A FILMVILÁG júliusi számából
Forgách, Gengsztermozi, Sith
Tragikomikus helyzet. Miután mindent megkérdeztünk a szexről, amit azelőtt soha sem mertünk volna, kevesebbet tudunk az erotikáról, mint valaha. Négy évtizedes szexuális szabadosság után Erosz forradalma ugyanúgy összeomlott, mint a Szovjetunió. Kezdhetjük elölről a keresést a nulláról egy szép új világ, az érzékek birodalma után...
... Ha ugyan van egyáltalán a kordában tartott szexus és a reménytelen lázadás röpke eufóriáján túl bármiféle esély arra, hogy valaha is az életöröm kormányozza a társadalmat.
PRIVÁT TÖRTÉNELEM
Forgács Péter új privátfilmje – két spanyol család története – a XX. századi Európa történelmének egyik legvéresebb időszakában játszódik, az 1936-39-es spanyol polgárháborúban. Ennél nagyobb gyűlölet egy népet előtte sem, azóta sem fordított önmagával szembe.
GENGSZTEREK MOZIJA
A húszas évektől vírusként terjedő nagyvárosi bűnözés, illetve a gazdasági világválság okozta társadalmi krízis ágyazott meg a gengszterfilmnek. A gengszterfilm a való élet terméke, nem irodalmi művek, hanem az újságok szalagcímei ihlették.
A SITH-EK BOSSZÚJA
Míg a Csillagok háborúja egyszerű történetében a Birodalom a mesebeli királyság vára volt, amit vissza kell foglalni a sárkánytól, közben megcsókolni a hercegnőt és hátba veregetni a wukit, addig a folytatásokban kikerekedő második hármas sorsa leginkább arra példa, miként lesz az iparművészeti népmeséből tétova, politizálgató digitális iskoladráma. Lucas műfajt és súlycsoportot váltott, de a mérlegelésnél könnyűnek találtatott: a második trilógia egy marék pixelért cserébe sikeresen megszüntetett mindent, ami eddig lázban tartott minimum két generációt.