sex hikaye

Kovács Ildikó: Távcső és rózsa

2001. március 6. - filmhu
1-1  /  4
Szereplők

Öregúr

Mellékszereplők:
tömeg, „banya”, orvos, huszonéves srácok.

Helyszín:
Öt emeletes ház, azon belül öregúr lakása.
Forgalmas útszakasz csúcsforgalomban.
Abát utca

Tartalom:
Egy idősebb férfi hobby csillagászkodása közben szerelembe esett egy távoli erkélyen élő nőbe. Ez könnyen megesik egy magányos emberrel. Frusztraként megélve az elérhetetlenséget, komoly döntésre szánta el magát.
„ ma megkérem a kezét… vagy lakást cserélek!”
Hiába minden előrejelzés, a rossz álom, a döglött fekete macska, mint rossz ómen. Elindul.
Elszántsága mégis kevésnek bizonyul. Ki tudja miért. Tán az istenek haragszanak rá? Vagy a szemölcsös vén banya? Vagy eleve már lekésett a világi örömökről, és tényleg csak vén tata?
Nemtom.
Ki tudja?

1 jelenet

Félhomályban egy szoba. Hajnali fények. A kamera egy íróasztalt mutat nagytotálban.
Rajta, vörös rózsacsokor, távcsővel.

Megjelenik a főcím: TÁVCSő RÓZSÁVAL

Íróasztal melletti falon csillagászati térkép.
Ablakon át látni egy feketerigót, ahogy trilláz.
A rigófütty behallatszik a szobába.

Vágás:
Ágyon alszik egy idős ember.
Nyöszörög, forgolódik. Gyanúsan rémálmai vannak.

Világosodik. Rigó füttye az erkélyen. /kamera kitekint az ablakon/

Öreg ember arcát látni
/Kamera közelit a szemre. Szuperközeli a szem rem mozgásáról./

2. jelenet - álomképek

Villanásszerű vágások, hangeffektekkel.

1 álomkép – motorkerékpárhang. Kék füst gomolyog.
A kamera „belehatol” a füstbe és mintegy a hangot utolérve hátulról kivehető egy motorkerékpár, rajta egy ember, a sebesség irányába dőlve.

A motorost most szemből látni. régi motoros sapka van rajta, nagy szemüveggel.
/ kistotál, közelítés/
Majd oldalról látni amint elsuhan a távolba.
Elhaló motorhang.
Csattanó hang, fehér villanással eltűnik a kép.

Idős úr oldalt fekszik. Csíkos pizsamás hátát látni, lecsúszott róla a paplan.
Rigófütty hallatszik be a szobába

Kamera: őszes tarkójára közelít.

2.álomkép –/az előbbi bőrszerkós motordzsekis férfi most egy betonút kellős közepén guggol. Keze lassan előrenyúl a betonflaszteren levő vörös rózsaszirom kupac felé. Belemarkol a vaskos férfikéz. /háta mögött fentebbről vesz a kamera/
Ujjai között földre peregeti a rózsaszirmokat. /kézközeli szemből/,
Újra belemarkol, mélyebbre hatol. /válla fölötti kamera/
Ahogy újra a rózsasziromba markol a kéz valamit megtapint.
Két kézzel kutatja, mi lehet az. Szétkotorja a szirmokat gyors mozdulatokkal. /kézközeli/
Egy fekete szőrös valami kerül elő. Vadul kotor tovább és szórja szét a többi szirmot is. Egy fekete macskatetem látható. / szemszögéből/.
A férfi, hátrahőköl.
A macska, végkiszenvedésében még karistolja a betont. Éles csikorgás hallatszik. /közeli macskáról /


3. jelenet – felébredés

Öreg az ágyban:
A leizzadva felébred. Hirtelen felül. Szuszog. (még mindig hallani a csikorgó hangot)
Az ággyal szembeni ablakra vetődik tekintete, a hang irányába.

