sex hikaye

Tisztelt Filmszemle

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2003. január 28. kedd, 18:28

rendezés  


egy oldalon
11-1  /  11


 
2003. február 4. kedd, 14:51 11. | filmhu

Kedves Alkotók!

Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki részt vett a délelőtti film vitákon, és akiknek a vitavezetők ezt elmúlasztották megtenni!

Szóval, köszönjük a megjelenést!

 
2003. február 3. hétfő, 11:16 10. | filmhu

Kedves Tősér Ádám!

Láttam a filmedet, tetszett! Azonban:

Mivel indulatból írsz, ezért nem lehet igazad. Egy ember elolvassa a leveledet, elolvassa Fanyúlét, ha látta a filmedet, ha nem, Fanyúlnak ad igazat. Lehet lázadni, sőt lehet mindenkit magadra haragítani, csak ez utóbbinak nincs értelme. Minden szituációban nagystílűnek kell lenni, kívülről, mondhatnám felülről kell szemlélni a helyzetet. Olvasd el úgy a saját leveledet, hogy más írta azt, egy olyan más, aki rendezett egy filmet, ami nem volt rossz, bár neked nem igazán tetszett. Mert azt ugye nem lehet mondani, hogy a te filmed mindenkinek tetszik. Bizonyára vannak olyanok akiknek adsz a véleményére, mégsem tetszik nekik. Hiszen olyan film nincsen, akinek minden film tetszik.

Ezen felül:

A zsűri minőségével foglalkozni kicsit szél-malom harcnak tűnik. Ez nem magyar jelenség. Szerinted milyen döntések születnek Berlinben, Los Angelesben, Cannes-ban vagy a Velencei Filmfesztiválon? Leül néhány szakmája iránt ízig-vérig elkötelezett kiválló szakember, többször alaposan végig nézik a filmeket, majd komoly szakmai viták után komoly szakmai döntéseket hoznak? Persze, hogy te sem gondolod így. Nehéz ezekre reagálni, de sokféleképpen lehet. Höbörögsz, majd ebbe szép csendben belebuksz; nagyon hőbörögsz, amibe nagy ribilió közepette buksz bele; hagyod, hogy seggbe kúrjanak; szakmát váltassz, majd rájössz, hogy az új szakmádban és ugyanúgy működik minden, mint a régiben. Sok sikert!

 

 
2003. február 1. szombat, 05:26 9. | filmhu
Na, azt is sikerült kiderítenem, hogy a versenyprogramban nem szereplő kisjátékfilmek közül a Millenáris Fogadóban a Filmhu háza táján vetítenek darabokat esténként 5-8-ig. Na szóval akkor én most kérek szépen egy Scherlok-különdíjat.
 
2003. január 30. csütörtök, 22:24 8. | filmhu

 

Megpróbáltam utánanézni, hogy mi van, mi nincs. Az Uránia honlapján http://www.urania-nf.hu a filmszemle programjainál ez a felirat szerepel: játékfilmek, dokumentumfilmek, kísérleti filmek, főiskolás filmek, információs vetítések. Na most, van is itt mindenféle a versenyben nem szereplő film, viszont ezek, úgy látom, főként doksi-filmek, ugyanakkor valóban nem szerepel itt egy csomó kizsűrizett kisfilm. A Mammut információsban is látok kisfilmeket, több csomagban pl. a főiskolások cuccait. (Régebben a Blue Boxban szerezte be az ember a kiegészítő löketeket.) Összefoglalva: vannak versenyen kívüli plusz cuccok, ugyanakkor tény, hogy a kör nem teljes, a te filmed pl. nem találtam meg az infós listákban. Abszolút fogalmam nincs egyébként, hogy ezek a listák mi alapján állítódnak össze, erre majd válaszol valami illetékes szervező csóka, ha erre téved.

Értékeléssel kapcsolatban: én sem erre gondoltam, hanem arra, hogy vicces lenne, ha valaki magának adna kitüntetést, magáról írna kritikát, magának tapsolna stb. Ez a nézők, zsűri, kritika stb. dolga, nekik készülnek a filmek, nem? Ha önértékelés és külső értékelés nem passzol, (szép magyar szóval tombol a kognitív disszonancia) akkor persze dráma van, de a hiba azért nem mindig a mások készülékében van.

Ja, hogy ki Fanyúl.

Fanyúl az egy szabad állat :))

Barátsággal,

F.

 
2003. január 30. csütörtök, 20:50 7. | filmhu

Fanyúl! Te ki vagy?

Nincs információs vetítés! Érted? Peca a semmiben.

Tősér

Vicces lenne ha valaki nem tudná értékelni a saját filmjét.

 
2003. január 30. csütörtök, 15:58 6. | filmhu


Dear Toser,

most egyszerre legalább négyféle dologról beszélünk, szervezésről, zsűriről, kisfilmekről általában, konkrét film(ek)ről (Settenkedőről és a krétáról nem is beszélve).

