Koreai boom
Dél-Koreában évi ötven játékfilm készül, amelynek felét elsõfilmes alkotók készítik. Film és videófogyasztás tekintetében hatodikak a világon. De az ázsiai filmeknek a 2001 volt az elsõ sikeres éve a mozikban a nézettséget tekintve, hála annak, hogy a Shaolin foci sikere óta, a receptje alapján, sok koreai filmet telítettek hazai ízekkel. A Shrek, a Harry Potter és a Gyûrûk ura elõtt öt hazai filmet részesítették elõnyben a dél-koreaiak. A Miramax és a Dreamwork megvásárolta a legnézettebb dél-koreai filmek a Gengszter a feleségem (My wife is a Gangster), Az én belevaló csajom (My Sassy girl, 2001), és a Helló, Dharma (Hi, Dharma, 2001) jogait, de nem a forgalmazásét, hanem az újraforgatásét.
Udinében meggyõzõdhettünk arról, hogy a koreai filmgyártásban új trendként megjelentek az erõs, vad nõi szerepek: Gengszter a feleségem, Az én belevaló csajom, Elérni a Holdat (Kick the Moon, 2001). Korábban is volt ilyen kezdeményezés, de ekkora mértékû fizikai erõszakot a nõk koreai vásznon most alkalmaznak elõször és a nézettséget tekintve ezt nagy sikerrel teszik. „Olvasd, vagy meghalsz!”- tárja fel a lehetõségeket a Az én belevaló csajom forgatókönyvíró lánya a fiújának, Kyun Woo-nak. A ’belevaló csaj’ írta történetben, a kínai Tomb Raiderben találják magukat, ahol a lány húzott szemû Angelina Jolieként menti meg a fiúját. De ezt Kyun Woo nem találja elég romantikusnak. „Neked koreai film kell? Azok mind nyálasak”- válaszolja sértetten a címszereplõ, majd a kínai független filmes, Zhang Yang Zápor c. filmjének paródiájába hívja a fiút, ahol szegényt ásóval fejbe vágják és az apjával együtt - élve - eltemetik. Utána már nincs kifogása a belevaló barátnõjének a forgatókönyveivel, pedig a film még sokáig tart. A fiú számára viszont ott van a másik veszedelem, az anya: „Mindig attól függ a büntetésem, hogy éppen mi van a kezében, remélem, hogy uborka.”- mondja Kyun Woo, de késõn, mert már látja anyja kezében a husángokat.
A 2001-es dél-koreai közönségsiker-sorozatot a vígjátékokon kívül még Kim Ki-Duk, a dél-koreai film inkább fesztiválsikereirõl híres fenegyereke is növelte. Az elsõ tíz nap 375 ezren látták új filmjét, a Rossz fiút (Bad Guy, 2001) Dél-Koreában, annak ellenére, hogy régebbi filmjei - például a Titanic Fesztiválon is vetített a Címzett ismeretlen és a Sziget - hazájában nem voltak túl népszerûek.
Kim Ki-Duk volt az egyetlen, aki nem jelent meg személyesen a Far East Film fesztiválon, de a Berlini Fesztiválon egy interjújában elárulta, hogy a Rossz fiúban a korábbiakhoz hasonlóan azért foglalkozik az erõszakkal, mert úgy gondolja, hogy ez az az út, ami egymáshoz vezeti az embereket. A címszereplõ egy bordélyház vezetõje, aki egy véletlenül megismert, és vadul megkívánt diáklányt nem magának szerez meg, hanem prostitúcióba taszít. Ki-Duk a vad kezdés után az erotikus jeleneteket visszafogottan ábrázolja, holott a film nagy része bordélyházban játszódik. A film végére a fiatalok egymáshoz csiszolódnak, a lány megkeményedik, a fiú pedig... A lényeg, hogy a film végén együtt autóznak boldogan, miközben a srác árulja a lányt az országúton.