sex hikaye

29 nyertes a forgatókönyvírói-műhely pályázaton

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2003. december 23. kedd, 19:53

rendezés  


egy oldalon
10-1  /  50


 
2004. január 6. kedd, 00:50 10. | filmhu

"Szerencsére közel 20 szinopszist olvashattam el azok a pálya munkák közűl, amik nem nyertek, és mind jobb volt, mint amik nyertek"

És azt mind olvastad, amik nyertek? Gondolom igen, mert különben nem írnád azt hogy mind jobb, mint a többi 130.

"Érdekes, hogy a forgatókönyvírói pályázaton megint csak azokat jutalmazták, akik a mézes bödön környékén vedelnek"

Már megbocsáss, de nincs igazad. Az én cégem is nyert a pályázaton, pedig sem én, sem a műhelytagjaim nem lebzselnek a mézesbödön környékén. Az egyik filmrendező ismerősöm pont azt mondta, hogy nem fogok nyerni, mert nem vagyok benne a brancsban. Tényleg nem vagyok benne, és még is nyertem. És nem hívtam fel egyik kurátort sem a döntés előtt.

 
2004. január 5. hétfő, 23:14 9. | filmhu

A baj talán nem az, hogy a cimboráknak, a régi haveroknak osztották szét a pénzt, mert én is ezt tenném, azzal a különbséggel, hogy én megmondanám a havernak, hogy szar vagy, szar amit hoztál, erre nem adok pénzt. Hozz jót, olyat ami miatt nem támadhatnak, ami esélyes arra, hogy profitot termeljen, (Basszátok meg, már mindenhol üzlet a film, csak nálunk nem!) akkor adok rá pénzt. Mert abban mindenki biztos lehet, hogy a most győztes szinopszisokból készült filmek ismét csak nem fognak nyereséget termelni, mert a kuratórium következetesen, undorító sznobizmussal azon filmterveket támogatja, melyek egy szűk réteg érdeklődésére tartanak számot, amivel évről évre újabb szögeket vernek filmgyártásunk koporsójába.

Valaki magyarázza már el nekem, hogyan lehetne azt elérni, hogy azokat, akik ott pöffeszkednek az MMK-ban, kicseréljék olyanokra, (akár más országbeliekre) akik komoly filmes iskolákat végeztek, akik megreformálnák a szakmát, mert ezek a dinoszauruszok maguktól nem veszik a kalapjukat.

Milyen szánalmas volt, ahogy a Parlamentben összeütötték a tenyerüket a Filmtörvény megszavazásakor... Remegve mentek, mosollyal jöttek. Fiúk, most már nem az lesz, hogy TALÁN szétoszthatjuk a pénzt, hanem TUTI, hogy szétoszthatjuk! Felírták receptre! Nem fog éhen halni a család!

Be kellene már látnotok, hogy lejárt az időtők! Engedjétek a hazai guyritchie-ket, finchereket, coeneket, farellyket, antalnimródokat!

 
2004. január 5. hétfő, 19:06 8. | filmhu
Érdekes, hogy a forgatókönyvírói pályázaton megint csak azokat jutalmazták, akik a mézes bödön környékén vedelnek. Ha úgy tetszik, " megint csak a nagyok kaptak anyagi támogatást ilyen vagy olyan filmjeik kidolgozásához." Szomorú. Szerencsére közel 20 szinopszist olvashattam el azok a pálya munkák közűl, amik nem nyertek, és mind jobb volt, mint amik nyertek. Erről ennyit. A szakmának mondott grénium tovább folytatja legális maffia tevékenykedését.
 
2004. január 5. hétfő, 15:24 7. | filmhu

Ardai Tamás:"a mennyiség kiizzadja magából a minőséget is !"

Ez aztán a művészi hitvallás!

 
2004. január 5. hétfő, 15:14 6. | filmhu
Ami nagyon érdekes, hogy azt nyilvánosságra hozták mely műhelyek (cégek) kapnak műhely-támogatást, de azt már nem, hogy mely szinopszisokat fogadták el. A cikkből viszont kiderül, hogy sokkal több szinopszist fogadtak el mint eredetileg szándékukban állt. Számomra egyértelmű, hogy itt egyfajta szociális segélyről van szó a szakma alkotói, írói közössége számára. Az is egyértelmű, hogy nagyon minimális elvárásokat támaszt, nem átlátható, nem számonkérhető.
 