Krétaügyben nem tudok nyiltakozni. Szerintem egy filmesnek nyilvánvalóan meg kell tnaulnia filmet csinálni, ennek része az is, hogy (remélhetőleg) egyre jobb kisfilmeket forgat, gyűjti a tapasztalatot, mint Piroska a gombát. Hogy mennyire tanult meg és mennyire van tehetsége, azt pedig megmutatja a kész produktum. 

Természetes, hogy mindenki bele van szeretve a saját filmjébe, és fáj neki, ha más nem úgy imádja, mint ő. De azért az egy kicsit vicces, hogy az értékelést is ő maga végezze el, nem? Ébn legalábbis szeretek saját véleményt alkotni (ezt lásd egy-két beírással lejjebb.)

Nyilván a zsűrinek is megvannak a maga szempontjai, lehet őket démonizálni, de nem hiszem, hogy ez hajde megalapozott lenne. Én be szoktam menni az info-vetítésekre is, egy csomó filmet még évközben is megnézek a Stúdiók különböző nyilvános rendezvényein, és az a tapasztalatom, hogy a zsűri nagy átlagban inkább jól, mint rosszul dönt, amikor válogat. Nyilván nem hozhat mindenki számára kedves döntést, mint ahogy a közönség pedig nyilván nem fog végigülni 100-150 kisfilmet, egyrészt, mert közben mennek a doksik és a nagyjátékfilmek is, másrészt pedig azért, mert az első 10 harmatgyenge kisfilm után káromkodva elmegy, és megintcsak nem jut el az értékes darabokhoz.

Éppen ezért a zsűri természetesen mindig mindenkor szerkeszt és ajánl, s mivel nincs egységes esztétikai tolómérő nyilván tévedhet is. De nem hiszem, hogy tévedni <b>akar</b>. Én megengedem nekik, hogy jót akarnak nekem, a nézőnek, ha pedig mélyebben is foglalkoztat a műfaj (mint ahogy foglalkoztat), végigülöm az infót és pecázgatok magamnak kedvenceket.

 

 
2003. január 30. csütörtök, 13:00 5. | filmhu

Dear Fanyúl és a többiek

Úgy érzem magam mintha Settenkedő egy krétát nyomna az orromhoz és azt mondaná: Tanulj meg fiam filmet csinálni!

A magyar kisfilmek 70%a nem látható a magyar szemlén. Ki akar tenni valamit a magyar filmért ha az előzsűri és felettes szervei eltitkolják annak létezését. Erre nincs magyarázat.

Nem érdekel a következő filmem. Azt akarom, hogy ezt lássák. Ezért csináltam.

Tősér Ádám

 

 
2003. január 30. csütörtök, 01:59 4. | filmhu

Kedves Szemle szervező bizottság!

Én sem értek pár dolgot a szervezéssel, illetve tájékoztatással kapcsolatban. Nemrégiben voltam az Urániában délután. A Színház és Filmművészeti Egyetem filmjei mentek, de erről szinte senki nem tudott. Nem volt a programban, nem volt hírdetve, stb. Pedig azt az 5 embert, aki ott volt, ingyen beengedték. Tehát a díszteremben mindössze 5 néző ült. Ez elszomorított. Én is csak onnan tudhattam erről a vetítésről, hogy meglátogattam az Uránia web oldalát. De valljuk be ezt nem sokan teszik maguktól. Ezzel kapcsolatban nem is tudok többet írni. Azt hiszem magáért beszél a nézőszám.

A másik problémám, hogy a filmmel foglalkozó diákokat sem engedik be ingyen. A sajtósok bárhova, bármikor beülhetnek ingyen, de a filmrendező vagy opeatőr vagy vágó, vagy filmelmélet, stb. szakos diákoknak ugyanúgy 300, illetve 500 forintért jegyet kell venniük. Ez is elszomorít... talán még jobban, mint az előző probléma. Valószínűleg az lenne a megoldás, hogy ezek a diákok a diákigazolványuk felmutatásával beülhessenek bármelyik vetítésre, de előnyben kell részesíteniük a jeggyel rendelkező nézőket. Azaz nem ülhetnek bárhová, csak a szabad helyekre, vagy a lépcsőre. Biztos vagyok benne, hogy nem lepnék el a termeket és már ez is nagy segítség lenne a nekik. De azt hiszem felesleges jó tanácsokkal elássam a szervező bizottságot, mert sajnos úgy látszik az eddigi hibáikból sem tanultak.

Üdvözlet!

 
2003. január 29. szerda, 13:41 3. | filmhu

Az viszont kissé elbizonytalanít, amikor szellemi, időbeli és anyagi áldozataim, és alkotótársaim ugyancsak szellemi, ugyancsak időbeli és ugyancsak anyagi áldozatai, továbbá, az előzsűri számunkra kedvezőtlen döntése után fizetnem kell 300Ft-ot, hogy az Urániában megtekinthessem a filmemet, melyet egyébként teljesen ingyen bocsátottunk a Szemle rendelkezésére. Ezek után nem csodálkoznék, ha a kizsűrizettek információs vetítésein nem tolonganának az emberek, mert hiszen ott úgyis a "selejtet" láthatja csak, amikor közben amott mennek a jobbak. Akkor már inkább oda teszi a kis pénzét. Egyébként meg maximum a barátok, ismerősök néznék meg, amihez viszont nem kell Filmszemle.

