hmdb
szakma
filmtörténet
filminhungary
fórum
rss
Bejelentkezés
Regisztráció
Bezárás
Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Elfelejtette a felhasználónevét?
beta
Keresés
részletes keresés
sex hikaye
filmhu
fórum
Cikkek
moderálási elveink
ugrás a cikkhez
A miskolci boniésklájd
a topikot nyitotta:
filmhuadmin
|
2005. január 4. kedd, 19:01
új hozzászólás
rendezés
legújabb hozzászólás van elől
legrégebbi hozzászólás van elől
egy oldalon
5
10
15
20
25
30
50
100
250
39-20 / 59
2
/
3
2005. január 9. vasárnap, 14:12
39.
|
torolt felhasznalo
Nna így. gorgonzolinak.Ez meg csak úgy magyarázat képpen./filmhusinak!!!!!/Szerzői film
A fogalom az ötvenes évek végén, hatvanas évek elején születik, a francia újhullám rendezőinek (filmes stílusirányzatok) (Truffaut, Godard, Rohmer, Rivette) filmes gyakorlatában, s a Cahiers du cinema című folyóiratban megjelenő írások nyomán. Az újhullám képviselői szerint a markáns személyes hang, illetve stílus, az egyéni kézjegy különböztethet meg egy-egy filmet a nagyipai filmgyártás szériatermékeitől. S a filmszerző (auteur) rangot a filmrendezők közül csak az érdemli meg, aki képes - ahogy Jacque Rivette fogalmazta - egyes szám első személyben szólni hozzánk".
A hatvanas-hetvenes évek különösen kedveznek a személyes hangvételű szerzői - vagy művész filmek - létrejöttének, a progresszíven gondolkodó, s a film kifejezési lehetőségeit radikálisan megújítani törekvő különféle, angol, francia, cseh, szovjet, német újhullámok elindulásának. A szerzői film ekkoriban lesz máig hatóan a nagyipari körülmények között születő professzionális tömegfilm ellenlábasa, amely tudatosan törekszik fellazítani a műfajfilmek gyakran megmerevedett sémáit, kliséit -, a mindenható sztárrendszert, a lineáris filmelbeszélési formákat, s folyamatosan bíztat a valóság közvetlenebb, személyesebb filmes megragadására
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#38
2005. január 9. vasárnap, 14:05
38.
|
torolt felhasznalo
Ha én ütöttem meg a szemed, akkor bocs.
Amiket lennebb sorolsz, azok zsánerfilmek, melyek alkotói világhírűek, mert az adott műfajon belűl maradandó értéket alkottak...bla-bla-bla.
Az alábbiak persze hogy nem fesztiválokra készültek, hanem jegybevételre (a Fargo kivétel: az USA-ban megbukott, csak Európában volt siker: minkét oldal érthető). És?
Én csak azt akarom megértetni itt néhányunkkal, hogy vannak filmek akik nem az önelégült, guy-ritchie izlésű forumozók "igényes de szórakosztó" hülyeségének akarnak megfeleni. Hanem másnak. Ha tudomásúl vesszük, ha nem, létezik: ELIT KULTURA. Én a gyakran sírva menekülök előle (máskor meg a TÖMEG KULTURÁTÓL), de attól még létezik. Van. És nem egyik, vagy másik oldalra kell állni (ez nem sakktábla...), henem megérteni a két halmaz között a NYILVÁNVALÓ különbbségeket, (haladóknak: egy idő után hasonlóságok is körvonalazódnak).
Továbbá: Azt ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a kelet-európai filmművészet képes lesz valaha olyan alkotásokat létre hozni, mint amiket filmhus felsorolt. Azt ugye senki sem gondolja komolyan hogy az amerikai filmművészet képes lesz valaha olyan alkotásokat létre hozni, mint a kelet európai film termés. Jaj de jó hogy nem, mert akkor megijednék.
válasz erre
2005. január 9. vasárnap, 12:45
37.
|
torolt felhasznalo
Megütötte a szemem a szerzői film kifejezés. A következők szerzői filmek?
