sex hikaye

már mér bajor

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2000. december 8. péntek, 17:35

rendezés  


egy oldalon
19-1  /  19


 
2001. február 6. kedd, 14:22 19. | filmhu
vajon egy magyar ember tud színész lenni?
 
2001. január 27. szombat, 17:18 18. | filmhu
Vajon a Kabos tudna Bajor lenni ?
 
2000. december 20. szerda, 21:15 17. | filmhu
Drága Raszkolnyikov!

2/ jegyzeteddel kezedeném.
Nincs, nincs, és megint csak nincs "szükség " ezekre a remekekre"
Megjegyzem sose közkívánatra készülnek a filmek.

1/ jegyzetere való reflexióm:
Nehéz. Persze, hogy nehéz nem összehasonlítani.
Legyünk különbek, mint amit várnak tőlünk a rendezők, a régi filmek "restaurátorai".
Szerintem palira vesznek minket. Nem dőlhetünk be annak a "dolognak" amit kiterveltek ellenünk.
Általam feltételezett koncepció esetleg mégis csak használhatóbb. :

Vagy megeszik, mert olyan mint az eredeti Meseautó, vagy áskálódnak.
Utóbbi esetén lazán kiköhintett ellenvetéseinket osztogathatjuk, mint a nagybetűs "kultúrát" ekkor arra gondolok, hogy a "fenének is megismételni szemérmetlen koppintásokkal a múltat", Bárhogy is szupi járgány ez a "meseautó", mert a lényeg nem a külsőségben kapható meg, hanem sokkalta másutt.
Arra gondolok - persze nem kizárt a belemagyarázás veszélye, - hogy talán humor is van a dologban. Ez pedig a cím újbóli felhasználása. Utalva arra, hogy semmit nem változtunk "azóta", hogy még ma is - vagy még jobban, - de a megváltó "meseautó"-n érkező fickókra lesnek a jányok.
Ettől nekem, ígéretes a dolog. Mármint a film.
Az hogy Bajor, vagy se, arról már süketeltem eleget.
Fő, hogy gyanúsak a némberek a mai világban is. Esetleg fricska a mai bigéknek. Így nekem elfogadható, az , hogy újra erről beszélünk, akár a film nyelvezetén is.
Annak idején is társadalmi mondanivalója volt a filmnek, mint ahogy nekem is ezt jelenti mind a két variáció.
Egyébként:
Komolyan hiányoztál.
Csüszke:
Durcika
 
2000. december 20. szerda, 16:58 16. | filmhu
Durcika, kedvesem,

1. nehez nem osszehasonlitast vegezni egy olyan alkotas(?) eseteben, ami egy regi mu felujitasa. mi mas celja lehet a film keszitojenek, mint maskep megcsinalni a filmet, es ezt a massagot csakis osszehasonlitassal tudjuk megalapitani, ugyhogy szerintem uj ervrendszert kell felallitanod.

2. el kene gondolkozni, hogy mi szukseg van ezekre a remakekre. vagy a hippolyt ekkora siker volt, csak en nem vettem eszre?

coki
 
2000. december 18. hétfő, 21:12 15. | filmhu
Bocsi
ne így terveztem
utóbbi bővitett kiadásom érvényes.
 
2000. december 18. hétfő, 21:08 14. | filmhu
Összehasonlítani?
Ne.
Jó lenne, ha minden film, és minden szerep Pl.: "Kovács" néven zajlódna?
Egyébként elképzelhető hogy a néző nem fog gyanút, ha más nevet adunk a hősnek?

Szerintem sose szabad két egyéniséget más, és nem megegyező időszakból, történelmi korszakból kiragadva valamelyiket is etalonnak vélni.
Végre már a nézőnek is dolga akad. Ez a dolog pedig nem kis léptékű. El kell tudni rugaszkodni a megszokottól. Örülni az újnak, és abban meglátni a hibákat vagy az ígéretes momentumokat, de sosem egy "bizonyos" sablonhoz mérve.

Csüszike:
Durcika

Elképzelhető hogy a néző nem fogott volna gyanút, ha más nevet adunk a szereplőnek?
Szerintem sose szabad két egyéniséget más, és nem megegyező időszakból, történelmi korszakból kiragadva valamelyiket is etalonnak vélni.
Így végre már a nézőnek is dolga akad. Ez a dolog pedig nem kis léptékű. El kell tudni rugaszkodni a megszokottól. Örülni az újnak, és abban meglátni a hibákat vagy az ígéretes momentumokat, de sosem egy "bizonyos" sablonhoz mérve.
Szóval az összehasonlításának lehetősége eleve kizárt. Színvonal ügyben is. Oka az " idő" a távolság. A történelmi kor igényének változása, mássága, befogadói igények megváltozása.
Amúgy meg szerintem a Meseautó max. szinopszisban hasonló. Senki nem törekedett hasonlítani a valaha már megfilmesített színészi megoldásokhoz. Butaság is lett volna, ebben az individualista világban, főállású individuumként.
Csüszike:
Durcika
 
2000. december 15. péntek, 13:45 13. | filmhu
korantsem arro beszelunk, hogy a kabost helyettistheti-e a bajor. termeszetesen nem. ahogy a bajort sem tudna a kabos.

a kerdes, mi most a helyzet, ahhoz képest, ami akkor volt. és nem is a kabos géniusza a lényeg, mert az egyedi. hanemhogy a két hapsivűban megtestülő színvonal összemérhető-e.

