Az idei Filmszemle egyik legérdekesebbnek ígérkező filmje Jeles András József és testvérei című munkája. A Parasztbiblia sajátos világa alapján íródott történet végül egészen különleges filmes formavilágot kapott. Több mint másfél órás árnyfilm készült dialógusok nélkül, narrációval, impozáns képekkel. A rendezővel arról a folyamatról beszélgettünk, ahogyan az archaikus nyelvezetű írásból az árnyfilm formanyelve megszületett. folytatás »
Nemes Gyula, a Prágai Filmművészeti Akadémia (FAMU) dokumentumfilm-szakos magiszter hallgatója, a Papagáj, és legutóbbi „kubista” dokumentumfilmje, A múlandóság gátja után novemberben kezdte el forgatni diplomafilmjét, az Egyetleneimet. A forgatókönyvet barátjával, Beregi Tamással, az Európa Kiadónál megjelent, szintúgy Egyetleneim című, nőhajszoló regény szerzőjével írta. (Hogy kié a cím, késlekedés nélkül tisztázzuk!) folytatás »
Különleges hangulatú nagyjátékfilmet készít Szemző Tibor. A zenész-rendező Túlsó part és Cuba című filmjeinek zenébe csomagolt érzékeny képszövetét látva nem is tűnik meglepőnek, hogy a kilencven percesre tervezett Csoma legendárium a hagyományos dramaturgiát faképnél hagyva, pusztán a tudósról készült különböző nyelvű feljegyzések zenei ritmusára, illetve Kőrösi Csoma Sándor (1784-1842) majd kétszáz év távlatából képpel felidézett reflexióira épít, miközben maga a főhős fizikálisan meg sem jelenik a vásznon. Szemző Tibor maroknyi forgatócsoporttal vág neki Indiának, hogy egy hónap alatt végigjárja az egykori sorsdöntő utazás stációit. A celluloidra kívánkozó „lélekútról” a rendezőt és az operatőrt, Szaladják Istvánt indulás előtt kérdeztük. folytatás »
A bankrabló szerelmespár, a miskolci Boni és Klájd története 2000 legnagyobb bűnügyi szenzációja volt. Az „igaz történetben” azonban nem Hollywood ihletése a döntő, hanem a magyar nyomorúságé. Az otthonról menekülő Novák Tünde, és a nála kilenc évvel idősebb, huszonöt éves – bankban dolgozó - biztonsági őr, Fekete László 1995. nyarán ismerkedett meg és szeretett egymásba, Nyíregyházán. folytatás » |
Antal Nimród metrós pszichothrillerje, a Kontroll a BKV-ellenőrök (szür)reális, misztikus világába kalauzolja el a nézőt. A Csányi Sándor főszereplésével és a Neo kísérőzenéjével forgatott film az utómunkálatoknál tart, a végleges verzió a tervek szerint szeptember közepére készül el. A forgatás tapasztalatairól a rendezővel, Antal Nimróddal, az operatőrrel, Pados Gyulával és a vágóval, Király Istvánnal beszélgettünk. folytatás » |
|
|
|