Amit lát:
Ablak alatti íróasztalon macskája karmolássza az ablaküveget két lábon állva és az erkélyen füttyentgető rigó felé „küzd” /Kistotál. hátulról /. Ugyanazt az éles, csikorgó hangot hallhatjuk, ami az álomban volt.

Öreg:
Az ágy szélére ülve hajába túr. Földön heverő újságra vetődik tekintete. Felveszi és dühösen a macska felé hajítja. /közeli az indulatról, kistotál/
A macska eliszkol, újság a földre zuhan. Az íróasztalon lévő rózsacsokorból szirmok hullnak le. /nagytotál/ az öreg ettől még dühösebb. Kutatva keres szemével, mit is vágjon még a macskához.
A lába előtt heverő papucsot indulattal kapja a kezébe, de meggondolja magát. /kistotál/
Inkább felhúzza a lábára /közeli/

Feláll és oda csoszog az újsághoz, felveszi a földről és az íróasztalra lecsapja.
A heves mozdulattól még néhány szirom hull le a vörös rózsacsokorból.

Közben:
Az ébresztős rádió szólal meg. „Petőfi rádió, a pontos idő hét óra. Hírek következnek…..”
/háttérhang a hírek/
Az íróasztal melletti székről felveszi köntösét, belebújik.

Ingás falióra hétórát üt. /közeli az óráról, majd oldalt siklik róla és körbepásztázza a lakás néhány pontját. Csillagászati képek a falon, Napoleon szobor, könyvek a polcon, macska vakarózik a fotelban, majd az idős embert mutatja hátulról, ahogy az ablak előtti íróasztalon egy távcsőbe néz.
Kamera kitekint a világosodó égboltra. /

Távcsőből nézve:
Néhány csillag. /lassú, pászták, objektív igazításokkal /
Hegyvonulat, házak, kertek, utcák, utcanévtábla. „Abát utca” /közeli/ Aztán egy erkély, hozzátartozó ablakokkal. /apró pászták / A távolban lévő ablakok még sötétek. Abbahagyja a nézelődést és kimegy a fürdőszobába, menet közben lekapcsolja a rádiót/

4Jelenet – fürdőszoba

Semmi extra. Tükör a kézmosó felett. Polc alatta. Borotválkozni kezd. Pamaccsal habot kever. /Régi borotválkozási eszközökre közeli, borotválkozás gesztusaira kistotál./
Látni a tükörben ahogy bekeni habbal az arcát, majd a régi borotvakéssel lehúzza azt. /Közeli egy Pitralon arcszeszről, majd a csapból folyó vízről, ahogy a pengét leöblíti. /

Öregúr lemossa az arcát, csap alá dugja a fejét és hangos bugyborékolással tarkóig megmosakszik. Csukott szemmel matat a törölköző után. Megtörölközik. Bele néz a tükörbe, grimaszol a borostákat lesve, kezével végig tapogatja arcát, majd elégedetten az arcszeszért nyúl. A szesszel bepaskolja magát, szisszenget. /Kamera a válla mögött a tükörképből veszi./
Megfésülködik, majd visszamegy a szobába.

5. Jelenet – szoba

Már világos van. Korareggeli fények.
Leül az ablak előtti íróasztalhoz. Szemüveget biggyeszt az orrára, és olvasni kezdi az újságot.
Vágás:
Macska fotelban alszik.

Öreg:
Lakáscsere rovatot olvassa. /közeliben a lakáscsere rovat, öreg szemszögéből, majd a kamera kitekint az ablakon át az újság felett /
Sas-hegy látszik.

Öreg:
Távolba néz, aztán a távcsőre, majd a karórájára, végül belenéz a távcsőbe. /szemből véve/

Távcsövön keresztül látható képek:
Távolban egy erkély, nyitott erkélyajtóval. Szélén félretolt függöny libeg. Egy női láb látszik, mivel az erkély ajtó mögött ül. Lábon papucs. A nő, mert hogy női lábról van szó, feláll. Elhalad az erkélyajtó előtt, és egy pillanatra az erkélyre kitekint. /nagytotál/

Trükk
- amikor a nő elhalad az erkélyajtó előtt, három fázisa újra játszva: - „indul, kamerába néz, elhalad”. Effekt: Mintegy fotópuska hangja hallatszik, a három beállításban.

