sex hikaye

Mi "A" film ma?

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2000. március 30. csütörtök, 23:00

rendezés  


egy oldalon
7-1  /  7


 
2000. április 14. péntek, 23:00 7. | filmhu
Mennyibe is kerülnek ezek az eszközök???
Ki lehet ezt fizetni?!!! :-(((

 
2000. április 4. kedd, 23:00 6. | filmhu
A szabadságukért és függetlenségükért aggódó rokonszenves
ifjaknak: nem azt akarnánk szabályozni, hogy MIT vegyenek
filmre, hanem, hogy MIVEL. :-))
 
2000. március 31. péntek, 23:03 5. | filmhu
Tisztelt Témavezetők!

Nem vitatkozni szeretnék az elhangzottakkal, inkább árnyalni
próbálom a képet egy más szemszögből.
Először msgáról a szemszögről: a mi csapatunk negyedik éve
azon fáradozik, hogy a szó eredeti értelmében "független"
filmkészítőkké váljunk. Ez a definíció véleményem szerint a
mainstreamtől és infrastruktúrájától való függetlenséget
fejezi ki, és nem az amatőrséget (a szó pejoratív
értelmében).

Tehát "függetlenként" a fenti felvetés bennem kissé
ambivalens érzéseket kelt. Bár a szakmával való kapcsolatunk
jelenleg kimerül az eszközkölcsönzésben, a laborálásban és a
munkáink bemutatásában (szakmabelieknek), az uralkodó
kaotikus viszonyok áttételesen így is érzékelhetők. A
játékszabályok mindenhol különbözőek és a magyar.film.hu-n
kívül nincsen semmilyen központi, nyilvános (!) fóruma a
szakmának. egy kis rend igen jól jönne a mi szempontunkból
is.

Másfelől viszont félek tőle, hogy a jelenlegi állapotra egy
rigorózus szabályozás csak konzerváló erőként hatna. Számos,
évtizedek óta "bebetonozott" intézménnyel és személlyel
találkozom, egy részüknek hálás vagyok, hiszen
tapasztalatukkal és megértésükkel rengeteget segítenek, más
részük viszont nem igazán vette észre, a világ mennyit
megváltozott az utóbbi években.

Ha a szakma úgy dönt, hogy bizonyos szaktudáshoz köti a
filmszakmában való részvételt, akkor ezzel együtt a
szaktudás minimumát és megszerzésének feltételeit is meg
kell teremtenie. Márpedig a filmszakmában eddigi
tapasztalataim szerint nem az elmélet, hanem a gyakorlat
számít. Magamon veszem észre, milyen hihetetlen tanulási
lehetőség egy-egy forgatás, mennyi mindent képes az ember
saját kárán megtanulni.

Engedjenek meg egy kitérőt: jelen pillanatban egy újabb
filmünk forgatásának végéhez közeledünk. Egyikünk sem
végzett szakirányú iskolát (illetve én tanultam egy rövid
hónapot külföldön), egyikünk sem multimilliomos, de sikerült
elérni, hogy öt perces filmünkhöz három tekercs 16 mm-es
nyersanyagot kapjunk. Filmgyári világítást, fahrtot, egyéb
eszközöket béreltem, és eddigi négy éves tapasztalatomat,
huszonegynehány amerikai szakkönyvemet, hét filmem összes
tanulságát és lelkes, gyakorlott csapatomat összeszedve két
hónap előkészítés után hat napot forgattunk egy belvárosi
bérházban.
Hogy a film milyen lesz? A snittek úgy sikerültek, ahogyan
nagyon alaposan megterveztük; azt is megkockáztatom, hogy
talán szakmai szemmel sem csapnivalóak. Ha a film rossz
lesz, a koncepció volt rossz, nem a megvalósítás. Ha jó,
akkor megcsináltuk első olyan filmünket, ahol végre mindent
kontrollálni tudtunk.

Ki fogja eldönteni mindez figyelembe véve, hogy érdemesek
vagyunk-e a papírra? Mi alapján dönt majd? Hiszen nincsen
komoly végzettségünk, hivatalosan nem dolgoztunk a szakmában
sem.
Várom a válaszukat.

Lóth Balázs
 
2000. március 31. péntek, 23:01 4. | filmhu
Tisztelt Urak!
Kiváncsi lennék, hogy a felvetett kérdéseket ki hogyan
képzeli konkrétabban, ki miért szabályozná
érdekképviseletekkel és hogyan a film szabadságát, a
készítés folyamatát, amit különben is állandóan kurtítanak!
Ha máshol nem hát a gyártási folyamatok monopol
helyzetével,amit szerencsére ma már sok esetben
átalakítottak pont a "kis" cégek.
Lásd a mozdíthatatlan,kifizethetetlen laboratóriumi árak!
ETC. Mást már ne is említsek!

A felvetésben számomra nem pontos továbbá az is, hogy miért
is kell szabályozni azt, hogy ki milyen feladatokat
vállalhat, mennyiért.
Ez szerintem a "filmezés" / nem jó hibáztam/ mozgókép
készítés halála!! Lásd bevehetetlen Főiskola, ma már Egyetem
különböző szakszervezetek HESC, HSC, BEESC HDCC dokfilmszöv,
dacszöv... Blasz három.... stb példája. Gondolom a
pillanatnyi káosz kialakítja majd magát és tényleg azok
jutnak, juthatnak majd reméljük helyzetekbe,akik függetlenül
minden szabályzott formától valóban használható
gondolatokat, képeket tesznek vászonra, képernyőre, hálóra!!


