sex hikaye

Európai Oscarra jelölték Antal Nimródot

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2004. november 12. péntek, 22:41

rendezés  


egy oldalon
35-16  /  35


 
2004. december 13. hétfő, 01:22 35. | torolt felhasznalo
Sem Koltai, sem Antal nem érdemelte volna meg, de azért kár hogy nem nyertek.
 
2004. december 8. szerda, 14:34 34. | tüsmester
bon...
Mi lenne ha megsértődés helyett elolvasnád még egyszer, amit írtam. Egyrészt pár dologban egyetértettem veletek, másrészt kérdéseket tettem föl, harmadrészt állítottam valamit, amit most is fönntartok: a magyar nézők többsége a reklám hatására megy be egy filmre. Ez az egyetlen, amibe beleköthetsz, de akkor ezt is inkább megkérdezem: szerinted mi másért mennek be az emberek? (ha mindenképp föl kell rá hívnom a figyelmet, akkor megteszem: az "emberek" nem az összeset jelenti...)
Föltételezem, te nem agyatlanul mész a kolomp után, és megnézed mire ülsz be, de ez nem jelenti azt, hogy a többség is így tesz. Szerintem túl sokat képzelsz az emberekről...
Megpróbáltam keresni valami statisztikát arra, hogy a különböző mozikban mik voltak a nézőszámok, de nem találtam használhatót, csak ezt:

http://istar.nkom.hu/kiadvany/1454K379A.xls

Érdekes volt átböngészni. Az mindenesetre látszik, hogy az emberek többsége az 5 vagy többtermes mozikban néz filmeket, nem mintha ez nagy meglepetés lenne.
Arra a kérdésre senki nem reagált, hogy lehet-e egy filmet ferdén reklámozni - becsalni a nézőt a moziba, azán suttyomban művészi filmet vetíteni neki.

Nem engem kérdeztél, azért válaszolok: igen, van akinek a szemében növeli Paraguay rangját egy jó film. És igen, van akinek jelenthet valamit az a sok ágacska-levelecske a plakáton, persze semmit nem kell készpénznek venni.

Más: ne válassz King és Proust között, olvasd mind a kettőt :-)


 
előzmény: torolt felhasznalo #31
 
 
2004. december 8. szerda, 13:18 33. | tüsmester
bon...
Mi lenne ha megsértődés helyett elolvasnád még egyszer, amit írtam. Egyrészt pár dologban egyetértettem veletek, másrészt kérdéseket tettem föl, harmadrészt állítottam valamit, amit most is fönntartok: a magyar nézők többsége a reklám hatására megy be egy filmre. Ez az egyetlen, amibe beleköthetsz, de akkor ezt is inkább megkérdezem: szerinted mi másért mennek be az emberek? (ha mindenképp föl kell rá hívnom a figyelmet, akkor megteszem: az "emberek" nem az összeset jelenti...)
Föltételezem, te nem agyatlanul mész a kolomp után, és megnézed mire ülsz be, de ez nem jelenti azt, hogy a többség is így tesz. Szerintem túl sokat képzelsz az emberekről...
Megpróbáltam keresni valami statisztikát arra, hogy a különböző mozikban mik voltak a nézőszámok, de nem találtam használhatót, csak ezt:

http://istar.nkom.hu/kiadvany/1454K379A.xls

Érdekes volt átböngészni. Az mindenesetre látszik, hogy az emberek többsége az 5 vagy többtermes mozikban néz filmeket, nem mintha ez nagy meglepetés lenne.
Arra a kérdésre senki nem reagált, hogy lehet-e egy filmet ferdén reklámozni - becsalni a nézőt a moziba, azán suttyomban művészi filmet vetíteni neki.

Nem engem kérdeztél, azért válaszolok: igen, van akinek a szemében növeli Paraguay rangját egy jó film. És igen, van akinek jelenthet valamit az a sok ágacska-levelecske a plakáton, persze semmit nem kell készpénznek venni.

