A mag
A pokol tornácán
Bemutató: 2003. április 17.
1-1 / 2
Az új hollywoodi akció-katasztro-sci-fi filmben a fényes elmékből és a tettek embereiből verbuválódott mentőosztag egyre mélyebbre süllyed, hogy megakadályozza az új jégkorszak eljövetelét. Meglepő fordulatként sikerül nekik.
Mindehhez olyan kiváló színészek asszisztálnak, mint a mainstreamben ezzel a filmmel debütáló, kaméleonságáról híres Neil LaBute-fétisszínész, Aaron Eckhart, az Oscar-díjas Hilary Swank, Delroy Lindo és a leghálásabb szerepben Stanley Tucci, aki a National Geographic vagy a Discovery természetfilmjeiből jól ismert tudósok karikatúráját hozva még haldoklását is cirkalmas metaforákban mondja diktafonra, hogy az utókor nehogy lemaradjon valamiről.
A mag nagyon egyenetlen mozi. Részleteiben izgalmas akció-jelenetekkel dúsított, Tucci karakterében kifejezetten vicces, Eckhart és Swank személyében vonzó, összességében azonban kissé unalmas alkotás, mely a katasztrófafilmek jól ismert dramaturgiája alapján működik. A tudósok jelleme, családi háttere, motivációi a küldetés során bontakoznak ki, minél jobban megismerjük őket, annál biztosabb, hogy rövidesen halálnak halálával halnak, végül pedig természetesen csak a kemény mag, avagy Ádám és Éva (Eckhart, Swank) élheti túl a pokoli küldetést, az örök visszatérést és a halálon diadalmaskodó életet szimbolizálandó.
- 1. A mag
- 2. A mag (szinopszis)
1-1 / 2