sex hikaye

Grunwalsky Ferenc a magyar forgatókönyvírásról

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2006. április 25. kedd, 21:11

rendezés  


egy oldalon
147-128  /  147


 
2006. május 26. péntek, 23:36 147. | f.r.a.n.k.
csináltam egy oldalt a régi fkny mintájára...

http://1000szkript.awardspace.com
 
előzmény: Drugics #143
 
 
2006. május 24. szerda, 13:43 146. | screen
f.r.a.n.k.
Mint minden példa persze ez sem hibátlan...
És olyat nem is tudok mondani ami az lenne...
De ha már "nálam van a szó", akkor csak ismételni tudom magam... El kell dönteni hogy az ember hova ír, és mit...? Speciálisan magyar (kelet eu.) történetet magyar pénzből, vagy nemzetközi (internacionális) történetet $ v. € -ból...
Az persze ellentmondás hogy A forest gump egy speciálisan amerikai történelmi tükör, és mégis a világon minden civilizált országban értették, és ismerték... (abba most ne menjünk bele hogy a különböző országok milyen hatalmi sullyal rendelkeznek, és hogy ez mennyire igazságos... semennyire...erről már írtam...)

Maradnék a filmnél...
Azt azért észre kell venni hogy a filmtörténet klasszikus alkotásainak döntő része a dráma műfajából kerül ki...DE a "maradék" (vígjáték, sci-fi, history, akció krimi... stb) filmekben is ott van az emberi dráma, a konfliktus, ami nélkül nincs jó film. Tehát bármilyen műfajú filmet ír az ember, ezt mindig szem előtt kell tartani. Ha ez a emberi dráma nem "mély" (a néző számára nem átélhető szenvedéllyel, ) akkor még mindig van esély egy nagyon jó szórakozató (elsősorban klisékre épülő) profin megcsinált filmre, ami persze happy end -el fog végződni...
Egy konkrét példa: Csak szex és más semmi
Egy remek film a maga műfajában.. A probláma amit felvet ráadásul sok embert(nőt) érint (tehát átélhető a probléma..) Remek ritmusú film, jók a dialógok, stb...
De miért nem válhat ez a film igazán klasszikus alkotássá...?
Mert "csak" 90 percre "varázsol" el minket. Elhiteti hogy minden probléma Happy end-el végződik... Kicsit becsap, bennünket, mert amikor kijövünk a moziból ugye látjuk hogy azért nem mindig ilyen egyszerű... Az ilyen film "rövid ideig tartó fájdalomcsillapító", de igazi vígaszt nem nyújt...!!!
A vígaszt nyújtó filmben a szereplő "kikacsint" a nézőre, és azt mondja(kérdi): "neked sem könnyű...Látod nekem sem... és nem is biztos hogy megváltozik a helyzet......!!

...de már megint elkalandoztam...(sőt megint csak ismétlem magam)
szóval nincs jó példa...!!
 
előzmény: f.r.a.n.k. #145
 
 
2006. május 23. kedd, 19:25 145. | f.r.a.n.k.
a forrest gump-hoz... nem igazán jó példa, mert ez a film teljesen egyedi és valószínüleg megismételhetetlen. igaz hogy forrest egy padon mesélte el az életét, de nem ez volt a film vonzereje, hanem az, h bejárta az egész világot - kínát, a vietnami háborút ... és végül egy kis halászfaluban kötött ki. magyar filmre nem vonatkoztatható, kivitelezhetetlen. ha elkezdenéd sorra venni a jeleneteket, ahol történt valami lélekemelő, amitől a történet az lett, ami és kihúznád, ami nem megvalósítható itt, csak a töredéke maradna. ez a korának egyik legdrágább filmje volt.
s még egy adalék...készült magyar film gyenge szellemi képességü főszereplővel amerikai helyszínen...
 
előzmény: screen #140
 
 
2006. május 23. kedd, 15:50 144. | f.r.a.n.k.
válaszokat nem kérdéseket...
 
előzmény: Drugics #143
 
 
2006. május 22. hétfő, 18:59 143. | Drugics
Hogy mit _akarok_? Természetesen azt, hogy mindhárom létezzen Magyarországon, és bármelyiknek tagja vagy ügyfele lehessek.
Hogy ez mennyire lehetséges és hogy én mint kvázi senki ennek létrejöttéhez mennyit tudnék hozzátenni, az már egy másik kérdés.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #135
 
 
2006. május 22. hétfő, 18:32 142. | f.r.a.n.k.
...ami nem találja meg a közönségét...
 