King Kong - Peter Jackson
Matrix - Wachowski Bros
Kung Fu Hustle - Stephen Chow
Fargo - Coenék
Szerintem azok. És nem fesztiváldíjak elhozatalára készültek...
válasz erre
2005. január 8. szombat, 22:54
36.
|
torolt felhasznalo
Ez most egy kicsit elcsúszott a boniésklájd tól. Asszem. Nem feltétlen a tótgézának szól, hanem úgy általában.
Nem értem mi értelme most és itt MMKAzni, meg arról beszélni, hogy hol mennyiből, mit lehetett V O L N A.
Ez van, persze nem kell beletörődni, csak ezzel az utóbbi pár oldallal talán nem vagyunk bejjjjebb. Mert a magyar film, az magyar film. Nem pedig USA-beli, vagy egyéb. Mást ad, másképp kell és másképp megy. Kérdés, hogy ki mit vár, ha beül egy magyar filmre, mert szerintem pont az a lényeg, hogy magyar szagú, nem pedig valami elrajzolt, más világi gejl /vagy, hogy kell ezt írni/. Itt élünk, ez a világ, ezek a filmjeink. és talán pont az a baj, ha akciót és izgalmat akartál várni egy szerelmesfilmtől /bárki/. Szerintem valahol jól lett összerakva.
Mármint a boniésklájd. De hogy mit keres itt az MMKA azt még mindig nem fogom.
válasz erre
előzmény:
Tóthgéza
#35
2005. január 8. szombat, 12:16
35.
|
Tóthgéza
Zoli!
Ahhoz képest hogy nem rég lebutáztál, az utóbbi szavaiddal majdnem teljesen egyetértek, hé haver, egyről beszélünk, ízlésünk hasonló, ezért leírom pontosan mi a bajom, hátha eddig béna voltam és nem fogalmaztam meg rendesen.
1. Tévedsz, hogy a legtöbb filmes történetmesélést szeretne. Talán hülyén hangzik, de így van: Ha nem tudják hogyan kell, hogy tudhatnák hogy azt akarják? Miért nem tanulnak meg a magyar filmesek forgatókönyvet írni? Miért nem tanulnak meg alap dolgokat, szabályokat? Ettől még elbaszhatják persze a filmjüket, de legalább meg lenne rá az esély, hogy akár sikerülhet is, mert így fából nem lesz vaskarika.
2. Az MMK szinte miért csak az un. szerzői-művészfilmeseket támogatja? Miért nem fordított az arány a bevételt termelő filmek javára a rétegfilmekkel szemben, hogy az üzlet profitja (hiszek benne hogy lenne) generálja a szakmát, és akkor Fehér tenyér is készülhet tőlem, szarnék rá, csak ne az vigye el a százmilkót meg a Tündérkör.
Akarná a halál hogy kommersz klónok készüljenek sorban, csak ha bemész az MMK-ba, kezedben a Fargo forgatókönyvével, hogy te egy ilyet szeretnél, kicsit szerzői film is, kicsit kommersz is, talán sokan megnéznék, mert érdekes s sztori, és talán művészileg is lenne értéke, hát elhajtanak a picsába, mert nem értenek hozzá. Mi abban az érték, hogy két béna barom kinyír egy csomó embert? Majd szépen odaadjuk azt a pénzt a Robinak, hadd bassza el ő, az legalább rólunk szól, ötvenhatos-tankos fos.
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#31
2005. január 8. szombat, 02:51
34.
|
torolt felhasznalo
Ja és az ugye egy vak ovodásnak is egyértelmű, hogy szinte MINDENKI szórakoztató, de igényes filmet akar csinálni, történetmeséléssel, cselekmény centrikusan, sok embernek. Ezt csak azért írom, hogy ne kelljen már ezt újra és újra leírni, meg elolvasni. A legtöbbször nem sikerül (lásd.: miskolci boni) de ez egy más kérdés.
válasz erre
2005. január 8. szombat, 02:44
33.
|
torolt felhasznalo
Alvin!
