hmdb
szakma
filmtörténet
filminhungary
fórum
rss
Bejelentkezés
Regisztráció
Bezárás
Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Elfelejtette a felhasználónevét?
beta
Keresés
részletes keresés
sex hikaye
filmhu
fórum
Cikkek
moderálási elveink
ugrás a cikkhez
Overnight
a topikot nyitotta:
filmhuadmin
|
2007. október 2. kedd, 14:12
új hozzászólás
rendezés
legújabb hozzászólás van elől
legrégebbi hozzászólás van elől
egy oldalon
5
10
15
20
25
30
50
100
250
27-8 / 67
3
/
4
2007. október 24. szerda, 13:41
27.
|
wilde screen
Tisztázzunk valamit!
Egyetlen filmkészítő sem úgy áll munkának, hogy arra törekszik, hogy csináljon egy rossz filmet.Az Over night sem így indult valószínűleg.Ennek ellenére sajnos nem lett jó!Ennek több oka van.Leírnám, hogy szerintem mik ezek.
A szereplők megválasztása mindenképpen ciki.Ez leginkább Bodóra igaz.Sajnos Viktor nem játszik jól, ismét kiderült, hogy a zseninek kikiáltott ifjú művész, nem áll a helyzet magaslatán.Nem baj, erre valóban igaz a magyar mutyi.Kellett valaki, aki eléggé ismert ahhoz, hogy a magyar sznobéria bemenjen a moziba, bár a nézőszámokat tekintve ez nem jött be.Abszolút nem ütőképes a vásznon, gyenge alakítás, (erre szokták azt mondani, amit maga Török Ferenc is elmondott a werkfilmben, hogy ő csak létezik.Szörnyű nézni egy elhízott főszereplőt, de erre is megvolt a jópofa válasz, Máté Gábbor megjegyzi, hogy elfogsz hízni, erre Viktor azt válaszolja,hogy ez a vonat elment!Le is rendeztük ezt a problematikát hamarjában.Pedig nagyon nem mindegy, hogy milyen elhízott fickót nézünk hosszú-hosszú perceken keresztül.Lásd:Scorsese:Dühöngő bika!
Játék nélkül létezni egy majdnem kétórás nagyjátékfilmben, nagyon kevés. Mészáros Béla valóban a legerősebb szinészi játékot hozza.
Sajnálom, hogy nem kapott több lehetőséget!
Elek Feri biztos Török Feri haverja, pont tíz éve a helyes duci fiú szerepkörben kibaszott unalmas, de ő is mondhatott volna két mondatot legalább!Akárcsak Haumann Máté.Azt hiszem itt is a vezetéknév volt a domináns.Nagy Zsoltnak mindenképpen benne kellett lennie a filmben,mert már nem készülhet magyar film nélküle.Ez sajnos Mucsira is igaz.Máté Gábort szintén üzletpolitikának érzem.Silány alakítás.Ostoba a Kő-papír-olló szál.Vajdai Vilmos szintén halál gyenge.De biztosan ő is jófej a bulikon.Bombay feltétlenül kellett?
A lányok.A film elején felbukkanó lány szép volt, akivel az egyéjszakás kaland történt, sajnos annyira jellegtelen arca van, hogy nem ismerném fel az utcán, és sajnálatra méltó, hogy a rendező nem csinált egy kis izgalmat abból, hogy a főszereplő barátnője egy kicsit más karakter.Szóval a két csaj is hasonló.Lehet, hogy ezt a volt feleséggel próbálta ellenpontozni,/Grillus Dorka/
Azt hiszem ezért az alakításért nem kell hazajönni Berlinből.Az operatőri munka korrekt, de semmiképpen nem zseniális.Dramaturgiai problémák garmada!
Egyetlen pozitívumot emelnék ki a filmből az pedig a filmzene.Az elég jó!
Hát jöjjenek a fiatalok, ahogy Jancsó mondja minden héten többször is, csak hát gondolják már át, hogy mire dobnak ki egy rakat pénzt.
Hatan ültünk a moziban!!!!
válasz erre
2007. október 17. szerda, 18:11
26.
|
zacherlászló
kösz!
válasz erre
előzmény:
hofeherke
#25
2007. október 17. szerda, 16:19
25.
|
hofeherke
Mészáros Béla
válasz erre
előzmény:
zacherlászló
#24
2007. október 17. szerda, 10:49
24.
|
zacherlászló
Még a legkisebb szerepekben is remek alakítások, ebben az izgalmas és fontos mai filmben!
Pl. mi a neve annak a fiatal színésznek, aki valami kisfőnököt alakít? (És nagyon szeretné ha elhúzna a cégtől a főszereplő, Bodó Viktor.)
Ki tud segíteni?
Egyébként Bölcs István írása a filmről itt olvasható:
http://www.168ora.hu/cikk.php?id=8571
válasz erre
2007. október 14. vasárnap, 22:16
23.
|
vicc
Üdv Mindenkinek, legfőképp pedig TF-nek, aki nagy örömömre vállalja, amit gondol, megpróbálja megvédeni, de valljuk be ez kevés....itt legalábbis:)))
Mindazonáltal: maradva a FILM-nél, azaz az Overnigh-nál
1., NAGYON tetszett a képi világa;
2., Eszenyi királynő!
3., Bodó egyes alá...(ne haragudjon....de lehetett volna másra is osztani...Bodó nagyon kevés volt...);
4., A barátnős-szál....nem is értem miért kellett.....illetve próbálom érteni, de nem lett vége;
5., Sztori, mint olyan....nos, a brókerekről gyakorlatilag SEMMIT nem tudtam meg, ha csak azt nem hogy ÁLLANDÓAN feszkóznak....de a filmet megelőző kampány (élén Nagy Ervin interjúk)-ben hallottakból semmi nem volt a filmben...
