sex hikaye

A családi mozik legyőzték Alexandert

Erőlködésből jeles

2004. november 30. - filmhu
A családi mozik legyőzték Alexandert
A Nagy Sándor életét feldolgozó majd háromórás filmeposz, az Alexander,  úgy tűnik nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Oliver Stone legújabb munkáját a makedón világhódítóról először a kritikusok támadták élesen, majd az első heti vetítésen a nézők sem tolongtak a pénztárak előtt. Az ókori hadvezérrel szemben a modern fikciós hősök, a Hihetetlenek, viszont megállíthatatlanul menetelve jelölnek ki újabb mozibevételi határokat.

Nagy Sándor a múlt héten nem volt képes sikeresen áttörni az amerikai kritikusok falanxán. Legjobb esetben is csak az alkotói szándékot díjazták. A Chicago Sun-Times kritikusa, Roger Egbert „A-kategóriás erőfeszítés”-nek címkézte, és megjegyezte, hogy Stone általában bátran nyúl kihívást jelentő témákhoz, és ügyesen párosítja az akciót és a gondolati mélységet. Ám a kritikus szerint „Annak ellenére, hogy provokáló felvetésekkel, teli a film, nincs egységes váza. (…) Túl sokat mond, de sajnos túl sok megválaszolatlan kérdés marad.” Más esztéták élesebben fogalmaznak Wesley Morris a Boston Globe-ban írja, hogy az Alexander tele van figyelemfelkeltő kiemelésekkel, melyek közül az antik világverőt alakító Colin Farell szőke haj a legfeltűnőbb. A film értékeinek vizsgálata mellett legalább ugyanekkora izgalmat okoz, a főszereplő, és az általa megformált Nagy Sándor magánéletének biszexuális hasonlósága.


Alexander - nemcsaka kritika az ellenfél

A kritikusok mellett a makedón hódítóról készült film vesztett az amerikai mozipénztáraknál is. „Ellenfelei” - a Hihetetlen család mellett - pofozkodó szuperhős (National Treasure), a Krank család (Christmas with the Kranks), az Északi-sark felé tartó vonaton utazó gyerekek (The Polar Express) és a Rongy Bob (The SpongeBob SquarePants Movie) alkotta vegyes csapat a hálaadás-hétvégi versenyben. Más szavakkal a Warner Bros. 160 milliós befektetéssel, az ókori hadvezérről készült munkája a hatodik helyen kezdett, és csak 21.6 millió dollárt hozott az háromnapos amerikai hétvégi ünnep alatt.

Az Alexander vetélytársai között található a Disney másik családi mozija a National Treasure, amely a várakozásoknak megfelelően 46.2 milliós jegyeladást ért el a forgalmazás második hetében, amivel összesen 87.9 milliónál tart, és ezzel első az amerikai mozipiacon.

A mozi-látogatottsági lista második helyén is egy Disney film áll a The Incredibles, amely a mozikba kerülésének negyedik hetében 33.2 milliót, eddig összesen 214 millió dollárt jövedelmezett. Ez az első alkalom, hogy egy stúdió két filmje tölti be a látogatottsági top első két helyét a Hálaadás után.

Hihetetlenek - hősök a konyhában
A Hihetetlenek (The Incerdibles) nemcsak Amerikában siker, hanem másutt is. Nevével egybecsengve húsz országban listavezető a családi akció animáció. A szuperhősökből álló család története az első héten 45.5 milliót hozott, ami a legjobb külföldön forgalmazott kezdőfilm. Az Egyesült Királyságban is rekordot döntöttek a Hihetetlenek: 18.6 milliós jegyeladással túllépték a Némó nyomában (12.3 millió) eredményét.

A Sony Christmas with the Kranks című mozija, a lehúzó kritika ellenére, a várakozásoknál jobban szerepelt, 32 milliót "termelve" a harmadik. Némileg enyhítheti a Warner Alexander sikertelensége miatti csalódását, hogy másik filmjük, The Polar Express, 27.2 milliós jegyeladásával meglepő módon 28%-kal javult az előző hétvégéhez képest. A bevételből 3.8 milliót 61 IMAX mozi hozott.

Top tíz listája a háromnapos hétvégén (péntektől vasárnapig – Exhibitor Relations)

1. National Treasure, 33.1 millió dollár
2. The Incredibles, 24.1 millió dollár
3. Christmas With the Kranks, 22.7 millió dollár
4. The Polar Express, 20.1 millió dollár
5. The SpongeBob SquarePants Movie, 17.8 milló dollár
6. Alexander, 13.4 millió dollár
7. Bridget Jones: The Edge of Reason, 6.8 millió dollár
8. Finding Neverland, 4.7 millió dollár
9. Ray, 3.9 millió dollár
10. After the Sunset, 3.3 millió dollár






nka emblema 2012