sex hikaye

Két Crash ütközött

Zűrös Haggis filmcíme

2004. szeptember 16. - filmhu
Két Crash ütközött
Paul Haggis új filmje a Crash bajba kerülhet, mert 1996-ban David Cronenberg már forgatott ugyanezzel a címmel egy mozit (Karambol). Az 1996-os verziót birtokló forgalmazó lehet, hogy bíróság elé viszi az ügyet. Kérdés, hogy van-e a két kanadai rendezőt kielégítő döntés, és hogy érdemes-e filmcímek birtoklásáról vitatkozni?
 
 
 
 
Kapcsolódó anyagok

A Crash című film rendező-írójának, Paul Haggisnek a kedélyét felborzolták azok az alkotók, akik korábban ugyanezzel a címmel forgattak filmet. A Haggis-féle Crash-t lelkesen fogadta a közönség a pénteki vetítést követően, és az egyik forgalmazó, a Lions Gate 4 millió dollárért már meg is vásárolta a vetítés jogát. A Toronto Star szerdai száma közölte, hogy az 1996-os verzió készítői, köztük a szintén kanadai David Cronenberg, csalódottak az újabb Crash címe miatt. Az újság szerint az Alliance Atlantis forgalmazási főnöke már jelezte Haggis producerének, hogy az Alliance birtokolja a filmcímet, és bírósági eljárást indít. David Cronenberg a korábbi Crash rendezője így kommentálta történteket: „Öngól lenne, ha a Hagginsék is ugyanezt a címet használnák, és rengeteg tévedéshez, illetve kereskedelmi problémához vezetne.”

David Conenberg 1996-ban forgatott filmje J.G. Ballard kultikus novelláján alapul. A történet különböző típusú emberekről szól, akik baleset áldozatiból válnak az autós üldözések megszállottjaivá. A főszereplő halálos karambolt okoz, mint amilyen James Deané és Jane Mansfieldé volt. Az ütközés túlélője később belekerül a baleset okozójának belső világába. A filmben a fémtest szent tárgyként új jelentést ad az „autós erotikának”.

A Haggis-féle Crash a torontói filmmustra hivatalos honlapja szerint az év legváratlanabb filmje. A rendező az 1970-es évektől olyan tv-sorozatokat készített, mint például a nálunk „Mennyi?... 30!”-ként ismert produkció eredetije és az "L.A. Law". Reményt keltő és megváltással kecsegtető alkotás. A rendező korábban számos elismerést jelentő díjat gyűjtött be, többek közt két Emmyt és számos tévés elismerést. Jelenlegi munkájába nemcsak rendezett, hanem részt vett a forgatókönyvírásban is.

Az ex-sorozatkészítő legújabb filmjének detektívje azért küzd, hogy megmentse akaratos öccsét egy súlyos bűntől, miközben egy halott rendőr ügyében nyomoz. A moziban folyamatosan felbukkanó autók a méltánytalanság, vágy és magányosság motívumaiként is értelmezhetőek.

A filmelnevezési probléma megoldása egyelőre nem látható, de nem ez volna az első eset, hogy a két mozi azonos néven jött ki. Az interneten rákeresve az utóbbi évek felhozatalára jópár azonos címmel megjelent filmet találhatunk.






nka emblema 2012