6., mellékszereplők: Vajdai Vilmos 5*, Mészáros Béla is jó, de azt hiszem Máté Gábor is lubickolt;
7., Nagy Zsolt jelenet? NEM IS ÉRTEM......simán ki lehetett volna vágni.....;
Charlie-val sokmindenben egyetértek....élén azzal a kiáltással, hogy hamár az én adómból is készül egy film, akkor ne mondjuk ki, hogy külföldi forgalmazásra szánjuk, és tojunk a 6000 magyar nézőre...(idézet MTV Kulturház)
Kéretik a saját pénzzel játszani:) Vagy az ügyes producerek szedjenek össze annyi pénzt, hogy ne kelljen MMK-pénz, és akkor lehet ilyet nyilatkozni...
Kedves Török Ferenc,
Kívánok sok sikert, és remélem felülemelkedik a posványos magyar valóságon és egyszer szórakoztató, dinamikus, ironizáló magyar filmet is készít NEKÜNK!
VÁRJUK!
ps.: a Moszkva tér volt az eddigi kedvencem Öntől
válasz erre
2007. október 14. vasárnap, 18:46
22.
|
screen
A szám: 0..!!
De még csak a közelébe sem voltam producernek soha...
Pályázatokról kaptam csak válaszokat hogy "most sajnos nem..."
És Te hallottál már olyat egy producer(rendező) szájából hogy: "megállított egy IDEGEN ember a nagykörúton kezembe nyomott egy forg. könyvet, Én elolvastam és azt mondtam: EZ KELL NEKEM..!!" ....?
Ugye hogy nem...??
Pedig Koltai Lajost hallgattam aki épp keresi a jó forgatókönyveket...
Ha ez ilyen egyszerű lenne - és persze jó a könyved- akkor mi a gond..? (ha ez ilyen egyszerű lenne...)
Mindegy... ez hosszú...!!
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#21
2007. október 14. vasárnap, 15:08
21.
|
torolt felhasznalo
Van. Azt szoktam mondani, hogy a Jancsó Miki bácsi rendezi. Erre mindig kapok egy platinakártyát automatikusan.
Btw. a színház alternatíva a kertévéhez. De azért a kertévé sem kéne, hogy olyan legyen, amihez feltétlenül alternatíva kell.
Tedd a szívedre a kezed screen, eddig hány producerhez sétáltál be úgy, hogy nem láttad a kényszert az arcán, hogy meghallgat, viszont láttad az értrlmet csillogni a szemében, vagy azt, hogy végigfut a fején, amit mondasz, mérlegeli, és utána értelmesen válaszol... Egy szám elég lesz!
válasz erre
előzmény:
screen
#20
2007. október 13. szombat, 23:56
20.
|
screen
C.C.
Írni kell persze! Ne hagyd abba!
Én is írok. Ha csak 0.1 % az esélyem akkor is több mint a kenó-n.. Meg persze terápia jellegel is jó dolog. (Szóval ne feküdj a sinek alá..:)
Nem szaporítom a szót. Csak még annyit amit Szabó istván mondott.
"A világon egy év alatt nagyon sok olyan film készül el, aminek nem kellene, mert nem tesz semmit hozzá az életünkhöz.." (és ezt már Én teszem hozzá hogy a szórakoztatásnak is van egy alsó határa... ill. kellene lenni..)
Na de akkor miért készül el az a rohadt film kérdem Én...?
És még valami (Látszólag nem ide tartozik)
Nem véletlen (és jó dolog) hogy a szinházakat államilag támogatják, mert az a bizonyos kissebbség akiket nem érdekel a "Barátok közt" meg a Mónika show, azok szinház nélkül lassan felköthetnének magukat
(Persze némelyik színház nem különb a ker. tv-knél... de ez már megint egy másik történet...)
Egyébként van-e a könyveidnek pl. egy jó "trailer"-je amivel egy producer figyelmét 5 mp alatt felkelted..? (ne feledd sokszor csak ennyi időd van..ha nem ismered... ha ismered akkor egy fél órád is lehet...)))
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#19
2007. október 13. szombat, 21:53
19.
|
torolt felhasznalo
Értem! Csak egyet nem értek. Ha van X, és az X embernek elég, akkor ha lehetne Y (Y > X), ami meg Y-nak lenne elég, akkor miért nem próbálkoznak azzal? De ezzel meg megint a mutyinál vagyunk, és ezt már úgy unom, mert mindenki tiltakozik, amikor szóba kerül, de ha elszámolást kérsz tőlük, akkor elszaladnak.
Kicsit túlbonyolítod az emberi elme működését. Ennyire nem vagyunk bonyolultak. Ha elfogadod, hogy úgy vagyunk bekötve, mint bármelyik másik élőlény, akkor azt is el kell fogadnod, hogy igen kevés alapmotiváció van, csak mindenki másképp fejezi azt ki, vagy úgy tesz, mintha az valami kibaszott komplikált lenne. Pedig nem az. Szóval ebben nem egészen értek egyet. Sőt, nagyon nem. A dolgok összetettek, de van bennük rendszer.
Ha nem haragszol, még azért nem fekszem le a sínek alá meghalni. Vannak lehetőségek, csak keresgélni kell. És ha másképp nem fog menni, akkor megírok egy könyvet ángolul oszt belenyomom egy ügynök kezébe (olyanéba, akit ismerek, és megtenné, hogy képvisel), és ha szerencsém lesz, akkor jól jártam. Ha meg nem, akkor meg nem. Kéretik a sikertelenséget a "most" és az "itt" szavakkal kontextusba hozni.
