sex hikaye

Itt az MMK-döntés!

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2003. május 28. szerda, 14:15

rendezés  


egy oldalon
14-1  /  14


 
2003. június 10. kedd, 11:20 14. | filmhu

Kedves Grunwalsky Ferenc és az olvasók,

valóban a "blikkfang" vezette kezemet. Nem a feszültségkeltés volt a célom, hanem a rádöbbentés, de minthogy ez már a szubjektum jele, így finomítottam a címadásomon.

üdv, Lovas Balázs

 
2003. június 7. szombat, 09:29 13. | filmhu

Kedves Lovas Balázs és az olvasók.

Hát ezért nem szeretem a telefoninterjúkat, meg a hangzatos címeket. Mert félreérthetőek. Szó sincs róla, hogy az MMK "nem fogja tovább a filmesek kezét". Vagyis nem segít?(Mit kéne fogni?) . Éppen ellenkezőleg, azt próbáltam elmondani, hogy most kell újra és megint összeszedni minden találékonyságunkat, hogy ezeket a problémákat megoldjuk, és hogy az MMK olyan operatív testület lett, ami folyamatosan keresi és segít megkeresni a megoldásokat, de a pénzügyi szabályok mára szigorúbbak.

Az ORTT-vel még folynak a tárgyalások, nincs lezárva/kizárva  valami megoldás. Küzdünk/küszködünk. Úgy meg még sohasem volt, hgy ne lett volna valami.

Üdv: Grunwalsky Ferenc 

 
2003. június 5. csütörtök, 18:03 12. | filmhu

Úgy tudom hamarosan beindul a normatív támogatás is (lásd Tóth Erzsébet-interjú a filmhun), amiből csak fog jutni Pálfinak is. Egyébként nem ismerve a forgatókönyvet elég nehéz erről vitázni, és hülyének nézni a kurátorokat egy megrögzött gondolat jegyében felettébb igazságtalan.

Avagy nem tudod elképzelni, hogy az a forgatókönyv tényleg nem olyan jó esetleg?! Márpedig a kurátornak nem csak joga, hanem kötelessége is válogatni. Nem csupán egy-egy filmről van itt szó, hanem a teljes magyar filmgyártásról. Ebből a szempontból nem tartom tragédiának, ha Pálfi nem csinál filmet az idén, habár a Hukkle szerintem is az utóbbi évek egyik legjobb magyar filmje. De az igazi tehetség úgyis megmutatkozik majd.

A Grunwalskyról pedig csak annyit, hogy kevés önzetlenebb ember van nála ebben a szakmában - még ha a filmjei Jancsóstól, anélkül, nekem sem tetszenek igazán.

 
2003. június 4. szerda, 21:53 11. | filmhu

Nem tudom honnan veszed hogy én a Grunwalsky kezét sejtetem a dologban. Ezt egy bizonyos Molaram írta, de ő meg nem sejtette, hanem egyenesen kimondta.

Egyébként elképzelem a sok nagyszerű kurátort, ahogy egymást fölülmúlva nagyformátumúságban megakadályozzák, hogy a tejfelesszájú rendező a vesztébe rohanjon. Csodás, igazán megható. (Ha már neked nem volt kedved kommentálni). 

 
2003. június 3. kedd, 16:42 10. | filmhu

Mindössze annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy volt szerencsém hallani az MMK sajtótájékoztatóján elhangzottakról, ahol az alább feszegetett kérdésekre az MMK kurátorainak kellett válaszolni.

Azt mondták, hogy a végleges döntés egy többlépcsős folyamat eredményeként jött létre. (röviden: minden lépcsőnél, ha egy kurátor visszaszavazta a korábban kihullott filmtervet, akkor újra meg kellett vitatni) Nos P. Gy. filmtervére konkrétan azt mondták, hogy az egyik kurátornak sem tetszett, sőt úgy gondolják, hogy egy ennyi díjat elnyert rendező rengeteget ártana magának, ha ezt a filmtervet megvalósítaná. no comment.

Jancsóról meg én sem tudom, hogy mire kapja a pénzt, de azért az talán kicsit sok, hogy a Grün kezét sejteted a dologban.

 

üdv

 
2003. június 3. kedd, 13:26 9. | filmhu

Kedves Fanyúl,

elismerem, talán kicsit túlspiláztam a dolgot, de felbosszantott az a csiki-csukizás ami megindult egy szégyenteljes döntés kapcsán. Azt ugyanis továbbra is fenntartom hogy ez a döntés elfogadhatatlan.