1. Trükk-kép – Nő nagytotálban. /indul, kamerába néz, elhalad. /
2. Trükk-kép – Nő derékig. /indul, kamerába néz, elhalad. /
3. Trükk-kép – Nő premierplánban. /indul, kamerába néz, elhalad. /

Öreg:
A harmadik képnél elkapja tekintetét, megrázza fejét, Hátra veti hátát a széknek dőlve és két kezével arcát betakarja, majd kínlódó gesztussal húzza le kezeit arcáról, bőrét gyűrve. Ujjai közt meredten néz maga elé. Látszik rajta, hogy szenved, kicsit fel is nyög, majd hirtelen feláll és dühödten kirúgja maga alól a széket. /szemközti kamera/

ÖREG - /szemből véve derékig/

- Ma megkérem a kezét! …
Nyomatéknak tenyerével az asztalon heverő újságra csap, /kézközeli, majd vissza kistotálba/ ettől a rózsacsokor megint szirmát hullajtja. Ránéz a szirmokra, kis szünettel folytatja.
- …vagy lakást cserélek!

Öreg:
Megbűvölten nézi az íróasztalra lehullott vörös virágszirmokat, amik már egy kisebb kupacot alkotnak. Feléjük nyúl és belemarkol, öklében szorongatja. /kistotál, szemből/ majd kinyitja és ujjai közül a szirmokat az asztalra pergeti. /kézközeli/

Macska: Zajjal vakarózik a fotelban.

Öreg:
A hangra felkapja fejét, felocsúdik. Megragadja az újságot és a fotelban helyet követel magának, nagyokat csapkodva a macska farára. Olvasni kezdi.

Kamera:
Szemből látjuk, az újságot olvasó embert így leginkább csak az újság látszik. Majd a kamera háta mögé megy és most már az öregúr szemszögéből nézhetjük a lakáscsere rovatot. Az újság felső széle felet egyre élesebben kirajzolódik a fotellal szemközti falnál álló Napoleon szobor feje. Egyre provokatívabb élességgel.

Öreg:
Észleli a szobor „merész tekintetét” Lassan leengedi kezéből az újságot. /kitakar/ és így totálban látszik az egész szobor.
Szinte farkasszemet néznek egymással.

Összehajtja az újságot, feneke alá gyűri. Karba ölti a kezét és az erkélyajtón át a Sas-hegy felé néz.
Vágás:
Kamera, ingaórára közelít.

6.jelenet

Trükk – képek bevágása, áttünéssel vágás effektekkel.

1.kép – Ágy melletti falnak támaszkodik. Töpreng. /Szemből nagytotál, erős perspektívával/

3. kép – Ágya szélén ül, fejét lógatva töprengően. /Kistotál, alulról/

4. kép – Újból a fotelban, simogatja, a macskát, az meg hangosan dorombol.

7. jelenet.

Kamera: faliórát mutat, hangos ingaütésekkel /inga közeliben/

Öreg:
A fotelból hirtelen felpattan, macskával nem törődve lelöki azt. Berohan a másik szobába. Nyitva hagyja az ajtót és hallani, ahogy fiókokat húzogat, szekrényajtókat nyitogat nagy hévvel. /Tárgy zörejek, öregúr nyögései, hallatszanak. /

Kamera: ez idő alatt, belát egy kicsit a szobába. /ajtósávban/

Néhány ruhadarab röpül el a zaj irányából a másik oldalra kamera előtt.
Nehéz tárgy hangos puffanása. Öreg szitkozódása, „a szentségit!”
Egy tekegolyó az ajtó előtt döngve gurul a parkettán.
Kacatok csörömpölésének zaja, majd megint nyögések, szuszogások, és végül kisebb csend.

Macska:
A fotelban alszik.