Összevissza kutyulsz dolgokat, de legalább meg akarsz érteni egy másik szempontot is, és ez jó.
"És nem változott szinte semmi. Akkoriban sem nagyon néztek már magyar filmeket az emberek, most meg már végképp nem.(mégicsak változott)."
Ezt marhaságot ugye nem komolyan írtad? A magyar filmek nézetsége a rendszervátltás óta folyamtosan nő, az idei több mint a tavalyi, tavalyi több mint tavaly előtti stb. Ez is tény, olyan mint a halak a víz alatt tudod.
Ez már csak vélemény: Ebben a meg kell születnie a "XXI sz.-i magyar komersznek" pedig az a nagyon szomorú, hogy valami olyasmit követeltek, kértek számon, ami öngerjesztő módon- sajnos- úgyis egyeduralkodóvá fog válni (kicsit olyan ez mint a fast-food-franchise éttermek). Nem nagyon kell nektek ezen küzdeni: elég ha megnézitek az idei szemle versenyfilmjeit. Egyre több az igényes kommersz törekvés (többségük csúfos kudarc, de ez: normális, ugyanis MINDIG, MINDENHOL több a sikertelen film mint a sikeres), egyre kevesebb a szuverén-szerzői film. Ez megint tény (ugye géza?). Aki ezt a tendenciát nem veszi észre az szerintem vak, vagy idóta, estleg mindkettő. Tényleg olyan ez mintha Magyaros Mcdonaldsok nyitása melett tüntetnétek. Lesz elég lecsós hamburger ne féljetek!
Az elmúlt két hónapban mutatták be: Teréznyú, miskolci bonni, Nyócker, Világszám stb.
Ki akar itt mohácsot?
Kérek egy bigmac menüt, fantával jég nélkül!
Ez megy.
válasz erre
2005. január 8. szombat, 02:08
32.
|
torolt felhasznalo
Zoli!
Nagyon örülök, hogy Te megtaláltad a szórakozásnak az igényes oldalát. Én sajnos nem, mert a filmeket amikről beszéltem, azokat nem tartom igényesnek. Pozícionálhatják őket akárhova, fesztiváldíjra vagy közönségfilmnek, engem nem győztek meg. Egy fesztiváldíjas filmtől elvárnám, hogy rádöbbentsen valamire, vagy valami ilyen-olyan pluszt adjon. Ráadásul a dílert, ami sok fesztiváldíjat kapott és igen ismertté tette FB-t világszerte, egy igazán nagy-nagy üres lufinak érzem(igényes forma, semmi különös tartalom), és csodálkozom, hogy ennek bedőlnek a kedves nézők.(argentínában kuriózum vagyunk és ott nagyon szar a helyzet – gondolom én - kicsit magukénak érezhették) Érdekes módon pedig a tamarát a jobb filmek közé sorolnám, ha nem lenne ennyire kevés(mert ez a sztori tényleg színházba való, vagy még oda is kevés). Mindegy. Abban igazad van Zoli, hogy tényleg van különbség ezek között is, de ez nem számít. Sokkal inkább számít, hogy nincs irodalmunk, filmművészetünk se semmink, mert ahhoz előbb meg kellene születnie a XXI sz..-i magyar kommersznek, mi történeteinknek, ami jelenleg részben még mindig a múlt buta majmolása, már vagy 40 éve.(tudom vannak kivételek). Nagyon fontos lenne(, lett volna), ennek az országnak, hogy az itt élő emberek igényeivel foglalkozzanak a filmek, róluk beszéljenek(ez még megy is) és hozzájuk szóljanak(ez zéró). De nem, mi fesztiváldíjakat akrunk. Nekünk Mohács kell. 15 év telt el a rváltás óta. Az rengeteg. És nem változott szinte semmi. Akkoriban sem nagyon néztek már magyar filmeket az emberek, most meg már végképp nem.(mégicsak változott).
a
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#31
2005. január 8. szombat, 00:53
31.
|
torolt felhasznalo
Figyelj Géza!
