sex hikaye

A hihetetlen család

Família Ltd.

2005. április 1. - Dénes Balázs

Bemutató: 2005. március 17.

A hihetetlen család
A Disney-Pixar együttműködés legutóbbi DVD-n kiadott darabja ismét bebizonyította, hogy az animáció nem pusztán kisgyerekeknek készített látványosra felturbózott rajzfilmmese. A reménytelen helyzet megkívánta komolytalansággal tart görbe tükröt a társadalom elé, 100%-ig fiktív figurákkal mutat 100%-ig reális problémákat.
 
 
 
 
Kapcsolódó anyagok

A film alapján az a bizarr ráismerés támadhat bennünk, hogy a szocialista társadalom nem is különbözött olyan sokban a kapitalistától: mindkettő méret után akarja megszabni tagjainak még gondolatait is. A hihetetlen család legmarkánsabb aktuális üzenete palackba csomagolandó és egy időhurokba csúsztatva legalább a 70 évekig visszaküldendő.

Legtöbbünk előtt ismerős az idealizált, óramű pontosságú működést célként elénk vetítő óriásvállalat főnöke, de szerencsére ő sem tudja megakadályozni, hogy megtaláljuk a kiskapukat.

Egy "egészséges" perpatvar
A hihetetlen család
A Hihetetlen család sztorijában nagy szerepet kapnak a kamaszkori változásokkal járó problémák, a Gonosz is szimpatikusabb lesz, hiszen maga a Jó okozott neki olyan traumát gyermekkorában, amelyet azóta is csak kreativitással keveredő megalomániájának „köszönhetően” képes úgy ahogy kompenzálni. Valamint elfér itt még férj-feleség bizalmi válsága, szülők-gyerekek közti mindennapos összezördülés is. Mindez könnyedén simul bele egy James Bond és Austin Powers kémfilmeket idéző túlzásokba.

A történet a szuperhősök védte, képzeletbeli 60-as években indul. Egy sajátos és sajnálatos baleset következtében - Mr. Irdatlan megment egy öngyilkost, aki egyáltalán nem akart életben maradni! - a 21 fős szupercsapat kénytelen visszavonulni, és környezetébe beleszürkülni. Azonban Amerika és a világ nem lehet meg szuperhősök nélkül, így a múltból előbukkanó „hero fun”, Schizo újra munkát ad a képességeit elnyomó, rohamosan fogyatkozó Szupereknek. Mindeközben megtudhatjuk, hogy különleges képességek birtokában lenni, és mindezt kihasználatlanul hagyni bűn, főként, ha a közösség érdekeit is szolgálja.

A kétlemezes a kiadás első korongján a szokásos audiokommentárok, feliratok és hangválaszték - magyarral! - található.

A második DVD-n pazar bonuszválaszték kínálja magát. Két Így készült anyagból is csemegézhetünk. Ezekből megismerhetjük Brad Bird animációs munkamódszereit. Az író-rendező rendkívül extrovertált fazon, széles gesztusokkal, és másokat provokálóan inspiráló erőszakossággal. Videónaplójának tanúsága szerint az írás mindig nehezen indul. Szembenézni az üres lappal nem könnyű, de nála egyik ötlet rántja elő a másikat, és pár pillanat elteltével már azon kell dolgoznia, hogy megállítsa szárnyra kapott képzeletét. Neki ez a nehezebb. Saját bevallása szerint legalább egy hétig rágta magát azért, mert például egyik kedvenc karakterét, Snugot végül ki kellett hagyni a filmből, illetve a hangját végül két mondat erejéig mégis megmentette. Később maga is elismerte, a figura kihagyása jó döntés volt.

A Pixar stúdióban a hangos, hevesen gesztikuláló Bird ellenpólusa a szürke eminenciásnak látszó Tony Fucile, a három vezető animátor egyike. Nagy medveként dörmög pár szót, majd mindent mintaszerűen megold.

Mark Andrews story supervisor habitusában Brad Bird párja. Az ötleteit hatalmas lelkesedéssel mutatja be, nagy részük a vászonra is került. Láthatjuk, egy rögtönzött performance-ét, amint hangeffektekkel, mozgással egymaga eljátszik egy teljes jelenetet. Szerinte így lehet a legtökéletesebben elérni azt, hogy a többiek is átélhessék az egyelőre még csak az ő fejében létező elképzeléseket.

Az Így készült anyagokat elnézve úgy tűnik, hogy a Pixar stúdió felnőtteknek berendezett hatalmas óvoda, ahol mindenki kiélheti gyermeki alkotókedvét. A folyosókon sétálva szinte bármi megtörténhet, például az inspiráció jegyében az egyik animátor viking sisakkal a fején egy dobozban ülve szánkózik le egy lépcsősoron.

A Pixar boszorkánykonyha további titkaiba tekinthetünk bele a karakterek, fények, hátterek, eszközök, hangok és zene kreálását bemutató bonuszokkal. Randy Thom sound designer szerint a Hihetelenek volt számára a legnagyobb kihívás, mert ebben a filmben találkozott az eddigi legtöbb elektromos kütyüvel, mechanikus szerkezettel és karakterrel. Ezekhez teljesen új zajt, zörejt, hangokat kellett kitalálni. Jó mulatság munka közben látni a zajfelelősöket.

A filmnek meghatározó eleme a pergő, gengszterfilmekből ismerős, erős rézfúvós és vonós betétekkel feltuningolt jazz zene. A rezek és vonósok pillanatok alatt felpörögve kísérik a szereplők energiabombaként kitörő szuperképességeit, például Dash, a Hihetetlen kölyök 100 mérföldes rohanását.

A következő nagy dobás
Cars
Több rövidebb animáció is található a második DVD-n. Ebből három A hihetetlen család különböző előzetese, közülük az első, önironikus-ironikus „övbecsatolós” változat – személyes kedvencem. Elindíthatjuk még a Cars című 2006-ra ígért következő, és a hírek szerint utolsó Disney-Pixar közös munka előzetesét. Furi-támadásra kapcsolva pedig egy rémült bébicsősz szemszögéből nézhetjük végig, hogy miként ébredeznek a legifjabb Irdatlan képességei, miközben a család többi tagja éppen a világ megmentésével van elfoglalva. Végül pedig láthatunk egy rövid zenés történetet, Bakugrás címmel arról, hogy az élet mégiscsak szép, és a legjobb, amit tehetünk az, hogy élvezzük!






nka emblema 2012