Egyre olcsobb szoftverekkel határok nélkül mozizhatunk, mint
valamikor a szupernyolcas hőskorában! Kis különbséggel, hogy
ezt többen nézhetik mint ma azt mi egyáltalán el tudjuk
képzelni!!
Tsőváz MINDENKINEK!!!
compis
 
2000. március 31. péntek, 23:00 3. | filmhu
A többek által említett "káosz" önmaga még sosem szült
rendet. Nekünk kell azt megteremteni.
Mindazon dologok körül,amelyeket Grün említett.
A szakmai mérce nem feltétlenül jelenti a főiskola
elvégzését. Az Úristen@menyország.hu alkotóit, Szőke
Andrást, Czabán-Pálos duót senki sem kérdőjelezi meg, nem
furcsállják a szakma képviselői,hogy mit keresnek közöttük.
S.M.
 
2000. március 30. csütörtök, 23:00 2. | filmhu
(Ez az írás hozzászólás Marosi György felvetéseihez is.)

Először is: mi most &
A vetíthető anyag melyik állapota, nevezhető filmnek?
A 16-os filmre forgatott, - a videón, digitálisan (rontott
minőségben) vágott &kevert állapotban?
Felnagyítva?
Mozikópiaként?
Tévés videókópiaként?
Melyik &végtermék?
Pontosabban, a szerző melyiket tekintse annak, melyiket
kötelező elérni?
Mikor mondhatjuk, hogy kész a film?
Ha össze van vágva, keverve?
Ha már megmutatható?
Ha a tévében már játszható?
Kötelező-e mozi (film) kópia?
Mi van, ha valaki azt mondja, ne nagyítsuk fel, a tévének
így is jó, moziban úgyis csak néhány nézője lenne?
Ki bólinthat rá, ki mondja ki azt, hogy &VAN&Ki mondhatja azt, hogy nekem egy film csak akkor film, ha
filmen (nyersanyagon), standard kópiában is létezik!?
Kié a film? Pontosabban: egy-egy fázisában kihez tartozik?
Ki, mikor szólhat bele? Mibe szólhat bele? (Képbe, szövegbe,
zenébe, a vágásba, a hosszába, a tónusába stb.)?
Mikor mi megfelelő, elfogadható egy-egy munkafázisban?
Ha milyen szabványnak felel meg?
Egyáltalán: technikailag mikor, milyen szabványnak kell
megfelelnie? (Ez nagyon éles kérdés tekintettel arra, hogy
kis magáncégek csinálják az egyes részleteket, fázisokat.
Mikor lehet, szabad, kell elfogadni egy átírást, egy
hangfelvételt, egy kópiát, egy raktározott negatívot stb.)
Ki parancsolhat, kinek egy forgatáson?
Csodálkoznak, hogy mennyi a kérdés?
Egy film-IPARBAN?

Ezek csak kiragadott példák, ezeket (és még rengeteg
hozzájuk kapcsolódót) kellene feldolgozni: a producerek a
Filmművészek Szövetsége,, jogászok, az MMK a Mafilm a
Filmlaboratórium stb. szakértőivel együtt:
A lényeg a FILM ÚTJÁ-nak szakmai és jogi kidolgozása lenne.
Ezt a munkát véleményem szerint a Filmművészek
Szövetségeének kellene szerveznie.


Budapest 2000 március 30.
Grunwalsky Ferenc
 
2000. március 30. csütörtök, 23:00 1. | filmhu
Grunvalszky Ferenc olyan kerdeseket feszeget, amelyek a
Mafilmnel keszult legutobbi filmje, a "Visszateres"
forgatasa es utomunkalatai soran is felmerultek.
Ne vegye zokon tolem, ha - azert, hogy a szorosan vett
filmszakman kivuli velemenyeket is kaphassunk - kerdeseit
"leforditom" a koznapi gazdasagi nyelvre is.

A mozgokepgyartas olyan tobbe (film) vagy kevesbe
(televizio) szakaszos folyamat, amelyben a termeket szamos
kulonbozo tudas- es eszkozigenyu szakagazat idolegesen
megszervezett egyuttmukodesevel (produkcio) allitjak elo.
Az egesz leginkabb egy nagy autogyar beszallitoi es gyartasi
logisztikai rendszerehez hasonlithato.
A baj az, hogy most nem hasonlit hozza elegge.
Vajon a kedves olvasok megvasarolnanak-e egy olyan autot,
amelyet olyan gyar kinal, amelynek beszallitoi maguk
hataroznak meg, milyen minosegu, elettartamu es illeszkedesu
alktreszeket tudnak-akarnak szallitani!?

A filmszakmanak ket okbol kell e tekintetben is surgosen
valtania:
1. az alkotoi szandek nem valosulhat meg maradektalanul, ha
az ala- es mellerendelt szakmak muveloi nem rogzitik, milyen
szolgaltatas elvegzesehez milyen szakismeret es milyen
eszkozok birtoklasa szukseges,
2. a szakma penzugyileg ellehetetlenul, ha folyamatai es
ezzel tokelekotesi es felelossegi szuksegletei nem lesznek
tervezhetok, atlathatok.

Amire szukseg van, az egy olyan az iparban es
szolgaltatoknal termeszetes minosegbiztositasi rendszer,
amely egyszerre tartalmaz technikai, szemelyi, eljarasi es
szankcionalis elemeket.
Ennek kidolgozasa sok jelenlegi erdeket sert, megvalositasa
azonban az egesz szakma erdekeben halaszthatatlan. A Mafilm
vezerigazgatojakent es szakemberkent egyarant elo fogom
segiteni ezt a folyamatot.
Ha mi nem tesszuk meg magunk, azt szamon fogjak kerni
rajtunk masok.

(mgy)

nka emblema 2012