Más: ne válassz King és Proust között, olvasd mind a kettőt :-)


 
előzmény: torolt felhasznalo #31
 
 
2004. december 8. szerda, 13:02 32. | tüsmester
bon...
Mi lenne ha megsértődés helyett elolvasnád még egyszer, amit írtam. Egyrészt pár dologban egyetértettem veletek, másrészt kérdéseket tettem föl, harmadrészt állítottam valamit, amit most is fönntartok: a magyar nézők többsége a reklám hatására megy be egy filmre. Ez az egyetlen, amibe beleköthetsz, de akkor ezt is inkább megkérdezem: szerinted mi másért mennek be az emberek? (ha mindenképp föl kell rá hívnom a figyelmet, akkor megteszem: az "emberek" nem az összeset jelenti...)
Föltételezem, te nem agyatlanul mész a kolomp után, és megnézed mire ülsz be, de ez nem jelenti azt, hogy a többség is így tesz. Szerintem túl sokat képzelsz az emberekről...
Megpróbáltam keresni valami statisztikát arra, hogy a különböző mozikban mik voltak a nézőszámok, de nem találtam használhatót, csak ezt:

http://istar.nkom.hu/kiadvany/1454K379A.xls

Érdekes volt átböngészni. Az mindenesetre látszik, hogy az emberek többsége az 5 vagy többtermes mozikban néz filmeket, nem mintha ez nagy meglepetés lenne.
Arra a kérdésre senki nem reagált, hogy lehet-e egy filmet ferdén reklámozni - becsalni a nézőt a moziba, azán suttyomban művészi filmet vetíteni neki.

Nem engem kérdeztél, azért válaszolok: igen, van akinek a szemében növeli Paraguay rangját egy jó film. És igen, van akinek jelenthet valamit az a sok ágacska-levelecske a plakáton, persze semmit nem kell készpénznek venni.

Más: ne válassz King és Proust között, olvasd mind a kettőt :-)


 
előzmény: torolt felhasznalo #31
 
 
2004. december 8. szerda, 02:21 31. | torolt felhasznalo
He-he-he. Nem szándékoztam többször megnyilvánulni itt, de valahogy mégsem bírtam ki.
A "minősíthetetlen stílus" miatt előre is elnézést kérek, pusztán csak az ostoba hozzászólásaitok miatti dühömben feletkezem el magamról, de most próbálok nagyon finoman fogalmazni:
gereben, engedj meg nekem egy kérdést: miért gondolod, hogy egy akármilyen fesztiváldíj kultúrális rangot szerez Magyarországnak? Kinél? Mi az, hogy rang, pontosan mit értesz ez alatt? Most őszintén ha - tegyük fel - a Mediawave-n nyer egy film Paraguayból, a te szemedben (vagy bárki máséban) megnő Paraguay kultúrális rangja? Intelligens embernek tűnsz, de ennyire nem lehetsz beszűkült! Szerinted van egy néző is, aki azért megy be egy filmre, mert a plakáton rajta van a 16 számára ismeretlen fesztiváldíj neve? Ugyan már!!
Másik kérdés: ha egy filmet sokan láttak, akkor az azt jelenti, hogy jó? Szerintem nem. Az én definícióm szerint egy film akkor értékes műalkotás, ha sok ember látta, és a sok ember nagytöbbsége azt mondja rá, hogy jó vagyis örömet szerzett nekik, szórakoztatta őket valamilyen formában. Ha egy filmet kevesen néznek meg, mert rétegfilm, de az a kevés egyöntetűen azt mondja, hogy jó, akkor elhiszem, és a filmet el is ismerem, mint értékes művészfilmet, amire egyértelműen szükség van. Mint a Hukle pl. De Fliegauf "filmjeire" még a legszívósabb művész lelkek is csak azt mondják, hogy "érdekes" meg "eredeti", mintahogy azt is elfelejtik legtöbbször megemlíteni, hogy milyen fesztiválokon is nyernek azok a filmek. Érdemes utánanézni, és ha van rá lehetőség, egyik-másik fesztiválszereplőt megnézni... némelyikhez képest a Dealer egy hollywood-i akciófilm...
tüsmester kollega hozzászólásaival meg majd akkor foglalkozom, ha levetkőzte nevetséges sablonjait és szánalmas általánosítgatásait, amelyeknek még a legjobb jóindulattal sincs közük a valósághoz. A végtelenül ostoba és primitív meglátásodat pedig, mely szerint az emberek azért ülnek be egy filmbe, mert van benne "jó nő meg robbanás" nyilvános helyen ne hangoztasd, nehogy elmegyógyintézetbe zárjanak.
Szóval ha választanom kéne Stephen King és Marcel Proust között (tudatában annak a megcáfolhatatlan ténynek, hogy Marcel Proust egy irodalmi zseni) én Stephen Kinget választanám, mert NEKEM (szubjektív vélemény) Proust túl elvont.
Úgyhogy én nem azt mondom, hogy ne készüljenek Hukklék és Dealerek, hanem, hogy - ha már csak állami pénzből lehet filmeket csinálni - készüljön 70% Kontroll és a maradék 30%-ban jöhet Pálfi meg Fliegauf. Így a közönség is jól járna. De nem vagyok naiv, rab meg főként nem. És tartom magam a lentebb ismertetett nézeteimhez.
Köszönöm a türelmeteket.
 
