sex hikaye

Deák Krisztina: A miskolci boniésklájd

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. január 4. kedd, 19:01

rendezés  


egy oldalon
55-36  /  55


 
2005. január 14. péntek, 14:40 55. | torolt felhasznalo
Pepe!
hülyeségeket beszélsz, vagy ezen a fórumon kívül még nem értesültél máshonnan és nem láttál még 1 magyar filmet sem.
 
előzmény: torolt felhasznalo #51
 
 
2005. január 13. csütörtök, 23:28 54. | torolt felhasznalo
Hülyén hangozhat, de érdekel a magyar filmfelhozatal, de nem vártam semmi jót a kritikák alapján.

Emellett elolvastam a rendezőnő nyilatkozatait még a bemutató előtt és szöget ütött néhány mondat a fejemben (a pszichológiai háttér, a számtalan külföldi workshop, bölcsességek a forgatókönyvírásról). Aztán, mikor végigkínlódtam a filmet, újra elolvastam az interjút. Meg kell mondjam, hogy tanulságos az ilyen típusú visszatekintés.

Viszont adtam 1, azaz egy főt a nézettséghez. Ennyivel támogattam a projektet. Nem kérem vissza a pénzt, viszont csak az elvakult filmőrülteknek ajánlom a film megtekintését
 
előzmény: torolt felhasznalo #48
 
 
2005. január 13. csütörtök, 19:25 53. | torolt felhasznalo
Buta általánosításokat írsz: nagyon sok erdmény van, emellett sok selejt, mint pl. boniésklájd. Denverben hűtik, Svédországban fűtik az utcákat ;) Üdv a Hillernek!
 
2005. január 13. csütörtök, 18:57 52. | torolt felhasznalo
"végül is a közönséget csinálom" helyett "közönségnek csinálom" akart lenni
 
előzmény: torolt felhasznalo #51
 
 
2005. január 13. csütörtök, 18:55 51. | torolt felhasznalo
Elmegyek a Hillerhez, és megmondom neki, vonják meg a támogatást a magyar filmesektől, vagy 5 évre. Így semmi értelme. Ablakon kidobott pénz. Fűtjük az utcát. Senki sincs rákényszerítve, hogy egyre magasabb szintre fejlessze magát a szakmában, sem arra, hogy figyelembe vegye, végül is a közönséget csinálom. Szépen el kéne kezdeni mindenkinek a maga erejéből, aztán ha van eredmény, lehet menni a kormányhoz, hogy azért most már megérdemlek egy kis lét. Mert most senki.
Aki moziba jár, az magasabb színvonalon edződik, persze, hogy látja például ezen a Boniésklájdon is, hogy át van verve. A gyerek felnéz a műsorra, szorongatja az ezresét, és kétszer is meggondolja mire megy be. És a Grunwalsky-Szomjas-Janisch tengelyen ez senkit sem zavar.
 
2005. január 13. csütörtök, 15:21 50. | torolt felhasznalo
Most mindenki új köntösben próbálgatja magát, ezért bukunk akkorákat. Bizonyos rendezők sehogy sem akarnak kikopni már a kamera mögül, pedig belül kikoptak rendesen. Ha valaki közönségfilmmel bukik, szerintem jobban tenné, ha visszavonulna. De mindenki csak mentegeti magát, hogy az nem is bukás, stb.

A nagy kérdés: ezek után - gyenge filmek láncban - hogyan büntet majd a közönség? Kíváncsi leszek a jövő évi nézettségi listákra.
 
előzmény: torolt felhasznalo #49
 
 
2005. január 13. csütörtök, 12:23 49. | torolt felhasznalo
Olvasva a fórumokat, egy idő után mindegyik a magyar szerzői film szapulásába fordul, meg abba, hogy az MMA miért csak ezeket támogatja. Tessék megnézni az idei filmszemlelistát. Szinte a nagyobb része közönségfilm! És közte hány bukta?!
Félreértés ne essék, ez a film is az akart lenni, úgy tudom. Csakhogy akkor más történetmesélés kellett volna. Nekem kicsit álszent ez a film, elhitette, hogy itt egy akciófilm, felvette a pályázatpénzt, vállalt 100 000 nézőt (úgy emlékszem), és tessék, lett líra belőle. A közönség meg büntet. Amúgy nem vállalhatatlan, nem kínos, nézhető.
 
2005. január 12. szerda, 23:16 48. | torolt felhasznalo
ffűűhhaa!!! Nna ezt jól idebasztad filmhusi. Csak igazán, hogy ha ezeket az idézeteket a fil megnézése előtt / mellesleg cirka két hete megy a film, miskolcon kb.4- te meg a mostani hozzászólásodat úgy kezded, hogy M O S T láttad :( / olvasod, akkor talán nem ér csalódás. Vagy, úgy mégis mit vártál? Pláne, az írások alapján. . . . . .

