Tarr és A torinói ló Cannes-ban?
A ló Cannes-tára
A magyar származású Isabelle Hupert szinte biztosan beválogatja (mert beválogathatja, hisz elkészültek) a következő filmeket: Pedro Almodovar: Broken Embraces, Lars von Trier: Antichrist, Ken Loach: Looking for Eric, Michael Haneke: The White Tape, Fatih Akin: Soul Kitchen, Quentin Tarantino: Becstelen brigantyk.
Danis Tanovic: Triage, Tarr Béla: A torinói ló, Elia Suleiman: The Time That Remains című filmje akkor versenghet a programba kerülésért, ha elkészül az elbírálásig. A lehetséges amerikai résztvevők is elég erős csapatot alkotnak: Jim Jarmusch: The Limits of Control, a Coen-fivérek: A Serious Man, Michael Moore egyelőre cím nélküli dokumentumfilmje a gazdasági válság felelőseiről (bár a rendező hírlevelében nemrég még szakértőket és informátorokat toborzott - a filmhu), és Steven Soderbergh: The Informant.
További lehetséges esélyesek még Terry Gilliam: The Imaginarium of Doctor Parnassus, Francis Ford Coppola: Tetro, Ang Lee: Taking Woodstock és két olasz produkció: Giuseppe Tornatore: Baaria - La porta del vento, illetve Michele Placido: Il Grande Sogno. A francia filmnek tizennégy esélyes jelöltje van a fesztiválrészvételre, és Ázsia sem tréfál - Bong Joon-ho: Mother, Lee Chang-dong: Poetry, Park Chan-wook: Thirst, Johnnie To: Vengeance, Tsai Ming-Liang: Face, Lou Ye: Spring Fever, Hirokazu Kore-eda: Air Doll és Naomi Kawase: Seven Nights vár türelmetlenül az Urál keleti vonulatainál.
Vajon elkészül-e A torinói ló Cannes-ra? |
Üröm az örömben, hogy Terrence Mallick és Alejandro Gonzales Innaratu új filmje szinte biztosan nem készül el időre.
Nyitófilmnek Ron Howard második Dan Brown-feldolgozása, az Angyalok és Démonok esélyes vagy Niels Arden Oplev Millenniuma. Versenyen kívül könnyen lehet, hogy látható lesz az új Scorsese-film (Ashecliffe), illetve Michael Mann Public Enemies című opusza.
Tarr állítása szerint utolsó filmje, A torinói ló bár az imdb szerint még csak az előkészítés fázisában van, inkább a befejezéséhez közeledhet. Ahogy arról hírt adtunk, a forgatásnak decemberben már be kellett fejeződnie. A cím Nietzsche életének azon epizódjára utal, amikor a filozófus egy ló bántalmazását látván megőrült. Az ember akarva-akaratlan Dosztojevszkijre is asszociál, mégpedig a Bűn és bűnhődésben leírt Raszkolnyikov-álomra, melyben halálra vernek egy lovat, s mely után a főhős elgondolkodik, képes lenne-e megölni az öregasszonyt.
A találgatások végére az április 23-i sajtótájékoztató tesz majd pontot.