előzmény: f.r.a.n.k. #141
 
 
2006. május 22. hétfő, 18:29 141. | f.r.a.n.k.
egyetértek azzal amit mondtál. krigler gábort és a filmhu pályázatot azért hoztam fel (ami megmagyarázza miért ritka kívülről a szakmába bejutni), mert szvsz és tapasztalat alapján kevés filmes képes előítéletek nélkül látni egy sztoriban a filmet vagy egy új témában - amit eddig magyar filmben fel nem dolgoztak- a lehetőségeket. hol van a film pl. a taxisgyilkosságokról, az olajszőkítésről, a lánykereskedelemről és a többi esetről, ami MO-n történt és csakis ott történhetett meg? ehelyett van sok üres térben lebegő mű, amik nem találja meg a közönségüket. vannak ellenpéldák...

azt kérdezted, van-e nemzetközi szintű forgkönyvem, én meg azt mondtam van. bűnügyi témákat írok, azért vázoltam azt a pár dolgot. nekem Chan-wook Park bosszú-trilógiája ugrott be, amikor elgondolkoztam melyik filmben jelentek meg felsoroltakhoz hasonlóak. majd krigler gábor is elmondja, neki mi jutott róla az eszébe.

többet később
 
előzmény: screen #140
 
 
2006. május 22. hétfő, 17:36 140. | screen
f.r.a.n.k.

A "treatment, szinopszis, forgatókönyv" hármast nem vagylagosan értettem természetesen, hanem komplex módon... Tehát ha van már egy teljes könyvem(110 oldal) akkor azt azt feltételezi hogy van treatmentem is (hogyis lehetne ez máskép ...??)

Hogy mit írtál és "kriegler gábor" mit nem értett meg ebbe én nem tudok beleszólni...
De sok sikeres (és persze értékes ) filmnek éppen az egyszerűségében van a nagyszerűsége..

Egy ember ül egy padon és azt mondja: "Helló a nevem Gump, Forrest Gump... Csak így egyszerűen elkezdődik..

vagy...

Egy pénzéhes cinikus pasi megtudja hogy "majdnem" az övé egy komoly örökölt pénzösszeg, de mégsem az övé hanem az értelmi fogyatékos bátyjáé aki azt sem tudja hogy mennyi egy kiló kenyér
(Rain Man... aki nem ismert volna rá..)

(persze tudom hogy ennyi nem elég na!!...:))

csak ismételni tudom:
nagyon nehéz megtalálni egy filmötletben az egyensúlyt, legyen is benne elég fordulópont, de annyi azért ne hogy burleszk legyen, értehtő legyen, de mégsem "szájbarágós" ... Lekösse a néző figyelmét... az igazán érdekfeszítő sztori szerintem ott kezdődik hogy a néző felteszi magában a kérdést: "mit csinálnék a szereplő helyében Én...?" tehát az élethelyzet legyen azért valóságos, mert ha túl elrugaszkodik a valóságtól akkor ugyan lehet szórakoztató a film, de ilyen kérdést a film alatt nem fog senki feltenni... de ha modjuk a "terminátor alatt mégis akkor az a néző számomra gyerekes, és itt kell megemlíteni hogy mimden film nem szólhat mindenkihez..(de ezt már írtam...)

Kicsi elkalandoztam frank eredeti felvetésétől...de talán mégse...
 
előzmény: f.r.a.n.k. #131
 
 
2006. május 22. hétfő, 15:15 139. | f.r.a.n.k.
azt gondolsz amit akarsz, csak meg ne ártson.
 
előzmény: Tóthgéza #138
 
 
2006. május 22. hétfő, 13:50 138. | Tóthgéza
Eddig röhögtem rajtad, de most már idegesítesz. E hozzászólásod alapján most már világos, komplett idióta vagy.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #131
 
 
2006. május 22. hétfő, 13:46 137. | f.r.a.n.k.
mind más kontrukció, más müködési mechanizmussal. alacsonyabb szinten, egy produkciós cég 'házon belül' felvállalhat ilyen feladatokat, de egy brend alatt félreértésekhez vezethet ezért célszerübb világos célkitüzéssel indítani. elméletileg lehetséges egyben a három, viszont nagyobb esély van rá, h összemosódik a non-profit az üzlettel és arculatvesztés következik be.
 
előzmény: [tsg] #136
 
 
2006. május 22. hétfő, 12:40 136. | [tsg]
mosmér, ha ez a három egyben menne, meg lenne mögötte még egy pénzes producer is, aki beindítja és kapcsolatai is vannak (ez csak mint a non plus ultra), én azonnal adnám hozzá a nevemet
(miután úgysincs nevem egyelőre ebben a szakmában, nincs is mit veszítenem, ugye:) - de ha lenne, akkor is valószínűleg)
 