Azzal sem egészen értek egyet, amit mondasz a befutott rendezőről. Ebben az országban igaz. Bárhol, ahol filmhus ukrán prodjuszerei dolgoznak, vagy csak pénzügyi szakemberek, ott nem. Ja, és ott sem, ahol van egy kis önkritika is, és adunk arra, hogy rajtunk kívül MINÉL TÖBB EMBERNEK jó legyen.
Kérdésedre válaszolva - már csak tematikájuknál és megközelítésüknél fogva is több esélyt adnék a fiókomban fekvő dolgoknak, mint az Overnightnak. Szerinted egy gyerek mit eszik meg inkább: a sóskát, vagy a csokitortát (még akkor is, ha szar). Ez elég válasz a kérdésedre, hogy miért az enyémet lenne érdemes? Török Ferenc és én két külön hajóban evezünk, de míg én húznám nála is az evezőt, ha hagyná, ő még utasnak sem szállna át hozzám (ha jól veszem ki a szavaiból). Az összehasonlítás viszont értelmetlen, mert nem ugyanazt érti ő meg én siker alatt.
Nem, screen, nem győzhet mindenki. De mindenki elindulhat. És a legjobb győz. Ez nem verseny, mert itt eleve ki van zárva, aki nem ............
Van annyi java a világnak egyébként. Csak azon múlik, hogy ki osztja el. Az élet igazságtalansága ott jön ki, hogy egyesek rommá törhetnek egy Lambot meg egy Porschet, másoknak meg nem futja villanyra (ez nem demagógia, hanem hasonlat).
De mielőtt bárkire ujjal mutatok, még megvárom mit válaszol Grunwalsky Ferenc a másik topicban.
Ja, és egyébként leszarom, hogy nekem mi jut jelen pillanatban. Engem az érdekel, hogy miért nem lett/lesz igazán sikeres az Overnight, és hogy lehetett-e volna, ha .......? És ebben most Török Ferencnek erős beleszólása van (nem lehet mindent a producerekre kenni). És azt szeretném tudni, hogy várhatunk-e TŐLE valamit mi egyszerű földi halandók is? Semmi önérvényesítés, semmi önreklám? Csak perspektíva, mint néző...
válasz erre
előzmény:
screen
#18
2007. október 13. szombat, 20:14
18.
|
screen
Kicsit beleugatok...
Igen! Úgy néz ki hogy nincs... mármint középút!!
Olvasgatom Én ezt a kis vitát... és hát nem igazán tudok egyértelműen csak az egyik oldal mellé állni
Ez egyébként minden művészeti ág sajátossága...
Én pl. nagy ívben szarok a bárgyú amerikai vígjátékokra, akciófilmekre stb stb... de Spike Lee meg John Wooo sem tud igazán lázba hozni (csak azért mert "függetlenek")
De mégis vissza kell kanyarodni Amerikába, mert ha valakinek a kezébe kerül egy igazán jó "embermese" akkor olyan szinten tudott engem a moziszékbe préselni a film(a klasszikus amerikai történetmesélési fogásokkal) hogy képtelen lettem volna felállni a székből....
De persze csak magamról beszélek, és nem várhatom el hogy mindenki így gondolkodjon...
C.C !
Egyszerűen nem vagy képes elfogadni, két dolgot.
1: Nekem is fáj néha, de el kell fogadni hogy az emberi elme annyira sok szinten működik, hogy ez ellen nem lehet mást tenni mint belenyugodni MÉG AKKOR IS HA MI KISSEBBSÉGBEN VAGYUNK EZZEL..!!!
2:Bármennyire fáj bele kell nyugodni abba is, hogy Te sosem fogsz eladni forgatókönyvet, mert a "filmes embereknek" nem érdekük hogy a Tied készüljön el
Egy "befutott" filmrendező bármit ír feltétel nélkül el fogják fogadni amit csinál. Nincs kontroll felette. Illetve van, de olyanokat kérdez meg a forg. könyvet illetően akiknek szintén érdekük hogy elkészüljön a film(persze hogy nem fognak ellent mondani...!!)
Amiről nem szeretnek beszélni az a szerzői jogdíj kérdése.
Ha a Te könyvedet készítik el, akkor mindenki csak alkalmazott lesz a filmed elkészítésében, ha viszont Te egy "belső ember" vagy akkor mernek veled egyezkedni ebben a kérdésben, mert "közülük való" vagy
Érted...??
Nyert volna "név nélkül" Török ezzel a könyvvel valahol...?
Én a legegyszerűbb kérdést vállanám mindenki előtt:
"HA ÉN MEG VAGYOK GYŐZŐDVE ARRÓL HOGY NEM (!!) ÍRTAM MEG A VILÁG LEGJOBB TÖRTÉNETÉT, ÉS EZT A PROFIKNAK IS EL KELL ISMERNIÜK HOGY ŐK SEM.... NOS
AKKOR MIÉRT NEM AZ ÉN KÖNYVEM KÉSZÜL EL, ÉS MIÉRT AZ ÖVÉK...????????????????
C.C.!
Te se gondold azt hogy a Te -fióknar írt- könyveid biztos
hogy sikert aratnának, ami nem jelenti azt hogy nem néznék meg esetleg ugyanannyian mint bármelyik más magyar filmet. Ami egyrészt Téged igazolna, de másrészt pedig Őket..
...és ugyanoda jutottunk... MIÉRT NEM A TIED, ÉS MIÉRT AZ ÖVÉK...?
