sex hikaye

Mi lesz veled, Mafilm? – 1. rész

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2008. augusztus 12. kedd, 23:09

rendezés  


egy oldalon
3-1  /  3


 
2008. augusztus 29. péntek, 13:24 3. | szakmabeli
"Mi lesz veled Mafilm" - ritka naiv kérdés...(Kicsit benne van a Hans Fallada is persze.)
Odadzsalunk az intézményhez és megkérdezzük:
- Mi lesz veled Mafilm?
- Mi lenne? Ami eddig is. Szarrá leszek lopva.
 
2008. augusztus 14. csütörtök, 00:42 2. | Minovics
En csak azert nem mertem hozzaszolni ehhez a cikkhez, mert tudtam, hogy vagy azzal fognak megvadolni, hogy nevtelenul hogyan merek barmihez is hozzaszolni, vagy – akik sejtik, vagy tudjak, hogy ki vagyok – azzal, hogy egy kis senki hogyan utheti bele az orrat barmibe, amihez neki semmi koze. (Mintha egy kivulallo – aki radasul nem is onszantabol kivulallo – ne fogalmazhatna meg jogos kritikat barmivel szemben.)
Azert vannak egy kivulallo szamara is ertekes gondolatok a cikkben, pl. “A túltermelésnek egyébként az is oka lehet, hogy nálunk szinte nincs fikciós televíziózás, alig van hazai gyártású tévéfilm. A mozifilmek közül viszont sok szinte mesterségesen fel van pumpálva másfél órásra.” – es innentol kezdve addig, hogy “A hazai tévéknek a gyerekekkel semmilyen kapcsolatuk nincs. Se rajzfilmjük, se fikciójuk.” – bar e ket utobbi mondat mar vitathato, ugyanis van kapcsolatuk, nem is kicsi, csak eppen nem hazai gyartasu filmek altal.
Udv: egy olvaso
u.i.: Remelem az anonimitasom az esetben nem jelent problemat, ha valamiben egyetertek.
u.i.2: Nem azert nem hasznaltam ekezetet, hogy az interjualany nevet nehogy ne u-val irjam, hanem mert kulfoldon vagyok, es nemtom atallitani a billentyuzetet.
 
2008. augusztus 12. kedd, 23:09 1. | f_miki
Nehéz ebben az interjúból kihámozni, mi lesz a szakma jövője... nyilván nem is azért készült, hogy informálja az olvasót, mi várható. Megszoktuk már, nem is érdemelne szót.
De az nagyon érdekelne, melyik az a 'jelenleg kettő' profi stáb, amelyik képes legyártani egy európai szintű nagy produkciót? Igaz, a segédoperatőr ott is képes elhúzni az élességet, de nem baj, mert ott a HSC, szervezett egy tanfolyamot, és ezentúl minden rendben lesz...
És itt van ez a 'lovak az összeomló hídon' gondolatsor is. Hogy a magyar filmes szakemberek zavarba jönnek, ha egy rendező túl komplikált dolgot kér, mert logisztikailag, technikailag nem tudják megoldani? Honnan ez az információ, Feri? Kértél egy ilyet és munkatársaid zavartan egymásra néztek? Vagy csak azért mondasz ilyeneket, hogy igazold az elképzelést, miszerint "Mi azt szeretnénk, hogy a Mafilm egy filmszakmai szakemberképző centrummá váljon". - és a végzett hallgatók már simán megoldanak bármilyen bonyolult feladatot, csak legyen aki finanszírozza!
A műterem vs eredeti helyszín kérdésében meglep a tájékozatlanságod. A műtermi forgatás nagyságrendekkel drágább, mint eredeti helyszíneken forgatni, még vidéken is, ilyen területfoglalási árak mellett is. Egy napi 4-500 ezer forintba kerülő lakás megfelelőjét nem építik fel és nem rendezik be 5-6 millió alatt műteremben. Pedig mennyivel könnyebb lenne világítani, eredeti hangot venni, kivenni falakat, stb... A legtöbb alkotó nagyon szívesen menne műterembe, ha nem ilyen finanszírozási háttérrel lenne kénytelen dolgozni. Ezen a problémán melyik tanfolyamotok fog majd segíteni?

nka emblema 2012