sex hikaye

II. Magyar Forgatókönyv Börze és a FICTION SCIENCE LABOR

Forogjon az a könyv

2010. február 4. - filmhu
II. Magyar Forgatókönyv Börze és a FICTION SCIENCE LABOR

A 41. Magyar Filmszemle harmadik napján, csütörtök délután tartották a II. Magyar Forgatókönyv Börzét, melynek során hat fiatal mutathatta be filmötletét a budapesti Palace MOM Park 9-es termébe gyűlt szakmabelieknek.

A forgatókönyv börzét 2008 decemberében rendezték meg először a Fade In Script Consulting munkatársai azzal a céllal, hogy a tehetséges fiatalok bemutatkozhassanak terveikkel a jó történetekre vágyó rendezők és producerek előtt. Idén is a szabad jogokkal rendelkező, történetükkel nemzetközi szinten is helytálló szerzők magyar nyelvű, egész estés filmforgatókönyv terveit várták a megmérettetésre. Az előző évi hetven pályázóhoz képest idén kevesebb, ötven filmterv érkezett, színvonaluk pedig nem érte el az első börze anyagáét – summázta a pályázatra érkezett forgatókönyveket Krigler Gábor, a Fade In Script Consulting munkatársa.

 

fadein3

Molnár Péter ingyen tanulhat


A hat szerző – Fazekas Máté, Illés László, Kis-Szabó Márk, Molnár Péter, Mozsik Imre, Puzsér Róbert-Farkas Attila Márton – rövid prezentációját, illetve az azok kapcsán felmerülő kérdések megvitatását követően a négytagú zsűri Fazekas Máténak adta át a FilmJUS Egyesület által felajánlott 500.000 forintos pénzjutalommal járó díjat A százados című forgatókönyvéért. A különdíjat Molnár Péter Szerelmesek című munkájáért kapta, ő a CEU felajánlásából térítésmentesen végezheti el az egyetemen a forgatókönyvírás művészete című kurzust.

 

_mg_2685_

Fazekas Máté nyerte a Filmjus-díjat


A börzéhez kapcsolódóan bemutatkozott a FICTION SCIENCE LABOR, melynek tagjai az SZFE eddigi második, tavaly végzett forgatókönyvíró-dramaturg osztályából kerülnek ki. A tagok: Akar Péter, Bárány Márton, Horváth Gábor, Németh Anita, Soós Panna, Selmeczi Nóra, Széphelyi Júlia, Szőcs Petra és Zomborácz Virág. A LABOR első, Dekameron 2007 című rövidfilm-összeállítása 2007-ben készült, és azért hozták létre a közösséget, hogy közösen dolgozzanak jövőbeli projekteken, örömmel vállalnak tehát forgatókönyvírói feladatokat nagy- és kisjátékfilmekben, reklámfilmekben.

 

fadein1

Bevetésre kész a FICTION SCIENCE LABOR


További információ a Magyar Forgatókönyv Börzéről

2010. február 4.

(Forrás: Szemle Távirati Iroda)





(5) 
Hozzászólások
5-3  /  5
2010. február 11. csütörtök, 07:08#5| kriglergábor

Konkrétan az volt benne a kiírásban, két kattintás, mondom. A Legyőzhetetlenek, a Pedalománia, a Neon éjszakák és a Másik oldal kapott valamilyen formában támogatást, és az előkészítés bizonyos fázisában van. Reméljük, hogy elkészülni ezek közül több fog, pl. a Memónak nagyon drukkolunk, és bízunk benne, hogy a Hívó is kap még esélyt.

 
Előzmény: dawg #4
 
2010. február 10. szerda, 21:14#4| dawg

Nem az eredmenyre vagyok kivancsi, hanem arra, hogy melyikbol lesz vegul is film. Nem igazan lehetett errol hallani, azon kivul, hogy egy-ket konyvre voltak erdeklodo producerek.

 
Előzmény: kriglergábor #3
 
2010. február 10. szerda, 18:32#3| kriglergábor

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} Szép jó napot!  

A „ki és mi alapján választ” kérdésre mi esetünkben az a válasz, amit elmondtam a rendezvény bevezetőjében illetőleg kommunikáltunk tucatnyi helyen, többek között a kiírásban is: mi választunk, a Fade In három kreatív alapítója. Írói képességek, eredetiség, dramaturgiai/forgatókönyvírói érzék, ezeket keressük, várjuk el. Emellett nyilván nagy szerepet játszik az ízlésünk is, ezt felesleges tagadni, de ez megkerülhetetlen, és mivel hármunknak elég erősen eltér az ízlésünk történetek, filmek terén, szerintem ez elég jól biztosítja a sokszínűséget. Hidd el nekem, ha egy District 9 kvalitású könyv nálunk landolna, mi lennénk a legboldogabbak.  