2004. december 7. kedd, 19:29 30. | torolt felhasznalo
Kedves Tümester!

Géza és haverjai azért vagdalkoznak ijedten, mert képtelenek külön választani alapvető kulturális területeket, kategoriákat, irányokat. Csoda hogy összezavarodtak? Nem: szerintem teljesen érthető. Miért kellene állami támogatásból finanszírozni olyan filmeket, amik - Gézáék feltételezett logikáját követve - megtérülnének hiszen ahogy te mondod van bennük "jó nő meg robbanás". Miért nem készülhetnének ezek a filmek a magántőkére alapozva?(ez a tendencia szerencsére egyre erősebb) Géza az adóforintjait követeli vissza Pálfitól meg Fliegauftól? Pálfi Hukkléjét hozzávetőlegesen húszezren látták. Ez a film tehát bukás? Igen, akkor mindenképpen ha a Harry Potterhez hasonlítjuk. Viszont Pálfi filmje számtalan fesztivál díjat nyert (a fesztiváldíjak szerepe az országimázsban külön topikot érdemelne...) ezzel kulturális rangot szerzve Magyarországnak. Fliegauf? Első filmjét másfélmillió forintból csinálta, a másodikkal valami 16 fesztivál díjat nyert (mellesleg jóval rangosabbakat mint a Konroll...) Gézáék valami fajta ködös "igényes, de szórakoztató" dolgot kérnek számon az alkotóktól. Olyan mintha minden zenésztől Vivaldi :Négy Évszakát követelnék (szegény Stavinsky, szegény Bartók, szegény Kurtág). És ha már a zenénél tartunk: szerinted Géza, és haverja tudja, hogy az Operaház kicsivel több pénzből gazdálkodik évente, mint a magyar filmgyártás? Szerinted Gézáék tudják üzletileg mit jelent ez? Szerintem ezeket a dolgokat ők nem tudják. Szerintem leginkább azért acsarkodnak és gyülölködnek mert, fel sem tudják tételezni, hogy vannak akik nem egy "énegynagyművészvagyokleszaroma közönséget" pózból csinálják azt amit csinálnak (érsd elit kulturát), hanem azért mert mindenfajta cinizmus nélkül úgy látják a világot ahogy látják.
Ez már bölcsöde, de akkor nézzük: jó író Stephen King? Igen, jó író, mert rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon. Jó író Kurt Vonnegut? Igen, mert rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon, és ráadásúl még érték is van benne. Jó író Marcel Proust? Igen, nagyon kevesen olvassák, de szükség van az ilyen elmélyült irodalomra is. Marcel Prouston (azóta persze klasszikus, és a művelt világ olvasta regény folyamát) számon kell kérni hogy művét kevesebben olvassák mint Stephen Kingét? Természetesen nem. Kurt Vonnegut hibáztatható azért, mert ugyan bölcs és roppantúl szorakosztató még mindig kevesebben olvassák, mint a jó öreg Stephen Kinget? Természetesen nem. Stephen King okolható-e azért mert művei nem tárják fel olyan részletes finomsággal társasági élet, és a lélek rezdüléseinek miliőjét mint Proust művei? Természetesen nem. Képesek Gézáék ebbe a hasonlatba magyar filmrendezők neveit behelyetesíteni? Természetesen nem. Botrányos dolgok persze vannak: Hídember (1800 millió adóforint), Magyar Szépség (200 millió adóforint). Szerinted Gézáék tudják, hogy a Hídember költségvetéséből 180 darab Hukklét, vagy Dealert, és nem sokkal kevesebb Kontrollt lehetett volna csinálni? Szerintem Gézáék nem hülyék. Inkább arról lehet szó, hogy ügyetlenek ahhoz hogy kikaparják gesztenyéiket, és éhségükben egy szánalamas összeesküvés elmélet rabjai lettek. Vagy tényleg ennyire hülyék?

