sex hikaye

A Bourne-ultimátum

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. október 28. vasárnap, 00:12

rendezés  


egy oldalon
4-1  /  4


 
2007. november 18. vasárnap, 15:02 4. | f.r.a.n.k.
hát, te sem tudod az 'elöl' és 'elől' közti különbséget (ez bizony gáz)...

mikor kijött a film, rendesen hallottam ehhez hasonló, Greengrass-t lehúzó megjegyzéseket, hogy nézhetetlen, meg rosszul lettek, annyira össze-vissza kapkod a kamera... direkt ezért néztem meg. egy pillanatig nem volt olyan, hogy azt éreztem volna, nem tudom mi hol van, nem. mindig követhető volt, mi történik, ki honnan merre. és amiért te lehúzod, hogy szét van snittelve, az én szememben pont azért nőtt meg - tudod az annyival több munka, beállítás, újrafelvétel...
a sztori is rendben volt, egyedül az elmosott flashback lett kicsit hosszú nekem.

nem azért nem fognak mo-n ilyen akciófilmet csinálni, mert "trendkövető" lenne, hanem mert ez a mozi 110 milla volt dollárban, és látszik is rajta. az az érzésem, sokan nem igazán tudják mi mennyibe jön, ami a vászonra kerül, s aztán a filmiras.hu-n olyan filmek vannak követendő példának állítva, mint a Jurassic Park, Csillagok háborúja, James Bond vagy ez... a Cobra 11 se jönne itt össze (lsd Tűzvonalban), pedig azon látszik az iparosmunka meg a szűkös keretek...
 
előzmény: torolt felhasznalo #3
 
 
2007. november 15. csütörtök, 02:18 3. | torolt felhasznalo
Ezt a szart!!!!!

Utoljára az Apám beájulnánál éreztem magam ennyire átverve. A sztori lerágott csont (amikor Ludlum megírta még újszerű volt, de mára már szénné égették a műfajt, és senki nem tiltotta meg, hogy update-eljenek rajta egyet ahol kell). A forgatókönyv kábé 20 oldal, mert jobbára csak menekülnek. Helyenként ehhez képest a dialógok olyan didaktikusak, amit ilyen produkciónál már nem tudok elnézni.

És ez mind semmi ahhoz képest, ami legjobban idegesített: a Blair Witch feeling. Oké, hallottam én az audiokommentárban, hogy mit is akart a Greengrass a második részben. És értem. De ez az állandó remegőkezű operatőrbrigádmunka még a párbeszédeknél is, ez hányingerkeltő. A szó szoros értelmében. De leht, hogy csak régen nem olvastam buszon. És mintha ez még nem lenne elég, ha nincs átlag másfél másodpercenként egy vágás, akkor elszállt a film valószínűleg, így van, ahol az egymásodperces ingerküszöböt sem éri el a snitt. Ilyen például az összes bunyójelenet, amit majd megnézek a torrentről leszedett DVD-n (mert ezért a szarért a tékában SEM vagyok hajlandó csengetni) werkben, mert ott majd látszani fog, hogy milyen kibaszott jól van megkoreografálva, itt azonban csak sejteni lehet.Ennyi erővel azt is kiírhatták volna, hogy Piff-puff, mert abban is hasonló mennyiségű az információtartalom. Vagy az autósjelenetek, ahol néha láttam, hogy van egy rendőrautó, meg van egy másik, de hogy ki üldöz kit, az csak kontextusból volt meg, az viszont, hogy ki megy elől, az már egyáltalán nem. A Tangeri motorosjelenet az olyan volt, mintha pick-up snitteket hánytak volna egymásra. Motor előlről, motor hátulról, Jason Bourne húzza a gázt, Nicky. Desh. Motor előlről, motor hátulról, stb... Lófasz. Nem tudtam orientálódni, nem tudtam hol vagyok, ők hol vannak, mi van, ki megy merre, semmit. És még mielőtt valami okos megjegyzi - ez nem az események pörgését fokozta bennem, hanem csak szétbaszott az ideg, hogy nem látom mi történik (pedig MoHAA-zok és CoDozok, szóval fel tudom venni a tempót ha kell). Rosszul-felvett, szar, semmitmondó beállítások, szanaszétsnittelt, egymásravágott halmaza volt a film fele, néhol botrányos dialógokkal dúsítva. Egy rakás szar. Kivitelezésileg. Tartalmilag pedig véresen gyenge. Semmi, de semmi új, amit az X-akták és környékén ne filéztek volna csontig.

Akinek ez a mozi újat mutatott, annak ajánlom, hogy mélyedjen el egy kicsit a műfajban alaposabban, és járjon sokat technodiszkóba, mert ott a strobi pont ezt a cafatolt effektust biztosítja. ÉS kérem, hogy a véleményét ne hangoztassa, mert még a végén jön valami ilyen csökkent IQ-jú viccesgyerek, mint ez a Barnóczky, és megrendez egy akciófilmet ezzel a módszerrel, mert hogy ez tetszik a közönségnek, és hogy ez milyen trendi és hip. Nem, ez igénytelen. Egy akciófilm nem így néz ki. Egy látványos film úgy néz ki, mint a Mátrix. De Isten ments, hogy erről valaki példát vegyen, és ilyen magyar akciófilmet csináljon, mert MEG FOG BUKNI. Még egy ütő sztorival is. Ez nem képi koncepció, ez belefosás a ventillátorba. Nincsenek képek csak impressziók. Ezért pedig kár kocsikat törni, mert ennél még a Cobra 11 is jobb, a gagyi lassításaival, mert ott legalább azt mondod, hogy "ez igen, ezt kimérték". It fingod nincs róla, hogy mit mértek ki, és hogy mi is történt. Szakmai tudásbeli hiányosságok eltakarására mindenesetre alkalmas, és míg ezt Paul Greengrassról nem feltételezem (csak azt állítom, hogy átesett egy koncepciós paci túloldalára), addig sajnos in Ungarn esetleg komoly takarónak látom.

A filmet ennek fényében az igényes akciófilm kedvelőinek, és a kémfilmek szerelmeseinek nem ajánlom, már csak azért sem, mert nem tudtam rajta izgulni. Egy pillanatig nem gondoltam, hogy a járt ösvényről letérne, és nem is tette. Egyedül a választás volt olyan, ami elgondolkodtatott, hatott, és újszerű volt. De ez kevés. 10-ből max. 3 pont. Nagy jóindulattal... A sztori egyes fordulataiért (némi plothole-ok dacára).
 
2007. november 8. csütörtök, 01:43 2. | Snatch
Már az első kettőért is odavoltam, de ez a legjobb rész.
Új akcióhős-típus született és Matt Damon tökéletes választás volt rá. Biztos vannak hibák a részletekben, de annyira egyben van és annyira lehengerlő, hogy egyáltalán nem érdekelnek.
 
2007. október 28. vasárnap, 00:12 1. | zacherlászló
Nálam jó eséllyel pályázik az ÉV FILMJE címre!
(További jelöltek: Bábel, A kiállhatatlan, Tideland, Az utolsó skót király)

nka emblema 2012