2006. május 22. hétfő, 12:14 135. | f.r.a.n.k.
most már három dologról beszélsz:
forgkönyvíró mühely
forgkönyvírói szervezet
forgkönyv ügynökség

döntsd el h mit akarsz :)
 
előzmény: Drugics #133
 
 
2006. május 22. hétfő, 12:06 134. | f.r.a.n.k.
nem ezektől lesz jó, hanem azt jelzi h nem egysíkú, 'beszélő fejek' szintü történetek és a kiolvasható konfliktusok megteremtik a dráma lehetőségét, és mondhatsz erősebb alaphelyzetet az élet/halál választásnál, ha tudsz. szóval mindegy, ez így együtt, a 7 felsorolt dolog, egy erős kombináció. mondjál már egy gyenge filmet ebben a konstellációban és én előre megmondom, h a csavaron biztos bukni fog.

azt h öten miket hoztatok ki, arról már régebben beszéltünk és nem az volt az eredeti felvetés, h viszem külföldre.
 
előzmény: kriglergábor #132
 
 
2006. május 22. hétfő, 11:35 133. | Drugics
Bárcsak kizárólag szoftver és domain kérdése lenne minden, akkor már én lennék a világ császára... De gyanítom, hogy publicitás/kapcsolatok, valamint a jogi és pénzügyi aspektusok végiggondolása nélkül ilyesmibe nem szabad belevágni. Mert akármekkora jóhiszeműséggel állunk hozzá, akármennyire nincs pénzünk befektetni, azért valamennyi profizmusra szükség van, egyszerűen azért, hogy a végén tényleg mindenki jól járjon.
Ebből a fórumból azt a hangot hallom a legerősebben, hogy itt Mo.-n a magyar piacra dolgozni teljesen esélytelen.
És azzal szerintetek mi lenne a helyzet, ha a screen által említett külföldi utakon próbálkoznánk? Nyilván igen kemény menet. De tegyük fel, hogy van egy csoportnyi tehetséges ember, erős önkritikával, akik ráadásul egymást is segítik ötletekkel, kritikákkal, szigorúan kölcsönösségi alapon. Szerintem írni egyedül a legjobb, de ötletelni és javítgatni csapatban. Szóval az én elképzelésem szerint mindenki alapvetően a saját anyagát meendzselné, de kérhet és kaphat (ha ő is ad másoknak) segítséget a többiektől. Úgy képzelem, hogy ez így önmagában is sokat lendíthet az ember munkáján. És talán forintban kifejezhető haszna is lehetne, pl. ha a csoport kollektíve tárgyalna fordítóirodával, jogásszal, stb. amire szükség lehet, és ezáltal jobb árakat harcolhatna ki, mint külön-külön.
Fikázzátok az elképzelést nyugodtan, ha szerintetek hülyeség.
 
2006. május 22. hétfő, 10:54 132. | kriglergábor
Aha, szóval szerinted ezektől lesz jó egy film, vagy filmterv.... Kapásból tudnék több középszerű vagy annál is cikibb filmet mondani, amikben ezek megvannak. Egyébként öten nem vettük észre a leadott filmterved zsenialitását, bár ennek nincs jelentősége, őszintén örülni fogok, ha ránk cáfolsz, és külföldön bizonyítasz ezzel a filmmel.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #131
 
 
2006. május 22. hétfő, 01:26 131. | f.r.a.n.k.
drugics,
zsírozz egy domént és küldöm a tartalomkezelő rendszert.

screen,
a forgkönyv nem ugyanaz mint a szinopszis. időben: 5-10hónap / 1-2hét. ez csak az "összedobom pár nap alatt" tévhitben élőknek.

van olyan forgkönyvem amit vállalnék nemzetközi szinten is, mintha ez olyan meglepő lenne tőlem :). az első szkriptem után a Nell producere keresett meg e-mailben (mond valamit?) és azóta egyre erősebb amit írok. hadd kérdezzek vissza - van olyan szripted ahol egyenesben mutatod h megölnek valakit, vagy a hullát ahogy megtalálják? halálos fenyegetés, gyilkossági kísérlet, lidérces álom, pszihológiai hadviselés, csavar ami legalább tíz percet átértékel... van? nálam van. van rá egy árva vasam hogy más leszel azután hogy megnézted ami az agyamban megfogant...

persze messze nem hiszem h sok éles szemmel megáldott filmszakember létezne a filmszakmában - kriegler gábor nem volt képes észrevenni a filmhu pályázatra beadott filmtervemet, de hát senki sem tökéletes, nem igaz?
 
2006. május 21. vasárnap, 22:02 130. | screen
Csak tényeket mondok:

Az egyik ismerősöm ismer egy filmrendezőt, aki elsősorban vígjátékokkal próbálkozott az utóbbi években.
Mutatott neki két forgatókönyvet (ill. annak synopsisát).. Az ismert rendező egyből mondta hogy mindkét filmterv korrekt, megérdemelne egy filmet... de kicsit zavartan azt mondta hogy: "az én fiókomban is van három történet és AKÁRMIT IS ÍRSZ(!!), úgyis azok lesznek előnyben ha tudok pénzt szerezni... nem pedig a tiéd...(!!)

