Erős médiatámogatás a Tesónak
Nagy sikert vár a forgalmazó
Ritkán kerül a mozikba magyar film olyan médiatámogatással, mint a héten bemutatásra kerülő Tesó. A film mögé felsorakozott az RTL-klub és a Pesti Est, készült hozzá tv- és rádiószpot, de közös meglepetések várhatók a Való Világgal is.
Az idei filmszemle legjobb fiatal forgatókönyvírói díját elhozó film (a társ-forgatókönyvíró Lovas Balázs a filmhu szerkesztője), Dyga Zsombor negyedik nagyjátékfilmje. Prukner Pál a Budapest Film forgalmazási igazgatója a film pécsi díszbemutatójára igyekezvén elmondta, hogy a Tesó megkap mindent, amit egy nagyfilm megkaphat. Tizenkét kópiával indul el, Budapesten kívül Pécsett, Szegeden, Nyíregyházán és Debrecenben, nagyszámú televízió- és rádiószpottal, ami magyar filmeknél csak a legnagyobb sikereknek jár.
„Az RTL-Klub úgy ítélte meg, hogy a film nagy siker lesz, és sikerült megnyerni őket médiatámogatóként. A legkülönfélébb reklámanyagok készülnek a promócióhoz, több médiaszponzor jelentkezett. Ha a különböző bartereket is beleszámítjuk, akkor a film forgalmazási költségvetése 50 millió fölött van, ami már az abszolút élvonal, az előző ilyen magyar film a Valami Amerika volt.”
„Igazából mindenkié lehet ez a film – az idei szemlén a legszélesebb körű sikert a Tesó aratta.”
Szokatlan vonása a film forgalmazási kampányának, hogy minden, egyszerre három jegyet váltó néző egy igen komoly napszemüveget kap ajándékba.
„Ez azonban várhatóan csak az első héten lesz így, mert hamar elfogy a készlet.” mondta Prukner, majd arra a kérdésre, hogy miért Pécsett tartják a film díszbemutatóját így válaszolt: „Szeretjük a vidéki nagyvárosokat, különösen Pécset, egyébként rendszeresen szoktuk levinni a díszbemutatókat vidékre. Emellett tartottunk teltházas díszvetítést Debrecenben, ahol rendkívül hálás közönséggel találkozhattunk. A filmforgalmazás nem centralizált, pláne nem egy egész országban elinduló film esetében.”