Nincs válasz!!
Azt hiszem így működik a világ is... mindenkinek nem jut!!!
Az élet olyan mint egy sport verseny MINDENKI NEM GYŐZHET!!! (bárcsak lenne legalább az élet is olyan igazságos mint egy sport verseny::!!)
De az élet rosszabb, mert itt mindenkinek nem JUT!!!!!
És hogy miért nem..? Nem azért mert nem érdemelnéd meg, hanem mert "csak"! Mert annyi java nincs a világnak hogy mindenkinek JUSSON!!!!!!!!!!!!!
Érted ezt C.C.???
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#17
2007. október 13. szombat, 17:39
17.
|
torolt felhasznalo
Miközben a 16-ost szívből gondolom, a többi jelenlévőtől megkérdezném, hogy csak én érzem úgy, hogy nem kaptam választ a lényegre, vagy más is?
Persze próbálok a sorok közt olvasni, és leginkább az jön ki, hogy én nem nézek Wenderst, Török Ferenc nem néz John Woo-t, a közönség meg nem néz Török Ferencet (a NAGY közönség, mert azt azért nem állítanám, hogy senki nem nézi és senki nem szereti, és kívánok neki több rajongót).
Szóval úgy érzem, hogy túl sok kérdést tettem fel, amik közül az egyszerű, energiát, különösebb önvizsgálatot, szakmai önkritikát, és mélyebb őszinteséget nem igénylő darabokra választ kaptam, és ezt most kirakhatom a falra.
Számomra a konzekvencia a következő (és Török Ferenc megcáfolhat majd, ha szeretne, állok elébe): sajnos a Simó osztálynak egyetlen tagja sincs, aki szeretné a közönséget és szeretne olyat alkotni, amivel kecske is, káposzta is. Ez a feladat megmarad a sokat-ostorozott Herendi Gábornak és a jobban-elfogadott Goda Krisztinának majd. Reméljük pénzt is kapnak majd mellé. Mindenesetre amikor azt olvassa valaki, hogy a Simó osztály egy tagja újabb közönségsiker-gyanús valamit készít, kérem, HOGY NE HIGGYE EL. Ők is mennek a 80 százalékos művészettámogatásba Janisch, Tarr, Kamondi és a többiek mellé. Mi meg szívunk a szar Kálomista és Kabay-produkciókkal, 3-évente pedig van valami, ami ezen a szinten erős, de azért még mindig csak a tucat-pláza-film színvonalán mozog. Srácok! JÁRJATOK PLÁZÁBA, ha szórakozni akartok. Ez a mai nap tanulsága.
Meg az, hogy középút ezek szerint nincs...
Szomorú. Megyek felakasztom Spike Lee-t, meg a többi büdös amerikai indie-t...
válasz erre
2007. október 13. szombat, 17:28
16.
|
torolt felhasznalo
Köszi! Jó utat, sok sikert!
válasz erre
előzmény:
TORFER
#15
2007. október 13. szombat, 16:23
15.
|
TORFER
kösz nektek az energiát, az alapos kérdésfeltevést, bár lassan pszichoanalitikus mélységekbe tévedünk, megpróbálok válaszolni a megválaszolhatatlanra... természetesen nem hiszem magam tévedhetetlennek, sőt nyilvánvalóan hibázom, tökéletest nem is ismerek... a film trempójával viszont biztos nincs baj, pont azt szeretik benne, akik szeretik... simán ki lehetne kapni 15 percet, úgy, hogy ugyanennyi jelenet meg is maradhatna, de annak a filmnek nem lenne erősebb karaktere, az atmoszféra sérülne... a történet, ill. a határidődramaturgia elvben persze ellene megy a lassú tempónak, de pont ettől izgalmas... nézz wenderst, antonionit, sorolhatnám...
a kritika kritikája című rovatban mellesleg megjegyezném, hogy igen népes tábort sikerült a filmnek írásra késztetnie, de pl. társadalmilag kevés izgalmas írás született... talán a legmeglepőbb, hogy a 168 órás bölcs istván kritikája volt a legpontosabb, mintha ő jutott volna most a legközelebb... persze báron is, stőhr is magabiztosan hozza a formát, a többiek sajnos futottak még... köszönöm az overnight.tal ennyit foglalkozó mindenkinek, holnap eltazom németbe overt promotálni, sziasztok!
ps. a kritikusokkal empatikus filmkészítő életében megesett, mikor főiskolás korában filmkritikát írt, majd felvette érte azt a kis pénzt, kiült egy napsütötte teraszra, vajas pisztrángot rendelt, hűvös fehérbort és ezzel az állapottal igencsak elégedett volt. szóval, jó étvágyat mindenkinek, a halszálkára azért vigyázzatok, előfordul.
válasz erre
2007. október 12. péntek, 20:24
14.
|
Lula Fortune
Charlie helyettem is megfogalmazta azt a pár kérdést, ami jótanácsnak is elmegy, és "az érted haragszom, nem ellened" kategóriaként értelmezendő.
"Azzal együtt, hogy hiszel az Overnightban, nem gondolod, hogy hagyni kellene, hogy olyan ember írjon Neked sztorit, "aki egyszerre örvendezteti meg a közönséget és képes a Te elmélyülésednek is lehetőséget biztosítani?
"Nem gondolod-e, hogy a filmed valahol rossz, és ezért fanyalognak egyes kritikusok/nézők? Nem en bloc rossz, csak valahol hibás. Például a tempójában? Vagy a sztorivezetésében?
"Az egy dolog, hogy hiszel a filmben (és egy fontos dolog), de mi van, ha tévedsz? Mi van, ha olyasvalamiben hiszel, amire mások azt mondják, hogy "Feri, ez nem fog menni, nem így".
