sex hikaye

A britek is többet moziznak

Jobb filmek, rossz időjárás

2004. november 22. - filmhu
A britek is többet moziznak
A vonzóbb filmeknek és a rossz időjárásnak köszönhetően, az év első 8 hónapjában 11%-kal növekedett Nagy-Britannia és Írország mozibevétele, írja a Guardian. A tegnap közzétett adatok szerint januártól augusztusig 576 millió font bevételt regisztráltak a pénztárakban. A legnépszerűbb filmek a Shrek 2 és a Harry Potter és az azkabani fogoly voltak.

A tavalyinál jobb filmtermés és a közel 50 éve legesősebb nyár lehet az oka, hogy a 2003-as gyengébb év után a brit közönség visszatalált a mozikba. A Brit Filmtanács kimutatása szerint a látogatottság 10%-kal nőtt, és 117,4 millió jegyet adtak el az év első felében. A nagyköltségvetésű amerikai produkciók (Pókember 2, Shrek 2) pedig újabb tömegeket csábítottak a filmszínházakba: júliusban 18,4 millió látogató volt, augusztusban pedig 17,4 millió.

A számok azt sejtetik, hogy 2004 rekordbevételt hoz a filmeseknek. Tavaly a jó időjárás, az olcsó repülőjegyek és a gyenge filmfelhozatal miatt az éves összbevétel 742 millió font volt -  ez 13 milliós visszaesést jelentett a 30 éves rekordot megdöntő 2002-höz képest.

"A mozibajárás az egyik legnépszerűbb szórakozási forma maradt az országban", nyilatkozta John Woodward, a Brit Filmtanács vezető hivatalnoka. "A nyári hónapok különösen erősnek bizonyultak." London továbbra is a legnépszerűbb mozis város: a nyár végéig eladott jegyek negyedét itt vették meg.

A legnézettebb brit filmek listáját a Harry Potter és az azkabani fogoly és a Trója vezeti. Ezek a filmek a Warner Bros-nál jöttek ki, de britnek számítanak, miután nagyrészt itt forgatták és vágták őket. A lesújtó kritikák ellenére az Írországban forgatott Arthur király jött fel a harmadik helyre. A low-budget Shaun of the Dead című, zombikkal fűszerezett romantikus komédia a kritikusok és a közönség elismerését is kiérdemelte, így a negyedik lett a listán.
 
A független producerek szintén elégedettek lehetnek, miután a hollywoodi befektetések kedvező hatást gyakoroltak a hazai piacra. Több brit filmet mutattak be a körzeti televíziókban is. A kimutatások szerint ezen a területen 51%-os növekedés történt, ugyanakkor ezek az alkotások még így csak 4,5%-át teszik ki az összes tévében sugárzott filmnek. A producerek szeretnék elérni, hogy a BBC 73 milliós filmbeszerzési keretösszegének legalább a felét hazai alkotásokra fordítsa. 2003-04-ben csupán 10 millió fontot költött erre a célra a társaság. 






nka emblema 2012