 
2000. december 15. péntek, 11:17 12. | filmhu
Csak az a gond kedves Durcika (és többiek - ők is kedvesek), hogy nézem Bajort (a Meseautóban), és Kabost látom.
Számomra nem is az a kérdés merül fel, hogy melyikük a jobb színész (tudom, hogy ez a topik témája!), mert egyrészt szerintem ilyesmit nem lehet összehasonlítani (lásd aktualitásként: ki az évszázad, az évezred és - lehetőleg - az Univerzum legjobb futballistája), másrészt, ha már mégiscsak méricskélünk, (és most ellentmondok magamnak) Kabost nem lehet túlszárnyalni.
A körben visszatérek a Meseautó nézésénél felmerült etikai problémára. Mert ez az (lásd első bekezdést), hiszen akkor ne Halmos legyen Bajor Imre szerepének neve, hanem azt írják ki a listára:
Kabos Gyula szerepében: Bajor Imre.

Elnézést a sok zárójelért, és elkalandozásért!

Jó volt Veletek, üdv:
Lee
 
2000. december 14. csütörtök, 10:59 11. | filmhu

Ön az, Rogyjon Romanovics Raszkolnyikov?
Ej bátyuskám, csak nem mérgelődik már megint?
Kímélnie kéne magát, mert megint csak rémeket lát.
Aljona Ivanovna nem én vagyok, és mégis baltát ragad?

Én nem tudom, hogyan lehet minőségről beszélni minősíthetetlenül.

Amúgy:
Nem látok semmi olyat a Meseautóban ami, nem tenné lehetővé, hogy Bajor újítsa meg, azt a bizonyos szerepet. Nekem ez egy szórakoztató filmnek tűnik. A szerep igényelte karaktert pedig nem is tudom így hirtelen, hogy ki is játszhatná jobban el. Bajor tekintete, ha kell aljas, alkata esendő nyavalyás, humora jó, beszédstílusa erre a szerepre meg igencsak megfelelő…stb. Bajor általában nem "szar".
Szóval tényleg nem tudom mi az, ami olyan nagyon zavaró ebben a szereposztásban.
Tessék már rugalmasabbnak lenni egy film, újbóli feldolgozásának ügyében. Annál is inkább mert ez így vagy úgy, de mégiscsak egy új kópia.
Iszákosságról:
A filmben szereplő színészek többsége, hírhedten nagy ivós. Nem vagyok hajlandó neveket is mondani, de összeszámoltam, hogy a Bajoron kívül még plusz - viszki, vodka, konyak, és sör imádói vannak jelen. Nem akármilyen mennyiségben vedelik ők se a szeszt. Tudom a "vodkásról", hogy literes ásványvizes flakonnal jelenik meg színházban, vagy forgatáson és bizony egymaga képes benyakalni mire vége a napnak. Bizony így van ez. A szerepeket nem a mértéktartás szerint mérik. Mitöbb! Az érdemes művész kitüntetéseket sem. Szóval kár lenne e miatt acsarkodni Bajor úr filmbéli lehetőségeire.

Pusznya
Durcika

 
2000. december 13. szerda, 11:07 10. | filmhu
Durcika draga!

most arrol vitatkozunk-e hogy a Bajor szar szinesz-e, vagy nem-e; vagy arrol, hopgy hogyan vitatkozunk. Szerintem az elobbi. coki
 
2000. december 10. vasárnap, 20:07 9. | filmhu
Bajoron innen, Bajoron túl, ott, ahol az intrika dúl, és a kritika fintorral keresi önön igazolását, hát ott kezdődik a káosz. Ne feledjük sose: a bírálat mindig a bírálót jellemzi!
Az, ami egy embernek tetszik, vagy nem annak oka az ízlés. Az ízlés pedig szocializációnk során, némi genetikával vegyülve alakul ki idővel. Ezzel az ízléssel alkotjuk meg környezetünket, választunk társakat, munkahelyeket és tévé csatornákat. Mindezek további ráhatással vannak ízlésünkre, de most már nyugodtan beszélhetünk akár egyéniségről is. Szóval, ha nézek, mondjuk egy hetihetest, vagy látok valamiféle színházi műsort, esetleg egy filmet, stb. a kultúra valamelyik pontjára tévedve, emocionális ingerek érnek. Nyilván a már kialakított egyéniségemet védve reflexióimat úgy alakítom ki, hogy az, bennem ne okozzon túl nagy sérülést. Az "önvédelem" keretén belül alakul ki, az a negatív, vagy pozitív kép a dolgokról, amit szavakba öntve kritikának is nevezhetünk. No és ettől van az, hogy a bírálat leginkább a bírálót jellemzi. Ezért nem mindegy milyen stílusban fogalmazzuk meg észrevételeinket, és milyen érvekkel támasszuk azokat alá.
Elfogadható minden hév és lendület a véleményezésekben, ettől van sava, borsa gondolatainknak, de sose feledkezhetünk meg a racionális érvekről sem. Különben bírálatunk hitelét veszti és visszacsap önön fejünkre.
Csüszike:
Durcika
 
2000. december 9. szombat, 21:19 8. | filmhu
Ennek a topicnak csak egy baja van: a bele író emberek egyfajta
illuzió foglyai, miszerint, hogy a Bajor színész.
A Bajor egy humorista, de nem színész. Más baj nincs vele.
 
