sex hikaye



 

Találatok

elemzés: Összesen 250 találat.
egy oldalon
201-220  /  250
201.

Psyché I-II (1980)

... elemzésével fel lehet építeni az egész film rendezői koncepciójának egyik lényeges dimenzióját.   Bódy filmjében a három főhős három különböző minta arra, hogyan éljünk - a huszadik századra kifejlődő ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
202.

Pacsirta (1963)

Gyárfás Miklós fejtegette egyik esszéjében, hogy az emberi arcnak a filmen stílusa van: Greta Garbo arca olyan, mintha Tolsztoj írta volna meg, Wallace Berry-t Steinbeck, Makláry Zoltánt Mikszáth. Érdekes ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
203.

Párbeszéd (1963)

A hatvanas évek magyar filmművészetében fontos csoportot képviselnek a közelmúlt történelmével szembesítő-szembesülő történelmi-társadalmi drámák. Ennek a sorozatnak a nyitódarabja Herskó János Párbeszéd ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
204.

Pókfoci (1976)

Rózsa János alkotásának tanárok és diákok a főszereplői, a szerző mégsem a mű készítése idején zajló tanügyi reform kérdéseihez kívánt hozzászólni. Erről tanúskodik az a nyilatkozat is, melyet a rendező ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
205.
kép

Panelkapcsolat (1982)

A Panelkapcsolat Tarr Béla harmadik filmje. Komoly volt a tét: elbír-e a cím mindkét forróvá tett értelmével? 1.) panelkapcsolat: családos mindennapok egy ká-európai hangyabolyban. 2.) panelkapcsolat: ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
206.

Régi idők focija (1973)

Mándy Iván művészetében a futball különleges helyet foglal el. A játék – és a hozzá kapcsolódó valamennyi ceremónia, a titokzatos háttér, a zöld gyepen küzdők és a fanatikus drukkerek lelkivilága – az ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
207.

Petőfi ’73 (1973)

Az Egy őrült éjszaka, az Ékezet és az Egyszeregy rendezőjének, Kardos Ferencnek 1973-ban bemutatott filmje, a Petőfi ’73 bármiféle pozitív vagy negatív felhang nélküli értelemben egyedülálló kísérlet a ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. október 12., csütörtök
208.

Ripacsok (1981)

„Egyedül nem megy” – énekli Kern András és Garas Dezső a Ripacsok slágerét, aminek üzenete nagyjából megegyezik egy korábbi Sándor Pál-film, a Régi idők focija szlogenjével:  „Kell egy csapat!”. A két ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
209.

Redl ezredes (1984)

A Mephisto világsikere utáni kegyelmi helyzetben, amikor Szabó István bármiről forgathatott volna, persze figyelembe véve a rejtőzködő honi cenzúrát, egy Monarchia korabeli, valóban megtörtént eset, egy ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
210.

Rokonok (1954)

Móricz Zsigmond írásművészetének realizmusa, természetközelsége, anyagszerűsége szinte kiált a mozgóképi ábrázolás után, nem beszélve társadalmi érzékenységéről, amely különösen az 1945 utáni ideológia ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
211.

Sodrásban (1963)

A felnőtté válásról mint bűnbeesésről, a nemzedéki közösség széteséséről mint az individualizáció kárhozatáról a magyar filmművészetben két alkotás is született szinte egy időben: az Álmodozások kora és ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
212.

Talpalatnyi föld (1948)

Eredetileg a Nemzeti Parasztpárt filmvállalata, a Sarló szerette volna elkészíteni 1947-ben, a párthoz szorosan kötődő Szabó Pál regényének (Lakodalom, keresztelő, bölcső) adaptációját. A forgatást azonban ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
213.

Simon Menyhért születése (1954)

Az ötvenes évek filmtörténeti szempontból sötét négy esztendejének (1950-től 1953-ig) egyik Magyarországon sem hiányzó mozgóképes kvázi-műfaja a szabotázsfilm. A gyengécske történetek szóltak mindenekelőtt ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 11., kedd
214.

Tűzoltó utca 25. (1973)

Ki gondolná, hogy Szabó István sorrendben negyedik nagyjátékfilmjéhez Mándy Ivánnal hetekig régi filmhíradókat nézegetett. A régi hazug mozihíradók egyébként Szabó egész generációjának - a BBS első alapító ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
215.

Tízezer nap (1965)

Kósa filmje a hatvanas évek nagy, lírai számvetéseinek kiemelkedő drabja. Nem csak az alkotói azonosság miatt érdemes e film párjának tekinteni Sára Sándor Feldobott kő című filmjét (előbbinek operatőre, ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
216.

Te rongyos élet (1983)

Gábor Andor arról morfondírozik örökzöld slágerszövegében: mitől tud a rongyos élet olyan édes lenni, mint a méz…Okoskodó magyarázattal előállni s a kifejezések értelmét keresni fölösleges (ennyi erővel ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
217.

Talpuk alatt fütyül a szél (1976)

A hetvenes évek magyar filmjében sajátos kezdeményezést jelentett az eastern. A műfajisággal már akkor is hadilábon álló hazai filmkultúra az egyik legkonvencionálisabb, ugyanakkor leggazdagabb hagyományú ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
218.

Verzió (1979)

... szól, hanem valami mélyebb, sötétebb és furcsább elfojtásról, hazugságról és öncsalásról. A Verzió legalább annyira „történelmi film”, mint amennyire a kollektív tudatalatti elemzése. Ha el fogadja is ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
219.

Valahol Európában (1947)

Az 1945 utáni filmgyártás jelképpé vált alapműve. Időrendben korántsem az első, mégis a háború után megújult magyar filmgyártás emblémájaként tartják számon. Köszönheti ezt tematikájának és a benne foglalt ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
220.

Veri az ördög a feleségét (1977)

A magyar rendezők a hatvanas évek közepétől újra és újra kísérleteztek a „cseh titok” megfejtésével. A cseh-típusú vígjátékban valószínűleg a líra és a groteszk, a bohózati és a melankolikus elem, a dráma ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 12., szerda
201-220  /  250

nka emblema 2012