U.i: elnézést kérek az idegen szavakért, és hogy hozzászólásomban nincsenek ilyen szavak: seggnyaló, idióta stb.
Azért csak vannak ;)
 
2004. december 7. kedd, 19:27 29. | torolt felhasznalo
Kedves Tümester!

Géza és haverjai azért vagdalkoznak ijedten, mert képtelenek külön választani alapvető kulturális területeket, kategoriákat, irányokat. Csoda hogy összezavarodtak? Nem: szerintem teljesen érthető. Miért kellene állami támogatásból finanszírozni olyan filmeket, amik - Gézáék feltételezett logikáját követve - megtérülnének hiszen ahogy te mondod van bennük "jó nő meg robbanás". Miért nem készülhetnének ezek a filmek a magántőkére alapozva?(ez a tendencia szerencsére egyre erősebb) Géza az adóforintjait követeli vissza Pálfitól meg Fliegauftól? Pálfi Hukkléjét hozzávetőlegesen húszezren látták. Ez a film tehát bukás? Igen, akkor mindenképpen ha a Harry Potterhez hasonlítjuk. Viszont Pálfi filmje számtalan fesztivál díjat nyert (a fesztiváldíjak szerepe az országimázsban külön topikot érdemelne...) ezzel kulturális rangot szerzve Magyarországnak. Fliegauf? Első filmjét másfélmillió forintból csinálta, a másodikkal valami 16 fesztivál díjat nyert (mellesleg jóval rangosabbakat mint a Konroll...) Gézáék valami fajta ködös "igényes, de szórakoztató" dolgot kérnek számon az alkotóktól. Olyan mintha minden zenésztől Vivaldi :Négy Évszakát követelnék (szegény Stavinsky, szegény Bartók, szegény Kurtág). És ha már a zenénél tartunk: szerinted Géza, és haverja tudja, hogy az Operaház kicsivel több pénzből gazdálkodik évente, mint a magyar filmgyártás? Szerinted Gézáék tudják üzletileg mit jelent ez? Szerintem ezeket a dolgokat ők nem tudják. Szerintem leginkább azért acsarkodnak és gyülölködnek mert, fel sem tudják tételezni, hogy vannak akik nem egy "énegynagyművészvagyokleszaroma közönséget" pózból csinálják azt amit csinálnak (érsd elit kulturát), hanem azért mert mindenfajta cinizmus nélkül úgy látják a világot ahogy látják.
Ez már bölcsöde, de akkor nézzük: jó író Stephen King? Igen, jó író, mert rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon. Jó író Kurt Vonnegut? Igen, mert rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon, és ráadásúl még érték is van benne. Jó író Marcel Proust? Igen, nagyon kevesen olvassák, de szükség van az ilyen elmélyült irodalomra is. Marcel Prouston (azóta persze klasszikus, és a művelt világ olvasta regény folyamát) számon kell kérni hogy művét kevesebben olvassák mint Stephen Kingét? Természetesen nem. Kurt Vonnegut hibáztatható azért, mert ugyan bölcs és roppantúl szorakosztató még mindig kevesebben olvassák, mint a jó öreg Stephen Kinget? Természetesen nem. Stephen King okolható-e azért mert művei nem tárják fel olyan részletes finomsággal társasági élet, és a lélek rezdüléseinek miliőjét mint Proust művei? Természetesen nem. Képesek Gézáék ebbe a hasonlatba magyar filmrendezők neveit behelyetesíteni? Természetesen nem. Botrányos dolgok persze vannak: Hídember (1800 millió adóforint), Magyar Szépség (200 millió adóforint). Szerinted Gézáék tudják, hogy a Hídember költségvetéséből 180 darab Hukklét, vagy Dealert, és nem sokkal kevesebb Kontrollt lehetett volna csinálni? Szerintem Gézáék nem hülyék. Inkább arról lehet szó, hogy ügyetlenek ahhoz hogy kikaparják gesztenyéiket, és éhségükben egy szánalamas összeesküvés elmélet rabjai lettek. Vagy tényleg ennyire hülyék?