Ezt nem hiszem el! Minek ülsz be az ilyen filmekre?
Persze nem kell, hogy teccen, de ez a 0%. . . . .
FFŰŰHHAA
 
2005. január 11. kedd, 21:33 47. | torolt felhasznalo
Tegnap láttam a Művet. Kongott az ürességtől a mozi és a film is. Szégyenletes langyosvíz volt, amit a teremben ülő 8 ember látott. Olyan módon volt hiteltelen, hogy már csak nevetni tudtunk az erőlködésen (ketten nem bírták és kimentek).

Nem akarom fikázni nagyon, emiatt is inkább bemásolnék a Deák Krisztinával készült interjúból olyan részeket, amiből az derül ki, hogy a rendező jól átlátta a hátteret, motivációkat, de egyszerűen 0%-ot tudott áthozni belőle a vászonra.

"Filmem két gyerekről szól – egy, a bankrablás idején tizenhat éves lányról, és egy, csupán a kora alapján felnőtt huszonöt éves fiúról, aki sokkal naivabb, mondhatni: ártatlanabb, köznapibb, egyszerűbb, jóval kevésbé határozott, mint a lány. Az öt év történetét belesűrítettem egy évbe. Huszonnégy órát együtt lenni öt éven keresztül nem mindennapi cselekedet: olyan, mintha együtt éltek volna huszonöt évet - normális körülmények között. Nagy kapcsolat volt ez. Nagy összetartozás."


"Végül is semmi másról nincs szó – és ez az, ami ebben a történetben számomra a legmegrendítőbb - , mint hogy ez a két ember nem vágyott másra, csak egy meghatóan nyugodt, kispolgári-családi életre, az Avas lakótelepen, Miskolcon. Nem akartak elmenni az országból. Nem akartak eljutni a tengerhez, nem akartak szállodában lakni, nem akartak nagy autót, kaszinót… Vagyis: semmit sem akartak mindabból, ami azokból a filmekből, amelyekről az elején beszéltünk, kihagyhatatlan. Mert nekik Miskolc olyan volt, mint London, Párizs, Los Angeles egyszerre."

"László volt az egyetlen ember Tünde életében, akihez mély kapcsolat fűzte – szeretet, szerelem. Tünde ezt semmilyen módon nem fogja megtagadni."

És kedvenc idézetem Krisztinától:

"Jó forgatókönyvből lehet rossz filmet forgatni, de rossz forgatókönyvből nem lehet jó filmet csinálni."

Neki legyen mondva.
 
2005. január 10. hétfő, 23:10 46. | Tóthgéza
Peeersze, már rég kész a Tóthgéza fan site-od! ;-)
 
előzmény: torolt felhasznalo #45
 
 
2005. január 10. hétfő, 23:05 45. | torolt felhasznalo
Kedves Géza!

Figyelj, mert lehet, hogy darabig nem olvasol tőlem ilyet: 44.-es hozzászólásod minden szavával egyetértek!
Nincs előjele annak a jelenségnek ami vagy. Annak amit csinálsz helye van, noha a stilussal, meg a mondandóddal, szinte MINDIG vitázom: de szerintem nem érdemtelen amit csinálsz. A provokáció szerintem jó dolog, és ITT helye van. Ezért szoktalak provokálni ;)
 
2005. január 10. hétfő, 22:53 44. | Tóthgéza
Nem érdekel milyen előjellel vagyok jelenség, egy a lényeg: utáljanak vagy értsenek egyet velem, tökmindegy, csak gondolkodjanak azon, amit mondok. Ha Deák Krisztina olvassa ezt itt, vagy akit éppen szapulok, és csak annyit mond, hogy ez a seggfej azzal baszogat, hogy nem tudok szabályokat, nem tudok történetet mesélni, és ettől egy kicsit viszket neki, majd elkezdi kicsit jobban csipkedni magát, hogy tanuljon, már megérte.
 
előzmény: torolt felhasznalo #43
 
 
2005. január 10. hétfő, 18:12 43. | torolt felhasznalo
Teljesen igazad van a Krogstad!
Az Index nem más mint a gonzo-újságírás totális félre értése (már a ami kritikákat illeti). A legtöbb Index kritika jópofasággal álcázott gyűlületbeszéd. Az a "tótkocsmásfüvetszívokfaszagyerekvagyokmegmondoma tutit" dolog ami hála az Égnek kezdd kiveszni a Mancsból, az most ott tobzódik. Az is igaz, hogy Tóthgéza-jelenség (gratulálok Gézám, jelenség lettél...) sokkal jobb ennél, mert a helyén van, érsd: itt a fórumon.
 