2004. január 3. szombat, 02:31 5. | filmhu

SZÉGYEN. Ezzel a fogalmazással nem szabadna továbbengedni valakit a 6. osztályból. Ismételten gratulálok az MMKA zsürijének, ha egy forintot is adtak erre a... mire is? A gépíró iskolában így gyakorolnak: mumus-mamus-mumus-mamus. Ennek legalább van egy belső ritmusa, nem?Viszont nagyon kíválóak voltak a szerzőpáros előző munkái: Apám beájulna és Szerelem utolsó vérig, vagy mi... Az MMKA, mely értékek finainszírozására jött létre, valószínűleg könnyen meg tudja magyarázni, hogy akik szemetet csinálnak, majd ezután fércművel jelentkeznek, azokat miért kell újabb pénzekkel hozzásegíteni, hogy ismét szemetet csináljanak. Igen, demagóg leszek: közpénzből. Hihetetlen, hogy ezt kultúra fininaszírozásnak hívják.

Elvétve találkoztam már szinopszisokkal hosszú életem során magam is. A magyar nép nevében felteszem azt a kérdést: név szerint kik azok, akik ezekben a primitív sorokban lehetsőéget, művészetet, értéket fedeztek fel és nem látták meg, hogy a szerzők szellemi táplálékot csakis a benzinkutaknál elhelyezett "mainapok" címoldalán keresnek.  

 
2004. január 2. péntek, 21:31 4. | filmhu

Kedves arkombakom!

A forgatókönyvírói-műhely egyik nyertes pályázatának volt része ez az izé. Ne nevezzük szinopszisnak!

 
2004. január 2. péntek, 13:41 3. | filmhu
Melyik pályázaton nyert ez a szinopszis?
 
2004. január 1. csütörtök, 20:12 2. | filmhu

Egy szinopszis az egyik nyertes pályázatból:

A Wiszkis.

 

Ambrus Attila naplójának felhasználásával

 

író: Schallinger Richard és Dobray György

 

rendező: Dobray György.

 

 

…Volt egyszer Erdélyben egy kisfiú, aki mindig arrol álmodozott, hogyha majd nagy lesz, körbe utazza a világot, rengeteg pénze lesz meg mindene, amit otthon soha sem kapott meg (pl. szeretet). Majd miután valahol megnézte a Nagy Vonatrablás című filmet, ugy tűnt neki, hogy ilyen módszerekkel könnyen megvalósíthatja álmait.

Elhatározza, hogy bankrabló lesz.

És valóban ő lett Magyarország leghíresebb bankrablója. Harminc bankot rabolt ki, kétszer fogták el, de az első alkalommal kalandfilmekbe illő módon megszökött. Néha társa is volt, és működésük hat éve alatt kb.

kétszáz millió Ft-ot zsákmányoltak. Az életet lazán vette, szórakozott a rendőrséggel, a nőkkel. És a világot körbejárta, a gyerekkori álmok valóra váltak.

De alapvetően mindig magányos. Kemény és vakmerő, ezt még hokisként tanulta. Az emberek valamilyen népi hőst láttak benne, mert igazán senkit sem bántott, „csak” a pénzt vitte el. Minden rablása egy külön kaland, némelyik szinte humoros, némelyik kőkemény krimibe illő. Minden „munkáját” jó előre precízen megtervezi, kigyakorolja, de mielőtt elindulna, mindig felhajt egy pár deci Whisky-t (innen a név).

Hajtotta a bizonyítás,, mert érezte, hogy valahol sokkal többre lenne képes, mint amire az adott lehetőségek predesztinálják.

A film az első elfogás után indul. Ambrusnak a vizsgálója, az a rendőr, aki hat éven át üldözte. Riválisok, eddig a rendőr, most Ambrus áll vesztésre. A Vizsgálótiszt fél éven át minden nap kihallgatja a rablót.