"Ha a filmben vannak jó dolgok, de nem érett össze? Vagy, ami összeérett, abból lehetett volna egy tökéletesebbet, de Te nem vetted észre, mások meg nem szóltak, hogy ez itt hibázik? És ha, amit Te jónak tartasz, annak az objektív szemlélő kapásból kiszúrja a hibáját? És ha az, amit Te szarnak aposztrofálsz, az nem is szar, csak Te nem szereted, pedig ha kirpóbálnád, egész szórakoztató lenne, és felfedeznéd, hogy lehet azt úgy is csinálni, hogy mindenkinek jó legyen (beleértve Téged is?)"
válasz erre
2007. október 12. péntek, 19:42
13.
|
torolt felhasznalo
Oké, tök korrekt válasz. Tényleg dícséretes, hogy felvállalod, és örülök, hogy hiszel benne. Ezt nem is vitatom, sőt, kifejezetten szar érzés lenne, ha eldobnád. Én is alkotó vagyok, én se fordítok hátat a gyerekemnek.
DE
Persze, hogy a kis közönség is közönség. De a közönségfilm íratlan definíciója a nézettséghez kötődik. Tehát csak annyit kérek, hogy óvatosabban definiáld az alkotásodat, mert megtévesztesz. Ugyanis az a 6ezer ember, aki megnézte a filmet és kisétált, az nem biztos, hogy elégedett volt. Tehát, akkor már nem is tartunk 6ezernél (sajnos, de én örülnék ha tetszett volna nekik, mert nem vagyok keselyű, nem okoz örömöt, hogy valaki nem sikeres valamiért). A közönségfilm jó példája a Csak szex, ahol beültek 250ezren, és kijött 250ezer mosolygós ember. A rossz példa a Le a fejjel, ahol beült 150ezer ember, és 80ezer ebből visszakövetelte volna a pénzét.
A mintakövető iparosmunka inspirálóságát én azért nem dobnám el ennyire messzire. Felsoroltam alant néhány filmet, szerintem azok kiváló iparosmunkák, amelyek mégis képesek voltak újat mutatni, mert a szerzőik tudták, hogy mi az az irány, ami egyszerre érdekli őket és a nézőket is. Ezért kérdeztem, amit kérdeztem. Azzal együtt, hogy hiszel az OVernightban, nem gondolod, hogy hagyni kellene, hogy olyan ember írjon Neked sztorit, aki egyszerre örvendezteti meg a közönséget és képes a Te elmélyülésednek is lehetőséget biztosítani? Én iparos vagyok, és kurvára kielégítőnek tartom a munkámat. Csak akkor nem, amikor egyes producerek baltával vágják le róla, ami SZERINTÜK nem gömbölyű (ezt ugyanis valakitől elhiszem, Magyarországon viszont több van, akitől nem). Ha kapnál egy könyvet, ami közönségfilm, de Téged is tud érdekelni, nem csinálnád meg?
Szerintem egyébként a feladás korai. Ha az én szakértői véleményemet kérdezed, akkor nem attól nincs nézőszám, mert ez a film nem szórakoztatás céljával készült. Mert akkor a Kontrollnak miért sikerült? A világért sem szeretnélek kioktatni, mert Te vagy valaki, én meg közel senki, de láttam már karón varjút, és meg merem kérdezni, hogy nem gondolod-e, hogy a filmed valahol rossz, és ezért fanyalognak egyes kritikusok/nézők? Nem en bloc rossz, csak valahol hibás. Például a tempójában? Vagy a sztorivezetésében? És hogy ezeket olyan embereknek kellett volna kidolgozni, akik ehhez értenek. Ettől a Téged érdeklő konfliktusok és karakterek nem vesztek volna el. Képzelj el egy autót, amibe egy tuningcsapat rak egy nagyobb motort, meg egy turbót, meg ezt-azt. Külsőre ettől az autó nem változik, csak a teljesítménye javul. Ezt nem tartod elképzelhetőnek? Én hiszem, hogy a nem szórakoztatásnak készülő, de közönségbarát mozik (pl.: Összeomlás, Lord of war - az a fegyverdíleres a Cage-dzsel) lehet, hogy nem csinálnak annyi nézőt, mint egy Star Wars trailer, de aki megnézi, az megveszi DVD-n is. És ez csakis az iparosmunkának köszönhető. Nem kéne szerintem ennyire alulértékelni. MEg kéne forgatni azt a gondolatot, hogy ha kicsit másképp csinálod, akkor nagyobbat ütött volna.
Konkrét kérdés tehát: Te nem akarsz történetmesélő lenni? Ha nem, miért nem?
Kicsit megdöbbentett, amit a kampányról mondtál. Sajnálom. Pedig az is nagyon fontos része a mozinak.
Figyelj, én tökre drukkolok Neked, hogy sokan nézzék meg Németországban. De az, hogy valamit bemutatnak külföldön az nem predesztinálja jóságra. Engem mindenki leugat, amikor azt mondom, hogy nem ezen a szemétdombon kell kiskakasnak lenni. Csak ahhoz, hogy ott méltó ellenfél legyél, ahhoz az a biztos iparos-művész kéz kell, ami általános érvényű dolgokat tud mondani, mutatni. És ha már Németországba mehetsz, akkor miért csak az art-mozira gyúrtál? Ciki bejutni a plázába? PErsze tudom, hogy nyelv meg minden, de nem lenne jobb érzés, hogy ha azt mondhatnád, hogy a filmemet Németországban sokan szerették, mintha azt mondod, hogy bemutatták ott is, és volt, akinek tetszett?
