sex hikaye

Újabb fődíj Pál Adriennek, terveiről beszélt Szőcs Géza

Gyorshírek

2011. augusztus 29. - filmhu
Újabb fődíj Pál Adriennek, terveiről beszélt Szőcs Géza

Az Arany Kárpátok Filmfesztiválon díjazták Kocsis Ágnes alkotását, Szőcs Géza Szabó István, Vidnyászky és Szász filmjére támogatást ígér, továbbá készül a Cozma-film második része.

 

 

Fődíjat nyert a Pál Adrienn

Újabb fesztiválsiker koronázta Kocsis Ágnes második játékfilmjét, a Pál Adriennt - tudatta Magyar Filmunió. Vasárnap este a romániai Ploiestiben véget ért Arany Kárpátok Filmfesztivál fődíját nyerte el a magyar-holland-osztrák-francia koprodukció. A díjat Andrea Roberti forgatókönyvíró személyesen vette át a zárógálán. A Kelet-Európa és Ázsia közötti filmes kapcsolatok előmozdítására létrehozott havasalföldi Arany Kárpátok Filmfesztivált augusztus 25-28. rendezték meg elsőízben. A versenyprogramban kizárólag első és második játékfilmek versenyeztek. A nemzetközi zsűri indoklásában méltatta „a mindennapi halál által körülvett üres és magányos élet filmes ábrázolását”, továbbá „a kiváló forgatókönyv és a friss egyéni filmes látásmód társítását” a Kocsis Ágnes filmjében.

 


Nézd meg a Pál Adrienn előzetesét!


Andrássy-negyed és Bánk bán Szőcs Géza terveiben

Eddigi kormányzati munkáját értékelte és jövőbeli terveiről, az Andrássy múzeumi negyedről, a Los Angeles-i Bánk bán-produkcióról, a támogatott filmekről, a budapesti nemzetközi filmfesztivál ötletéről is beszélt Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkár az [origo]-n pénteken megjelent interjúban. Szőcs Géza közölte, a magyar kormány 200 millió forintos támogatásával Los Angelesbe tervezett Bánk bán-produkció jövőre megvalósulhat, mellette a várhatóan "konkrét és azonnal megragadható eredmény" szól, az államtitkár ugyanakkor a projekt részleteivel kapcsolatban aggályainak is hangot adott. Szőcs Géza beszámolt a kulturális államtitkárság filmtámogatási keretének várható elosztásáról is. Elmondása szerint a 656 millió forintos keretről személyesen döntött, és kudarc esetén kész levonni a konzekvenciákat. Szabó István Az ajtó című filmje 140 millió, Vidnyánszky Attila Szarvassá változott fiú című adaptációja és Szász János A nagy füzet című filmje 100-100 millió forintos állami támogatást kap, míg Gyöngyössy Bence Liszt-filmjéhez 60 millióval járul hozzá az államtitkárság. A támogatni tervezett munkák között Szőcs Géza felsorolta Pesty László, Kabay Barna, Szilágyi Andor, Gothár Péter, Kenyeres Bálint, Fliegauf Benedek, Bodzsár Márk, Deák Krisztina és Forgács Péter filmterveit is, kiemelte továbbá Bereményi Gézának Kincsemről, a versenylóról írt forgatókönyvét, amelyet Koltai Lajos rendezne meg Oscar-díjas színészekkel. Szőcs Géza szót ejtett a Budapestre tervezett nemzetközi filmfesztivál ötletéről is, amely szakmai körökben komoly vitát váltott ki. Mint hangsúlyozta, egy ilyen rendezvény "a szakma összes szereplőjének és a nézőknek távlatilag sokkal nagyobb hasznot hoz, mint amennyibe kerül", ezért érdemes akár a filmtámogatási keret csökkentése árán is megtartani. A Magyar Filmszemle megrendezéséről az Andrew Vajna vezette Magyar Nemzeti Filmalap dönt – fűzte hozzá az államtitkár, aki úgy gondolja, jövőre nem lesz az eddigiekhez hasonló magyar filmes mustra.