A Whiskys mindent el akar mondani és a Vizsgálótisztben igen jó hallgatóságra akadt. Furcsa „barátság” szövődik közöttük. Már nőkről beszélnek, egy öregasszonyról aki úriembert akart faragni belőle, egy sztriptíztáncosnőről, Ambrus apjához való viszonyáról, a kalandokról ebben az elfuserált életben…

Talán igazi barátság alakult volna ki a két ember között, ha a Whiskys nem bankrabló és pláne nem szökik meg. De megszökött. Mennyit kap valaki, ha visszaél a barátsággal? Ettől a pillanattól fogva a Whiskys kérdés nem csak közügy, hanem a Vizsgálótiszt és a rabló magánügye. – El foglak kapni! – mondja a televízióban a Vizsgálótiszt a rejtőzködő Whiskysnek.

A Whiskys a földön fekszik, rendőrkordon zárja körbe az épületet, kommandósok állnak fölötte fegyverrel.

A forgatókönyv a Whiskys naplójának felhasználásával készül. De csak az alapvető legfőbb mozzanatokat, eseményeket tartjuk meg belőle, nagyon sok figura és történés kitalált, de tulajdonképpen megtörténhetett volna. A forgatókönyvben az olykor kemény jeleneteket nagyon sok humorral, lírával oldjuk, nem felejtve el azt a társadalmi közeget sem, amiben élünk és amiben ő is élt.

Tisztelt Grunwalsky úr!

Miért adnak hét és fél millió forintot egy olyan pályázatra, amely ilyen és hasonló szinopszisokat tartalmaz? Ja, hogy azt sem tudják, milyen követelményeknek kell megfelenie egy szinopszisnak? Ráadásul a döntő kuratórium tagjai azzal sincsenek tisztában hogyan kell felépíteni és mitől működik egy film, de van képük százmilliók sorsáról dönteni (mellesleg, elvállalni egy ilyen állást)? Szeretné, ha készítenék egy ábrát sok-sok nyilacskával, amely arról árulkodna, hogy a nyertes pályázók közül ki az évtizedes cimborája önnek és az egész bandának, mely a döntésnél sokat vetett a latba?

 
2003. december 23. kedd, 19:53 1. | filmhu

Levél Böjte Jóskához !

Kedves Jóska !

Először is idézném a szavaidat a filmhu.-ról:

"A jövőben meg kéne húzni a határt

Tekintve, hogy a mostani eredmények alapján csaknem 130 forgatókönyvek kell megvalósulnia következő év végéig, fölmerül a kérdés, hogy nem lesz-e túlkínálat olyan könyvekből, amelyeket az MMK is támogatásra méltónak ítélt, s amelyekkel kapcsolatban joggal várhatják el az alkotók, hogy gyártási fázisban sok tízmillióval is támogassák majd a megvalósulásukat. Ha hozzávesszük, hogy a Közalapítvány évente kétszer szeretné kiírni
ezt a típusú pályázatot, még igazabb a fenti tétel.

Az efelől való aggályai Böjtének is megvannak, aki személy szerint javaslatot tett arra, hogy 3-ra limitálják a jövőben a műhelyenként beadható szinopszisok számát. "Ezzel szigorúbb alkotómunkára és öncenzúrára kényszeríthetjük az alkotó műhelyeket. Azon kívül, hogy évtizedekre szóló filmmennyiség anyaga fut össze feleslegesen, igen sok a felületes, kidolgozatlan ötlet is. A most megajánlott 7.5 milliós támogatási összeg, elegendő három könyv és még a következő évi, további pályázathoz készülő néhány szinopszis előkészítésére is. Nagyobb súlya lenne a műhelymunkának, ha műhelyen belül is meg kellene küzdeni a színvonalért és a pályázaton való indulásért."...


Ne aggódj ! Végre születhet 130 forgatókönyv. Ez a "nyugati" producerek számításai alapján jelenthet 10-15 olyan forgatókönyvet, amelyeknél már érdemes komolyan elgondolkodni azon, hogy filmmé válhasson. Jelent ez 8-10 olyan filmet, amelyet a szakmán kivül már mások is megnéznek, sokan,és talán külföldön is. Jelent ez egy sortimentet a produceri irodáknak (műhelyeknek), amellyel már megjelenhetnek a nemzetközi piacokon társakat, befektetőket keresni.
Bízzál már egy kicsit bennük, nem hülyék, csak eddig nem volt semmi pénz arra, hogy évekkel előre gondolkodjanak ,mert hála a rendszereknek mindig az éppen aktuális tüzet kellett oltaniuk!