Öreg:
Ajtóban megjelenik, kemény feszes terpeszállásban. Bizarr látvány.
Régi motoros sapka a fején, homlokán motoros szemüveg. Rövid bőrkabát övvel átfogva. Kezén fekete lyukacsos bőrkesztyű. Térdígérő fekete csizma, csattal a bokáján.
Közben hallani, hogy a falióra srófja nehézkesen felkészül az ütésre, majd egyet üt. Ez idő alatt ott áll feszesen az ajtóban. Az óraütés után elindul az íróasztal felé.

8. jelenet
Öreg tekintete szuggesztív. /közeli/ az íróasztalon levő virágcsokrot figyeli.
/vágás, közeli a csokorról/

Határozott léptekkel a virág felé megy. Mikor odaér feléje nyúl, hogy megfogja, de meggondolja. A távcsőre néz, majd vad, dühös mozdulatokkal összecsukja és a legalsó íróasztalfiókba dobja. Csizmás lábával keményen berúgja a fiókot. /lábközeli/
Gyors mozdulattal megragadja a rózsacsokrot és harcias léptekkel kimegy a lakásból.
/kivonulást, hátulról véve /
Ajtócsapódás zárja a jelenetet.

9.jelenet.

Lépcsőház.
Öreg „ruganyos” léptekkel megy lefelé. /hátulról/
Ahogy egyre távolodik a kamera már csak fentről, az ötödikről, mutatja a harmadikon már korláton fogódzó kezet. A visszhangos csizmadübörgés kezdetben fiatalos, majd lentebb már lassabb ritmusú, óvatos csizma-csosszanások hangja lesz.

10. jelenet.

KÜLSő - lakóház belső udvara, parkoló autókkal.

Öreg:
A ház belső udvarán látjuk, ahogy a parkoló kocsisor vége felé tart. . /kamera fentről kb. az ötödikről veszi így az alak egészen picike. /
Egy sarokban, leponyvázott „dologhoz” ér. Lerántja a ponyvát és feltárul, mi van alatta.

Kamera:
Közeli egy Pannónia P5-ös motorról. /Kamera körbejárja öregúr szemszögéből /

Öreg:
Elégedetten néz a régi járgányra. Megrugdalja a kerekeket. Megnyomkodja az ülést. Rózsacsokrot a csomagtartó gumihevedere alá teszi. /oldalsó kameraállás/

Kabátjának zsebébe nyúl. /szemből kistotál/
Üres. Másik zsebét matatja, az is üres.
Kétségbeesett arccal néz az ötödikre fel, közben a belső zsebben matat. /kamera fenti állásban mutatja totálban/

Előkerül a kulcs. /szuperközeli/
Megkönnyebbült arc / kistotál, majd oldalsó képállásba siklik a kamera/
Gyújtást ad és berúgja a motort. Lóugrásban rávetődik a motorülésre. Durrogó fulladt motorhang.
Kék gomolygó, hatalmas füstfelhő tör elő a kipufogóból, alig látszik a motor. /hátulról véve/
Utógyújtások hangja. Majd csend. Kék füst lassan foszlik, rózsacsokor láthatóvá válik/

Újra indítja a motort. /Kistotál oldalirányból véve/
Kék gomolygó füst. Hangos durrogások, majd egyenletesen zúgó hangot adó motorhang.

Öreg a szemüvegét feltéve gázt ad. /szemből/

A motor meglódul és a belső udvar kapuján kihajt a forgalomba. /hátulról, nagytotál/

11. jelenet.
Forgalomban –

Délutáni csúcsforgalom. Dudálások, autósorok, kétszer két sáv tömve. Piros lámpa.
Járdán is sok a gyalogos. /fentről/

Sárgára vált a lámpa. /kamera állás már lentebb van, sárga lámpával egyszintben./
Autók feldübörögnek. Zöld a lámpa. Meglódul a kocsisor./kamera állás még lentebb, a lassan süllyedő nézőpont, nagytotálban mutatja a forgalmat. Amikor egészen alacsonyan van már, előtűnik az általunk már ismert Pannonia motor, rajta az öregúrral, ráközelít.
Öreg: / Vágás – oldalsó kameraállás, nagytotál /
Motorja hatalmas kék füstöt okád, környező kocsikat szinte betakarva. Kék füstfelhő mutatja az utat amerre halad, és a folyton lepotyogó virágszírmok.