Igen, igaz. Rohadt nehéz. Sőt, még itthon is nehéz, és örülök, hogy Neked sikerült, csak nem értem, hogy miért zárkózol el az elől, hogy több emberhez szólj azáltal, hogy nem kinyalod a közönség seggét, de ha édességet kér, akkor nem spenótot adsz neki.
Szerinted minden film szar, ami a plázákban megy? Szerinted a közönség csak a szart kajálja?
És szerinted az a módszer, hogy ha lázadni akarsz, hogy rezignáltan mormogsz? Nem célravezetőbb egy kőkemény, de baszott szellemes szatíra? Nem gondolod, hogy rosszul választasz műfajt, ahhoz, hogy annak segítségével kritikát gyakorolj? MErt hogy jelenleg azt mondtad, hogy körülöttem mindenki szart zabál, ezért én vasat eszem. És? Oké, hogy nem eszel rántott húst, de a lazac miért nem jó?
Kiszállni, vagy jót csinálni... Ezzel azért óvatosan. A "jó"nak ugyanis két mértékegysége van -- az iparosmunka profizmusa (közönségfilm), valamint a kritikai és a közönségi kritika (művészfilm). Az egy dolog, hogy hiszel a filmben (és egy fontos dolog), de mi van, ha tévedsz? Mi van, ha olyasvalamiben hiszel, amire mások azt mondják, hogy "Feri, ez nem fog menni, nem így". Nevelgeted a gyerekedet, és óvod a drogoktól, de mi van, ha pont azzal, hogy óvod, azzal viszed rá, hogy kipróbálja? Sajnos minden és mindennek az ellenkezője is igaz lehet. De Te elgondolkoztál azon, hogy mi van, ha az ellenkezője igaz? Ha a filmben vannak jó dolgok, de nem érett össze? Vagy, ami összeérett, abból lehetett volna egy tökéletesebbet, de Te nem vetted észre, mások meg nem szóltak, hogy ez itt hibázik? És ha, amit Te jónak tartasz, annak az objektív szemlélő kapásból kiszúrja a hibáját? És ha az, amit Te szarnak aposztrofálsz, az nem is szar, csak Te nem szereted, pedig ha kirpóbálnád, egész szórakoztató lenne, és felfedeznéd, hogy lehet azt úgy is csinálni, hogy mindenkinek jó legyen (beleértve Téged is?) Nem pszichológiailag vizsgállak, meg nem baszogatni akarlak, csak tényleg kíváncsi vagyok ezekre a dolgokra, mert ez sokmindent elmondana Rólad, a filmedről, a generációdról és a magyar filmekről általában. Ezeket a kérdéseket nem érzem úgy, hogy bárki feltenné Nektek bárhol, sőt, amikor egy fórumon megkérdeztem őket egyszer, akkor mindenki besértődött, és én voltam a helység legnagyobb gecije? Pedig ezeken el kéne gondolkozni, és őszintén vallani róluk, mert azt érzem, hogy egy felvállalt negatív vélemény sokkal korrektebb, mint a diplomatikus mellébeszélés, és a kérdező pellengérre állítása. Szóval tényleg kíváncsi vagyok, ahogy szerintem még jópáran, akik ezt olvassák. Mert ez az a deleted scenes részleg, amit soha senki nem kérdez majd meg Tőled egy interjúban. Én most megtettem. Remélem nem sértelek meg vele, és kapunk néhány őszinte, mélyreható választ nem csak két frappáns zanzás sort, amiben megfogalmazod ars poeticádat, majd mész a dolgodra. Szóval röviden: milyen ALKOTÓ Török Ferenc? Kösz, és bocs, hogy vájkálok, de sajnos a filmhu nem teszi meg helyettem, pedig a felületi okosságokon túl sok embert érdekelne az ilyesmi. Kellemes hétvégét:
Charlie Chan
válasz erre
előzmény:
TORFER
#12
2007. október 12. péntek, 15:57
12.
|
TORFER
akkor se mondom ki, hogy nem akarok közönségfilmet csinálni, ha soha sem sikerül ezután piaci sikert elérnem... a kis közönség is közönség, az a 6ezer ember, aki 1hét alatt megnézte, pedig nem is annyira kicsi... chan-nak persze sok mindenben abszolut igaza van, de értse meg, egy mintakövető, iparos gondolkodás nem igazán inspiráló... gyakorlatilag ezzel a filmmel fel is adtam azt a hosszan táplált reményemet, hogy nem kizárólag a szórakoztatás céljával készült mozidarabok csinalhatnak nezoszamot... van, amikor 1filmes épp nem akar szórakoztatni, ettol még lehet érvényes, persze érnénytelen is... a kampánnyal kapcsolatban tökigaza van ugyanezt gondolom, jó plakát, megúszós, pénztelen kampány, ami nem kampány, ez van... azért ne feledd, hogy mindennek ellenére ezt a filmemet fogják legtöbben megnézni, a német artmozi forgalmazásnak köszönhetően, s ez 1rendezőnek ugyanúgy lehet inspitáló, mint, ahogy neked a kismagyar piaci siker... rohadt nehéz kiverekedni magunkat erről a gatyaletolós komédiák uralta pannóniából... zárásnak egy gondolat: persze, hogy rezignált filmet csinálok egy olyan világról, ahol a rossz filmek uralkodnak a jók felett... két megoldás van, kiszállni vagy jót csinálni, szart akkor se fogok, ha csak az az eladható... az overnight-ban pedig hiszek, esküszöm.
válasz erre
2007. október 12. péntek, 03:47
11.