Izlések különböznek persze, de: a Tamara egy izléstelen iszonyat, nehéz rá azt mondani, hogy sikeres: egyetlen fesztivál díjat sem nyert (ami a közönség filmeknél a nézetség, a szerzői filmeknél az a fesztivál díj- jobb híjján érték mérő)- az én szemben ez totális bukás, a háromezer néző megalázó persze, de nem az a lényeg, hanem hogy - most figyelj - a SAJÁT műfajában (szerzői film) hasalt el. Fogd fel végre, hogy a szerzői filmeket, a világ fesztiváljaira, és nem box office listákra pozicionálják, nem csak magyarországon, HANEM MINDENÜTT A VILÁGON. Ez tény, olyan mint az hogy a halak a víz alatt élnek. Ugye tudod mit jelent a pozicionálás szó a marketingben? Ha nem akkor nézz utánna, mert lehet hogy ismerned kellene a PONTOS jelentését, ha filmpolitizálsz. Az tehát biztos hogy Tamara egy szörnyűség.
Másnap egészen pontosan ugyanez (mellesleg olyan mintha Janish első filmjének a paródiája lenne, ami azért nagy teljesítmény, mert már az első is paródiának tűnt). Tehát egyetlen külföldi fesztivál díjat sem nyert, (ha nyerni fog attól még szar lesz, ahogy Dáridó is szar, attól mert sokan nézik még nem lesz jó.)
A Díler más (nem az én világom, de elismerem az igényeségét) a lényeg azonban: nyert vagy tizenakárhány nagyon erős fesztivál díjat, és kultikus film lett európában, és keveseknek persze de bp.-en is. Nem rég láttam, hogy átlépte a tízezret néző számban. Ez siker, még pedig nagyon nagy, egy ilyen mélységű filmtől. Tudod hányan látták Magyarországon a legutóbbi Spike Lee, vagy Woody Allen filmet? Ha nem akkor szerintem nézz utánna, aztán gondolkozz, számolj egy kicsit.
Ha ezt átgondolod akkor észre veszed, hogy nem csak a Blöff és a Mortal Combat között van különbség, hanem a Tamara és Hukkle között is.
Képzeld azt el, hogy Pisti bemegy a pékségedbe, és elkezdi az asztalt verni, hogy miért nem lehet nálad francia krémest kapni. Hiába mondod neki, hogy ez nem cukrászda...áh mindegy is...hagyjuk...
válasz erre
2005. január 8. szombat, 00:53
30.
|
torolt felhasznalo
bocs! de tegnap így hagytam a gépet és most 1 nap után nyomtam refresht és újra küldte a tegnapi cuccot...
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#29
2005. január 8. szombat, 00:39
29.
|
torolt felhasznalo
Géza!
Régóta figyelem az itteni fórumokat. Korábban sok igazságot találtam azokban, amiket írtál a magyar filmekről, de szerintem ezt a stábot nem kellene letehetségtelenezned. Ennek a filmnek sem tökéletes a forgatókönyve, de korántsem olyan élvezhetetlen, mint a dealeré, ahol semmiféle motivációja nincs a főhősnek és számomra tökéletesen érthetetlen a végén az „öngyi” (mindezek ellenére legalább unalmas). Vagy itt van a Janisch filmje, amiben szintén keverednek az idősíkok és nem sokat érteni belőle. (De ennél legalább érződik, hogy jó rendező szúrta el.)