Más

Filmhu pályázat: Érdeklődöm hogy "outsider" forgatókönyvíró is indulhat-e a versenyen.. A hölgy egy kérdéssel válaszol: "van-e valamilyen ismeretsége a filmes szakmában...? egyébként indulhat persze mondta a hölgy...(!)

..de ha sikerül is valami, akkor jön még hogy hogy húzzanak le, hogy szúrják ki a szemed aprópénzzel...stb stb...

Inkább hadd kérdezzek: Kinek van olyan története (treatment, sinopszis, forg. könyv) amit vállalna mondjuk amerikában is (itt persze már nemzetközi sztori kell, amit minden országban megértenek.)
Kinek van olyan története ami nem "lila köd" de nem is a közhelyes "amerikai takony" hanem sztoriközpontú (Linda Segner is erről beszélt) egyszerűen követhető,( mégis valami magasabbrendű dologról próbál beszélni,) meg nem árt ha "low budget" történet(már ami a produceri kockázatot illeti)

ha valaki úgy érzi hogy van neki ilyen akkor próbálkozzon (persze előtte WGA regiszráció !!)
ha csak egy "hallmark film" lesz belőle már akkor is jobban jár, mint itthon...

szóval nem tudom hogy mit ér az, ha 10-20 outsider ember összeáll akinek semmi kapcsolata nincs, akkor mindegy mennyien vannak (a "nullát" bármennyivel szorozhatjuk akkor is nulla lesz..)
Vagy abban bíztok hogy majd jön Flieghauf Benedek és azt mondja hogy: "Gyerekek majd Én képvisellek titeket, lehet hogy nekem a következő 10 évben nem lesz filmem, de veletek viszont jót tettem..."
Hát persze...!!

Mi van pl. a "scriptfactory" internetes adatbázissal... Amilyen hirtelen jött, ugyanolyan hirtelen tünt el...
na az volt még vicces: Azt mondta egy "szakember" hogy a több mint száz filmterv közül egy sem volt igazán jó (még véletlenül... egy sem...!!!???)
Bezzeg a profik

De legyünk egy kicsit cinikusan igazságosak. Talán azzal védekezhetnek a "profi" magyar filmesek: "hogy ha már mindenképp érdektelen a film, akkor legalább a nevünk miatt nem 2ezren nézik meg a filmet, hanem 10 ezren...
És itt jönne a megoldás: Ne legyen "neve" egy forgatóköynvírónak csak a rendezőnek,(stb)... de a szűk piac, és a jogdíjjak miatt ez itthon REMÉNYTELEN!!!!! (lásd a fenti történetet...)

De csak ismétlem magam....
(lásd lentebb...)

 
2006. május 21. vasárnap, 16:20 129. | Drugics
Támogatom a lentebb megfogalmazott célkitűzéseket az írók összefogásával kapcsolatban.
De azért arra sem ártana kidolgozni valami modellt, hogy valaki, aki még sohasem írt leforgatott filmet, hogyan jut be a körbe. Ugyanis ha az az alapvetés, hogy a jelenlegi rendszer sz*r és nem azoknak kedvez, akiknek kellene, akkor talán ne a jelenlegi szereplők _kizárólagos_ joga legyen kialakítani az újat. Megértem az álláspontot, hogy egy "eladott" könyv jelent valamifajta garanciát a kutyaütők ellen, de azért ne essünk a 22-es csapdájába se.
És én ezt ugyanígy gondolnám akkor is, ha történetesen lenne egy leforgatott filmem. :-)
Az ügynökség kialakítása egyébként bennem is felmerült, persze azt nem tudom, üzletileg mennyire életképes ötlet.
 
2006. május 17. szerda, 14:17 128. | torolt felhasznalo
Úgy látom nem érted...
Attól mert valami sok embernek tetszik még nem biztos hogy jó. Ebből kétféle állítás következhet.
A) Ami kevés embernek tetszik az jó... (khm... na igen...)
B) Ettől még ami kevés embernek tetszik az sem biztos, hogy jó.

És a helyes magyar döntés: akkor dögöljön meg a szomszéd tehene. Nehogy akkor már sok embernek tetszen. Inkább kevésnek.

Vagy valamit félreértettem?

De egyébként igazad van, csak most mondjam azt, hogy az elmélet meg a gyakrolat, meg hogy sok ebben az országban az elméleti szakember?
 
előzmény: [tsg] #127
 
147-128  /  147

nka emblema 2012