Nyomtatás
kostenlos porno deutsch porno free porn titten porno gratis porno porno

Kibeszélőfilmre készül Dömötör Tamás

Rendhagyó Füst Milán-film


2008. május 8. - filmhu



Kibeszélőfilmre készül Dömötör Tamás
Füst Milán 1906-ban talált rá az újságban a tragikus esetre: egy szeretői kapcsolatban élő fiatal nő végzett magával. Füst a hír alapján írta meg Boldogtalanok című művét. A sztori mai változatát készül filmre vinni a Paprika Tv-ről is ismert, egyébként filmrendező szakot végzett Dömötör Tamás, aki a múlt század eleji környezetből egy mai kibeszélő-show stúdiójába helyezte át a tragikus események helyszínét. A színpadi változat május 7. és 11. között vendégszerepel a Nemzetiben.
 
 
 
 

Dömötör Tamást sokan a Paprika Tv kultikus főzőműsorából, a Kozi és Döméből ismerik, de kevesen tudják, hogy a Filmművészeti Egyetem rendező szakára járt Gothár Péter osztályába, majd Almási Tamás keze alatt folytatta tanulmányait. Első nagyjátékfilmje, a dogma-stílusban készült Premier a Nemzeti Színház építésekor játszódik, a társulat a nyitó díszelőadásra próbálja a Pentheszilea című darabot, ám a színésznő elméje szépen lassan megbomlik, és a görög amazon királynő sorstragédiáját magára veszi. A második nagyjátékfilmben, az Off Side-ban a Fradi pályán elevenedett meg Egressy Zoltán Sóska, sültkrumpli című foci-darabja.

A  szórakozásunk „nyersanyagát” jelentő bulvármédia-események

A dán dogma, a színház és a film világa a harmadik nagyjátékfilmben is terítéken marad. Dömötör Tamás ugyanazt a kérdést teszi fel a Czukor Show-ban, mint Füst Milán a Boldogtalanokban. Érdekelnek egyáltalán valakit a szórakozásunk „nyersanyagát” jelentő bulvármédia-események következményei, a háttérben rejlő valódi drámák?

Dömötör Tamás felidézte a filmhunak, hogy néhány éve egy délutáni kibeszélőshow-ban egy stúdióvendég részletesen beszámolt arról, hogyan  ölte meg gyermekét. A műsorvezető szép délutánt kívánva elköszönt, Dömötör Tamásnál pedig kiverte a biztosítékot a sztori és a tálalása. Az asszonyt bilincsbe verve vitték el a stúdióból, de egy ÉS-beli glosszát leszámítva alig volt visszhangja a gyilkosságnak.

A sztori azonos, a helyszín és a párbeszédek változtak meg

A tévéműsor és a Füst Milán-i előzmények után Dömötör két éve írt egy történetet, amelyben egy délutáni beszélgető show egyik résztvevője öngyilkosságot követ el. A sztori lényege és dramaturgiája tehát azonos a száz évvel korábbival, csupán a helyszín és a párbeszédek változtak meg teljesen – „ a történetet visszatettük a helyére” - álítja a rendező. Dömötör szerencsés helyzetbe került: kipróbálhatta a dramaturgiai alapgondolat működését, amikor Szombathelyen a Kamara Savariában színpadra állíthatta a Czukor show-t. A produkciót meghívták az idei POSZT versenyprogramjába, május 7. és 11. között a Nemzeti Színházban vendégszerepel a produkció.

Dogma: amikor színház és film összeér

A Mátis Inez produceri irányításával forgó Czukor-show összesen 36 millió forintból készül, amelyből 22 milliót biztosított az MMK a szelektív játékfilmes pályázaton. A munkálatok június 23-án kezdődnek, és kilenc napon át folytatódnak, végig legalább két kamerával, de négy napon át összesen hattal, hiszen a showbiznisz világát megjelenítő kamerák és a filmbéli operatőr munkája is szükségszerűen benne lesz az elkészült filmben. 

9 nap alatt leforgatják - balra Czukor Balázs

A vegyes technikával, de 35 mm-es anyagra készülő Czukor Show operatőre Tóth Widamon Máté (OffSide, Alterego), a színészek között pedig olyan nevekkel találkozhatunk mint Kamarás Iván (tévés főnök) Czukor Balázs (névadó showman), A nyomozóban nyújtott alakításáért a legjobb férfi főszereplő díját elnyerő Anger Zsolt, valamint Vasvári Emese, Szabados Mihály, Csonka Szilvia, Péter Kata, és Simicz Sándor, aki civil foglalkozása szerint is közönségrendező.

A filmben felismerhetők lesznek a rendező kedvelt dogmás eszközei. A munka nagy része optimális esetben a Nemzeti Színház Kaszás Attiláról elnevezett stúdiótermében zajlik, a televízió aulájában, vezérlőjében és utcán készülő képek kézikamerával készülnek majd. Dömötör számára a film és színház találkozását a dogmás munkamódszer képezi: a színház színészcentrikus és autonómabb közegében kevésbé költséges a munka, és akár videótechnikával is dolgozhat az alkotó.

A 38. Magyar Filmszemle információs blokkjában vetített diplomamunka, az Offside nagy valószínűséggel hamarosan látható lesz a Duna Televízió műsorán, a 2005-ben készült Premier pedig német érdekeltsége révén ottani bemutatóra is számíthat. A rendező mindenesetre akkor tekintené lezártnak a film utóéletét, ha sikerülne a videóra rögzített anyagot filmre nagyítani, és moziban is bemutatni.

A fotók a Nemzeti Színház honlapjáról származnak.




Címkék

hír





a cikket az alábbi linken találod:

© 2010 filmhu - a magyar moziportál | http://www.magyar.film.hu |