sex hikaye

Moziba be! Remake-ek, sztárok, variánsok

Heti filmajánló

2008. december 9. - filmhu
Moziba be! Remake-ek, sztárok, variánsok
Sztárfetisiszták, figyelem! Csak úgy vakítanak a nagy nevek: Keanu Reeves, Toni Colette, Aaron Eckhart, egy írósztár: Chico Buarque, Viggo Mortensen, Meg Ryan, Eva Mendes, Carrie Fisher, Colin Farrell, Edward Norton jelenlététől még a vászon is megilletődik majd. S egy Lolita-variáns, egy Mephisto-variáns, egy klasszikus zsarufilm, egy nőcifilm és egy tánc-zene film ismerős sáncain belül kaphatjuk meg őket.

Amikor megállt a Föld/The Day the Earth Stood Still

Keanu Reeves Robert Wise 1951-es filmjének remake-jében lesz újfent látható, a Neóként és Mnemonikus Jancsiként már rutinos jövő- és a sci-fi-utazót ezúttal Klaatunak hívják. Michael Rennie szerepét veszi át, s a film persze máshova teszi hangsúlyait, mint fél évszázados elődje. A hidegháború árnyékában született film mintegy felhívta a figyelmet a földlakók önveszélyes őrületére - a felvilágosodás irodalmában kedvelt, a kultúrán túlról, kívülről érkező, ezért minket tisztán látó vadember szemszögét Klaatu és Gort, a pusztító erejű robot képezte. Gort az új verzióban már nem ölt emberi testet, és a mondanivalót sem az atombombákat egymásnak szegező szuperhatalmak vezérlik - az emberiség egy külső hatalom elképzelése szerint kimarad a következő dobásból, mivel mindenen otthagyta az ökológiai ujjlenyomatát, s a klónokkal benépesített új földi élet nélküle indulna meg. Előtte persze kell egy festői apokalipszis... Ám felcsillan a remény - lehet, hogy mégsem pusztulunk ki?
Hogy ez az ökoapokaliptikus sci-fi mennyire hiteles, nem tudom, de a látványra valószínűleg nem lesz panasz - minden bizonnyal működött pár processzor a CGI-részlegen.

Hát ez elég baljós árny... Jön az apokalipszis

Forgalmazza a Intercom
imdb , saját honlap, előzetes
  
Fados

Carlos Saurától, hogy úgy mondjam, nem áll távol a zene, a tánc: 1983-as Carmen-filmje klasszikus, de csinált ő már filmet a tangóról és a flamencóról is. Most a portugálok jellegzetes zenéjéről a fadóról csinált filmet, pontosabban a zenéből - a fado ritmuzálja, tagolja a mozgóképet, amelyen a fadóhoz köthető figurák jelennek meg - énekesek, vagyis fadisták (az ebből fakadó szójátékokat még én sem vállalom) mint a csodálatos Cesaria Evora, zenészek vagy az a Chico Buarque, akinek Budapest című regénye magyarul is megjelent. És ahogy Lisszabonhoz hozzátartoznak a villamosok, a fájdalmas-hömölygő dallamokhoz, vagyis a fadóhoz, ehhez a sors szóból eredő fogalomhoz a saudade, ez a portugál jelenség amely egyszerre jelent vágyakozást, nosztalgiát, szomorúságot, fájdalmat, és a szerelem és a boldogság lehetőségét is - ez az efféle mediterrán spleen a fado életérzése, s ez tölti be Saura filmjét is.

Zenés-táncos portugál spleen-ünnep

Forgalmazza az Anjou Lafayette
imdb , saját honlap, előzetes


Good   

Úgy látszik, holokausztfilm-nagyhatalom lettünk: a nemrég bemutatott A csíkos pizsamás fiú után a Good is Magyarországon készült. Persze a nagy mennyiség óhatatlanul a minőség rovására megy, pedig igazi világsztárt köszönthetünk a fedélzeten Viggo Mortensen személyében, aki az utóbbi évek Cronenberg-filmjeinek házi főszereplője, és Aragorn egy személyben. Itt Haldert formálja meg, aki a fasizálódó Németországban irodalmat ad elő az egyetemen (maradjunk annyiban, láttuk már testhez állóbb szerepben is), s amúgy egzaltált, családanyai szerepre teljesen alkalmatlan zongorista feleségével, illetve lassan dementáló anyjával, no meg a gyerekeivel él együtt. A néha furcsa hallucinációktól szenvedő Halder eleinte, lévén tanár, az európai kultúrát védi, de lassan belecsúszik a nácizmus fojtó ölelésébe, s maga is lassan bűnössé válik - ez a Mephistóra emlékeztető történet azonban így leírva sokkal érdekesebb, mint megvalósítva. A történet csúnyán szétesik, a forgatókönyv mintha egyetlen változatot ért volna csak meg, a színészek magukra hagyva ténferegnek, a karakterek kidolgozatlanok - még egyedül a látványnak van egy-két erős pillanata, ami főleg a budapestieknek érdekes, de hát a Károlyi-kert vagy a Krúdy Gyula utca vagy akár a Balaton (amúgy elég realisztikusan lepukkant) látványa mián csak nem ülünk be egy másfél órás filmre. Sajnos a cím egyáltalán nem áll a filmre, ami a holokausztot témaként választó rendezők esetében duplán számít. Sőt, bár ilyet nem illik leírni egy ajánlóban, a Good szerintem alapvetően egy amatőrfilm, amit azért a BBC-logóval megjelenő termékektől nem szoktunk meg - na, talán épp így hozom meg hozzá a kedvet.

