Juhász Kata: Életük egyik legjobb hangulatú forgatása volt
MAYA - interjú a rendezővel
Juhász Kata háromdimenziós technikával készült táncfilmje a születés perceit, az érzéki ingerek megjelenését és a tudat ébredését a tánc nyelvén mutatja be. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
filmhu: Miért pont ezt a filmtervedet forgattad le?
Juhász Kata: Mert így sikerült.
filmhu: Hogyan választottad ki a stábodat?
J.K.: A barátaimat hívtam. A főszereplő Rózsavölgyi Zsuzsától kezdve, az operatőr Guillaume Le Grontec-en át a mellékszereplőkön keresztül, a technikát adó Hosszúig mindannyian a barátaim.
filmhu: Hogyan állt össze a költségvetés?
J.K.: Az NKA Táncművészeti kuratóriuma pályázatán nyertünk támogatást, illetve a SÍN Kulturális Központ és a zsórifürdői Balneo Hotel biztosított számunkra helyszínt.
filmhu: Mi volt a legjobb élményed a forgatás alatt?
J.K.: A 3 napos forgatás. A két francia filmes azt mondta, ez életük egyik legjobb hangulatú forgatása volt.
filmhu: Mi volt a legrosszabb élményed a forgatás alatt?
J.K.: A Gellért Fürdőben forgattuk volna a vízi jeleneteket. A konfirmált helyszínt a forgatás napján délelőtt lemondták.
filmhu: Mit vársz az idei szemlétől, mi érdekel a mezőnyből?
J.K.: Nincsenek elvárásaim. Szeretném, ha úgy láthatná a filmet a közönség amilyennek elkészítettük: 3D-ben.
Szinopszis
Juhász Kata koreográfus és Zérczi Attila médiaművész Maya című rövidfilmje Magyarországon az első 3D videotechnikával készült táncfilm. A mű, amely nem egy színpadi produkció felvétele, a színpadi előadás térélményét ötvözi a filmvásznon a vágás által lehetővé váló szabad tér- és időkezeléssel. A film a saját 3D képrögzítési rendszert kifejlesztő Zérczi Attila, az élvonalbeli francia filmművészetből érkező Guillaume le Grontec operatőr és Guillaume Brunet (César-díjas) világosító, Szilágyi Kornél (azaz Igor Buharov), mint szakmai tanácsadó, valamint a nemzetközi sikerű Rózsavölgyi Zsuzsánna táncművész (ex-Rosas Company), és Juhász Kata rendező-koreográfus együttműködéséből született. A címbéli „májá szanszkrit szó, és varázslatot jelent. A metafizika azt mondja, hogy ez az egész látható világ varázslat, májá, mert semmi abból, amit az ember érzékeivel tapasztal, nem valóság.”
filmhu: Milyen díjra érzed esélyesnek a filmedet?
J.K.: Nem gondolom, hogy esélyes lenne bármilyen díjra is.
filmhu: Legjobb/legrosszabb bonmot a filmedben?
J.K.: A film non-verbális.
filmhu: Legtöbbször felvett jelenet?
J.K.: A buborékok.
filmhu: Hány néző tenne téged boldoggá?
J.K.: 200