U.i: elnézést kérek az idegen szavakért, és hogy hozzászólásomban nincsenek ilyen szavak: seggnyaló, idióta stb.
Azért csak vannak ;)
 
2004. december 7. kedd, 16:52 28. | tüsmester
Jójó, ez persze hogy így van, de gézáék azt próbálják minősíthetetlen stílusban és egymásnak bókolva előadni, hogy mi lenne, ha tennének a rendezők bizonyos művészi(etlen) engedményeket a közönségnek.
Megtámogatva arcátlan reklámkampánnyal, ami mondjuk kiemeli, hogy van a filmben jó nő, meg robbanás - az emberek bemennének, megnéznék, és rájönnének, hogy a jó nő ugyan csak öt percig látszik, akkor is ruhában, de a film nem is olyan rossz. Vagy ez ma már nem működik?

Az emberek ugye nem azért nézik az amerikai filmeket, mert angol a stáblista, hanem mert van benne jó nő meg robbanás, és ez látszik a plakáton.
Szerintem.
 
előzmény: torolt felhasznalo #27
 
 
2004. december 7. kedd, 16:25 27. | torolt felhasznalo
Szerintem tragi-komikus naivitás azt gondolni, hogy az alacsony látogatotságról a magyar szerzői filmesek tehetnek:

"A legnézettebb húsz film közül a kilencedik helyen zárt francia-német Asterix és Obelix - a Kleopátra-küldetés, Alain Chabat alkotása az egyetlen (!), amely legalábbis nem amerikai koprodukcióban készült. Ezt a mozit húszmillióan látták 2002-ben az öreg kontinensen, s ezzel igazán szerencsésnek mondhatja magát. Francois Ozon Nyolc nője, Pedro Almodóvar Beszélj hozzá!-ja, Roberto Benigni Pinnochió-ja, Jean-Pierre Jeunet Amélie-je pár millió érdeklődővel kullog a sor végén. Nagyon egyszerűen megfogalmazva: az a 933 millió néző, aki az akkori EU-tizenötökben bement a moziba, döntő többségében (71 százalékban) amerikai alkotást nézett - miközben feltehetően (s a látványhoz igencsak illően) pattogatott kukoricát és kólát fogyasztott hozzá. Hazai produkciót húsz, egyéb európait (ejtsd: nyugat-európait) pedig mindöszsze 7,9 (!) százalékban láttak. Azaz nemcsak Kelet-Európa, de Ázsia, Afrika, Latin-Amerika, Kanada és Ausztrália együtt is csak a morzsákon osztozhatott. Az aránytalanság "fordított irányban" még megdöbbentőbb: arra legfeljebb csóválhatja a fejét az olvasó, hogy 2001-ben az USA egyetlen mozinézője sem látott osztrák, belga, dán vagy finn filmet. De hogy olaszt sem, az már igazán ijesztő kulturális aránytévesztésnek tűnik. Federico Fellini hazája tehát ebben az évben egyetlen produkcióval sem tudta magára felhívni a figyelmet a több millió olasz származású amerikainál sem - hacsak fel nem jegyzett egyszeri klubvetítésen."

Hm...


