sex hikaye

Fliegauf Benedek: Tejút

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. július 16. hétfő, 16:39

rendezés  


egy oldalon
5-1  /  5


 
2007. július 17. kedd, 09:32 5. | h2o
Ígéretesnek tűnik.
 
2007. július 16. hétfő, 20:45 4. | ukiyo
üdv,

Szerintem az 'olyan, mint' szerkezet nem pongyola, sőt, a vizuális művészetek talán legősibb aktusa rejlik mögötte. Valójában jóval megelőzi a 'művészet' fogalmát, úgyhogy szívesebben mondok 'kép' -et.

A fraktál - ha a computer science - ben és a képalkotás témájában gondolunk rá - ugyanúgy az egységtől indul, legalábbis én ezeket ismerem. Pontosan az a lényege, hogy Te adod meg az alapkódot, ami irány/szög/felosztás stb. lehet, és ez rajzolja majd ki az egészet /ami a fraktállal kapcsolatban talán eléggé értelmezhetetlen dolog.

Igaz, ami igaz, az irány - szerintem - teljesen mindegy, ahogy adott esetben a rész/egész kategóriák is felcserélhetők a fraktáloknál.

Ezt egy - végül is - időben terjedő képnél, mint a film, nehéz értelmezni. Majd meglássuk :)
 
2007. július 16. hétfő, 20:00 3. | sakira
persze hogy szimbolikusan érti Fliegauf is meg Erdély is.
én is így értettem.

Erdély "tartalmazzá"-t ír, az OLYAN szerintem pongyola.

De akkor is, a fraktálnál nem az a lényeg hogy egy kis rész olyan mint az egész. Ez a holografikus térelrendezésről szól és szerintem ez az analógia illik a filmekre általában, mint ahogy szerintem Fliegauf is így értette: minden apró jelenete, beállítása tartalmazza az egészet.

A fraktálnál az egésznek az iránya más, nem a kicsiből építjük fel a nagyot, hanem az egésztől indulunk és találjuk meg újra meg újra ugyanazt a motívumot akármilyen apróban. Szerintem ez az analógia más, és nem alkalmazható a filmekre általában.

Fraktálról akkor beszélhetünk, ha létezik egy ilyen visszatérő saját magába mélyülő motívum a filmben.

A dologról ezen a ponton nehéz tovább vitatkozni, mert nem láttuk a filmet. Én legalábbis.

Pl. Greenaway Maconi Gyermek című filmjének a zárlata ahogy mindig jön egy újabb közönség aki az előzőket nézi megtapsolja majd a következő közönség felé fordul: na ez a fraktál analógia. Sokkal konrétabb mint a hologramm, amennyibe filmes szerkezetre értjük.

De az is lehet hogy nincs igazam. Géza írásait nem ismerem, majd keresem.

üdv.
 
előzmény: ukiyo #2
 
 
2007. július 16. hétfő, 19:02 2. | ukiyo
Üdv,

Szerintem ha ezt szó szerint veszed, akkor nincs min gondolkodni. Ebben az esetben - természetesen - Erdély Miklós is 'ságot írNA.

Nyilván metaforikusan érti F.B. - ebben az esetben szerintem a fraktál helyesebb, mint a hologramma. Ráadásul azt írja, a legkisebb rész is OLYAN, mint az egész (és nem azt, hogy tartalmazza).

Ha tél'leg érdekel, akkor a fraktálok vizuális és filozófiai lehetőségeiről Perneczky Géza elég érdekeseket ír, persze elsősorban képzőművészeti vonalon maradva.
 
előzmény: sakira #1
 
 
2007. július 16. hétfő, 16:39 1. | sakira
amikor a legkisebb rész is tartalmazza az egészt az a hologramm. ahogy erről Erdély Miklós is ír A filmről-ben.
többek között azt írja, hogy a filmnek ilyen a természete, de legalábbis, hogy minden jól működő filmmel ez a helyzet.

a fraktál valami hasonló, de nem pont ugyanez.

különben érdekesnek hangzik a dolog, kiváncsi vagyok.


nka emblema 2012