Jason Isaacs, Viggo Mortensen és a Károlyi-kert

Forgalmazza a Laurin Film
imdb előzetes


Nők/The Women

Szingli vagy foglalt, egyre megy, a lényeget a címben látjuk: nők. Ennyiben mindenképp őszinte ez a film, nem trükköz, nem árul zsákbamacskát, előáll a tutival. Egyszer egy pletykalapnál felmérést készítettek, hogy a női olvasók kiről olvasnának, kik érdeklik őket, és az eredmény meglepően az volt, hogy nőkről. Nőket a nőknek! Hát tessék, most itt van egy egész emberes adag, szám szerint kilenc. Adva van egy baráti társaság, ahol az egyik nőci folyton terhes lesz, nők, dumálnak, élik az életük. Egyikük (az örökifjú Meg Ryan játssza) férjét azonban elcsábítja a parfümosztály vadászbombázója (Eva Mendes), hát megszólalnak a szirénák, tenni kell valamit. A történet olyan könnyed tehát, mint egy női szeszély, arra viszont kitűnő, hogy Hollywood minden generációjából adjunk egy kis munkát pár színésznőnek: velünk van már felsoroltakon túl a Csodálatos Júlia Anette Beningje, a Mátrixból ismerős Jada Pinkett Smith, Debra Messing a Will és Grace sorozatból, a jól ismert Bette Midler és maga Leia Organa hercegnő, Luke Skywalker testvére, Han Solo kedvese Carrie Fisher is (hova tűnt Diane Keaton?). Egy film tehát leginkább a 40-es, 50-es korosztálynak, mérsékelt humorral, a producerek közt pedig Mick Jaggerrel.

Nők minden mennyiségben

Forgalmazza a Fórum Hungary
imdb , honlap, előzetes


A zsaruk becsülete/Pride and Glory    

A téma örökzöld: zsaruk, akik tesznek egy röpke, de annál mélyre hatóbb kiruccanást a bűn sötét vidékére. S hogy még komplikáltabb legyen, mindez egy családon, méghozzá egy híres zsarudinasztián belül. Nem is akármilyen család ez: az apát Jon Voight játssza, két fiát pedig Edward Norton és Noah Emmerich, no és a harmadik testvért feleségül vevő, rosszban sántikáló, szintén zenész, vagyis rendőr rokon maga Colin Farrell alakításában elevenedik meg, aki ebben az évben csak szolgált és véd/tett, hisz az Erőszakikban is nehéz etikai szituációban találtatott.
A New York-i rendőrök olyan mitologémák, mint Gotham City vagy Superman: igazi héroszok, akik bár néha megtévednek, hisz a világ legnagyobb bűnbarlangjában képviselik a Jót, alapvetően kitartanak. Róluk filmet forgatni ezért csak kellő alázattal és tudással lehet - Gavin O'Connor eddig főleg kisebb drámákban mutogatta körmeit, viszont sokoldalúsága (színész és forgatókönyvíró is) mellett az előzetes is mellette szól: jó színészválasztásával, atmoszférateremtő képességével megoldotta a feszültségkeltés és a bűn sötétségének mestervizsgáját.

Tudsz-e még tükörbe nézni?

Forgalmazza az Intercom
imdb , honlap, előzetes


A filmhu ajánlata: Érzékeny pont/Towelhead (Nothing Is Private)   

Jasira története afféle fordított Lolita-sztori: a félig amerikai, félig libanoni, közelebbről arab 13 éves lány fejlettebb a koránál, s anyja úgy dönt, költözzön apjához Houstonba, azaz New York államból Texasba, hogy tanuljon egy kis rendet. Ehelyett alaposan felforgatja az életet. Kertvárosi képmutatás, rasszizmus, szexuális viharok - az Érzékeny pont összehoz pár tabut és forró témát, amivel kissé gyanús is lesz. Úgy tűnik, szerencsére a film humor puhít valamit a kissé didaktikusnak tűnő témakezelésen (arab lány Amerikában, érted), és kíváncsian várjuk az ismeretlen, eddig csak sorozatokban szereplő (egyesek szerint túl amerikaias, nem eléggé libanoni külsejű) Summer Bishil játékát, aki ráadásul olyan nevek mellé került a stáblistán, mint Toni Colette vagy Aaron Eckhart.

Apa és lánya - délen a keletiek

Forgalmazza a Budapest Film
imdb előzetes

Olvasd el a filmről írt kritikánkat!  






nka emblema 2012