Csak azért hoztam ezeket példának, mert kaptak díjat a szemlén. De Salamon filmje is el lett szúrva(sztori), vagy a Szezon is(sztori), meg a többi is. De a Kontroll történetét is igen gyengének éreztem. Itt van a Böszörményi Zsuzsa filmje, aminek a sztorijában igenis van fantázia, igaz kellett volna csiszolni rajta, és hát a dilettáns rendezői munka is sokat takar az értékeiből(És ezért rendezői díjat kapott ugye. A díj az MMK felajánlása.J)
Ezt a filmet(a bonit) értettem, élveztem és LA-val, vagy a kritikájával ellentétben, belőlem váltott ki érzelmeket. (biztos túl érzékeny vagyokJ). Lehet írni arról, hogy nem minden karatkter van kidolgozva(igaz), vagy, hogy a film végén a sztori eleje nincs helyén(szerintem nagyon is ott van), de összességében ez egy nézhető, élvezhető film és ha minden magyar film legalább ezt a szintet megütné, akkor rendben lenne a magyar film.(szerintem). A színészi játék sem gyenge, igaz nem is zseniális, de a helyén van. Azt gondolom, hogy nem azt kellene néznünk, hogy mennyivel izgalmasabb filmet lehetett volna ebből a történetből csinálni, hanem azt, hogy az az olvasat, amit ez a film hordoz, az lejön-e. Mert sajnos a magyar filmeknél ez már félsiker. Mert a tavalyi szemlés filmekből nem jött le hogy mit is akartak az alkotók.(kivéve a Tamarát) Gonosz vagyok, persze tudom, hogy mit szerettek volna elérni, csak hát valami nagyon hiányzott belőlük. Nos a végére rájöttem mit is akarok miondani: ez a film jobb, mint a tavalyi szemlés filmek.
Szerinted? Szerintetek?
a
válasz erre
előzmény:
Tóthgéza
#1
2005. január 8. szombat, 00:10
28.
|
Tóthgéza
Néhány sor után azt mondtam, kezdem érteni ezt a Zolit. Felsorolsz pár dolgot, amiről (a Kontroll kivételével) ugyanazt gondolom, mondom, ja ez a Zoli olyan gyerek, aki szereti a mély dolgokat, amik a örökkévalóságnak készülnek, úgy érzi gazdagabb lett, amikor megnéz egy Tarr vagy Lynch vagy Kuroszava filmet, és ezzel a szemmel naná hogy selejtnek lát szinte mindent, ami nem eléggé "mély és művészi", de aztán eszembe jutott, hogy egy másik fórumban lelkesen dícséri a Hihetetlen családot, egy tipikus amerikai terméket, vagyis, nem értelek, ha azt mondod arra, ami a műfajban rendesen meg van írva, rendezve, kivitelezve, forgalmazva stb., hogy olyan jó, hogy veri a Shrek-et, akkor miért csodálkozol azon, hogy én-mi pont ezt várjuk, hogy eljöjjön végre a nap, amikor itthon is megtanulható szakmaként gondoljanak a filmezésre, és egy-egy filmet, legyen az művészfilmnek készült Tamara, Másnap vagy Dealer, úgy kezeljenek, mint egy Hihetetlen család nevű terméket, vagyis, ha van egy termékem, akkor követem a közönség kiszolgálásáról szóló szabályokat, hogy ne csak odabasszak nekik valamit, aztán csodálkozzak a háromezer nézőn. Azt én értem, hogy itt az alkotók azt hajtják, hogy nincs elég pénz, és kompromisszumokat kell kötni és az többnyire a film rovására megy, de meddig takaróznak ezzel? El kellene végre indulni az úton. Megsúgom az első lépést: meg kéne tanulni történetet mesélni.
És még annyit, Koltainak ez az ötvenhatozása meg komcsis-témázása tényleg elég unalmas már.
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#26
2005. január 7. péntek, 23:37
27.
|
torolt felhasznalo
filmhus: kösz szépen a linket, érdekes adatok...
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#24
2005. január 7. péntek, 23:26
26.
|
torolt felhasznalo
Hát persze Zokni! Nagyon jó kérdéseket vetsz fel! Nagyon irigylem azokat a vadakat akik beérik a "nézetségi adat, mint objektív érték mérő" dologgal. Szerintem egy film (bármilyen kulturális termék) értékének semmi köze nincs ahhoz, hogy hányan nézik, hallgatják, szagolják. Én sohasem néztem a Dáridót, hiába nézte azt az egész ország, én sohasem néztem a kibaszott valóság show-k proletár operttjét, hiába nézte mindenki, én kijöttem a mátrix 2-ről hiába volt tele a mozi, nekem nagyon nehezen ment az a borzasztó Konroll, hiába nézték meg százezrek (ez csak az én izlésem, semmi több!!!). Ezt mindenki ismeri remélem:
-Miért finom a tehénszar?