12. Jelenet – Abát utca

Szemközt látjuk, amint egy mellékutcából fordul ki, lefékez. Felnéz az utcatáblára. Elmosolyodik az ismerős névtábla láttán. /közeli az utcatábláról/
Gázt ad és figyeli a házszámokat. /kamera motoros tekintetét követi/

Hirtelen elészalad egy fekete macska. /közeli a macskáról/ /észlelés, premierplán/
Gyors reflexszel elkapja a kormányt, majdnem felszalad a járdára. Felborul. /totál/
Ugyanakkor:
A zebrán egy nő akart volna átmenni, de megijedt a motorostól.
Visszahőkölt a járdára, viszont bokája megbicsaklott és a földre huppant. /nő, nagytotálban /

Öreg:
Mire felkászálódik, már járókelők veszik körbe a nőt. Odamegy, hogy megnézze lett e valami baj. /öreg nagytotál, vágás: nőről és tömegről nagytotál/

Járókelők- közelikben:

1. Járókelő – „én mindent láttam!” /közeli a rikácsoló vénasszonyról/
2. Járókelő – „ az a férfi volt!” - /közeli egy másik vénasszonyról, aki újjal mutogat az öregúr felé.
3. Járókelő – „úgy ment mint a meszes!” / nagytotál egy közelgő férfiról/
4. Járókelő – három huszonéves, akik vigyorogva nézik a jelenetet.
5. Járókelő – Megszólítja a földön nyöszörgő nőt. „Fáj valamilye? Orvos vagyok.”

Nő:
Száját harapdálva, nyögdécselve a bokáját mutogatja hevesen. /Totál az orvosról és a nőről. /

Öreg:
Közeleg a színtérre. /nagytotál, a furcsa fizimiskájáról/

Járókelők köre:
Döbbent arccal utat nyitnak előtte, félrehúzódnak. /öregúr szemszöge/ majd mögötte bezárul a csoportosulás. / nagytotál a csoportosulásra/
Amikor szembe találkozik a nővel nem hisz a szemének. /premierplán az öregről./
Az orvos éppen a bokáját masszírozza a nőnek, és azt mondja, hogy: „nem tört el csak megrándult” /öreg szemszögéből/

Öreg
Dermedt mozdulatlan testtartással áll a nővel szemben. Felismerte. Ugyan az a nő, akit a távcsövön keresztül megismert.


Riadtan figyeli a furcsa figurát.

Orvos
Követi a nő tekintetét. Hátranéz. Megrökönyödés ül az arcára neki is.

Öreg
A homlokára teszi a szemüveget.
Így már látható a döbbenet a szemében.

/Zúgolódó tömeg zaja ez idő alatt elcsitul. Néma csend. Az összenézések ideje/

Trükk –
1. kép – földön csücsülő nő totálban.
2. kép - földön csücsülő nő kistotálban
3. kép. – földön csücsülő nő premierplánban.

Hangeffektek ugyan olyanok, mint reggel, fotópuska hang.

Öreg:
Megdöbbent arckifejezése átváltozik. Most boldog, sugárzó tekintetű öregurat látjuk, ahogy a földön csücsülő nőt csodálja.
A nő ettől méginkább megdöbben, és értetlenül, tekint vissza a férfira.

Örvos
Kis idő múlva az orvos hol az egyikre néz, hol a másikra.

Járókelők = tömeg
A tömegben egy - két egyén ugyan ezt teszi. Egymásra néznek, majd a nőre meg az öregúrra.
Egy ronda, szemölcsös banyaszerű vénasszony töri meg a csendet.

Banya:
- Nézzék mán! Még vigyorog!

