sex hikaye

Bouandel Doraya: Jó móka lehet kanapét cipelni

Interjú a Kanapé rendezőjével

2012. november 6. - Libor Anita
Bouandel Doraya: Jó móka lehet kanapét cipelni

Bouandel Doraya az ELTE filmszakán tanul és a Csokonai Művelődési Központ segítségével készítette el első kisjátékfilmjét, amelyet  a Rákospalotai Rövidfilmszemlén lehet először látni november 17-én, este hétkor. Interjú a rendezővel.


 filmhu: A Kanapé egy abszurd szituációt dolgoz fel: egy fiatalokból álló csapat cipel egy kanapét ide-oda a Margit hídon. Ez személyes élmény vagy szemtanúja voltál egy hasonló esetnek?

Bouandel Doraya: Tavasszal láttam a Margit hídon két embert, akik egy fotelt cipeltek. Az jutott eszembe, milyen jó móka lehet a barátainkkal egy kanapét cipelni a városban - akárhol le lehet ülni, és nézni Budapestet.

filmhu: A Csokonai Művelődési Központ és a Laokoon Film a film két gyártója - hogyan működött a munka a gyakorlatban?

Bouandel Doraya: Minden technikát biztosítottak számunkra. Ezen kívül, a Csokonai részéről végig figyelemmel kísérték a film alakulását, az előkészületektől kezdve az utómunkáig. Mindenben a segítségünkre voltak, kaptunk sok hasznos tanácsot és észrevételt, de a végső döntést mindig ránk bízták.

kanape 500

filmhu: A forgatást extrém alacsony összegből kellett megoldanod. Mi volt a legkönnyebb és mi volt a legnehezebb számodra a forgatás során?

Bouandel Doraya: Nehézséget okozott, amikor néha nekem kellett döntenem szervezési kérdésekben. Annak ellenére, hogy a gyártás minden tőle telhetőt megtett, és rengeteg munkájuk volt benne, akadtak olyan kérdések, hogy honnan szerzünk be ezt-azt, hogyan hozzuk oda, visszük vissza stb. Ilyenkor nem tudtam teljesen arra figyelni, amire kellett volna. A legkönnyebb, vagyis inkább a legjobb az egészben az a tudat volt, hogy a barátaimmal dolgozom együtt, akik azért segítenek, mert van hozzá kedvük.

filmhu: A filmben egy csomó távoli felvételt is használtok: ennek a gerillaforgatás volt az oka, vagy így képzelted el a film vizuális stílusát?

Bouandel Doraya: Alapból totálokban képzeltem el ezeket a jeleneteket. Egy feltűnő színű kanapé ide-oda vándorol, miközben a háttérben a szépséges Budapestet látjuk.

kanapewer 500

filmhu: Hogyan válogattad össze a film zenei anyagát?

Bouandel Doraya: A film végén hallható You-go című dal a Keston Cobblers' Club nevű együttes száma. Februárban találkoztam velük Londonban egy fesztiválon, és rögtön megszerettem a zenéjüket, és ezt a dalt, a klipjével együtt. Írtam nekik a film kapcsán szeptemberben, ők pedig örömmel odaadták a zenét. Még egy másik daluk is hallható a filmben, mivel szerintem nagyon passzol a könnyed hangulatuk a Kanapéhoz. A nyitójelenet alatt pedig egy Kesh szám szól, a Valaki más lett, amit szintén az együttes jóváhagyásával használhattunk. Pont arról szól, amit akkor a főhős magában gondol.

filmhu: Ez az első önálló rendezésed, a filmedben mégis amatőr színészekkel dolgoztál. Miért döntöttél így?

Bouandel Doraya: Ők inkább csak nagyon fiatalok, de mindegyikük játszik már valahol. Pontosan ilyen karakterek voltak a fejemben, és az egyik fő szempont az volt, hogy 20-22 éveseknek nézzenek ki.

kanapestab 500

filmhu: A Kanapé után eldőlt benned, filmrendező leszel?

Bouandel Doraya: Nem. Továbbra is a forgatókönyvírás érdekel elsősorban.

filmhu: A Kanapét először a Rákospalotai Rövidfilmfesztiválon lehet majd látni - milyen további terveid vannak a filmmel kapcsolatban?

Bouandel Doraya: Erre a bemutató után tudnék csak válaszolni. De ha a közönségnek tetszik, és mosolyogva jönnek ki róla, már elértem a célomat vele.

 

A Kanapét először a Rákospalotai Rövidfilmszemlén lehet majd megnézni november 17-én, szombat este 7-kor. Bővebben a RöFiről itt. 





nka emblema 2012