sex hikaye

Fluxus

Csáki László

2005. január 10. - filmhu
Fluxus
“Na szóval, az én gondos anyukám a kobakomra kente a FLUXUS hajfényt, lesimította a rakoncátlankodó tincseket, aztán mehettem a suliba, olyan fejjel, mintha a buzeráns kölyök volnék az üvegről. Pedig független srác voltam, az istállóját, ez a hajzat viszont azt jelentette, hogy a szüleim mondják meg, merre hány kibaszott méter” - részlet Paul Auster Timbuktu című regényéből.

Villáminterjú Csáki Lászlóval

Filmhu:
Miért ezt a filmet csináltad meg, mi izgatott benne?

Csáki László.: Paul Auster: Timbuktu című regényét két évvel ezelőtt olvastam ami nagyon tetszett. De különösen egy részlete ami egy gyerekkori élményt mesél el egy bizonyos O’dell féle brillantinról. Ez a történet olyan erősen látatta mágát, hogy olvasás közben rögtön vizualizáltam és tudtam, hogy jó kiindulási alap lehet egy fiktív termékreklám elkészítéséhez. Az O’dell márkanevet Fluxus hajfényre változtattam, a történet idejét és helyét is megváltoztattam. A film elkészítésében érdekelt az adaptáció lehetősége, a történet szürrealitása és a fiktív termékreklám designe-ja.

Filmhu: Hogyan állt össze a stáb és a film anyagi háttere?

Cs.L.: A Magyar Mozgókép Közalapítvány kísérleti film kuratóriuma támogatta a film elkészítését, pontosabban minimális támogatást nyújtott a film leforgatásához a többi rengeteg baráti segítségnek köszönhető. Ezért a stáb a legjobb barátaimból állt.

Filmhu: Mi tette emlékezetessé a forgatást?

Cs.L.: A filmet Dunaújvárosban és környékén forgattuk három nap alatt. Dunaújváros szinte teljesen szocreál stílusú épületekből áll ez erősen meghatározta a film vizuális világát. De arra semmilyen ötletünk sem volt, hogy magát a terméket a Fluxus hajfény üvegcséjét milyen háttér előtt vegyük fel, hogy stílusában egységes legyen a film többi részével és idézze a hetvenes évek reklámfilmjeit. És amikor erről beszéltünk, hogy mi legyen akkor éppen a Dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet előtt mentünk és ahogy benéztem megláttam, egy festményt a falon. Akkor éppen új konstruktív törekvések című kiállítás volt. Bementünk a kamerával és felvettük az üveget Braun András festménye előtt.

Filmhu: Milyen hatását érezted eddig a tavaly elfogadott Filmtörvénynek a filmkészítés során?

Cs.L.: Eddig még semmilyen hatását sem éreztem.






nka emblema 2012