|
torolt felhasznalo
OFF + ESETLEGES SPOILEREK
Nekem nem volt elég csavaros a sztori, sokkal több vagy rafináltabb lehetett volna. És őszintén szólva az én neokonzervatív értékrendemnek sok volt a főhős. Én nem szeretem a gengszterfilmeket sem, meg általában az olyan dolgokat, ahol a főhős egy negatív figura, aki ugyanakkor lenyűgözzön. Az antihősöket és a renegátokat szeretem, de egy sorozatgyilkossal valahogy nem tudok azonosulni. Illetve, ha csavarosabb lett volna a sztori, és több az interakció közte és a rendőrcsaj közt, esetleg lepaktálnak, vagy ilyesmi, az sokkal jobban megfogott volna. És bár Brooks precizitása és alapossága tiszteletreméltó volt, nyoma sem volt benne Hannibal Lecter lebilincselő jellemének (aki egyébként szintén csak Starling ügynök ellenpontozásával tud kibontakozni és szerethető lenni). És a családi szálba is sokkal több sztori és fordulat fért volna bele.
Tudod mi volt az érzésem végig? Hogy ez egy TV-sorozat zanzásított verziója. Mert úgy érdekes lett volna. Így csak csapongott (ami jó volt, mert nem untakoztam), de nem élte ki a benne rejlő maximális lehetőségeket.
Ezen kívül az akciójelenetek agyon voltak vagdalva, és csutkára volt keverve minden pisztolylövés. Az ilyesmit meg utálom, mert olcsó. De nagyjából egyetértek Veled, csak kicsit másképp fogalmazzuk meg. A társaságom kajálta, és néztek rám, hogy most mit szentségelek és szidom a filmet. Nos, ez volt az az eset, amikor tök felkészületlenül mentem moziba, és valami tök mást vártam, és a sztori nem tudta feledtetni ezt velem, sem meglepni. Mert egyébként az az igazi, ha trailer nélkül 0-ról mozizól, mert akkor tényleg minden fordulat meg tud lepni, még az első felvonás is. Hát itt se nem lepődtem meg, se nem gerjedt fel az érdeklődésem. Elvégre is Brooks mégiscsak egy pszichopata, és miközben Dexter is az, vele valaki játszik, és ő nyomoz, Brooks pedig csak boronál, és azt sem elég kifacsart módon (olyan Guy Ritchie-sre gondolok). Röviden ennyi. Én a Nextet ajánlom. Nem nagy meglepi, nem nagy fordulat, de vannak helyes és izgalmas pillanatai, és a téma adta lehetőségeket maximálisan kihasználja. És hát P. K. Dick az egyik legnagyobb...
válasz erre
előzmény:
Daihelyon
#10
2007. október 11. csütörtök, 21:59
10.
|
Daihelyon
Off topic
Tudom ez nem az a hely meg idő, de mégis érdekel, hogy mi a probléma a Mr Brooks-szal? Nekem úgy ahogy tetszett, bár a rendőrnős szálat megkúrtítottam volna, meg őszintén totál felesleges is, inkább Mr Brooks-ból mutatta volna többet, ahogy elboronálja a dolgokat. Neked mi volt vele a bajod?
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#9
2007. október 11. csütörtök, 20:36
9.
|
torolt felhasznalo
... tisztelt Török Úr!
Én tudom, hogy civilizálatlan vagyok, mert szórakozni járok moziba olyan filmekre, amik valóban kikapcsolnak (akkor is, ha krimik meg minden), de mi lenne, ha egyszer nem az én készülékemben lenne a hiba? Az egyik oldalon arra kér, hogy járjak moziba, magyar filmekre, a másikban meg közli velem, hogy ha nem érdekel, akkor ne járjak. Akkor a következő a kérdés (figyelem, még mindig ugyanaz): mire? Az Egy szoknyára? Az Argo 2-re? Ez lenne a szórakozás? Akkor mire? Az "identitászavaros bénáskodásra"? Tisztelt Török Úr! Az antihős nem ott kezdődik, hogy valaki unalmasan vívódik. Chinatown. Közönséges bűnözők. Fight Club. Memento. Leon. És ez csak egy gyors körbenézés volt a polcon. Hogy van az, hogy ezek a filmek nem fulladnak unalomba sem az átlagember, sem az igényes közönség számára? Mondja, tényleg nem tud olyan hőst nem tud elképzelni, aki nem Pókember (bár szerintem ő is elég összetett), de nem is Mr. Dögunalom? De fogalmazok másképp: ha nem tud ilyet elképzelni, miért nem tesz lépéseket, hogy mások elképzeljék maga helyett, és Ön tök jól megrendezné? Ez ebben a formában elképzelhetetlen?