 
2004. december 7. kedd, 13:35 26. | Tóthgéza
Persze, hogy eljut, attól, hogy nem szólok hozzá, még itt vagyok, olvasok, ugrásra készen. Kösz a hozzászólásodat, pár napra adtál egy kis muníciót, hogy ne higgyem azt, lehet, hogy én vagyok az egyetlen idióta, vagy, hogy el kell húznom innen. Iszom a szavaidat!
 
előzmény: torolt felhasznalo #25
 
 
2004. december 7. kedd, 12:56 25. | torolt felhasznalo
Tóthgéza ne csüggedj én veled vagyok!!!
Jó érzés, hogy valaki az én gondolataimat (és bizisten vannak még néhányan) mondja ki és ki is áll mellette! Még akkor is, ha körbe van véve dillettánsokkal, lúzerekkel, művészfilmes- önkifejező seggnyalókkal és más idióta nagyokosokkal.
Amíg magyarországon ki nem hal az a "filmes" generáció, amelyik most dönt az állami pénzről, oktat és szarabbnál-szarabb filmeket gyárt, addig itt nem lesz változás. De mivel a következő hülye generáció is átveszi/átvette ezt az értéktelen gondolkodást (mint ahogy ti is), hosszú idő lesz ez. ha egyáltalán lesz.
az értelmesebbje, mint géza, akik pontosan látják, hogy mi a baj, pedig azt teheti, ami szerintem a Nimróddal is be fog következni:
Külföldön fog külföldi pénzből igényesen elkészített, minőségi közönség- és sikerfilmet csinálni, ami sok millió embernek fog sok örömet okozni. Kívánom neki.
Nektek itt, meg a többi művészfilmes, ostoba, beszűkült, konzervatív antitehetségnek pedig azt kívánom, hogy az állam vonja meg a filmes támogatást, hogy minél kevesebbet pazarolhassatok öncélú feszengéseitekre az adófizetők pénzéből.
ennyi.
u.i.: géza remélem eljut még ez hozzád! üdv.
 
2004. november 25. csütörtök, 19:03 24. | torolt felhasznalo
ererka,

kár, hogy nem néztél utána, de segítek:

filmhu: Nimród operatőr szakon kezdett a főiskolán, majd filmrendező szakra váltott. Megfértetek Gyulával egy csárdában?

P.Gy.: Nagy könnyebbség, hogy Nimródnak vannak operatőri tapasztalatai. Rendkívül nagy segítség egy operatőrnek, ha “lát” a rendező. 500 darab storyboard kockát végigrajzolt, tudja, milyen snittekben működik egy film.

http://www.magyar.film.hu/object.b7cc9373-96ad-4533-9ebc-927530ed02f7.ivy

filmhu: Lehetetlenek tartod az itteni működésedet?

A. N.: Mindig is outsidernek éreztem magam. Hallasz csapatokról: Mundruczó, Pálfi, Török…, ők nagyon összetartanak. Nem veszek részt filmes fórumokon, nem pörgök a szakmában.

filmhu: Miért nem? Nem hívnak?

A. N.: Így alakult. Nyilvánvaló, én sem tettem látványos lépéseket annak érdekében, hogy befogadjanak maguk közé. Egyébként ebben az országban senkiket sztárolnak, és olyan tehetségeket hagynak figyelmen kívül, mint Pálfi a Hukklé-val. A média egy emberként hallgat róla. Ez fölháborító.

http://www.magyar.film.hu/object.986742ea-fc0a-4528-8dc4-a06af6222782.ivy

De sebaj ;)
 
előzmény: torolt felhasznalo #15
 
 
2004. november 23. kedd, 11:49 23. | tüsmester
vitya, nagyrészt igazad van, és kösz a normális hangot...Csak abban nem egészen értek egyet, hogy a nagyközönséget megcélzó rendezőkön (írókon, stb) bármit is le lehetne és kellene verni - mert kevés kivételtől eltekintve nem nagyon jöttek be a próbálkozásaik. És mivel kevés a pénz, nincs második, harmadik lehetőség! Mert nem az a baj a filmjeikkel, hogy nem hozták a várt nézőszámot, hanem hogy tényleg szarok. Valamit lehet a szárnypróbálgatásra fogni, de látványos hülyeségeket azért nem...
Én legalábbis nem adnék újra (köz)pénzt annak, aki elsőre gagyit csinált. Azt persze én mondom meg, hogy mi a gagyi ;-))))