 

Az elgondolás a mindenkinek lehetőséget nyújtó pitch fórumról teljesen jó, Daihelyon, csak egyet felejtesz el: nincs a világon olyan rendezvény, ahová válogatás nélkül bemehet minden író, és oszthatja az eszet a producereknek. Kizárt, hogy van ilyen. Egyszerűen senkinek sincs erre kapacitása és ideje. Mindig van előválogatás, és mindig emberek válogatnak, hasonló szempontok alapján, de az egyéni ízlésnek mindig lesz szerepe a döntésben. Ha külföldre pályázol egy hasonló rendezvényre, biztosíthatlak afelől, hogy sokkal durvábban szelektálnak, mint mi voltunk kénytelenek. A hozzánk beküldött forgatókönyvek döntő részéből jó, ha 15 oldalt olvasnának el. Mi végigolvassuk az összes pályaművet, és viszonylag alaposan kifejtve meg is mondjuk, hogy milyen hiányosságokat találunk. (Gyorsan hozzáteszem, hogy néhány elemzéssel még késünk, de most már hamarosan landol mindenkinél.) És ugyanoda lyukadok ki, ahová a börze bevezetőjében: igen alacsony volt a színvonal. Hiába megy ilyenkor a sírás, hogy a fent állók elállják a napot, és nem kapnak lehetőséget a szerencsétlen kezdők. Kapnak. És nem jók. Ez van. Megmondtam ott is, ez a hat is kényszerválasztás volt, és sokkal inkább szólt arról, hogy ezeknek az íróknak van mondanivalója, és tudnak is írni, van hozzá tehetségük, mint konkrétan a bejutott pályaműveikről. Ha a könyveiket én sem tudom mindig száz százalékosan ajánlani, őket, mint írókat igen. És ez is sokkal több, mint ami a be nem jutott munkákról elmondható.  

 

Mi is iszonyúan hiányoljuk a műfaji sztorikat. Ha kapunk is, borzasztó derivatív, eredetiséget nélkülöző és iszonytatóan rosszul megírt könyvek érkeznek. Hiába vannak jó ötletek, ötletkezdemények, ha nem tudják az írók elmesélni a történetüket vizuálisan, érdekesen, legfőképp: érthetően. Az elmúlt 5 évben hasonló, nemzetközi és hazai rendezvények szervezőjeként, nemzetközi továbbképzések résztvevőjeként sok száz forgatókönyvet olvastam el „hivatalból”, és ugyanazok az alapvető problémák jönnek elő itthon folyamatosan: nincs kultúrája a történetmesélésnek, alapvető dramaturgiai és narratív szabályokkal nincs tisztában az írók többsége. Ezeket kell legelőször orvosolni, és utána fog megindulni igazán valami a hazai zsánerfilmek terén. Nem ismerem az általad említett sci-fi kezdeményezéseket, nem annyira érdekel a műfaj, nem tudom, íróik közül pályázott-e hozzánk bárki, ha igen, akkor megint egyszerűen annyit tudok mondani: nem elég jó, amit írt. (A tavalyi mezőnyben egyébként volt egy sci-fi, A hívó, ami elképesztően eredeti, ügyesen megírt, és szerzője, Odegnál Róbert folyamatosan képzi magát – idén egy hasonló nívójú műfaji könyvet nem olvastam.)    

 

Még abban sem tudok nem egyetérteni, hogy a szakmában sok a szűklátókörű versenyző. Tényleg gázos sokszor a hazai filmes rögvalóság, sok a szar film, alig van nézhető. De ne legyenek már illúziói bárkinek is, hogy olyanok nem kapnak lehetőséget/esélyt, akik valóban hatalmas tehetségek. Ez nem igaz. Ha valaki valóban tehetséges, eredeti és tényleg tud írni, az előbb-utóbb lehetőséget kap, ebben ezer százalékig biztos vagyok.  

 

Összegezve: nem writer’s journey meg hasonlók alapján válogatunk. Jó írókat és jó történeteket várunk, eredetiséget, ennyi.  

 

Az, hogy az I. börzés könyvekkel mi lett, dawg, benne volt a kiírásban, hadd ne keressem elő, két kattintás.

 
Előzmény: Daihelyon #1
 

nka emblema 2012