sex hikaye

"...még sosem dolgoztam ilyen nehéz forgatáson..." (Garas Dániel)

2001. január 28. - filmhu
- Te már nagyon sok helyen megfordultál mielőtt felvettek a Főiskola operatőr szakára. Látszólag egyenes ez a pálya, jártál az Iparművészetire fotó szakra és mellette csináltad a Vákuum Tv-t, majd a Pont Színházat. Ez a két utóbbi csak hobbi volt vagy szakmai előkészület az operatőr szakra?

G.D.: Engem nem igazán érdekelt a fotó szak. Finoman fogalmazva nem szerettem odajárni, állandóan csúsztattam a diplomámat, és a végén elég rossz eredménnyel végeztem. Ezalatt csináltam a barátaimmal a Vákuum Tv-t... Ez egy kabaréműsor volt a Tilos az Á-ban , jókat szórakoztunk a színpadon. A Pont szinház egyik darabját én világítottam , de ez már főiskola alatt volt.

- Ha ennyire nem bírtad a fotózást, miért mentél operatőr szakra?

G.D.: Vannak ugyan hasonlóságok a két szakma között, de a közeg teljesen más. Itt benne vagy egy stábban, közös munka folyik. Nagyon sok fotós szokást kell levetkőznöm, például a világítást is újra kellett tanulni, egész máshogy kell egy mozgó célpontot megvilágítani, az állóképekkel meg csínján kell bánni.

- Ez érdekes, mert én úgy vettem észre, hogy több jelenetet úgy oldottál meg, mintha egy nagy állóképpel dolgoznál. Vagy emögött nem volt határozott koncepció?

G.D.: Inkább technikai okai voltak, de az is elképzelhető, hogy az előbb említett beidegződés még mindig működik bennem.

- A filmet kézikamerával vettétek fel, ez mostanában elég divatos fogás külföldön és a hazai fiatal filmesek között is. Többet adott szerinted ez a filmhez?

G.D.: Én a felvett anyagot szabadabbra, mozgékonyabbra terveztem. A Ferivel, az előző közös filmünkben, a Tranzitban is így forgattunk. Azért így képzeltük el a filmet, mert kézikamerával dinamikusabb hatást lehet elérni, mint a fixekkel. Ráadásul a film dokumentumszerű akart lenni.

- Állítólag a forgatások alatt nagyon koncentrálsz a munkádra, és szinte semmi mással nem törődsz. Ha egy-egy jelenet megvalósításában nézeteltérésetek támadt a Ferivel, akkor nagyon ragaszkodtál a saját elképzeléseidhez?

G.D.: Nézd, a rendező tudja, hogy mit akar kihozni a filmből, én nem erősködtem sokáig, maximum utána morgolódtam. Attól, hogy túl erőszakos vagyok még nem biztos, hogy jobb lesz a jelenet. Ráadásul még sosem dolgoztam ilyen nehéz forgatáson, majdnem 30 különböző helyszínen játszódott a film, és sok volt a külső éjszaka . Nem is maradt volna arra energiám, hogy a Ferivel vitatkozzak. Nagyon megterhelő volt ez a 35 nap és szerintem mindkettőnk agyát igénybe vette.

- Azért sikerült időben befejezni a forgatást?

G.D.: Minden gondunkkal együtt bele kellett férnünk a 10-12 órás munkaidőbe, és a Sparks jóvoltából megfelelő technikai eszközökkel dolgozhattunk a forgatáson.


Címkék

interjú



nka emblema 2012