Vagyis ne kérdezzétek, hogy akkor kinek kéne adni a pénzt :-) (hát nekem)

Kíváncsian (reménykedve...) várom Tímár Péter készülő filmjét hóhérostul, királyostul...
 
előzmény: torolt felhasznalo #21
 
 
2004. november 23. kedd, 09:44 22. | torolt felhasznalo
Lehet, hogy Gézu kicsit indulatos (azért ez nem gyűlöletbeszéd), de azzal egyet lehet érteni, hogy azt kéri számon, a kuratórium miért nem olyanokat támogat inkább, mint Nimród, azok helyett, akik szűkebb közönségnek készítik a filmjeiket, mert ha így lenne, talán gyorsabb lenne a folyamat, hogy a filmgyártás nálunk is üzleti és szakmai alapon működjön, nem pedig haveri alapon. Már most szállingózik ki az infó, hogy kik kapnak majd pénzt az év végi gyártási pályázaton. Gyomorforgató a panamázás.
Mellesleg, lehet, hogy Géza naív, de hidd el, a legrosszabb dolog az életben, ha túl sokat tud az ember. Jobb, ha megmaradunk naívnak. Úgy könyebb az élet.
 
előzmény: torolt felhasznalo #18
 
 
2004. november 22. hétfő, 21:55 21. | torolt felhasznalo
Szerintem a problémafelvetés nem jó.

A magyar film nemzetközi sikereket szinte kizárólag művészfilmekkel ért el, nálunk a szerzői-művész filmkészítésnek van hagyománya. Erre van ráállva az egész rendszer, és ami a legfontosabb ilyen képzés folyik a filmművészetin is.

De már a szerzői-közönség különbségtétel is hülyeség. Ez nem egy kétállású kapcsoló, vagy két ellentábor akiknek írtaniuk kellene egymást, ahogy itt a fórumban művelitek, hanem egy spektrum. Minden filmkészítőnek a saját gondolkodásmódja és személyisége szerint be kell sorolnia magát. Sajnos ezt gyakran eltérítheti egy filmiskola (a budapesti ilyen), illetve az ott tanító tanárok, vagy egyéb külső szempontok, például hogy csináljunk egy filmet amit sokan megnéznek.

Az egészben a legszebb, hogy ez a forum éppen egy olyan film kapcsán indult el, ami ennek az iskolapéldája. Antal Nimród rátalált arra a témára és hangvételre, ami neki fekszik és éppen ezért lett sikeres a filmje.

A Fliegauf, vagy a Hajdu Szabi sosem tudna olyen filmet csinálni, mint a Kontroll de feltételezem nem is akarnak. Sokkal fontosabb, hogy ők is fel tudták mérni, hogy mi az amit tudnak és azt csinálják. A maguk módján az ő filmjeik is jók. Ettől független, hogy melyik film mekkora közönségsikert ér el. A Spielberg iszonyatosan nagy közönségfilmeket csinált, de ha jobban megnézed mindegyik mögött ott van a személyes kiindulópont. Spielberg attól jó, hogy felmérte, hogy mire képes, hogy az ő stílusát, témáit zabálja a közönség, és aztán fordította az egészet üzletté. Sokan azt mondják rá, hogy gagyi, meg fos. De ez a gagyi és fos neki akkor is belülről jön és végső soron mégis ezért működik.

Éppen ezért nem érdemes a maguk módján sikeres művészfilmeseken számonkérni a közönségfilmet. Ők nem erre valók. Ezt az egészet azokon kéne leverni akik közönségfilmet próbálnak csinálni és botrányos dolgokat művelnek: Apán beájulnától, magyar vándoron keresztül a mittudoménmiig.

Ez olyan mintha egy nagyon jó spanyol vagy dél-amerikai salakpályás játékost elkezdenének basztatni a hazájában, hogy miért nem nyerte meg a US open-t (azt gyors pályán játszák és a spanyolok nagyrészt az első két fordulóban kiesnek). Fasznak lett belőle teniszező, folyton csak az alapvonal mögött áll három méterrel és pörget. Lehet szeretni meg lehet utálni, de azt minek számonkérni tőle, amit felvállaltan nem tud.

