sex hikaye

Kampány filmlopás ellen

Hollywood nem a zeneipar

2003. július 22. - filmhu
A filmek fekete piaci megjelenésének hatásait bemutató kampányba kezdett az amerikai filmipar. A televízióban és a mozikban futó reklámfilmekben maszkmesterek, díszlettervezők és a szakma egyéb "kézművesei" magyarázzák el, hogy a filmek kalóz változatai elsősorban az ő megélhetésüket veszélyeztetik. Az MPAA (The Motion Picture Association of America) az iskolai oktatásba is bevenné a szerzői jogok védelmét, mint külön tantárgyat.
Hollywood ezen lépésekkel szeretne gátat vetni az online kalózkodásnak, mely a zene után mostanra a filmek világát is utolérte. A reklámfilmeket a 20th Century Fox, a News Corp leányvállalata készítette.

“Nem várom el, hogy bárki is együtt érezzen velem, vagy más vezetőkkel”, nyilatkozta Peter Chernin, a News Corp elnöke, majd hozzátette “azt próbáljuk megértetni az emberekkel, hogy ez egy rossz dolog, és hogy nem csak milliomosokról van szó, akik ezáltal kevesebb millióhoz jutnak, hanem mindennapi emberekről, akik a munkájukat végzik."

Bár a filmek fekete úton történő terjesztésének az online letöltögetés még midig csekély hányadát teszi ki, az egyre gyorsuló internetes kapcsolat ezt az arányt folyamatosan növeli. Sok szuperprodukció a film világpremierje előtt néhány nappal már megtalálható a világhálón.

A nagyobb filmstúdiók azonban úgy vélik, hogy még van pár évük, mielőtt az internetes kapcsolatok sebessége komoly fenyegetést jelenthetne számukra. Többen tervezik, hogy addigra kifejlesztenek a Movielinkhez hasonló legális filmletöltő rendszereket.
 
Chernin leszögezte: “Mi nem ülünk és nézzük tétlenül, hogy mi történik, ahogy a zeneipar tette.”

Címkék

hír



nka emblema 2012