-Tíz millió légy nem tévedhet.
Dehogynem! Én nem eszem. Jó étvágyat Géza és haverjai!
Oké tehát tegyük fel hogy korrupt, diletáns banda az MMKA, aljasul és elbaszva ossza a pénzt. És ki, mi lenne a jobb, ki mondja akkor meg tutit, ez butuska dühös pék gyerek (tóthgéza)? Vagy ki? Antal Nimród? Vagy Bereményi Géza? Vagy Tóth Géza kedves papája? Vagy ki?
AZ JOBB LENNE!?
válasz erre
2005. január 7. péntek, 23:12
25.
|
torolt felhasznalo
mármint a vidéki nézettség kb. a pesti harmada
válasz erre
2005. január 7. péntek, 23:08
24.
|
torolt felhasznalo
nézettség: www.odeon.hu/boxoffice
Pesti nézettség, de innen már lehet következtetni az össznézőszámra (kb a pesti egyharmada)
válasz erre
2005. január 7. péntek, 22:38
23.
|
torolt felhasznalo
Olvasgatom itt a vitát, de amiről vitatkoztok azt tul. képpen senki sem tudja (meri, akarja) elmondani...
MI A JÓ FILM...????
Jó kis "iparág" ez a filmesszakma (más, nem egzakt művészeti ággal kézenfogva) , hiszen mérhetetlenül szubjektív... És talán ezért élnek meg belőle (már akik megélnek), és ezért szorulnak ki mások (már akik kiszorulnak)
Szóval a "Jó" film...?
Mi kell hozzá...?
Jó sztori...? Így 100 évvel a kezdetektől egyre nehezebb...
Szép képek...? A mai technikai világban ez csak pénz kérdése...
Érdekes karakterek...? Jellemfejlődés...? Sztrori nélkül működhet-e önmagában...?
Fordulópontok száma egy történetben...? Ha túl kevés visszadobják (pláne ha outsider vagy)... Ha túl sok műfaji zavarodottsághoz vezethet...
Jelenetek száma (vágások száma) egy filmben... Mai klippszerű, vagy régimódi "tájleíró" jellegű...? Melyik (mennyi) az ideális...?
Elhangzott itt: "Egyszerűen csak nézhező legyen a film..." De ez meg annyira szubjektív... Annyira eltérő igényszinten vannak emberek, hogy lehetetlen erre értelmes választ adni (legalább annyira lehetetlen mint arra választ adni hogy melyik a "világ legjobb filmje"...)
A sportban a méterek, és másodpercek tulajdonképpen elmondanak mindent...
A filmnek egyetlen "mérhető" része van. A nézettség. De ez mint tudjuk nem minden...
TEHÁT MI A JÓ FILM...?
Nos...?
Ha valaki kiváncsi az Én véleményemre (hogy mondjak is valamit, ne csak kérdezzek...):
HA MINNÉL HÉTKÖZNAPIBB KÉZZELFOGHATÓBB, VALÓSÁGALAPÚBB ÉRTHETŐBB EGY TÖRTÉNET, ÉS MINNÉL EGYETEMLEGESEBB GONDOLATOT HORDOZ A SZTORI (FORGATÓKÖNYV)... NOS AKKOR VAN ESÉLY(!!!) ARRA HOGY ESETLEG(!!!) JÓ FILM LESZ BELŐLE A RENDEZŐ, AZ OPERATŐR, A VÁGÓ, A ZENESZERZŐ, A SZÍNÉSZEK STB. ÁLTAL... MÉGEGYSZER: VAN ESÉYL RÁ...