Azzal is egyetértek, hogy nem kell szátrolni a Pálfi Gyurit, bármilyen furcsa én sem ezt tettem, csak dühös vagyok. Amit mondassz, hogy másfél film alapján nem lehet megítélni sajnos logikalilag nem működik. Ilyen alapon soha senki nem juthatna el a második filmjéhez. Éppen a nmulladik, feledik vagy másfeledeik filmek alapján kaphat valaki bizalmat. Erre a legjobb példa a Mundruczó, aki két minimál film után végre kapott egy csomó pénzt.

De mi a helyzet akkor, ha valaki évek óta bűn rossz filmeket csinál és mégis megkapja a pénzét? Ezért mondtam, hogy a Pálfi ilyen értelemben még nem hibázott, mert módja sem volt rá. Ha valaki a filmjével ennyi díjat nyer (szerintem 20 fölött van) annak kötelező pénzt adni, és ez filmpolitikai döntés is. Ismét megkérdezem, mit szól ehhez a nemzetközi filmes világ? Lehet magyarázni rossz forgatókönyvekről, de kifelé csak annyi látszik, hogy valaki csinált egy jó filmet, és legközelebb nem jut pénzhez.

A véleményem azért is ilyen szélsőséges, mert azok közé tartozom, akik nem hisznek a forgatókönyv mindenhatóságában. Bizonyos értelemben, egy specifikusan filmes ötlet csak filmként működhet, éppen ezért előfordulhat, hogy szövegként leírhatatlan. Ha ezt mint elméleti lehetőséget elfogadjuk és hozzátesszük Pálfi sikereit, akkor nem igazán látom értelmét a vita folytatásában. Éppen ezért talán fejezzük be azzal, hogy reméljük, Pálfi Gyuri még sok nagyon jó filmet csinál, az MMK Kuratóriuma pedig rengeteg nagyon jó döntést hoz a jövőben. Ez most nem tartozik azok közé.

Baráti üdv,

garat

 
2003. június 3. kedd, 02:17 8. | filmhu

Kedves garat,

én nagyon szeretem Pálfi Gyuri eddigi filmjeit (a nagyot és a kicsit is), őt magát is nagyon szimpatikusnak tartom. Sőt, azt gondolom, hogy a kurátorok is látták a filmjeit, és azt sem hiszem, hogy bármelyiknek elütötte volna a macskáját, és berágott volna rá. Azt is sajnálom, hogy jelenleg nem forgat.

DE.

Magam részéről nem szeretem az előre sztárolást (nem tévedhet, ronthat egy másfél filmes zseni) és a biankó csekk kiállítása sem hiszem, hogy akárkinek kötelessége lenne. Nem hiszem, hogy bárkinek bármi más oka lett volna elvágni Pálfi Gyurit azon kívül, hogy rossznak ítélték a forgatókönyvét. Ha te másról tudsz , kérlek, írd ide.

Én a magam részéről az eddigi filmjeiről tudok véleményt mondani, (lásd a filmhu tavalyi és idei szemlés topikjaiban), jelen könyvéről nincs infóm, így véleményem sem, ezért kértem a Madzagosokat, hogy amennyiben nem titok (miért lenne az?) tegyék fel a netre, hogy ne látatlanba, szubjektív rajongási alapon beszéljünk valamiről (az valahogy nem kenyerem). Úgy talán mi is többre többre jutunk.

Barátsággal,

Fanyúl

 
2003. június 2. hétfő, 12:02 7. | filmhu

Egyszerűen nem értem, hogy mit lehet ezen az ügyön szépíteni. Egyetlen szó van rá: szégyen. És nem csak magyar szégyen, hanem külföld felé is nagyon gáz, hogy a fesztiválarató rendező nem kap pénzt az új filmjére. A Hukkle egyedül annyi díjat nyert mint az összes többi magyar film az utolsó tíz évben. Ezek után nem pénzt adni neki... erről nincs mit beszélni, siralmas.

És az is nagyon gyenge szöveg, hogy vannak akik már bizonyítottak. Mert ebben is a Pálfi a nyerő, ő ugyanis még nem csinált rossz filmet. Ugyan tudunk-e még egy ilyen rendezőt mondani?