Keresse meg a magyar film a saját közönségfilmeseit, vagy szidja az ezzel próbálkozókat, de ne a vállaltan művészfilmeseket, hiszen nem ők tehetnek arról hogy nincs magyar közönségfilm.

Ja és majd elfelejtettem: mindenki bassza meg és kapja be meg azok is akik majd csak ezután fognak írni a forumba.



 
előzmény: torolt felhasznalo #18
 
 
2004. november 22. hétfő, 21:48 20. | torolt felhasznalo
 
2004. november 22. hétfő, 21:34 19. | Tóthgéza
Kösz, de boldogan élek feleségemmel. Szevasztok!
 
előzmény: torolt felhasznalo #18
 
 
2004. november 22. hétfő, 20:36 18. | torolt felhasznalo
Elképesztően naiv vagy te kis Tóthgéza! Szerintem sokan drukkolnak neked, hogy becsajozzál végre (meglátod akkor majd átértékelődnek a dolgok). Jó hogy abbahagyod, mert hát kinek fog hiányzik ez a gyűlöletbeszéd? Nekem nem az biztos.
 
2004. november 22. hétfő, 20:14 17. | Tóthgéza
Igazatok van, befejezem, nincs értelme. Egy ilyen fórum is csak tükörképe annak az állapotnak, ami ma a magyar filmes gondolkodást jellemzi. Én itt próbálom egyedül verni az asztalt, hogy legyen már elég, gondoljunk már egy kicsit a nézőkre is, ne a saját szórakoztatásunkra készítsünk filmeket, de egy emberként háborodtok fel buzi művészlelkek, csak a szart kapom a pofámba, hogy ilyeneket merészelek mondani.
Dragan, oké, hogy itthon azt se tudják mi az, egy filmet forgalmazni, de baszhatod a reklámot, ezek a témák ÍGY tálalva nem érdeklik az embereket. És persze, hogy főleg az alkotókra kenem a szart, mert, ha valaki nem ért valamihez, lehet mással is foglalkozni, másnak is lehet százmilkót dobálni, akik legalább azt a minimumot teljesítik, hogy tudják, hogyan kell tisztességesen megírni egy forgatókönyvet. Mert ha valaki azt mondja, hogy az itt emlegetett "zsenik" tudják, akkor tényleg nagy a baj.
A Tesó alkotói legalább megtették azt, hogy a nézőknek csinálták a filmet, nem maguknak. (Az új Kész cirkusz-szal ugyanez a szándékuk, és hajrá!) Nagyon jó példa, annál lehet reklámról beszélni, ha lett volna rávaló, lefogadom a dupla, tripla annyi nézőt.
A filmhu forgatókönyvíró suliba jelentkezőknek pedig sok sikert kívánok, remélem lesz köztük néhány aki majd felveszi a kesztyűt és kisöpörjük ezt a sok szemetet.
 
előzmény: torolt felhasznalo #16
 
 
2004. november 22. hétfő, 18:54 16. | torolt felhasznalo
Szerinted tényleg ilyen egyszerűen működik? És mi van azokkal a filmekkel, amelyek közönségfilmnek indulnak, és aztán buknaK? Tesó pld.
Vagy mindenki bekaphatja, aki nem ér el 100 000 nézőt? És mi van azzal, akinek pld. 2-3 kópiát ad a forgalmazó, amellyel 10000 nézőt is csoda behozni?
Nagyon unalmas vagy, úgy viselkedsz, mintha te húznád itt a határokat. Kapd be te is.
Egyébként pedig kapja be mindenki:a Tamarát, a Dealert normális országban nagyságrendekkel többen néznék meg, mert az embereket érdekli, mert megfelelő pénz van reklámkampányra, mert a forgalmazónak érdeke a sikeres film...
Te pedig, szerencsétlen, itt nyafogsz, és próbálod a szart az alkotókra hárítani.
 
előzmény: Tóthgéza #14
 
35-16  /  35

nka emblema 2012