A teljes interjú itt olvasható el!

szocs_szemle_500
Szőcs Géza a tavaszi Filmszemlén (fotó: Valuska Gábor)


Készül a Cozma-film második része

Készül a Szíven szúrt ország című film második része, 2012-ben bizonyosan látható lesz a mozikban - mondta Kálomista Gábor, a film producere az MTI-nek. A második rész kevesebbet szól majd a sportról, inkább a magyar társadalmat próbálja "tematizálni": hogyan reagál, mit tesz, miként dolgozza fel a történteket - mutatott rá a producer. Mint mondta: a másodfokú ítélet előtt megnézik, filmre veszik azt is, hogy mi van most Marian Cozma családjával, rokonaival, barátaival, hogyan élnek, miként vélekednek ma. Nyilatkoznak néhányan az első részben megszólalók közül is, akik most már nem "első felindultságukban", hanem egy jogerős ítélet után mondhatnak véleményt. A film rendezői Babos Tamás, Csillag Manó, Kivés György és Vecsernyés János lesznek, a forgatókönyvet pedig - a producer szerint - most "az igazságszolgáltatás írja".





(2) 
Hozzászólások
2-1  /  2
2011. szeptember 2. péntek, 08:14#2| zacherlászló

Elgondolkodtató vélemény.

az egész világon szellemi válságban van a filmipar, nem nagyon születnek olyan filmek, amik új kapukat döngetnének, valahogy mintha mindenki biztonságra játszana az utóbbi években

Biztosra játszanak. A biztos profitra.

A pavlovi reflexekre épülő tömegigény kielégítésére.

Magyarországon már mintha egymásra is talált volna a szórakoztatóipari termékeket készítő filmgyártó és a - csak a reflexeit működtető - néző.

Hab a tortán: mintha az art-mozik üzemeltetése körül sem lenne minden rendben.

http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2011/09/02/artforgalmazas/

 

 

 

 

 

 
Előzmény: cty #1
 
2011. augusztus 30. kedd, 09:20#1| cty

Ami most eszembejutott, az nem szorosan a cikkhez kötődik, csak le akartam írni valahova.

Annak ellenére, hogy a Pál Adrienn nyeri még itt-ott a díjakat, valahogy úgy gondolom, hogy tényleg vége már egy korszaknak. Nevezzük ezt a tarrbéla-korszaknak. Jó volt, szép volt, de elég volt és ezt minden keserűség és rosszindulat nélkül mondom. Amikor a Bélabá jó előre megmondta már, hogy a lovas lesz az utolsó filmje, akkor még mit sem tudott válságról meg kétharmadokról. Egyszerűen érezte ő is, hogy itt kifutotta magát egy dolog. Persze nyilván bármilyen változás csak lassú változás lehet, nem lehet kimondani, hogy namostakkor ennyi, de valahogy a világban zajló folyamatok nem arrafelé mennek, hogy ezt tovább lehessen folytatni. Változnak a kultúrális igények, a külföldnek sem lehet korlátlan mennyiségben eladni a tipikusan magyarnak hitt lassú művészfilmeket. Úgyhogy még ha én nem is vagyok kiváncsi az ősmagyar propagandafilmekre, amik exportcikként éppen leváltani készülnek a cipőbámuló önmegvalósítást, de ezen másfajta filmek árnyékában talán szépen lassan kialakulhat egy újfajta stílus, ami megtartja magában a magyar film vizuális értékeit, de mégis továbblép a huszonegyedik századba. De azt szerintem el kell fogadnia mindenkinek, hogy az a siker, ami az utóbbi években érte a magyar filmet, nem tartható fent örökké, néha meg kell újulni és az ilyesmi nem megy azonnal, el kell bújni, meg kell lapulni közben egy kicsit. Most ez az időszak jön. És Vajna vagy nem Vajna, igazából mindegy, mert nem rajta múlik, hogy születnek -e majd értékeink, hanem hogy születnek -e majd olyan alkotók, akik ezt létre tudják hozni. Nem azok az érdekesek, akik jelenleg is aktívak, mert a változást mindig az újak hozzák magukkal. Bár ha belegondolok, az egész világon szellemi válságban van a filmipar, nem nagyon születnek olyan filmek, amik új kapukat döngetnének, valahogy mintha mindenki biztonságra játszana az utóbbi években már és ez nyilván ránk is hatással van.

Kívülállóként érdekes lesz ezt a folyamatot figyelni, az biztos. Aztán hogy lesznek -e menet közben jó filmek, az már más kérdés, de reménykedjünk.

 


nka emblema 2012