hmdb
szakma
filmtörténet
filminhungary
fórum
rss
Bejelentkezés
Regisztráció
Bezárás
Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Elfelejtette a felhasználónevét?
beta
Keresés
részletes keresés
sex hikaye
filmhu
fórum
Cikkek
moderálási elveink
ugrás a cikkhez
Fliegauf Benedek: Tejút
a topikot nyitotta:
filmhuadmin
|
2007. július 16. hétfő, 16:39
új hozzászólás
rendezés
legújabb hozzászólás van elől
legrégebbi hozzászólás van elől
egy oldalon
5
10
15
20
25
30
50
100
250
5-1 / 5
2007. július 17. kedd, 09:32
5.
|
h2o
Ígéretesnek tűnik.
válasz erre
2007. július 16. hétfő, 20:45
4.
|
ukiyo
üdv,
Szerintem az 'olyan, mint' szerkezet nem pongyola, sőt, a vizuális művészetek talán legősibb aktusa rejlik mögötte. Valójában jóval megelőzi a 'művészet' fogalmát, úgyhogy szívesebben mondok 'kép' -et.
A fraktál - ha a computer science - ben és a képalkotás témájában gondolunk rá - ugyanúgy az egységtől indul, legalábbis én ezeket ismerem. Pontosan az a lényege, hogy Te adod meg az alapkódot, ami irány/szög/felosztás stb. lehet, és ez rajzolja majd ki az egészet /ami a fraktállal kapcsolatban talán eléggé értelmezhetetlen dolog.
Igaz, ami igaz, az irány - szerintem - teljesen mindegy, ahogy adott esetben a rész/egész kategóriák is felcserélhetők a fraktáloknál.
Ezt egy - végül is - időben terjedő képnél, mint a film, nehéz értelmezni. Majd meglássuk :)
válasz erre
2007. július 16. hétfő, 20:00
3.
|
sakira
persze hogy szimbolikusan érti Fliegauf is meg Erdély is.
én is így értettem.
Erdély "tartalmazzá"-t ír, az OLYAN szerintem pongyola.
De akkor is, a fraktálnál nem az a lényeg hogy egy kis rész olyan mint az egész. Ez a holografikus térelrendezésről szól és szerintem ez az analógia illik a filmekre általában, mint ahogy szerintem Fliegauf is így értette: minden apró jelenete, beállítása tartalmazza az egészet.
A fraktálnál az egésznek az iránya más, nem a kicsiből építjük fel a nagyot, hanem az egésztől indulunk és találjuk meg újra meg újra ugyanazt a motívumot akármilyen apróban. Szerintem ez az analógia más, és nem alkalmazható a filmekre általában.
Fraktálról akkor beszélhetünk, ha létezik egy ilyen visszatérő saját magába mélyülő motívum a filmben.
A dologról ezen a ponton nehéz tovább vitatkozni, mert nem láttuk a filmet. Én legalábbis.
Pl. Greenaway Maconi Gyermek című filmjének a zárlata ahogy mindig jön egy újabb közönség aki az előzőket nézi megtapsolja majd a következő közönség felé fordul: na ez a fraktál analógia. Sokkal konrétabb mint a hologramm, amennyibe filmes szerkezetre értjük.
De az is lehet hogy nincs igazam. Géza írásait nem ismerem, majd keresem.
üdv.
válasz erre
előzmény:
ukiyo
#2
2007. július 16. hétfő, 19:02
2.
|
ukiyo
Üdv,
Szerintem ha ezt szó szerint veszed, akkor nincs min gondolkodni. Ebben az esetben - természetesen - Erdély Miklós is 'ságot írNA.
Nyilván metaforikusan érti F.B. - ebben az esetben szerintem a fraktál helyesebb, mint a hologramma. Ráadásul azt írja, a legkisebb rész is OLYAN, mint az egész (és nem azt, hogy tartalmazza).
Ha tél'leg érdekel, akkor a fraktálok vizuális és filozófiai lehetőségeiről Perneczky Géza elég érdekeseket ír, persze elsősorban képzőművészeti vonalon maradva.
válasz erre
előzmény:
sakira
#1
2007. július 16. hétfő, 16:39
1.
|
sakira
amikor a legkisebb rész is tartalmazza az egészt az a hologramm. ahogy erről Erdély Miklós is ír A filmről-ben.
többek között azt írja, hogy a filmnek ilyen a természete, de legalábbis, hogy minden jól működő filmmel ez a helyzet.
a fraktál valami hasonló, de nem pont ugyanez.
különben érdekesnek hangzik a dolog, kiváncsi vagyok.
válasz erre
hirdetés