2005. január 10. hétfő, 16:06 42. | admin
Emberek!
Ugyan nem láttam az új Koltai-filmet, de amit az Index kult rovatában újságírás vagy kritika címszó alatt művelnek, az körülbelül az a fórumozós színvonal, amin Géza nyomatja az egyébként magánvéleményként teljesen elfogadható, indulatos hozzászólásait.

Az igazi baj nem is ezzel van, hanem hogy ilyen semmi írást közölni mernek az egyre alacsonyabb bulvárszintbe süllyedő Indexen. A kritikák átlagosan rossz színvonala a magyar sajtóban pedig szintén nem túl bíztató. Ezért aztán ne csodálkozzunk: egymás tükörképei a kritika és a filmek; amíg nincs elmélyültebb és etikusabb párbeszéd a kultúra területén, nem lesz meg az a közeg, amiben stabilan jó filmek várhatók.

Ha az Index kritikusa nem tudott mással előállni, mint ezzel a nevetséges trágársággal, akkor jobban tette volna, ha kritikusi pozíciójától megválik, mert minek tetszeleg valaki ilyen szerepkörben, amikor annyira gyenge idegrendszere van, hogy muszáj felháborodnia egy rossz film láttán. Az ilyen ember nem szeretheti a szakmáját; akkor meg minek csinálja? Vagy miért engedik neki?

Koltai filmje, ismerve az előzőeket, egész biztosan magasabb erkölcsi szinten van, akármilyen rossz lehet is.
 
2005. január 9. vasárnap, 21:06 41. | Tóthgéza
Edgars!

Egy fárasztó, izzasztó nap után jó ide feljönni és vitázni.

Ha elmész moziba, és a haverod megkérdezi, na, hogy tetszett, te is mondasz olyat, hogy tetszett, vagy szar volt, majd egyik vagy másik véleményedet, kritikádat saját logikádhoz hűen alá tudod támasztani. Nem mondasz olyanokat, hogy még nem írtam sikeres forgatókönyvet, nincs nemzetközileg ismert filmem, ezért nincs jogom kritizálni azt a béna Doug Limant, hogy elbaszta a Bourne filmjeit. Ha teszel ilyet, akkor nekem is szabad akár itt, akár otthon. Egy a lényeg, azért ugatok itt, mert másról sem szól a magyar filmgyártás, csak arról, hogy ez már megint milyen szar film lett, azt ne nézd meg, mert szar, rohadjon meg ez meg az, hogy ilyen szart csinál, és így tovább. Komolyan én unom a legjobban, hogy nem lehet jókat mondani akár Deák Krisztina filmjéről! Miért nem beszélhetünk végre arról, hogy valaki jót tett le az asztalra? Mikor dícsérhetünk végre valakit? Nem volt jó kicsit nektek is fürdödni például Nimród sikerében? (Az irigyeket kivéve persze) Arról pedig hogy csak fikázni lehet egy-egy magyar filmet, nem más tehet csak az éppen aktuális felhozatal, akik nagy része nem tud forgatókönyvet írni, és az MMK, akik hozzá nem értők gyülekezete, és bezárul a kör, olyanoknak osztják a pénzt, akik nem tudnak filmet írni, tehát szar filmeket gyártanak, mi meg anyázhatunk itt.
 
előzmény: torolt felhasznalo #40
 
 
2005. január 9. vasárnap, 20:45 40. | torolt felhasznalo
Gézám!

Én is hü olvasói körödhöz tartozom és sokat sikerült elsajátítanom (persze csak elméletben) nemes stílusod nyelvi leleményiböl, söt sikerült gondolkodásmódodat, ötleteidet is némiképpen befogadnom.
A kérdésem az lenne sikerült e eddig (legalább) a Kontrollhoz hasonló sikerü filmforgatókönyvet produkálni, vagy ugyebár - a gonosz MMK és dilettáns bandája szakmailag elfogadhatatlan- nemzetközi szinten is elismert pályázatokon sikert elérned, esetleg külföldön valami híres filmet jegyzel é (ami természetesen tökéletes dramaturgiával rendelkezik), mert ha igen, akkor azt megnézem és tanulok belöle és rólad veszek majd példát, hogy én is sikeres lehessek.
Amennyiben ez még nem sikerült, folytasd nyugodtan a faszverést a zsemlébe, de véleményedhez tedd hozzá, hogy unalmadban írogatsz ide, -mivel ötleteidet, munkáidat a dilettáns magyar és nemzetközi filmvilág nem ismeri el-, és valójában semmi erkölcsi alapod nincs arra, hogy bárkit is kritizálj.
Köszönöm megértésedet
egy hódolód
 
