sex hikaye

Grunwalsky Ferenc az új stratégiáról

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. június 23. szombat, 23:15

rendezés  


egy oldalon
5-1  /  5


 
2007. július 27. péntek, 22:44 5. | maciekéshauzer
"zisten mencsen minket az elhivatott emberektől..." ismeretlen járókellő sztálinról és gruenwalszki ferencről....

m.és.h nébrajzosok
 
2007. július 22. vasárnap, 01:21 4. | Laqiluck
Érdeklődnék, hogy ki ez a Návay Anikó? Ő a régi vagy az új stratégia része?
 
2007. június 24. vasárnap, 22:07 3. | maciekéshauzer
grunwalsky ferenc + elektromosság = nepotizmus... ilyen, amikor a vörös rekviem túl hosszan cseng le.

oszip mandelstam és maciek és hauzer
 
2007. június 24. vasárnap, 19:03 2. | screen
Megírtad a lényeget:

"És végül az ultimate érv: "soha nem fogunk tudni minden igényt kielégíteni". Ezért elégítsük ki a haverokét. Akkor legalább a közvetlen környezetünkben mindenki boldog. A többiek meg le vannak szarva!"

Ha hülyeségeket írtál volna G. F. lenne az első aki fel lenne háborodva..
De hát erről megy itt a (önmagunkkal való) vita már egy-két éve... de semmi... SEMMI
 
2007. június 23. szombat, 23:15 1. | torolt felhasznalo
Amennyiben tehát valaki nem értené: kell valami új stratégia, mert sok a probléma, de fingunk sincs, hogy oldjuk meg. A lényeg, hogy újabb négy évre biztosítva van a fizetésünk. ÉS az új problémák eltakarják a korábbiakat, lehet azzal takarózni, hogy most el vagyunk foglalva, és ezért nem számoljuk fel a mutyizást.
Illetve: senki ne akarjon kreatív lenni. A pálya telített. Ha valaki filmezni akar, akkor menjen trógernak. Esetleg technikusnak. De azt a perverziót, hogy rendező akarsz lenni, vagy író, azt felejtse el minden kis köcsög. Nincs rátok pénz, és a jelenlegi gárda épp elég jól el tudja verni, ami van.
Aztán: az utóbbi években annyira jól korrigáltuk az írással és rendezéssel kapcsolatos problémákat, hogy most a legaktuálisabb az, hogy a technikai személyzet tudását fejlesszük. Aki tehát nem értené, az MMK kiváló munkát végzett a tartalmi fejlesztés kérdésében, kár tehát bármiféle vizionárius holdkórosnak például könyvet írni a forgatókönyvírásról. Sokkal fontosabb, hogy például a digitális forgatás titkait tanuljuk folyamatosan, ami kábé napról napra változik, és egyébként is utálják a magyar operatőrök és rendezők.
Komolyan mondom, hogy ez a csávó több hülyeséget beszél, mint én. A felének van kábé értelme, de azzal se lehet semmit kezdeni. Például tényleg kellenének gyerekfilmek - de arra nincs pénz, hogy pályázatot indítsanak. Kell a zsé a művészetre. Azt viszont, hogy honnan a picsából veszi a "kosztümös"-filmek iránti érdeklődést... Vagy nagyon durván szív, vagy a felmérést végzők szívtak nagyon durván, de ez egyszerűen NEM IGAZ. Semmilyen létező adat nincs, ami ezt alá tudná támasztani. SEMMILYEN. A publikus adatok 99 %-a az ellenkezőjét igazolná. Aztán ezek a gondolatok a filmek utóéletéről. Évtizedek óta lehet tudni, hogy a moziban a nagy pénz nem a filmszínházi vetítésben van. És? Akkor most mi lesz? Több DVD-t fogunk nyomni Magyarországon? Vagy Mikibácsi kap 100 misit a filmjeinek dupla-DVD-s kihozatalára? Esetleg tudna még kevesebbet mondani több szóban Grunwalsky úr?
A film bárhol elbaszódhat.... Óh, de bölcs. Következtetés: 90 % az esélye, hogy egy film nem úgy sikerül, ahogy terveztük, tehát ne is tervezzünk, és akkor 100 %, hogy jobban fog.
Ja, és támogatja, hogy kineveljen egy fiatal produceri gárdát. ÉS MIVEL? Dícsérő szavakkal? Kik azok a fiatalok, akiknek az MMK utoljára pénzt szavazott? Hagyjuk már egymást a hülyeségekkel. Mintha be lehetne sétálni az öregekhez egy projecttel, és a segítségüket kérni ilyesmiben. Persze. Pont így szokott lenni.
De megadja a megoldást is: srácok! Ha filmet akartok csinálni, ne azt tanuljátok meg, hogy hogyan lehet 200 misiből kibaszott jó mozit csinálni egy jó könyvvel és egy jó stábbal, hanem húzzatok ki a picsába és hozzatok magatoknak zsét külföldről. Akkor majd TALÁN elfogadunk Titeket itthon is, és kaptok még tőlünk is. De addig, épp elég éhes szájat kell etetnünk.
A konkrét hülyeségeket meg már ne is firtassuk. A huszáregyenruhás leülés jelentőségét. Meg David Lynch-et, akire Amerikában senki nem a Twin Peaks-ről emlékszik (bár lehet, hogy karrierjét jól építette a TV-sorozat), ami a Radírfejhez képest hobbimeló volt (mondom ezt úgy, hogy mind a kettőt utálom, de a tények ettől még tények). Persze lehet, hogy a Magyarországon kapható szakkönyvek nem így gondolják...
És végül az ultimate érv: "soha nem fogunk tudni minden igényt kielégíteni". Ezért elégítsük ki a haverokét. Akkor legalább a közvetlen környezetünkben mindenki boldog. A többiek meg le vannak szarva!
Ha nem így van, akkor kérem Grunwalsky Ferencet, sorolja fel azt az 5 dolgot, amit a magyar forgatókönyvírás, és azt az 5-öt, amit a magyar filmes tehetség-kutatás érdekében tett a Kuratórium.
Addig is, a cikk sikeresen rávetített az MMK legnagyobb problémájára: hogy előszeretettel beszélnek a problémákról, ahelyett, hogy megoldanák őket, valamint, hogy rendező-pályaudvarnak tekintik a szakmát - igyekeznek mindenkit más vágányra terelni, mint amin elindult. Most elmegyek aludni, és az ifjú Orson Welles-ről fogok álmodni, amint épp bühnézik.
Bocs a hosszúságért.

nka emblema 2012