Az a baj tudja, hogy én is a plázákba járok moziba, aztán valahogy mégsem vagyok paraszt (leszámítva a stílusomat). Szóval talán nem kéne odacsördíteni az ostorral, amikor valaki felhívja arra a figyelmet, hogy a film nem azért nem sikeres, mert nem járunk moziba, hanem azért nem járunk moziba, mert nincs miért. Ja, bocs, és ez nem az a mozi, amit sűrűn fogok letorrentezni. Pedig lehetne. Csak hajlani kéne a kompromisszumra, miszerint egy kicsit én, egy kicsit a közönség. Én elmegyek a magyar filmekre. Ott voltam a Le a fejjelen is. De mondjon már egy okot, hogy miért menjek el erre a filmre? Hogy lássak valakit vívódni? Arra ott vagyok én is. Én azért megyek moziba, hogy azt lássam, hogy valaki (jó ember, rossz ember, egál) tudja mit kell tennie, mert ő olyan. Ön nem tudja elképzelni, hogy olyan karakterről meséljen egy érdekes sztorit (és ez az overnight szégyene, hogy a magja megvolt), akit lenyűgözve bámulunk? Nem azért mert erős, nem azért mert tud repülni, hanem mert ő olyan, amilyennek szeretnénk látni magunkat. Vagy amilyennek soha, de mégis nézzük. Ilyen karakter egyáltalán nem érdekli Török Ferencet? Csak mert akkor el kéne felejteni ezt a vetítést, hogy bármilyen szinten is szeretne közönségfilmet csinálni. Ez ugyanis a közönségfilm alapja. Persze Isten őrizz, hogy ki akarjam oktatni, csak olyan jó lenne, ha ki merne állni ide, és ehelyett a politikai propaganda helyett azt merné mondani, hogy "nem, kurvára nem akarok közönségfilmet csinálni". Ahogy meg is tette az előbb gyakorlatilag, amikor azt mondta, hogy járjunk a plázába. Csak tudja, akkor nem ér azt kérni, hogy menjünk el megnézni a filmjét. Mert én még akkor is elmennék, ha szar, maximum dühöngenék. De ha tudom, hogy unalmas, mert még a toleránsabb kritikusok is ezt mondják, akkor miért menjek el? Ezen a héten 3szor voltam moziban eddig. A Mr. Brooksot utáltam, de a társaságnak tetszett. A Törés baszott unalmas volt, pláne, hogy a közepén megfejtettem, és onnantól csak az óra ketyegett egy szar vége-expozícióig. Ami tetszett, bár nem újította meg a világképemet semmilyen szinten az a Next volt. Most akkor én szégyelljem magam?
De még egy megközelítés. Valóban kurva keveset járnak az emberek moziba, de még filmet is keveset néznek (ezt 8 nap alatt hatványozottan tapasztaltam). Szégyenteljesen igaza van. De akkor talán fel kéne támasztani az érdeklődést. És ez, mint generációjának meghatározó egyéniségének, akit még az MMK is elismer, az Ön feladata is lenne. A kérésen kívül van tehát más kultúrmissziós aspirációja is? Csak mert ha nincs, akkor lehet viszont, hogy át kéne adni a stafétabotot olyannak, akinek van, és akkor többen jönnének moziba, és akkor az Ön filmjére is nagyobb lenne az érdeklődés. Meg például akkor is többen mennének, ha lenne egy jó kampány. Az Overnight kampánya (ne haragudjon), de egy rosszul összerakott bénázás. Kurva jó a plakát, csak épp senki észre sem veszi, mert mindenki magazin-plakátnak nézi. Egy ilyen kampányt meg kell, hogy előzzön egy filmplakát, és akkor jöhetnek a hangulat-plakátok, amik belesúlykolják az emberbe, hogy "de ne felejtsd el megnézni". Hol a TV-kampány, hol a rádió-kampány? Soroljam még? Hogyan kér tőlünk nézettséget, ha a producerei nem végzik megfelelően a feladatukat? És most ne dobja vissza, hogy nincs pénz, mert tudom, hogy nincs. Ajánlom figyelmébe a www.amazon.com-ot. Kiváló könyveket lehet kapni az ún. gerillamarketingről, ami a Kontrollnak bejött, pedig az a rajzolt plakát maga volt a horror (a dupla-DVD borító viszont a maga egyszerűségében a szakma csúcsa - SZERINTEM). Szegény ember vízzel főz...
Szóval el kéne adni a filmet, de ahhoz kellene eladható termék, ahhoz meg olyan iparos, aki olyat termel, amire a piacon van legalább némi igény. Nem feltétlenül kúrós tinikomédia, de a Tökéletes Trükk sem az volt, ugye? Én megmenteném a mozit, de megértem, hogy az emberek nem. És ennek csak egy igen pici része a torrent/p2p, és másik kicsi a jegyár. Itt komolyabb problémák vannak...
Remélem, hogy a sok bla-blából és blogolásból ki tudja azért majd szűrni a lényeges kérdéseket, és esetleg kaphatunk néhány választ, mert jelen pillanatban Ön, és a Simó osztály az ügyeletes Megváltó film terén, akiknek segíteniük kellene feltámasztani a magyar filmet, és nagyon úgy tűnik, hogy Önök csak a fejét szeretnék feltámasztani, mert azzal lehet beszélgetni. Az, hogy közben rokkantkocsiban ül, és emberek próbálják tornáztatni az atrófia ellen, az meg úgy látszik nem számít. Előre is köszönöm, hogy megosztja velünk gondolatait, és bocsánat a hosszúságért. Üdvözlettel:
kicsiChan
válasz erre
előzmény:
TORFER
#6
2007. október 11. csütörtök, 20:02
8.
|
torolt felhasznalo
Hát ezt megkaptam. Mindenki olvashat a sorok között, abból kiderül, hogy mi a baj, de azok kedvéért, akiknek ez esetleg problémát okoz kimondanám: az, hogy nincs alternatíva. Van Török Ferenc, meg Török Ferenc, meg Jancsó Miklós meg Janisch Attila, meg Kabay Barna. Tim Kring, Ridley Scott, Chris Carter meg mind köcsögök, akik egy fillért nem kapnának Magyarországon. És nekem, nekünk csak EZ a bajunk. Hogy ha szóvá merjük tenni, hogy nem érdekes egy film, akkor közlik valünk, hogy nézzünk amerikait, miközben (és ez már átvezet a kérdésembe)...
válasz erre
27-8 / 67
1
|
2
|
3
|
4
hirdetés