sex hikaye

A Kontroll átütő sikere

Kultuszgyanús a metró-film

2003. november 25. - filmhu
A Kontroll átütő sikere
Átütő sikerrel indult a mozikban Antal Nimród Kontroll című filmje, adta hírül a produkció forgalmazója, a Budapest Film. Vasárnapig csaknem 30 ezren váltottak rá jegyet. A Kontroll 20 kópiával került az országos mozihálózatba, melyből 10-et Budapesten, 10-et pedig 8 vidéki városban vetítenek. Az első hétvége statisztikái alapján több mint egy éve - a Valami Amerika óta - nem vonzott ennyi nézőt a jegypénztárhoz magyar film. Ha ez nem elég kedvcsinálónak, itt a film letölthető előzetese is.
 
 
 
 
Kapcsolódó anyagok
A Budapest Film szerint a Kontroll indulása bizonyítja, hogy a közönség az amerikai filmek özönében a színvonalasan elkészített magyar filmre is kíváncsi, így az megtalálhatja helyét a piaci versenyben. Prukner Pál, a Budapest Film marketing vezetője a filmhunak elmondta, hogy a film promóciója jól sikerült. Időben kezdék el a kampányt, és eltalálták a megcélzott, elsősorban fiatal nézőréteget. A forgalmazó néhány tesztvetítés után döntött úgy, hogy vállalja az anyagi kockázatot, és jelentős reklámmal igyekszik eljuttatni a filmet a közönséghez.

A médiatámogató TV2 mellett az RTL Klubon is futott a filmelőzetes, ami azért is ritkaság, mert általában a konkurens csatorna igyekszik hallgatni a másik által támogatott produkciókról. A Kontroll rádiós médiatámogatója a Danubius, és ugyancsak jelentős szerepet vállalt a film népszerűsítésében a Info és a Klub Rádió.

Emellett a forgalmazó speciális reklámokkal is felhívta a közönség figyelmét az új magyar alkotásra. Miután a történet a metró világában játszódik, a kampány az itt utazókat különösen megcélozza. Az elkészítést helyszíneivel támogató BKV, illetve a metróban hirdetőfelületekkel rendelkező cégek, az Infoscreen, az ESMA és a ProMix a forgalmazásban sokat segít a Kontrollnak. Az állomásokon üzemelő Infoscreen kivetítőkön vetítették a film spotját, a fontosabb megállóhelyeken padlófóliákat helyeztek el, valamint a mozgólépcsők gumiszalagjai közé is hirdetések kerültek. Prukner szerint a kampány sikeréhez nagyban hozzájárult a kreatív anyag minősége, vagyis a plakátok, hirdetések színvonalas, figyelemfelkeltő jellege, és a jól eltalált szlogen ("Van jegyed?").

Egyéb marketinges "csínytevéseket" is elkövetettek még a szakemberek. Így például a Pesti Est eheti számához ellenőrkarszalagot mellékeltek, és feltűnő Kontrollos matricákat ragasztottak fel a város különböző pontjain.

Prukner Pál kiemelte, hogy az alkotók és a produkciót gondozó Café-csoport nagyon jó partnerek a PR-kampányban. A stáb és a színészek ezen a téren is rendelkezésre állnak. Így például - miután a film reklámját még nem zárták le - néhány napon belül az ellenőröket alakító színészek ezúttal nem bliccerőkre, hanem mozinézőkre fognak vadászni a metróban. A "Van jegyed?" kérdés után ajándékjegyet osztanak ki egy moziteremnyi szerencsés utazónak.

Prukner úgy látja, hogy a Kontroll valószínűleg kultuszfilm lesz. A közönség azért is szeretheti, mert több műfaj megjelenik benne: a bohózattól a thrilleren át a szerelmesfilmig, a szórakoztatástól a mélyebb tartalmakig. Mechanikus számítások alapján a film 170-200 ezres nézőszámot is elérhet, de ha valóban kultfilm lesz, nehéz megbecsülni, hányan fogják végül megnézni.

Az utóbbi időszakban a Budapest Film a Tesó és a Bánk bán esetében vállalt hasonló rizikót a marketinggel. A Tesó esetében a kampány nem hozta meg a várt sikert, a Bánk bán azonban már közel jár a 100 ezres nézőszámhoz.        

A Kontroll mostani sikerével a magyar film jelentősen javíthatja idei pozicióját a hazai filmpiacon. A december 11-én induló Apám beájulna (r.: Sas Tamás) és a február 5-én megjelenő Magyar vándor (r.: Herendi Gábor) a Budapest Film reményei szerint hasonlóan kedvező fogadtatásra talál majd a nézők körében.

Címkék

hír



nka emblema 2012