Antal Nimród: Megint érzek egy lendületet magamban
Interjú a Kontroll, az Elhagyott szoba, a Szállítmány és a Predators rendezőjével
Filmhu: Milyen fázisban van jelenleg a Predators?
A.N.: Egy vagy másfél hónapon belül fogjuk befejezni a vágást. Elég ígéretes az anyag, szerintem tetszeni fog az igazi Predátor-rajongóknak - nem az AvP-filmek, hanem az eredeti rajongóinak.
Filmhu: A történet hogyan viszonyul ehhez a klasszikus Predátor-filmhez? Eleinte még azt is lehetett hallani, hogy reboot lesz. Ebből mi igaz?
A.N.: Semmi. Nem is tudom igazán, mit jelent ez a reboot szó. Ez nem egy újrafeldolgozás, az eredeti az az eredeti, ez pedig egy teljesen más film.
Ez nem egy újrafeldolgozás - Rodriguez a Predators forgatásán
Filmhu: Már az Elhagyott szobá-ban és a Szállítmány-ban is nagy nevekkel dolgozhattál, itt talán még erősebb a szereplőgárda. Sikerült már megszoknod, hogy világsztárokkal dolgozhatsz?
A.N.: Az ember mindig izgul az elején, aztán elkezdesz dolgozni, és a munka során ez lassan eltűnik, főleg ha olyan emberek a partnereid, akiket tisztelsz. Az egyáltalán nem izgat, hogy valaki híres-e, inkább az a fontos, hogy rajongó vagyok-e, és szerencsére ezeknek a színészeknek kivétel nélkül rajongója voltam már korábban is. Abból a szempontból érzek csak stresszt, hogy nem akarom, hogy csalódjanak bennem.
Filmhu: És a stúdió részéről mekkora a nyomás? A Predators költségvetése, ha jól tudom, dupla akkora, mint A szállítmány-é volt. Lehet érzékelni, hogy ez már egy más kaliber?
A.N.: Nekem igazából csak azért más ez a film, mint a korábbiak, mert eddig nem volt szükségem számítógépes trükkökre, ilyen szintű effekt-filmben tehát még nem dolgoztam. Különben nem szoktam érezni, hogy mennyi a költségvetés. Ha belegondolnék, lehet, hogy megijednék.
Ha belegondolnék, lehet, hogy megijednék
(Adrien Brody és Oleg Taktarov a Predators forgatásán)
Filmhu: Jó tudom, hogy Robert Rodriguez a Kontroll és nem a két hollywoodi filmed miatt döntött melletted?
A.N.: Elsősorban a Kontroll miatt, igen.
Filmhu: Elmondta, hogy mi fogta meg őt benne?
A.N.: Az, ahogy a színészekkel dolgoztam, hogy irányítani tudtam őket egy helyszínen belül.
Filmhu: Milyen elvárásai voltak veled szemben?
A.N.: Hogy ne basszam el.
Filmhu: Mennyire kötötte meg a kezed?
A.N.: A Kontroll óta nem élveztem olyan szabadságot, mint ezen a filmen.
Filmhu: Milyen gyakran látogatta a forgatást?
A.N.: Nagyjából kéthetente egyszer jött ki, és akkor is csak udvariasságból, kedvességből, nem feltétlenül azért, hogy kontrolláljon. Nem volt olyan, hogy helyettem akart volna rendezni. Ugyanez a helyzet most az utómunka során is. Vágom a filmet és hetente egyszer megmutatom neki, hogy eddig mit csináltunk. Volt olyan, hogy egyszer azt mondta, nagyon jó, és volt, hogy elmondta, másképp közelítené meg az adott snittet. Meghallgatom a véleményét és javítok rajta, ha egyetértek.
Ahogy a színészekkel dolgoztam, hogy irányítani tudtam őket
(Antal Nimród a Kontroll forgatásán)
Filmhu: Anno amikor kiválasztott téged, mint rendezőt, volt operatőr-jelöltje is?
A.N.: Nem, én kijelentettem a legeslegelején, hogy Pados Gyulát szeretném, és úgy is lett. Általában a rendezőnek nem kell engedélyt kérnie, hogy milyen operatőrt akar.
Filmhu: Ezek szerint Andrzej Sekulát is te választottad az előző filmjeidnél?
A.N.: Igen, én 23 éves korom óta mindig azzal az operatőrrel dolgoztam, akivel akartam.
Filmhu: Pados Gyulán kívül is vannak még a stábban magyarok?
A.N.: Több magyar származású ember volt a stábban, sőt az egyik világosító echte magyar volt, de ő csak pár napig dolgozott velünk.
Kijelentettem a legeslegelején, hogy Pados Gyulát szeretném
(Antal Nimród és Pados Gyula a Kontroll forgatásán)
- 1. Antal Nimród: Megint érzek egy lendületet magamban
- 2. Persze a Predátor egy '80-as évekbeli rém
- 3. Hoztam egy döntést, hogy mindenképpen játékfilmmel fogok próbálkozni