Ami a forgatókönyvek alapján történő döntést illeti, ezzel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy a Hukkle sem a forgatókönyv miatt lett jó film, hanem azért mert a Pálfi valamit elképzelt és ő látta de leírni elmondani nem lehet. A Hukkle csak filmként jó, de úgy zseniális, ha tehát a tisztelt kurátorok nem tartják jónak a Pálfi könyvét, akkor lehet hogy velük van a baj és talán némi önvizsgálat után kimondhatták volna, hogy nem értjük a könyvet, de a Pálfi tud valamit amit mi nem, had csinálja. Egy elrontott filmmel még mindig elég jól állna. És vajon mi a szarért kap a Jancsó száz millát? A Pálfi döntés szerintem önmagában érvénytelenít midnen a filmszakma megújítására tett kísérletet, filmtörvényestül, Grunwalskystól mindenestől. Ha ez megtörténhet, akkor minden maradt a régiben. Hajrá.

 

 
2003. május 31. szombat, 11:45 6. | filmhu

kedves számoló!

én is láttam, hogy a Madzag három tagját is támogatta az MMK, az azonban nyilvánvaló, hogy e háromból kettő az elsőfilmes keretből kapott támogatást, ami szerencsére nem csorbítja a tapasztaltabb filmrendezők esélyeit. Ez figyelemreméltó és nagyon is jónak tartom, hogy az elsőfilmes generáció tagjai ismét lehetőséghez jutnak.

baráti üdv!

 
2003. május 30. péntek, 15:22 5. | filmhu

Egy dolgot azt gondolom fontos leszögezni. Jelenleg a kuratórium forgatókönyvek alapján dönt, s én azt gondolom, ez még mindig jobb, mintha személyi jellemzők alapján tennék. Tehetséges, máskor szépet-jót forgató embereknek ugyanúgy lehetnek szar, sikerületlenebb könyveik, mint ahogy eddig nem bizonyítottak is rittyenthetnek frankót. Azzal, hogy a feltétel egy jó forgatókönyv, legalább van esély valamiféle mozgásra a szakmában, ahelyett, hogy valamiféle kegydíj vagy névre szóló biankó csekk lenne a támogatás. (Normatív elemeket egyébként úgy hallom, terveznek bevezetni a filmtörvényben).

A rendszer persze, hogy nem tökéletes, biztosan nem könnyű forgatókönyvek alapján zsűrizni, valahogy azonban nyilvánvalóan  kell, akkor pedig már inkább forgatókönyvek, mint nevek alapján szülessen döntés. (Mellesleg Hollywoodban is forgatókönyvek között válogatnak, a rendező személye náluk a jó forgatókönyv jó megrendezésére biztosíték)

 
2003. május 29. csütörtök, 23:15 4. | filmhu
A Madzag Filmegylet három tagját is támogatta a kuratórium összesen 154 millió forinttal. Vannak olyan sikeres alkotók akik nem kaptak egy fillért sem és többet bizonyítottak.
 
2003. május 29. csütörtök, 18:49 3. | filmhu
Grünwalsky kibulizta magának és Jancsónak a max. támogatást,h tutira leforgathassák az 5. Kapa-Pepe-rettenetet.
 
2003. május 28. szerda, 14:54 2. | filmhu
Hm, hm, nem tudnátok esetleg feltenni valahova a netre a forgatókönyvet? Úgy könnyebb lenne pro vagy kontra állástfoglalni.
 
2003. május 28. szerda, 14:15 1. | filmhu
HUKKLE

A Magyar Mozgókép Közalapítvány meghozta döntését.
A kuratórium szakmai legitimitásához kétség nem fér.
A Madzag Filmegylet a döntést tiszteletben tartja.
Ugyanakkor nem értjük, hogy Pálfi György, a Hukkle című film Európa díjas rendezője, számos jelentős nemzetközi filmfesztivál nyertese, miért nem kapott bizalmat következő játékfilmjének elkészítéséhez.
A döntőbíráknak joguk van nem szeretni Pálfi forgatókönyvét.
Azonban a készülő filmtörvény tartalmaz egy olyan kreditrendszert, amely a fesztiválsikereket és nagyobb nézőszámot elért rendezőknek automatikusan juttatna támogatást következő filmjükhöz.
Ez az elv - megítélésünk szerint - ebben a döntésben most nem érvényesült.

MADZAG FILMEGYLET

Barsi Béla
Erdélyi Dániel
Fazekas Csaba
Fischer Gábor
Groó Diana
Hajdu Szabolcs
Lemhényi Réka
Miklauzić Bence
Pálfi György
Török Ferenc
Török- Illyés Orsolya

Budapest, 2003. május 27.

nka emblema 2012