő indul a legnagyobb győzelmi eséllyel, és ha már a díjaknál tartunk: nem feledkeznék el a filmben nagymamát alakító Töröcsik Mariról a mellékszerepek értékelésénél.
Ötvös és manöken
A fény ösvényei két alakra koncentrál, a jobban kidolgozott szupermodellre (Cseh Annamária alakítja, jól, különösen azt figyelembe véve, hogy nem színésznő, hanem manöken) és egy éppen elváló, kétgyermekes, a szeme világát elvesztő ötvösre (Cserhalmi György hozza a tőle megszokott magas filmszínészi nívót). A történet két részből áll össze, de több rost (fényösvény?) egybekapcsolja. A modell arca és teste megég, így olvasva talán nem tartják túl eredetinek a megcsúnyult szépség és a megvakuló férfi összehozását, de ne ijedjenek meg, a jó forgatókönyv, a letisztult fényképezés, a remek színészek formálta, bizonyos esetekben különös, mégis életszerű alakok gyönyörűséggel töltik meg a filmet – és a néző szívét. Talán a szakmának lenne pár szava a következőhöz, de nem állom meg, hogy ideírjam: van ebben a filmben egy kis Tarkovszkij. Harangöntés és ötvösmunka.
Szomorú aktualitása a műnek, hogy forgatókönyvét a rendező és Solti Emese Babette mellett Tar Sándor jegyzi: a próza mesterét ma temetik." Magyar Hírlap 2005.02.08.
Idővel minden a helyére kerül....:)
válasz erre
2005. február 8. kedd, 19:42
1.
|
torolt felhasznalo
Alapvetően egyetértek a kritika írójával, mégis talán csak annyit hozzá: habár ott helyben nem volt katarzisgyanúm, pár nap elteltével is nagyon erős hatása van a filmnek, ami ritka jelenség.
Külön ki kell emelni azt a műgondot, amivel Mispál bánik az anyagával. Ez nagyon szimpatikus attitűd, és habár lehet, hogy nem ez a legjobb filmje, örülük, hogy elkészült. Kiváló választás Cseh Annamária, és kiváló Cserhalmi is. A film vége számomra nem volt zavaró, szembeállítja a hőseit egymással, miért ne, van dolguk, lehet dolguk egymással, nincs eldöntve mi lesz, az sincs, mi volt. Olyanok, mint bármelyikünk. A történet épp ezért dolgozik bennünk.
Várom a folytatást.
válasz erre
hirdetés