Egyébként nem is értem magamat, miről beszélek, mindez várható volt.

Mint ahogy az is várható volt, hogy olyan technikás filmek lesznek majd a versenyprogramban, mint a Gránátok pl., mely szerintem borzasztó látványos és profin kivitelezett cucc, csak hát ott kísért az érzés, mintha ezer ilyet láttam volna már. A formai tökély pedig önmagában semmi, sőt, általában túlzás, mint itt is, mert a képek mélyebb filozófiát sugallanak, mint amennyi ténylegesen megteremtődik. Méghogy nem giccs?

Az operatőrök tündökölnek. A látvány közvetlensége kerül a központba. Amit ki kellene írtani a moziból, legalábbis a központjából, ha a filmet művészetként akarjuk felfogni. A látvány csak eszköz lehet, a nem indokolt látvány üres és a néző is üres marad utána, még akkor is, ha esetleg szórakoztatva érzi magát. Én csak olyan filmet tarthatok jónak, amiben élni lehet, ami világával eláraszt, behúz, ami új létlehetőséget kínál, ami ellen nem lehet küzdeni, ami a végtelenségig magyarázható. Amiben felismerem, mert muszáj felismernem magamat. Én inkább ezt hiányolnám, s tudom nem ez a Szemle lesz az, ahol megtalálom majd ezeket a (kis)filmeket, egyszerűen azért, mert el vannak rejtve előlünk, Urániába-versenyprogramba-akárhová dugva.

A technika azonban mindig pénz és idő (ami szintén pénz), vagyis - eladhatóság. Piac van. Kicsi, nem nyereséges, mégis. Aki meg nem tudja eladni a filmjét, fizethet miatta még legalább 300 forintot. Ráfizettünk...

(Mindig ez a kesernyés szájíz - de másképp hogy vegyük komolyan magunkat?)

Formanek Csaba  

 
2003. január 29. szerda, 12:16 2. | filmhu

Kedves T. Á.

Abszolúte megértem bánatod, nincs rosszabb, mint amikor nem beszélnek az ember munkájáról, mert eleve nem látják. Ez baromi szar érzés, én is átéltem már. Nem árt azonban némi józanság sem. A versenybe nem került filmek az információs programban általában hiánytalanul megtekinthetőek. Esetleg gondolj arra, hogy pár napja az Inforg-napon rengetegen látták a filmedet. Én is ott voltam, és azt sem hallgatom el, hogy szerintem a Te és Te egyáltalán nem volt kiugró teljesítmény. Benne volt az átlagban, de nem lógott ki belőle, tipikusan az a film volt, amelyik egy kis szerencsével bekerülhet a versenyprogramba, egy kis pechhel pedig kieshet. Most épp kiesett. (És hidd el, egy büdös vasat nem kapok azért, hogy ezt írom, egyszerűen ez a magánvéleményem.)

Szerintem emiatt nem érdemes vádaskodnod, biztos vagyok benne, hogy tudsz jobb filmet is csinálni, és akkor majd nem fogod bánni, hogy nem e film alapján alkottak véleményt rólad.

Üdvözlettel,

Fanyúl

 
2003. január 28. kedd, 18:28 1. | filmhu

Tisztelt Filmszemle Tanács, Szervezőbizottság és Előzsűri!

Hiába keresem, hogy hol vetítik a versenyen kívüli kisjátékfilmeket, sehol nem találom. Ez elkeserít.

Az is elkeserített, hogy a filmemet nem tartották érdemesnek arra, hogy saját ismerőseimen kívül más is megnézze, annak ellenére, hogy a Te és Te című film a versenyfilmek egy nagy részével nem is említhető egy lapon, annyival jobb, de nem is versenyezni akarnék... Mindegy. A döntés szubjektív, és sok film volt. De amelyek kiestek, azokat miért nem lehet megnézni?

Nem azért csinálok filmeket, szereplőim, alkotótársaim nem azért adják oda mindenüket, hogy a mostani előzsűrihez hasonló, hozzá nem értő senkik egyszerűen elvegyék azt a közönségtől. Nekem és legtöbb rendező társamnak nincs más lehetőségünk.

Önök feltehetően pénzt kapnak ezért az ámokfutásért, mi a saját pénzünket áldozzuk a filmért, a közönségért, akihez el sem juthat a film.

A filmszemle pedig nem filmszemle ha a filmek nagyrészét nem lehet megszemlélni. Marad idén is egy szánalmas és gusztustalan képmutatás mint mindig.

Nem is tudom mit vártam.

Tősér Ádám


nka emblema 2012