Tömeg is újból zúgolódni kezd: - Hangok a tömegből,/ egyes hangok premierplánba majd át, nagytotálba/
- Szégyellhetné magát!
- Komisz vénember.
- Ismerem én a fajtáját!

Öreg:
Fel se veszi, mit mondanak az emberek, megbűvőlten nézi a „kedvesét”, majd hirtelen elszalad a virágcsokorért.

Az eldőlt motor csomagtartójáról kirángatja a csokrot– ekkor esik le az utolsó virágszirom a – és rohan vissza vele a tett színhelyére. /szemből véve nagytotál/
Buzgón a kezébe adja, /közeli a férfiről és a nőről, kistotál/ és már nyitja is a száját, hogy megkérje a kezét, de a nő felsikít.
Egy rózsa tövise szúrta meg. Vér serken ki rögtön az ujjából./kézközeli/

Orvos:
Tekintete dühös. Félre löki az öreget. /öreg, orvos kistotál/
- Megőrült? Na most már tűnjön el! Tűnjön innen! Még a végén megöli.

Tömeg:
(ha lehet, hát még jobban felbátorodva)
- Ez bolond!
- Vén hülye.
- Biztos részeg!
- Rendőrt kéne hívni!
/megszólalók, közeliben, utána nagytotál a tömegről/

Huszonéves srácok:
Összekacsintanak és fejbiccentéssel jelzik egymásnak, hogy eljött az ő idejük. Kiválnak a tömegből, intézkednek. Oda mennek az öreghez /arcközelik, nagytotálba/
Tuszkolni kezdik elfele a nőtől. Motorja felé lökdösik.
- Menjen már tata, menjen már haza!
- Nem látja, hogy bajnak van itt?
Öreg huzatja magát, nem akarja levenni tekintetét a nőről./közeli/
- Ne hezitáljon már.
/nagytotálban/

Öreg a szemével még mindig a kedvese tekintetét keresi, de hiába. A tömegből valaki mindig eltakarja. (hátra hátra néz) /hátúlról veszi a kamera, öreg elvonszolását. Vágás: Öreg szemszögéből a tömeg../

Srácok, felállítják a motorját:
- Na! Iszkolj öreg!
- Jobb, ha elhúzol, mert aztán jön a yard.
- Nézd csak azt a vén banyát…(fenyegetőleg, és a banya felé mutat)
/a szemölcsös vénasszony éppen rendőrért sipákol undorító éles hangon. Közeli bevágás a banyáról/

Srácok:
- Repessz haza Tata.

Szinte alá teszik a motort./közelik/
Az egyik indítózik helyette, a másik berúgja a motort, a harmadik lódít egyet rajta. Gurul a motor, rajta az öreg./ez szemből/

Öreg:
Arca kétségbeesett. hogy elszakították „kedvesétől”.

/háttérben rendőrsziréna hangja/

Banya: vadul hadonászik és az öreg felé mutogat hevesen. „ott van! Ott! Most szökik” /közeli, szuperközeli a szájáról/

Öreg:
A motorról még meglátja a nő tekintetét. Összenéznek.

Srácok:
„előre néz tata! ”
/srácok összenevetnek/

Közeledik a szirénahang.

Öreg:
Gázt ad. Kék füst ereszkedik a tömegre. /nagytotál/

13.Jelenet

Öreg:
Kanyargós mellékutcákon dübörög végig a motorral. /szemből az elvetemült arc, szemüveg a homlokán./

Vágás.
A már ismert nagyforgalmi útszakasz. Sárgát jelez a lámpa. Gázt ad és átszáguld. Hazaérését a Joliet Curie utcatábla jelzi. /közeli a tábláról/