2000. december 9. szombat, 20:51 7. | filmhu
Az Ön által említett magánéleti problémák éppen abban a percben közüggyé válnak, amint egy színész ismertté válik és a személyiségének torzulásai rányomják a bélyegét a munkája minőségére és következésképpen a mozilátogató vagy TV néző szórakozására. Aki pedig elpocsékolja az idejét a hetihetes előtt, vagy kidobja a pénzét a meseautóra, annak joga van felháborodni.
 
2000. december 8. péntek, 18:33 6. | filmhu
Véletlenül találtam rá erre a szinvonalas honlapra, ahol annyi mindent megtudtam a magyar filmgyártásról, és amikor azt hittem az öröm teljes, rátaláltam a fórumra.

Sajnos azt kell látnom, hogy itt is, mint mindenütt személyeskedő viták folynak megbecsült magyar színészekről, alkotóművészekről.

Ez elszomorít. Nem lehetne kultúráltabb hangnemben beszélni?! Például én sem szeretem Bajor Imrét, de becsülöm, és biztos sohasem mondanék rá olyat, hogy "alkoholista" meg "buzi". Ezek magánéleti problémák, ehez nekünk semmi közünk, és semmiképpen nem érvelhetünk velük egy vitában. Elszomorító
 
2000. december 8. péntek, 18:26 5. | filmhu
sacramentum azt irja, "nevtelenul ragalmazhat... stb." a nevtelenseg alappozicio itt, de ahogy. aki nem NET, az nem net.

lehet valakit szeretni meg nem lehet. de konyorgom eszerveket hozzunk fel. en meg a bajort nem lattam tobbsiku szerepben mozogni. (kisbuzi - Szomszedok; reszeg bohoc - Heti7es (színeszi szerep?) majomparade - Pasik). A kabos azert volt jo, mert megszakadt rajta az ember a rohogestol, de szivfacsaro dolgokat is ugyanugy kihozott ugyanaz a gesztus etc. Hadd ne magyarazzam.

Lehet, hogy eljo majd az a kor, amikor az egesz orszag a Bajoron fog elerzekenyulni. Nem tudom viszont, hogy ez rajtunk vagy az Imin mulik.
 
2000. december 8. péntek, 18:20 4. | filmhu
visszavonom a topiknyito megalapitasomat. az elozo ket hozzaszolas megyozott, hogy balkanmagyarorszag nem is erdemel mast (tobbet).
ezt neked magyar szinmuveszet, ezt neked magyar film.
 
2000. december 8. péntek, 18:15 3. | filmhu
Veletlen neztem bele ebbe a topikba, de nagyon meglepett, amit Bajor Imrerol olvastam. Velemenyem szerint akarki szineszi kepessegeit nem egy barbar televizios musorban valo prdokcioja alapjan kene minositeni. Speciel Bajor Imre nem az a kis karakterszinesz, ahogy A csellista megfogalmazta, hanem tehetseges, nem az o hibaja, hogy kis hazank nem kepes megfelelo szerepeket juttatni neki es kenytelen mindenfele potcselekvesekben elpazarolni azt ami van neki. Persze mindenki azt gondol amit akar, ugy latszik egyeseknek az okoz oromet, ha nevtelenul ragalmazhatnak onmagukat felvallalo szemelyisegeket. Bajor Imi igenis jo szinesz.
 
2000. december 8. péntek, 17:57 2. | filmhu
a kabost nemregiben klonoztak (a hyppolit eredeti kopiajan maradt kormenek egy leragott darabja, no, abbol), de a beranya meg csak, ha jol szamolom a negyedik honapban van vele.

ez persze nem indokol semmit. a bajor alkoholizmusaval indokoljuk meg a dolgot, nem okes, mer a kabos is ivott mint az allat.

szerintem, bar a filmet meg nem lattam, a bajor tipice az az atlagos karakter szinesz, akit egy jo rendezo tud alkalmazni. perszer nem a kabos.

szoval a film megnezese utan szerintem erdemben lehetne errol vitatkozni
 
2000. december 8. péntek, 17:35 1. | filmhu
hogy lehet az hogy a Meseautó felújított változatában a Kabos (színészlegenda) szerepét a Bajor játsza el, aki hétről hétre égeti magát a hetihetesben, ott is csak az alkoholizmusával és a szervilizmusával tud kitünni, na meg persze a homofób buzizásával a Gálvölgyivel. tehetségtelen, alkoholista és lejáratott, azt mégis szerepet kap az újabb magyar szuperprodukcióban - persze a Hyppolit után jobbat nem is várhattunk...

nka emblema 2012