A jó film szerintem ott kezdődik, ha nem csak 120 percre "varázsol" el a film (pl. a látványvilágával, fikciójával), hanem ha kijövök a moziból van-e esély arra hogy egy kicsit "több" leszek a film által, és ha van rá igényem akkor talán az életemet is máshogy éljem..(pl.azért mert egy kicsit magamra ismertem) A mai világban nem szeretnek az emberek szembenézni saját magukkal, talán ezért népszerűek a "szórakoztató" filmek manapság...
de abbahagyom mert már túl hosszú...
ez bármelyik fórumon eszembe juthatott volna
Tehát...? Mi a jó film...?
zok'
válasz erre
2005. január 7. péntek, 22:28
22.
|
Tóthgéza
Hogy az uniós tagság mit változtat a helyzeten, nem tudom, nem értek hozzá. Érzéseim a következők: Ha az uniótól jön pénz, gyanítom azt nem x és y kapja, adott filmjére, hanem befolyik a közösbe, és azt mondják, osszátok szét, ti tudjátok kinek kell. Ezért azt hiszem, semmi sem fog változni, amíg ugyanazok osztják a pénzt.
Ha ez nem így van, valaki világosítson fel, hogy van.
Irén kérdezte, miféle diploma kellene szerintem, hogy egy MMK kurátornak joga legyen egy filmtervet megítélni. Nem akarok itt felsorolni iskolákat, de el lehet menni innen máshová tanulni, ha már itt nem oktatnak, vagy olyanokat odaültetni, akik esetleg jártak ilyen iskolákba, csak éppen nem nyalják senki seggét, nem valakijük valakinek. Lehet hozzáértő, tanult szakembereket találni, persze ha nem akarják, úgy nehéz, mert esetleg az ilyen csókák netán szakmai szempontok szerint szelektálnának, és hirtelen nagyon sokan pislognának, amikor nem olvassák a nevüket a támogatottak listáján.
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#21
2005. január 7. péntek, 21:55
21.
|
torolt felhasznalo
Egy kérdés: nézettségi adatokat hol lehet megnézni neten?
tüsmester: Világszámot láttam, nem igazán fogott meg, szerintem is gyengécske lett, pedig Sose halunk meg, Szamba nagony tetszik... (Ami pl. zavaró volt nekem, hogy a 2 főszereplő és a barátnőjük szinte ugyanúgy néznek ki 30, 40, 50 és 70 évesen is)
Tóthgéza: uniós tagság (források?pályázatok?) javítanak vagy rontanak szerinted a helyzeten?
válasz erre
2005. január 7. péntek, 21:38
20.
|
Tóthgéza
Zoli!
Párszor már leirtam, nem vagyok filmes, pék a szakmám, csak apám filmes és benne van a sűrűben, aztán én is szeretem a filmeket, de sosem írtam egy sort sem, így nem is pályáztam sosem. Csak a szám jártatom itt, hátha...
Egyátalán nem Tarantinon szocializálódtam. Az MMK-val kapcsolatos dolgok nem üldözési mánia, mindenki tudja a szakmában hogy mennek a dolgok, csak mindenki kussol, mert sokaknak jó ez így, mások meg le vannak szarva.
Elfogadom hogy neked a sajnálat az, ami eszedbe jut egy félresikerült film után, meg hogy szegény alkotók sok éves munkája, talán toleránsabb alkat vagy, nekem azért engedd meg, hogy azt gondoljam, amit olyan szépen megfogalmaztál helyettem, vagyis (próbálom szebben mint te), hogy az a nő kilopta a pénzt a zsebünkből. Lopja, csak adna érte valamit!
Hogy a kultúra selejt termelésből állna? Erről azért itt nem nyitnék vitaestet, talán egyedül lennél a véleményeddel, inkább úgy pontosítalak: a magyar filmszakma többnyire selejt termeléséből áll.
válasz erre
előzmény:
torolt felhasznalo
#19
39-20 / 59
1
|
2
|
3
hirdetés