Szerény személyem hosszú ideje lobbizik már, azért, hogy forgatókönyv- bank/ok létesüljön, hogy ne süllyedjenek el az ötletek az iróasztalfókokban csak azért mert éppen" erre a filmre úgy sem lehet pénzt kapni", mert a pénzt elvitték és megették mások, " és minek akkor egyáltalán foglalkozni a dologgal..". Végre lett lehetőség , egy "kispályás" lehetőség. ( Én két, három évig min. 500 millióval támogatnám ezt összfilmesen !)

Akik ide pályáztak és pályázni fognak, azok jól tudják nem lesz pénz arra, hogy mind a 130 könyvből film készülhessen. Felnőtt értelmes emberek. Csak éppen abban bíznak, hogy az Ő könyvükből biztosan lesz !
És úgy is fogják megírni, azzal a hittel és lelkesedéssel !
És még akkor is boldogok lesznek, ha tévednek és nem lesz film belőle, mert legalább ebben az évben olyan dologgal foglalkoztak amelyre feltették az életüket, és nem kellett hülye álmegoldásokon törni a fejüket, hogy a szakmában maradhassanak, nem is beszélve a reményről, hogy talán jövőre pont ez a forgatókönyv lesz a befutó.

Kérlek légy egy kicsit türelmesebb, egy év múlva megszületnek a "kisdedek", tartogasd arra az időre sommás véleményedet. Hidd el, hogy a mennyiség kiizzadja magából a minőséget is !

Korodnál fogva is komoly tapasztalatod lehet, az eddigi limitáló, szigorúbb alkotómunkára serkentő, ön - és mást cenzúrázó , átíró, kivágó, baráti- stúdiótanácsi- filmfőigazgatói tanácsokkal ellátó, aktualizálandó és ,más egyébb marhasággal ledaráló központosított megfoghatatlan filmhidráról. És akkor pont a te szádból kell hallani újra ezt a szót, hogy " öncenzúra" ! Évtizedeken keresztül mindegyikünk öncenzúrázott, ha el akart érni valamit és sokszor még az is kevés volt, azután már hiába volt a bánat, és jött a reggeli borotválkozó tükör !
Honnan jött elő ez a szó, ez az odvas gondolat !? Milyen linea mentén kellene ma öncenzúrázni a gondolatainkat, vagy hová kell igazodnia ma egy műhelynek egy producernek ? Jóska ,mindjárt 2004 lesz ! Szerinted egy mai ,fiatal filmesnek is fel kellene tenni ezt az ócska hátizsákot, púp gyanánt - "hogy neked se legyen könnyebb édes ecsém "-? Vagy hogy mi már úgy is megszoktuk, talán még hiányzik is ?

Nem akarlak bántani, és ráadásul azt is tudom, hogy te a minőséget féltenéd, csak éppen rosszul... Egy félkész, talán a lehetőséget is alig felmutató szinopszisból lehet még zseniális forgatókönyv , és abból születhet akár pocsék film is , de Cannes -i nagydijas is!!!

Műhelymunkát akartatok, zseniális producereket, szárnyaló filmeseket, nézőket, külföldi sikereket és most ennek a lehetőségét akarod "megharmadolni". Azt elképzelhetetlennek tartod, hogy a műhelyekre bízd annak a megítélését, hogy ők mit tartanak kidolgozásra érdemesnek, hogy szerintük miből lehet jó film, egyáltalán film, és mi az ami talán majd beérik ,és sikert hozhat?
Elégedj meg azzal a lehetőséggel, hogy a beadott anyagokból eldöntheted, hogy melyik műhely távlati tervét akarod támogatni, és már ez sem kevés beleszólás!

Megszületne éppen valami, valami olyan ,ami jó, nem kellene a szülő ágyról rögtön a saját koporsójába zárni. Hagyni kellene érni a dolgokat !
Kedves Jóska , kérlek lásd be, ez nem volt egy jó gondolat, még akkor sem, ha kiérződik a jószándék !

Üdvözlettel ardai tamás

Kellemes Ünnepeket és BUÉK kivánok neked és mindenkinek itt a Fórumon

10-1  /  50

nka emblema 2012