2005. január 9. vasárnap, 14:12 39. | torolt felhasznalo
Nna így. gorgonzolinak.Ez meg csak úgy magyarázat képpen./filmhusinak!!!!!/Szerzői film
A fogalom az ötvenes évek végén, hatvanas évek elején születik, a francia újhullám rendezőinek (filmes stílusirányzatok) (Truffaut, Godard, Rohmer, Rivette) filmes gyakorlatában, s a Cahiers du cinema című folyóiratban megjelenő írások nyomán. Az újhullám képviselői szerint a markáns személyes hang, illetve stílus, az egyéni kézjegy különböztethet meg egy-egy filmet a nagyipai filmgyártás szériatermékeitől. S a filmszerző (auteur) rangot a filmrendezők közül csak az érdemli meg, aki képes - ahogy Jacque Rivette fogalmazta - „egyes szám első személyben szólni hozzánk".
A hatvanas-hetvenes évek különösen kedveznek a személyes hangvételű szerzői - vagy művész filmek - létrejöttének, a progresszíven gondolkodó, s a film kifejezési lehetőségeit radikálisan megújítani törekvő különféle, angol, francia, cseh, szovjet, német újhullámok elindulásának. A szerzői film ekkoriban lesz máig hatóan a nagyipari körülmények között születő professzionális tömegfilm ellenlábasa, amely tudatosan törekszik fellazítani a műfajfilmek gyakran megmerevedett sémáit, kliséit -, a mindenható sztárrendszert, a lineáris filmelbeszélési formákat, s folyamatosan bíztat a valóság közvetlenebb, személyesebb filmes megragadására
 
előzmény: torolt felhasznalo #38
 
 
2005. január 9. vasárnap, 14:05 38. | torolt felhasznalo
Ha én ütöttem meg a szemed, akkor bocs.
Amiket lennebb sorolsz, azok zsánerfilmek, melyek alkotói világhírűek, mert az adott műfajon belűl maradandó értéket alkottak...bla-bla-bla.
Az alábbiak persze hogy nem fesztiválokra készültek, hanem jegybevételre (a Fargo kivétel: az USA-ban megbukott, csak Európában volt siker: minkét oldal érthető). És?
Én csak azt akarom megértetni itt néhányunkkal, hogy vannak filmek akik nem az önelégült, guy-ritchie izlésű forumozók "igényes de szórakosztó" hülyeségének akarnak megfeleni. Hanem másnak. Ha tudomásúl vesszük, ha nem, létezik: ELIT KULTURA. Én a gyakran sírva menekülök előle (máskor meg a TÖMEG KULTURÁTÓL), de attól még létezik. Van. És nem egyik, vagy másik oldalra kell állni (ez nem sakktábla...), henem megérteni a két halmaz között a NYILVÁNVALÓ különbbségeket, (haladóknak: egy idő után hasonlóságok is körvonalazódnak).
Továbbá: Azt ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a kelet-európai filmművészet képes lesz valaha olyan alkotásokat létre hozni, mint amiket filmhus felsorolt. Azt ugye senki sem gondolja komolyan hogy az amerikai filmművészet képes lesz valaha olyan alkotásokat létre hozni, mint a kelet európai film termés. Jaj de jó hogy nem, mert akkor megijednék.
 
2005. január 9. vasárnap, 12:45 37. | torolt felhasznalo
Megütötte a szemem a szerzői film kifejezés. A következők szerzői filmek?

King Kong - Peter Jackson
Matrix - Wachowski Bros
Kung Fu Hustle - Stephen Chow
Fargo - Coenék

Szerintem azok. És nem fesztiváldíjak elhozatalára készültek...
 
2005. január 8. szombat, 22:54 36. | torolt felhasznalo
Ez most egy kicsit elcsúszott a boniésklájd tól. Asszem. Nem feltétlen a tótgézának szól, hanem úgy általában.
Nem értem mi értelme most és itt MMKAzni, meg arról beszélni, hogy hol mennyiből, mit lehetett V O L N A.
Ez van, persze nem kell beletörődni, csak ezzel az utóbbi pár oldallal talán nem vagyunk bejjjjebb. Mert a magyar film, az magyar film. Nem pedig USA-beli, vagy egyéb. Mást ad, másképp kell és másképp megy. Kérdés, hogy ki mit vár, ha beül egy magyar filmre, mert szerintem pont az a lényeg, hogy magyar szagú, nem pedig valami elrajzolt, más világi gejl /vagy, hogy kell ezt írni/. Itt élünk, ez a világ, ezek a filmjeink. és talán pont az a baj, ha akciót és izgalmat akartál várni egy szerelmesfilmtől /bárki/. Szerintem valahol jól lett összerakva.
Mármint a boniésklájd. De hogy mit keres itt az MMKA azt még mindig nem fogom.
 
előzmény: Tóthgéza #35
 
55-36  /  55

nka emblema 2012