Behajt a ház udvarára. /szemből, majd követi a kamera./
Leparkol a szokott helyére. Leszál a motorról. Elbotlik a földön hagyott motorponyvába felkapja és a motorjához vágja dühösen. Minden mozdulata, dühroham.
Megindul a lépcsőház kapuja felé.
/hangos monológ, dühvel/
/kamera szemből veszi mint egy riportalanyt/
- Elcserélem! /belevág ököllel a falba, majd sajgó öklét simogatva tovább megy/
- Elcserélem!
- Elcserélem Juliet Curie téri lakásomat! /belerúg egy nagyobb kavicsba, nézi a röptét, úgy folytatja/
- Sürgősen! Akár ráfizetéssel is!/bele a kamerába/
/tovább megy, kevésbé indulatosan, szinte magának magyarázva/
- Két szoba. Plusz alkóv./hatásszünet/ Beépített konyhabútorral. /henceg/

Belöki a lépcsőházba vezető kaput, az, döngve becsapódik mögötte. /kamera szemből nagytotál/
Liftbeszáll. /hátúlról/

Megnyomja az ötödiket, úgy mondja hangos monológját tovább /kézközeli/ .
- Lift van!
Hátát a lift falának veti. Nézi a lift emelet kijelzőjét. Peregnek a számok.
Csengetés kjelzi, hogy megérkezett.

Kiszáll a liftből. A lakása felé megy. Megáll az ajtóval szemben. Kulcsot matat. /kamera szemből/

Közben újra kezdi a hirdetés fogalmazását. Szinte már, már megnyugodva, némi éneklő hangsúllyal, tettetett nyugalommal.

Öreg:
- Juliot Curie téri, ötödik emeleti. – kinyitja az ajtót, bemegy hátra se néz, lábával hátrarúg, úgy csukja be az ajtót, közben fennhangon folytatja.
- …kétszobás, alkóvos beépített konyhabútorral fölszerelt…- bőrdzsekijét leveszi és ahogy a szoba fele tart útközben a földre dobja. Szoba ajtóban kissé megtorpan. Tekintete az ablakon át látható Sas-hegyre mered. Meredt tekintett közben leveszi motoros sapkáját, szemüvegét, ezeket is a földre dobja, ezután folytatja:
- …sürgősen elcserélném. Akár ráfizetéssel is. – ekkor már az íróasztal alsó fiókját szuggerálja, majd oda siet, és elő veszi a távcsövet. Észreveszi, hogy az elején az üveglap megrepedt.

Felállítja az íróasztalra és monoton hangon, szinte biflázva újra fennhangon mondja a hirdetés szövegét. /egy levegővétellel/.

„Joliot Curie téri, ötödik emeleti, kétszobás, alkóvos, beépített konyhabútorral fölszerelt, Sas-hegyre néző lakásomat sürgősen, ráfizetéssel is elcserélném…- Belenéz a távcsőbe úgy folytatja, míg fókuszál. /képek a repedt üvegű távcsövön át.
- Joliot Curie téri, ötödik emeleti, kétszobás, alkóvos, beépített konyhabútorral fölszerelt lakásra… elakad a hangja.

A távcsőben meglátja közeliben a „kedvesét”, éppen az erkélyen nézelődik, szinte bele a távcsőbe. Nagy levegőt vesz és folytatja.
- …a Sas-hegyre néző kilátással.”

Nő megfordul. Bemegy a lakásba, kissé biceg.
Kamera közelít a befáslizott bokára.

Kép fehér villanással zárul be.

-------vége


Karaktervázlat:

Öregúr körülbelül 55 éves. őszes. Magányos.
Nem bátortalan, mégis olyan helyzetekbe tud kerülni, ahol nem állja meg a helyét.
Persze ez sokszor szerencse kérdése.
Merész tettekre képes.

Koncepció:
Életszerű képek, blöffökkel.
Képi túlzások az idős úr szemléletét ábrázolják. Merészség, és a cél előtti megfutamodás.
A magányos emberek könnyen lebeszélhetők elképzeléseikről.
Lehet nem is mi hozzuk a döntéseket hanem az a bizonyos helyzet, amibe belekerülünk.
Színes film.
Max 15 perc

Címkék

nevezz , nevezes


1-1  /  4

nka emblema 2012