sex hikaye

Az USA John Lennon ellen

A Jó, a Rossz és a Marketing

2006. augusztus 2. - filmhu
Az USA John Lennon ellen
„A háborúnak vége! Ha akarod!” ezzel a felirattal kerülnek hirdetőtáblák New York és Los Angeles utcáira. Az állásfoglalás azonban csak részben politikai, mint inkább kereskedelmi. A Lionsgate ezen a módon igyekszik reklámozni Az USA John Lennon ellen (The U. S. vs. John Lennon) című dokumentumfilmet, amely szeptember 15-től látható a két városban – adta hírül a Reuters.
 
 
 
 
Kapcsolódó anyagok

A hirdetőtáblák másolatai azoknak, amelyeket 1969-ben Lennon és felesége, Yoko Ono talált ki, és 11 városban kerültek ki az utcákra, tiltakozásul a vietnámi háború ellen. Az így reklámozott film alkotói, David Leaf és John Scheinfeld, időrendben mutatják be Lennon átalakulását zenészből háborúellenes politikai aktivistává, és azt, miként igyekezett a Nixon-kormányzat elhallgattatni őt.

Az ideológiai elkötelezettséget kifejező kijelentés a mostani Lennon-film esetében jól átgondolt marketing tevékenység része. Leaf, Scheinfeld és a Lionsgate reklámszakemberei nem kevés időt töltöttek Onóval, hogy felkészüljenek a tálalásra. „Sajnálatos, hogy a világban ismét háború dúl – mondja Leaf. – Amikor úgy tűnik, a rettegés uralkodik, nagyon fontos egy film John Lennonról, aki félelem nélkül küzdött a békéért.”

A forgalmazó cég marketing-társigazgatójára, Tim Pale-re nagyon erősen hatott Lennon és Ono alkotótevékenysége. „A legokosabb dolog, amit tehetünk, hogy kölcsön vesszük kettejük elképzeléseit a kampányhoz.” Mindez azt jelenti, hogy a hirdetőtáblák a lehető legjobban fognak hasonlítani eredetiekre. „Ugyanazt a betűtípust, elhelyezést alkalmazzuk, még a fekete háttérre nyomott fehér betűk is maradnak, mert az egyszerűségben rejlik a zsenialitás.”

A New York-i táblákat ma, augusztus 2-án helyezik el, a Hetedik sugárúton a 10. utca magasságában, West Village-ben, a Los Angeles-ieket körülbelül két hét múlva, 15-én. Azok a Sunset Boulevardon kapnak helyet, Hollywood nyugati felében.

Nutopia lobogója - egyszerűen hatásos

Egy különbség azonban mégis lesz az eredeti „hirdetésekkel” összehasonlítva, a mostani reklámfelületek sarkában web-cím is olvasható. A www.joinnutopia.com –ot a Lionsgate készítette, hogy előtérbe állítsa Nutopiát, amelyet még Lennon és Ono talált ki, amikor a Nixon-kormányzat kettejük deportálására készült.

Az „országalkotók” elképzelésinek megfelelően az „alkotmány” szerint Nutopiában nincsenek határok, sem hivatalos papírok, sem törvények, csak emberek, és bárki képviselheti az országot. A site látogatói állampolgárságot szerezhetnek, és letölthetik a „hivatalos” lobogót.

A kampány további része az Ellenszenv Jelentés (Grudge Report) http://www.theusversusjohnlennon.com, amely a Lionsgate oldaláról is elérhető, és ahol a filmmel kapcsolatos további információk tölthetők le.



Címkék

john lennon , hír



nka emblema 2012